Nep- schapenvacht voor in huis

08-12-2012 21:10 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie op de site van Ikea dat de schapenvachten die ze verkopen gewoon van echte schapen zijn. Gelukkig had ik een tijdje geleden het nep- vachtje gekocht dat was ook nog eens veel goedkoper.



Nu ging ik op zoek naar een grijs- bruin vachtje en kom ik er dus achter dat al die vachten van geslachte schapen zijn. De schapen zijn er niet speciaal voor dood gemaakt, het is een restproduct van de slacht zeg maar.



Nou ja... Ik sta er dus principieel niet achter om puur voor de sier een dood die in mijn huis neer te leggen.



Iemand een idee waar je mooie nep schapenvachten kunt krijgen in een grijs- bruine kleur?
Alle reacties Link kopieren
quote:ioni schreef op 08 december 2012 @ 21:10:





Nou ja... Ik sta er dus principieel niet achter om puur voor de sier een dood die in mijn huis neer te leggen.



?

Vindt jij dan dat ze die moeten weggooien? Dat is dan toch zonde?



Of ben je ook vegetarisch?
Alle reacties Link kopieren
Tja, waarom geen echte? anders gooien ze het vel weg, dat vind ik nog zondeder...
Alle reacties Link kopieren
Het is toch juist mooi dat op die manier toch nog iets van het dier bewaard blijft? Als mensen er respectvol mee om gaan..
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook niet dat je liever erg nep heb dan digen uit de natuur gebruiken die anders weg gegooid worden
Alle reacties Link kopieren
Je draagt ook geen leer?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf vegetariër maar heb wel echte schapenvachten in huis. Ik koop ze bij een handelshuis waar ze eco vachten verkopen van schapen uit nl, Engeland en IJsland. Hebben een prima buitenleven gehad, vaak van herders geweest en tja, iedereen gaat een keer dood, ook deze schapen. Ben opzich ook niet tegen vlees eten moet ik bekennen maar wel tegen de manier van omgaan met dieren die bestemd zijn voor consumptie. Ik vind persoonlijk synthetisch spul te belastend voor het milieu, en houd van een mooi natuur product.

Geen antwoord op je vraag dus maar ms kan het je kijk op echte schapenvachten veranderen. Niet dat dat moet maar ms had je er zo nog niet tegen aan gekeken!

Wil je toch synthetisch dan kan je ms eens op marktplaats kijken!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet helemaal vegetarisch. Maar heb er ook veel moeite mee om vlees te eten. Liever niet eigenlijk.



Ik weet dat de schapen niet speciaal gedood zijn voor de vacht, maar toch zijn ze, naar mijn idee, te vroeg gestorven.
Alle reacties Link kopieren
Goede post Nic1983. Zijn die vachten die jij koopt dan echt van schapen die van ouderdom gestorven zijn?
Alle reacties Link kopieren
Dat je geen seabird in je huiskamer wil hebben snap ik 100% maar een schapenvacht??
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Zo'n beetje àlle schapen zin eco/biologisch. Simpelweg omdat die dieren niet in de intensieve veehouderij gehouden worden. Dat brengt namelijk niet genoeg op.
Alle reacties Link kopieren
Saaaaaaar, Het zijn toch allebei dieren?
Alle reacties Link kopieren
quote:ioni schreef op 08 december 2012 @ 21:21:

Ik ben niet helemaal vegetarisch. Maar heb er ook veel moeite mee om vlees te eten. Liever niet eigenlijk.



Ik weet dat de schapen niet speciaal gedood zijn voor de vacht, maar toch zijn ze, naar mijn idee, te vroeg gestorven.Alle dieren die geslacht worden zijn 'te vroeg' gestorven. Ook die aan je schoenen of om je middel hangen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:ioni schreef op 08 december 2012 @ 21:23:

Saaaaaaar, Het zijn toch allebei dieren?Je ziet het verschil niet?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Oh ja Jo12345 ? Wist ik helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en de donzen dekbedden en jassen.



Zo veel waar dierlijke restproducten in zitten.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Saaaaar, jawel, ik ziet het verschil wel. Maar ik vind dat ze allebei niet dood moeten worden gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
ook in de natuur hebben dieren niet het eeuwige leven. In de natuur zouden ze op een veel wredere wijze om het leven zijn gekomen.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Liever ook geen donzen dekbed of jas inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Jo12345: bij bio en eco is het noodzakelijk dat ze ook alleen natuurlijke voeding tot zich krijgen, geen toevoegingen, antibiotica etc etc. Veel schapen worden idd op deze manier gehouden maar lang niet alle! De vachten van ecologische schapen zijn voorzien van een eco stempel.





Ioni: wellicht zijn ze eerder gestorven dan door ouderdom omdat ze met de kudde mee moeten komen enzo. En oudere,kreupele of zieken schapen kunnen dus om die reden geslacht worden. Maar voor mij persoonlijk is dat geen probleem. Het is geen massa werk, de schapen hebben een prettig leven gehad met respect voor hun natuur. In de natuur gaat ook niet ieder dier dood door ouderdom, dus voor mij staat het welzijn voorop en de kwaliteit van leven. Meer dan de duur van dat leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:ioni schreef op 08 december 2012 @ 21:28:

Saaaaar, jawel, ik ziet het verschil wel. Maar ik vind dat ze allebei niet dood moeten worden gemaakt.



Tja.



Piepjonge zeehondjes die worden doodgeknuppeld omdat je er een leuke jas van kunt maken en volwassen schapen die voor de vleesslacht worden gefokt en waarvan niks wordt verspild.



Slacht dan dat schaap maar.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:Nic1983 schreef op 08 december 2012 @ 21:29:

Jo12345: bij bio en eco is het noodzakelijk dat ze ook alleen natuurlijke voeding tot zich krijgen, geen toevoegingen, antibiotica etc etc. Veel schapen worden idd op deze manier gehouden maar lang niet alle! De vachten van ecologische schapen zijn voorzien van een eco stempel.





Ioni: wellicht zijn ze eerder gestorven dan door ouderdom omdat ze met de kudde mee moeten komen enzo. En oudere,kreupele of zieken schapen kunnen dus om die reden geslacht worden. Maar voor mij persoonlijk is dat geen probleem. Het is geen massa werk, de schapen hebben een prettig leven gehad met respect voor hun natuur. In de natuur gaat ook niet ieder dier dood door ouderdom, dus voor mij staat het welzijn voorop en de kwaliteit van leven. Meer dan de duur van dat leven.





Eens.

En ook de zinnigheid van het sterven van het dier.

Alleen vanwege dat ene luxe product vind ik hoe dan ook onzinnig wanneer er zo veel andere alternatieven zijn.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Saaar! Ik hoef toch niet te kiezen tussen welk dier gedood moet worden? Ik gun ze allebei een lang en mooi leven.



Nic12345, misschien is die eco-vacht dan wel wat. Maar mijn gevoel zegt nog geen "ja"
Alle reacties Link kopieren
Zal wel aan mij liggen maar ik vind je ideen/principe een beetje vreemd.

Je eet wel vlees ( ook al is het weinig). Hier worden dieren speciaal voor gefokt en gedood om op te eten.



Maar je wil geen rest producten van dieren gebruiken.die anders vernietigd zouden worden.

(dons/schapenvacht, meeste leer.)

Heb je ook geen wollen truien?
Alle reacties Link kopieren
quote:ioni schreef op 08 december 2012 @ 21:35:

Saaar! Ik hoef toch niet te kiezen tussen welk dier gedood moet worden? Ik gun ze allebei een lang en mooi leven.



Nic12345, misschien is die eco-vacht dan wel wat. Maar mijn gevoel zegt nog geen "ja"





Waarom dat uitroepteken?



Ik zeg alleen dat dat schaap toch wel dood gaat. Dat kun je niet vermijden door geen schapenvacht te kopen. Dat dode zeehondje wel door geen bontjassen te kopen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven