Net voor onzelf begonnen, breekt man zijn been.

27-08-2015 17:07 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil voornamelijk even klagen en mijn verhaal kwijt. We hebben beide zo hard gewerkt en er is nog zo veel te doen. En kan dat echt niet zonder mijn man.



Man had een droom. Een landgoed op een mooie locatie. En dan een B&B beginnen, locatie verhuur doen. Ik had de droom om weddingplanner te worden. Dromen die we goed konden combineren.



Hebben hard gewerkt en gespaard. Op een dag kwam man helemaal enthousiast thuis. Schat schat! Heb het landgoed gevonden!! In de executie verkoop. Openingsbod ¤350.000.- en veel achterstallig onderhoud. Kregen een uur voor het einde van de veiling akkoord van de bank. Hebben het uiteindelijk voor ¤450.000.- gekocht.



Echt bergen met werk wat gedaan moest worden. Het grove werk is gedaan. Het huis is vrijwel klaar. Moet alleen nog ingericht worden.



Vorige week brak man zijn been en zijn knieband is gescheurd.

Hij liep de trap op, rende de trap op zoals hij dat altijd doet 3 treden tegelijk.

En boven aan de trap struikelde hij over de wasmand.

Hoorde een gigantische klap. En daarna godverdomme wie heeft dat hier neer gezet. Euhh schat dat heb je zelf gedaan.

Hij is met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Had een open bot breuk in zijn boven been en zijn knieband is gescheurd. Hij is geopereerd. Heeft een pen in zijn been. Moet wel een aantal weken in het gips zitten. Daarna zal hij revalideren moeten.



Er is zo veel werk nog te doen. En we hebben dus geen inkomsten tot we open kunnen. Al het werk alleen doen is niet te doen. Geld om mensen in te huren hebben we niet. En de helpende familie is allemaal weer aan het werk.



Stiefzoon van 18 had de opleiding paardenhouderij gedaan. Hij stopte ermee omdat er geen toekomst in zat. Nu zag hij echter de kans om alsnog met paarden te kunnen werken. Hij wou 2 paarden kopen. Zodat we bij het landgoed ook ritjes te paard konden aanbieden. Laten we eerlijk zijn bij een landgoed horen ook paarden. En bovendien belofte maakt schuld. Zijn vader had hem altijd beloofd als er ooit een huis met ruimte voor een paard gekocht werd mocht zoon een paard hebben. Prima. Hij zou dat zelf betalen en verzorgen. Als hij geld binnenhaalde zou jij een bepaald percentage aan ons overmaken.

We hadden verwacht dat er een zakcentje mee te verdienen was.

Zodra de stallen klaar waren heeft zoon 2 paarden gekocht, 2 Friese paarden.

En het liep storm! Iedereen wou wel een rondje in een koets.

Zoon heeft het dus druk.



Nu denk ik echt waar zijn we aan begonnen! Er moet ook nog een oplossing voor huisvesting komen voor de winter. Wonen tijdelijk tot ons onderkomen klaar is in caravans. Ons onderkomen zijn we nog niet eens aan begonnen! We wouden eerst de rest af hebben zodat we open konden.
Alle reacties Link kopieren
Stomme pech maar zoiets kan iedereen overkomen, het had erger kunnen zijn. Pak klussen aan die je zelf kunt doen en als dat niet lukt, verkopen en je verlies op de koop toe nemen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Balen zeg. Kom eerst eens tot rust en accepteer de situatie zoals deze is. Schrijf vervolgens op wat er moet gebeuren en maak hier een prioriteitenlijst van. Kijk dan wat je wel en niet kan doen. Je kunt zelf vaak meer dan dat je denkt. Je man kan advies geven.



Een alternatief is om tijdelijk een baan te zoeken, zodat je in ieder geval inkomsten hebt.



Een caravan in de winter kan prima, heb ik ook eens een winter gedaan. Ideaal is het niet, maar het is zeker wel te doen. Goed stoken en ventileren is belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Ach wat een pech. Hoe lang staat er voor herstel?
Oh wat naar, wat een pech!

Kun je voor het bedrag wat de AOV uitkeert niet voor een aantal dingen wat klusjesmannen inhuren zodat er toch nog iets gebeurd?

Kan man straks tijdens het revalideren tijdelijk werk doen voor een ander, computerwerk of zo, om toch iets van inkomen te genereren?
Alle reacties Link kopieren
Tja, dat is idd dikke pech, maar 'n eigen bedrijf beginnen kon je waarschijnlijk beter doen vanuit een baan. Dus in de avonduren/weekenden die toko opknappen en pas je baan opzeggen als je ook daadwerkelijk klanten kunt gaan ontvangen.
Shoot first, ask questions later!
Het lijkt wel een aflevering van 'ik vertrek'!
Alle reacties Link kopieren
Ze zeiden dat hij rond de 8 weken in het gips zal moeten zitten. Daarna zal hij rustig het lopen moeten opbouwen.



We konden het niet opknappen naast ons werk. Waren we veel tijd kwijt aan reizen. En dan waren we jaren bezig geweest. Was een heel groot project
Alle reacties Link kopieren
Als eerste wat rot van je man!



Dan; leuk is het niet, maar een winter in de caravan kan wel. Zitten jullie nu al in geld nood of binnenkort? Komt er geld nood voor jullie nu vertraagd open kunnen? Zo ja, kan je dan gaan werken zodat er in komen is? Eventueel gesteund door zoon of familie? Pak ondertussen de klussen op die je kan doen in het weekend en de avonden naast het werken. Kan je man administratief iets doen? Voor het eigen bedrijf of tijdelijk als werk ergens in de buurt?



Hoe lang moet hij revalideren?
Alle reacties Link kopieren
Ach wat naar voor jullie, dat is ook ontzettend schrikken.

Ik weet dat een vriend van mij, die een probleem kreeg en geen mensen kon betalen in die tijd, stagaires aannam (minimale stagevergoeding), en studenten die wilden werken voor woonruimte/onderdak/maaltijden. Hij heeft de problemen zo voor een paar maanden weten te overbruggen. En voor minimale kosten. Sommige studenten werken er nu elke zomer. Spreek je netwerk aan!



Sterkte!
Is het mogelijk dat stiefzoon zijn paardenwerk uitbesteedt en jou komt helpen? Volgens mij zijn er wel wat paardenmeisjes die een paard zoeken om te verzorgen (maar daar geen geld voor hebben).



Begrijp ik goed dat de gastenverblijven wel klaar zijn? Kun je die verhuren? Zo niet, dan kun je die gebruiken voor in de winter. Kun je een deel van de gastenverblijven verhuren? Een beetje inkomsten is beter dan geen inkomsten.



Kan stiefzoon met de paarden meer werk krijgen? Kan hij de koets en paarden verhuren voor bruiloften?
Alle reacties Link kopieren
Shit happens. Maar dat is ondernemersrisico.





Laat je man intussen maar lekker de administratie en bv. Online inkoop en telefonisch regelwerk doen. Dat kan best met een gebroken been.
Alle reacties Link kopieren
Is er papierwerk wat je man kan doen? Of ander zittend werk?
quote:btientjuhzzz schreef op 27 augustus 2015 @ 17:16:

Het lijkt wel een aflevering van 'ik vertrek'!



Dat dacht ik ook al.



Wat een pech. Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Waar is dit landgoed?



Zou je de plannen kunnen veranderen, zodat het haalbaarder wordt? Dus geen all-in locatie, maar juist bring your own. En in plaats van een chique locatie, een authentieke (lees sfeervolle afgebladderde verf). Geen 5 sterren b&b, maar een rustiek kampeerveld.



Of schakel een scouting/vereniging in voor een klusweekend in ruil voor een verzorgd weekend wanneer de boel klaar is. Uren voor huren!



Vanuit zijn bed/stoel kan je man zich verdiepen in Websites en seo (vindbaarheid).



Kijk naar wat nog wel kan ipv het oorspronkelijke plan. Met een eigen zaak hoort dat er ook bij.
Ik begrijp dat je bijna wilde gaan openen, maar "het seizoen" is al voorbij. Hoeveel gasten had je nog willen ontvangen dit jaar en in welke periode? Hadden ze al geboekt?



Als je gasten af moet zeggen, probeer dan eerst een vergelijkbaar alternatief voor hen te vinden in jullie regio, voordat je dat doet. Daarmee maak je enorm goede PR en hopelijk vrienden voor het leven met gasten die dan misschien een ander jaar alsnog komen of bekenden aan jullie doorverwijzen.



Zijn er alternatieven om die schade later in het jaar in te lopen? Dit is het perfecte moment om over goede marketingstunts en salesmogelijjheden na te denken.Bijvoorbeeld een leuke actie rond kerst/nieuwjaar, waar je juist in die periode meer geld per persoon voor kunt vragen? Of misschien kun je contact zoeken met partijen die groot inkopen, zoals bijv bedrijven die hutje op de hei sessies houden, opleiders die groepen treinen, guru's van zweverige types die terug naar hun eigen ik willen, enz?



Ik weet dat het een enorme domper is, maar probeer te denken in kansen en mogelijkheden. En als geld een groot probleem begint te worden, kun je dan misschien tijdelijk lenen van de bank/familie/vrienden?



Sterkte en beterschap voor jouw man!
Alle reacties Link kopieren
Heel rot natuurlijk. Maar vind het wel heel raar dat je geen eens 3 maanden reserve hebt. Dat kán toch niet. Vind het wel heel dom om totaal geen reserve meer te hebben.

Wat ik ook wat vreemd is is dat je ineens niets meer kunt. Je man was toch niet de enige die aan het klussen was? En je hebt een zoon, die kan ook wel wat doen toch?
Hoe lang heeft je man geen dienstverband meer? Zal wel niet, maar als het korter dan 4 weken is, is er mogelijk sprake van nawerking en kan je UWV benaderen?
risicootje van t vak! spoedig herstel gewenst
quote:nina1966 schreef op 27 augustus 2015 @ 17:50:

Heel rot natuurlijk. Maar vind het wel heel raar dat je geen eens 3 maanden reserve hebt. Dat kán toch niet. Vind het wel heel dom om totaal geen reserve meer te hebben.

Wat ik ook wat vreemd is is dat je ineens niets meer kunt. Je man was toch niet de enige die aan het klussen was? En je hebt een zoon, die kan ook wel wat doen toch?Sterker nog, juist in de inrichting / afwerkingsfase zou ze zelf toch ook het nodige moeten kunnen doen.
Crowdfunding?
Alle reacties Link kopieren
Ben het eens met nina1966....en had je man wel een arbeidsongeschiktheidsverzekering??
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet zo goed wat die paarden er mee te maken hebben, maar goed....



Bij "ik vertrek" lossen ze dit soort problemen ook altijd wel weer vanzelf op. Man kan op een stoel zitten achter een bureau. Mooi tijd om de website op orde te maken, folders te ontwerpen en wat businessplannen te schrijven. Hulp voor het verder bouwen kan je vast wel vinden. Er zijn genoeg mensen die voor kost en inwoning vast wel een maand of wat bij jullie willen komen werken (zeker als het een mooi land is met een lekker klimaat).



Als het af is kun je nu gewoon open toch? Al vraag ik me wel af hoeveel klanten je nog gaat vinden voor dit najaar. Beetje slechte planning om een opening aan het einde van het seizoen te plannen?



Je eigen business starten is ook kansen zien en creëren. Zijn jullie wel ondernemende mensen of dachten jullie, leuk een B&B, hoe moeilijk kan het wezen?
Alle reacties Link kopieren
Wel een mooie droom



En balen nu.

wat kunnen jij en je stiefzoon zelf?

Ik zou het weddingplannerplan in de ijskast zetten en nu gaan voor het opknappen van het huis.

Heb je zelf nog wel een baan?
Alle reacties Link kopieren
Uit ervaring en omgeving vast een tip..orthopedisch herstel is altijd 2 stappen vooruit en 1 achteruit. Duurt meestal langer dan gepland.

Ontzettend balen.

Maar..inrichten moet nog en dan open begrijp ik.

Geen vrijwilligers ? Stagiaires? Studentem voor leuk bedrag ?

Ik begrijp dat t veel werk is, maar als alles af is behalve inrichting dan moet bedden/kasten en stoelen neerzetten toch te doen zijn?

Al gaat er maar 1 kamer open.

Je bent nu zelfstandige..er moet nu brood op de plank komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven