Net voor onzelf begonnen, breekt man zijn been.

27-08-2015 17:07 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil voornamelijk even klagen en mijn verhaal kwijt. We hebben beide zo hard gewerkt en er is nog zo veel te doen. En kan dat echt niet zonder mijn man.



Man had een droom. Een landgoed op een mooie locatie. En dan een B&B beginnen, locatie verhuur doen. Ik had de droom om weddingplanner te worden. Dromen die we goed konden combineren.



Hebben hard gewerkt en gespaard. Op een dag kwam man helemaal enthousiast thuis. Schat schat! Heb het landgoed gevonden!! In de executie verkoop. Openingsbod ¤350.000.- en veel achterstallig onderhoud. Kregen een uur voor het einde van de veiling akkoord van de bank. Hebben het uiteindelijk voor ¤450.000.- gekocht.



Echt bergen met werk wat gedaan moest worden. Het grove werk is gedaan. Het huis is vrijwel klaar. Moet alleen nog ingericht worden.



Vorige week brak man zijn been en zijn knieband is gescheurd.

Hij liep de trap op, rende de trap op zoals hij dat altijd doet 3 treden tegelijk.

En boven aan de trap struikelde hij over de wasmand.

Hoorde een gigantische klap. En daarna godverdomme wie heeft dat hier neer gezet. Euhh schat dat heb je zelf gedaan.

Hij is met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Had een open bot breuk in zijn boven been en zijn knieband is gescheurd. Hij is geopereerd. Heeft een pen in zijn been. Moet wel een aantal weken in het gips zitten. Daarna zal hij revalideren moeten.



Er is zo veel werk nog te doen. En we hebben dus geen inkomsten tot we open kunnen. Al het werk alleen doen is niet te doen. Geld om mensen in te huren hebben we niet. En de helpende familie is allemaal weer aan het werk.



Stiefzoon van 18 had de opleiding paardenhouderij gedaan. Hij stopte ermee omdat er geen toekomst in zat. Nu zag hij echter de kans om alsnog met paarden te kunnen werken. Hij wou 2 paarden kopen. Zodat we bij het landgoed ook ritjes te paard konden aanbieden. Laten we eerlijk zijn bij een landgoed horen ook paarden. En bovendien belofte maakt schuld. Zijn vader had hem altijd beloofd als er ooit een huis met ruimte voor een paard gekocht werd mocht zoon een paard hebben. Prima. Hij zou dat zelf betalen en verzorgen. Als hij geld binnenhaalde zou jij een bepaald percentage aan ons overmaken.

We hadden verwacht dat er een zakcentje mee te verdienen was.

Zodra de stallen klaar waren heeft zoon 2 paarden gekocht, 2 Friese paarden.

En het liep storm! Iedereen wou wel een rondje in een koets.

Zoon heeft het dus druk.



Nu denk ik echt waar zijn we aan begonnen! Er moet ook nog een oplossing voor huisvesting komen voor de winter. Wonen tijdelijk tot ons onderkomen klaar is in caravans. Ons onderkomen zijn we nog niet eens aan begonnen! We wouden eerst de rest af hebben zodat we open konden.
Alle reacties Link kopieren
Onmiddellijk de AOV van je man inschakelen, dan hebben jullie in ieder geval nog inkomen.
Niet geschoten is altijd mis
Wat balen zeg. Kan je beroep doen op je netwerk. Of via facebook een oproep doen voor vrijwilligers. Er zijn natuurlijk best mensen die jullie uit de brand willen helpen. Evt. met behulp van de media.

Het zou zonde zijn dat het nu afgeblazen wordt, nu jullie al zo ver zijn.

Mocht je in de buurt wonen, dan zou ik best willen helpen.
dus het huis is nog niet klaar maar de gasten kunnen wel paardje rijden?
Alle reacties Link kopieren
Poef
anoniem_198831 wijzigde dit bericht op 27-08-2015 21:51
Reden: Voor jan joker een heel verhaal getypt
% gewijzigd
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
Poef
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
In welke regio is het? Ik wil best een of meerdere dagen komen helpen hoor. Ik ben dan wel een vrouw, maar ik kan een kast beter in elkaar zetten dan m'n vriend.
Alle reacties Link kopieren
Poef
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
Poef
never a failure, always a lesson
Dit



"Het grove werk is gedaan. Het huis is vrijwel klaar. Moet alleen nog ingericht worden."



en dat je nog onderkomen zoekt voor de winter (caravans)



mijn wenkbrauwen tikken even de haargrens aan
quote:sabbaticalmeds schreef op 27 augustus 2015 @ 19:11:

dus het huis is nog niet klaar maar de gasten kunnen wel paardje rijden?Ach kleinigheidje hou je altijd..
quote:sabbaticalmeds schreef op 27 augustus 2015 @ 19:29:

Dit



"Het grove werk is gedaan. Het huis is vrijwel klaar. Moet alleen nog ingericht worden."



en dat je nog onderkomen zoekt voor de winter (caravans)



mijn wenkbrauwen tikken even de haargrens aanHè verpest het nou niet allemaal..
Alle reacties Link kopieren
Vervelend TO! Je opende je topic naar eigen zeggen om je hart te luchten, en dat lees ik ook voornamelijk. Ik heb het idee dat je het allemaal even niet meer ziet zitten en dat je vooral afhankelijk was van je man. Het is nu een week geleden. Ik denk dat het tijd wordt om jezelf weer te herpakken en te kijken naar de mogelijkheden.



Kijk niet alleen naar de vrienden die je tot nu toe hebben geholpen. In nood kun je wel eens verrast worden over wie je allemaal willen helpen. Dat zie je nu al in dit topic. Ik zou zeggen: grijp die lieve steun met beide handen aan! En kijk ook naar klussen die je misschien eerst niet zelf zou doen, maar die wel goed te leren zijn.



Ik hoop dat je over een jaar op deze periode terug kunt kijken en dan zult zien dat je hier veel sterker bent uitgekomen. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:rosemetijs schreef op 27 augustus 2015 @ 19:32:

[...]



Hè verpest het nou niet allemaal..



Ben inderdaad ook wel benieuwd naar de wendingen en het plot in wederom een spannende soap
Wat fijn veel details, prijzen van het landgoed en het soort paarden.



Je zou denken dat dat niet ter zake doet in zo'n relaas.
Gut wat naar. Welke knieband heeft je man gescheurd?
Alle reacties Link kopieren
TO reageert ook helemaal niet, jammer van de goede tips.
Ik zou voor de zekerheid wel even een zwangerschapstest doen.
quote:Sidroht schreef op 27 augustus 2015 @ 19:59:

Ik zou voor de zekerheid wel even een zwangerschapstest doen.

O hemeltje to zal naast deze ellende toch niet ook nog zwanger zijn?

Wat zegt jouw glazen bol?
Kunnen mom and dad niet een poosje komen helpen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Wompie schreef op 27 augustus 2015 @ 20:09:

Kunnen mom and dad niet een poosje komen helpen?



Mom and dad?? Die ken ik uit een ander topic.



Maar daar waren de man en oudste zoon back to the states



Ik snap het niet meer.............
quote:Wompie schreef op 27 augustus 2015 @ 20:09:

Kunnen mom and dad niet een poosje komen helpen?Nee mom and dad dat is van de collega van to..
quote:Wompie schreef op 27 augustus 2015 @ 20:09:

Kunnen mom and dad niet een poosje komen helpen?We kunnen ze wel over laten komen met een al dan niet geheime nachtvlucht denk ik.
Maar hey to misschien kan het meisje dat op wereldreis is geweest je wel helpen die is zelfs te paard naar Denemarken geweest..
quote:rosemetijs schreef op 27 augustus 2015 @ 20:23:

Maar hey to misschien kan het meisje dat op wereldreis is geweest je wel helpen die is zelfs te paard naar Denemarken geweest..Niet eens zo'n slecht idee, tegen kost en inwoning.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 27 augustus 2015 @ 17:50:

Heel rot natuurlijk. Maar vind het wel heel raar dat je geen eens 3 maanden reserve hebt. Dat kán toch niet. Vind het wel heel dom om totaal geen reserve meer te hebben.

Vind je het nou echt rot of kom je nog wat zout in de wonden strooien?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven