Niet tevreden over poetsvrouw

22-03-2015 16:07 261 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds kort een nieuwe poetsvrouw. Dit voor 2 dagen in de week, 7 uren per dag.



Nooit komt ze met haar taken rond. Ze beweert zelfs haar pauze niet te kunnen nemen in z'n geheel.

Vraag me echt af wat ze allemaal doet dan als ik er niet ben.



Op een dag heb ik graag dat ze alle was bij elkaar verzamelt in het hele huis, dit sorteert en wast. Wat in de droger kan, moet in de droger en erna opgevouwen in een mand stoppen en de badhanddoeken en washanden terug in de kast leggen.



De beddelakens moeten gewassen worden en na het drogen terug de beddes opdekken. ( 4 bedden)



De living, keuken en gang moet opgeruimd worden. Ontstoft, gekuist en dweilen met speciale zeep voor die specifieke vloer. De ontbijttafel moet afgeruimd worden en de vaatwas opzetten en weer uitladen.



Het toilet aanleunend aan de gang moet grondig gekuisd worden. Alle blinkende oppervlakken moeten plekvrij gemaakt worden en opgeblonken worden. Alsook het kindertoilet moet gedaan worden



De trap moet gestofzuigd worden tot het derde verdiep en met nat met speciaal product voor deze vloer.



Onze badkamer moet opgeruimd en gekuist worden. Alsook de aansluitende slaapkamer moet gekuist en gedweild worden.



1 of 2 kinderkamers moeten opgeruimd en gekuist worden.



Dan heb ik nog een wisselend taakje voor erbij, zoals bijvoorbeeld schoenkasten uitkuisen en de schoenen poetsen ofwel ramen lappen buiten of onze terrassen schrobben oftewel de kinder badkamer kuisen, ofwel mijn bureau poetsen of andere zaken.



Ze zegt door te werken, maar ik heb m'n twijfels. Wat denken jullie voor 7 uur?
Mocht de poetsvrouw van TO hier meelezen:

Het is bij mij nu een beetje een stal, maar wel een gezellige stal!

Dus kom bij mij werken. Ik heb geen tegeltjes en geen gastenwc, het bed verschoon ik alleen op dagen met een 9, ik heb maar één verdiep en ruim al mijn stro altijd zelf op.

En je mag na elke poets een vreugderondje op mijn rug door de buitenbak.
Alle reacties Link kopieren
Waar kan ik solliciteren, paardje?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aniuk schreef op 22 maart 2015 @ 22:50:

Mocht de poetsvrouw van TO hier meelezen:

Het is bij mij nu een beetje een stal, maar wel een gezellige stal!

Dus kom bij mij werken. Ik heb geen tegeltjes en geen gastenwc, het bed verschoon ik alleen op dagen met een 9, ik heb maar één verdiep en ruim al mijn stro altijd zelf op.

En je mag na elke poets een vreugderondje op mijn rug door de buitenbak.Wel de ballenbuitenbak mag ik hopen?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Colorado schreef op 22 maart 2015 @ 19:52:

[...]





Dat maakt niet uit toch? Ook al doe je er een andere set op, dan nog moeten de "smerige" sets gewassen en gedroogd worden. Dan telt nog steeds dezelfde lengte van de was- en droog programma's.Voor de planning wel. Bed afhalen, kamer poetsen, bed opmaken, was in wasmachine en droger. Ipv: bed afhalen, kamer poetsen, was in machine en droger, andere dingen doen, terug naar droger, bed opmaken, weer verder poetsen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af wat de poetsvrouw per uur betaald krijgt. Ik vind het absurd, je hoeft toch werkelijk niet 2 keer per week alle bedden te verschonen, alle was bij elkaar te rapen ( zie een huis voor me waar overal was ligt verspreid), ontbijt tafel opruimen?(ruim jullie eigen borden en zooi op) en dan 2 keer per week alle tegeltjes, plintjes alles moet volledig stof en vlekvrij zijn, echt??

Ik vind als dit alles elke week 2 keer moet gebeuren. Veel te veel.

Doe je zelf ook nog wat?
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:Alixane schreef op 22 maart 2015 @ 22:52:

[...]



Wel de ballenbuitenbak mag ik hopen?Ik kan niet door een ballenbak draven Alixane, dan breek ik mijn benen.
Alle reacties Link kopieren




In Noorwegen heb je toch ook wel hertjes, vogeltjes en eekhoorntjes?
Ik vind hier dingen van.
Dit kan niet waar zijn, iemand heeft zich stierlijk verveeld vandaag.
Alle reacties Link kopieren
quote:lisaviva schreef op 22 maart 2015 @ 23:17:

Dit kan niet waar zijn, iemand heeft zich stierlijk verveeld vandaag.Dat kan dan in géén geval de poetsvrouw zijn, die heeft geen tijd om zich te vervelen.
verba volant, scripta manent.
Je mag haar wel extra uren geven en haar af en toe bedanken ipv haar niet vertrouwen en uitmaken voor luie donder :')
anoniem_215523 wijzigde dit bericht op 23-03-2015 09:09
Reden: de rest was helemaal mosterd :')
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sinds dit topic zingt dit liedje al de hele dag in mijn hoofd:



Madammen met een bontjas
mag alle kleding in de wasmachine of is er ook wasgoed wat naar de stomerij moet
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 23 maart 2015 @ 00:09:

[...]





Dat kan dan in géén geval de poetsvrouw zijn, die heeft geen tijd om zich te vervelen.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik geloof wel dat dit waar is. In België wordt er over het algemeen erg neergekeken op 'kuisvrouwen'. Ken nog wel ergere verhalen dan dit, helaas.

Hier is er sterk een hiërarchie en je moet je plaats weten.
Alle reacties Link kopieren
De poetsvrouw mag waarschijnlijk alleen Red Bull drinken, dan vliegt ze er doorheen.
verba volant, scripta manent.
quote:lisaviva schreef op 22 maart 2015 @ 23:17:

Dit kan niet waar zijn, iemand heeft zich stierlijk verveeld vandaag.Geloof me, zulke mensen tirannen kakmadammen slavendrijvers als TO bestaan in het echt dus ook écht
Alle reacties Link kopieren
quote:harissa schreef op 23 maart 2015 @ 11:16:

Ik geloof wel dat dit waar is. In België wordt er over het algemeen erg neergekeken op 'kuisvrouwen'. Ken nog wel ergere verhalen dan dit, helaas.

Hier is er sterk een hiërarchie en je moet je plaats weten.Woon jij in België dan? Want dat is waar ik woon helemaal niet het geval. Wat een onzin.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
De echte rijken hebben voor zoveel taken butlers in vaste dienst.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaja007 schreef op 23 maart 2015 @ 15:08:

De echte rijken hebben voor zoveel taken butlers in vaste dienst.Een butler is het hoofd van de huishouding, daarna komt de huishoudster die de rest van het personeel onder de duim houdt maar degene met de meeste macht is de kok(kin), die kan iedereen vergiftigen in geval van een arbeidsconflict.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas me ook wel over de openingspost hoor. Dit is duidelijk iemand met wat meer geld dan gemiddeld en een zeer groot huis, dat zal wat ver van het referentiekader van de gemiddelde forummer liggen. Maar als zij nou iemand in wil huren om al dat werk te doen en ze kan dat betalen en de hulp is ook akkoord met dat uursalaris, dan is dat toch hun zaak? Ik lees niet dat de hulp vindt dat ze te weinig betaald krijgt, alleen dat ze het werk niet af krijgt in de uren die ervoor staan. TO vraagt of dat inderdaad teveel is, nou de forummers beamen dat, dan kan TO 2 dingen doen, of de klussenlijst inkorten of de hulp vragen om meer uren te komen. Om nou over details te vallen als 2x per week bedden verschonen, lekker boeiend, als TO daar nou blij van wordt en de hulp kan het inkomen goed gebruiken is dat toch alleen maar fijn? Ik zou het liefst elke dag schone lakens hebben, heerlijk vind ik dat. Ik doe dat niet, is me teveel werk, maar 1x per week doe ik toch echt wel. En om nou te zeggen: "dat is onnodig, 1x per 2 weken is genoeg PUNT" is ook wat overdreven, dat gaat namelijk om een persoonlijke mening. Sommige mensen vinden elke dag douchen ook niet nodig, moet iedereen zelf weten.

En verder om nou zo over het woord poetsvrouw te vallen, tja ik denk dat dat gewoon Belgisch is.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet Ilse 6 gaan verhuizen naar een land waar het heel gewoon is om een huisslaaf te hebben..... Arme poets mevrouw.....

Ik heb ook zo`n lieve dame, die op woensdag komt, met wie ik gezellig een kop koffie doe, en daarna doen we de extra`s: de ene keer de keukenkastjes, dan de ramen binnen en buiten, of de badkamers uitmesten. Maar mijn was, de kinderkamers en de vloeren kan ik zelf nog wel....En mijn bedje, en die van de kinderen doet iedereen 1 keer in de 14 dagen zelf...... Want ja, mijn kinderen moeten meehelpen.......
Stuur die poetsvrouw maar naar mij. Kan er wel één gebruiken en zou in m'n handjes knijpen als de helft zou doen op een dag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 22 maart 2015 @ 18:33:

Gebruiken Vlaamse Belgen het woord 'blijkbaar' wel? Volgens mij niet.

Kan me vergissen natuurlijk.ja hoor :o)
not all who wander are lost
Zelf te beroerd om de ontbijttafel af te ruimen en de terrassen(!) schrobben een wisselend "taakje" voor erbij noemen......
quote:mienbillekesjeuken schreef op 22 maart 2015 @ 22:02:

Twee keer per week schoon beddengoed? Doen jullie aan poepseks ofzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven