Niet tevreden over poetsvrouw

22-03-2015 16:07 261 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds kort een nieuwe poetsvrouw. Dit voor 2 dagen in de week, 7 uren per dag.



Nooit komt ze met haar taken rond. Ze beweert zelfs haar pauze niet te kunnen nemen in z'n geheel.

Vraag me echt af wat ze allemaal doet dan als ik er niet ben.



Op een dag heb ik graag dat ze alle was bij elkaar verzamelt in het hele huis, dit sorteert en wast. Wat in de droger kan, moet in de droger en erna opgevouwen in een mand stoppen en de badhanddoeken en washanden terug in de kast leggen.



De beddelakens moeten gewassen worden en na het drogen terug de beddes opdekken. ( 4 bedden)



De living, keuken en gang moet opgeruimd worden. Ontstoft, gekuist en dweilen met speciale zeep voor die specifieke vloer. De ontbijttafel moet afgeruimd worden en de vaatwas opzetten en weer uitladen.



Het toilet aanleunend aan de gang moet grondig gekuisd worden. Alle blinkende oppervlakken moeten plekvrij gemaakt worden en opgeblonken worden. Alsook het kindertoilet moet gedaan worden



De trap moet gestofzuigd worden tot het derde verdiep en met nat met speciaal product voor deze vloer.



Onze badkamer moet opgeruimd en gekuist worden. Alsook de aansluitende slaapkamer moet gekuist en gedweild worden.



1 of 2 kinderkamers moeten opgeruimd en gekuist worden.



Dan heb ik nog een wisselend taakje voor erbij, zoals bijvoorbeeld schoenkasten uitkuisen en de schoenen poetsen ofwel ramen lappen buiten of onze terrassen schrobben oftewel de kinder badkamer kuisen, ofwel mijn bureau poetsen of andere zaken.



Ze zegt door te werken, maar ik heb m'n twijfels. Wat denken jullie voor 7 uur?
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 22 maart 2015 @ 16:18:

De beddelakens moeten gewassen worden en na het drogen terug de beddes opdekken. ( 4 bedden)



Bedden hoeven echt niet iedere week te worden verschoondEcht wel Ik vind dat anders echt niet fris. Twee keer in de week is dan weer overdreven.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
ik vermoed dat TO dat niet zelf heeft uitgeprobeerd, want dan zou ze het niet aan ons hoeven te vragen of het haalbaar is
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Was verzamelen, alles wassen en drogen, vervolgens opvouwen en terug in de kast = over de dag verspreid misschien 1 uur, misschien 2 bij een groot gezin

Beddenlakens na drogen terug op de bedden (dat zijn hoeslakens?) = 15 per bed, x 4 bedden is een uur

Woonkamer, keuken, gang opruimen = zo ook 1,5 uur schat ik

Vloer dweilen met zeep = 20-30 minuten

Ontbijttafel afruimen, vaatwasser draaien, uitruimen = 30-45 minuten

Toilet poetsen tot in detail = 45-60 minuten

Trap stofzuigen + nat afnemen x 2 trappen = 1 uur

Jullie badkamer opruimen, poetsen = 30 minuten

Jullie slaapkamer opruimen, dweilen = 30 minuten

1/2 kinderkamers opruimen, schoonmaken = 30 minuten per kamer?

Wisselend taakje = 30 minuten



Minimaal kom ik dan op iets meer dan 9 uur (excl. pauze).
.
Alle reacties Link kopieren
Als ze dit in 14 uur moet doen kan het best.

Maar als het in 7 uur moet dan is dat niet te doen.

Zorg eerst maar eens dat de troep opgeruimd is, dat scheelt al een boel.
Alle reacties Link kopieren
Geen woorden voor,als jullie na het ontbijt opstaan,neem zelfs de afwas mee.Meteen een goed voorbeeld voor de kinderen,en zegt misschien meteen ook iets over jezelf.Blijkbaar sta je verboven deze meid,ik heb meer respect voor haar dan voor jou,schandalig.En dan heb ik het nog niet eens over sommige andere onderwerpen,er moet natuurlijk schoon gemaakt worden,maar dit is minderwaardig.
quote:ikeaverslaafde schreef op 22 maart 2015 @ 16:26:

Was verzamelen, alles wassen en drogen, vervolgens opvouwen en terug in de kast = over de dag verspreid misschien 1 uur, misschien 2 bij een groot gezin

Beddenlakens na drogen terug op de bedden (dat zijn hoeslakens?) = 15 per bed, x 4 bedden is een uur

Woonkamer, keuken, gang opruimen = zo ook 1,5 uur schat ik

Vloer dweilen met zeep = 20-30 minuten

Ontbijttafel afruimen, vaatwasser draaien, uitruimen = 30-45 minuten

Toilet poetsen tot in detail = 45-60 minuten

Trap stofzuigen + nat afnemen x 2 trappen = 1 uur

Jullie badkamer opruimen, poetsen = 30 minuten

Jullie slaapkamer opruimen, dweilen = 30 minuten

1/2 kinderkamers opruimen, schoonmaken = 30 minuten per kamer?

Wisselend taakje = 30 minuten



Minimaal kom ik dan op iets meer dan 9 uur (excl. pauze).Juist! En dus geen tijd voor pauze. Sterker nog, overuren!
Alle reacties Link kopieren
Ilse, je bent een lamme trees. Net als de rest van je gezin.
Nee ik denk dat 7 uur hiervoor te weinig is, tenminste als je wil dat het echt goed gedaan wordt. Waarom verzamel je zelf de was niet even en laat je alvast een wasje draaien, dat scheelt weer tijd en zo'n moeite is het niet.
"Wij hebben sinds kort een nieuwe poetsvrouw."



Deed de vorige poetsvrouw dit wel allemaal in die tijd? (Was het Mega Mindy?)
En nou weten we nog steeds niet waarom Ilse zo ontevreden is .
Alle reacties Link kopieren
Wat een reacties... We hebben iemand in dienst, dus ja, ze moet opruimen ook. Daar hebben we toch iemand voor aangenomen? Ik vind niet dat wij of de kinderen dat moeten doen als we er iemand voor betalen.



In elke kamer staat er een wasmand en de kleding die los aan de kledingrekken hangt, moet ze verzamelen. In de badkamers ligt alles in een hoekje, dus zo mee te nemen.



We hebben graag propere bedden, dus inderdaad 2 keer per week vervangen. We zijn hardwerkende mensen dus een beetje in netheid leven is geen overbodige luxe.



Klagen doet ze niet en wat ze doet doet ze goed, alleen baal ik wel als ze met enkele taken niet rondkomt. Als ik haar er dan op aanspreek, zegt ze dat ze haar best doet, maar er niet komt. Ze wil dit dan de volgende keer erbij nemen, maar dan schiet er natuurlijk weer wat anders over dat ik graag gedaan had gezien die dag.
quote:Papaver69 schreef op 22 maart 2015 @ 16:26:

"Op een dag heb ik graag dat ze....

...Ze zegt door te werken, maar ik heb m'n twijfels. Wat denken jullie voor 7 uur?"



Dit moet dus allemaal in 7 uur gebeuren, niet in 2x7 uur.TO, is het nou 7 of 14 uur? Ik lees nl 14, maar misschien lees ik iets niet goed.
quote:ikeaverslaafde schreef op 22 maart 2015 @ 16:29:

"Wij hebben sinds kort een nieuwe poetsvrouw."



Deed de vorige poetsvrouw dit wel allemaal in die tijd? (Was het Mega Mindy?)
Alle reacties Link kopieren
dit is de 7e poetsvrouw. Ze dagen na een tijd niet meer op. Al ben ik vriendelijk tegen ze en mogen ze drinken nemen als ze willen. Zolang ze hun werk doen ben ik content. Maar blijkbaar zijn ze gewoon niet gemotiveerd genoeg.
Alle reacties Link kopieren
7u per dag, 14 u per week dus. Dit op maandag en vrijdag
quote:Ilse6 schreef op 22 maart 2015 @ 16:30:

We hebben graag propere bedden, dus inderdaad 2 keer per week vervangen. We zijn hardwerkende mensen dus een beetje in netheid leven is geen overbodige luxe.



Ik werk heel zacht, het is hier dan ook een teringbende.



Maar serieus, dat je iemand ergens voor aanneemt, wil niet zeggen dat diegene de gehele taakomschrijving dan ook daadwerkelijk kan uitvoeren. Het is duidelijk van niet.
quote:Ilse6 schreef op 22 maart 2015 @ 16:30:

Wat een reacties... We hebben iemand in dienst, dus ja, ze moet opruimen ook. Daar hebben we toch iemand voor aangenomen? Ik vind niet dat wij of de kinderen dat moeten doen als we er iemand voor betalen.



Prima, dan moet ze ook opruimen, jullie feestje. Realiseer je echter wel dat het opruimen van een vreemd huis enorm tijdrovend is, omdat je poets nou eenmaal nog niet de routine heeft om alles feilloos en pijlsnel op de goeie plek te deponeren. Het kan trouwens niks geen kwaad als je kinderen ook leren om zelf hun rommel achter hun kont op te ruimen, maar ook dat is uiteindelijk mijn probleem niet.
Alle reacties Link kopieren
Kun zij geen uurtjes erbij krijgen, daar je gezin in het huishouden niets wil doen en jullie het heel belangrijk vinden dat er nog geen vingerprent op de rvs te zien is, bijv 3x6 uur ipv 2x7.



Daarbij 2x per week de bedden verschonen vind ik echt onzin, 1x is echt genoeg.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ilse6 schreef op 22 maart 2015 @ 16:32:

dit is de 7e poetsvrouw. Ze dagen na een tijd niet meer op. Vreemd...
quote:Ilse6 schreef op 22 maart 2015 @ 16:32:

dit is de 7e poetsvrouw. Ze dagen na een tijd niet meer op. Al ben ik vriendelijk tegen ze en mogen ze drinken nemen als ze willen. Zolang ze hun werk doen ben ik content. Maar blijkbaar zijn ze gewoon niet gemotiveerd genoeg.De overeenkomende factor in dit verhaal ben jij.
Alle reacties Link kopieren
Wat doen jullie zelf eigenlijk?



Er zit nogal een wereld van verschil in of je schoon moet maken in een huis waar mensen minsten hun eigen zooi opruimen en tussendoor ook nog weleens wat doen.

Of een huis waar iedereen alles maar achter zich laat vallen en werkelijk alles aan de poetsvrouw overlaten.

Kinderkamers kamers opruimen, kan binnen een half uur als de kinderen minsten hun speelgoed en spullen redelijk op hun plek terug leggen.

Maar tel er een uur per kamer bij op als je een volledige ontploffing weer op orde moet maken.





En was verzamelen???

Jullie gooien je was niet in de wasmand? Dat ligt dan door alle kamers ?
quote:Ilse6 schreef op 22 maart 2015 @ 16:32:

dit is de 7e poetsvrouw. Ze dagen na een tijd niet meer op. Al ben ik vriendelijk tegen ze en mogen ze drinken nemen als ze willen. Zolang ze hun werk doen ben ik content. Maar blijkbaar zijn ze gewoon niet gemotiveerd genoeg.En waarom zou dat dan zijn, denk je ?
Alle reacties Link kopieren
quote:snowdogs schreef op 22 maart 2015 @ 16:34:

[...]





Vreemd...
Alle reacties Link kopieren
quote:Ilse6 schreef op 22 maart 2015 @ 16:32:

dit is de 7e poetsvrouw. Ze dagen na een tijd niet meer op. Al ben ik vriendelijk tegen ze en mogen ze drinken nemen als ze willen. Zolang ze hun werk doen ben ik content. Maar blijkbaar zijn ze gewoon niet gemotiveerd genoeg. het feit dat dit nr 7 is, nadat 1 t/m 6 niet meer zijn komen opdagen, zou bij mij een belletje laten rinkelen over mijn eigen functioneren als werkgever, maar ik vermoed dat bij jou de plaat te dik is
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven