Niet thuis te brengen geluid in huis

01-11-2014 10:16 72 berichten
Goedemorgen,



Al een tijdje trippelt er een diertje in mijn huis en dit diertje kennen we alleen van het geluid dat het maakt en verder hebben we geen flauw idee wat het is.

Zo nu en dan lijkt het alsof het achter een gordijn naar boven of beneden klautert en laatst verzette een logee haar tas en toen kwam daarachter vandaan een zacht gesis.

We dachten dat het kwam door de deodorantspray dus zijn verder niet op onderzoek gegaan.

Echter, gistermiddag was ik met de trap bezig en in de hoek onder de trap ( waar juist nog verhuisdozen en andere troep staat) kwam heel kort een gek geluid vandaan wat ik niet thuis kan brengen. Het klinkt als gesis/blazen met gepiep erbij. Soort van boze kat maar dan in het mini.



Weet iemand om welk soort beestje dit kan gaan?



p.s. geen keutels gevonden en verder ook geen stank
Ratten kunnen sissen, ik zou toch maar eens gauw gif neerleggen. Korrels wel tellen dan weet je of er van is gegeten.
Alle reacties Link kopieren
Gesis ?



Dan denk ik aan een slang.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Een kitten? Of is het nog meer mini?
Oh gatver, een rat?
@Bitje, we horen ook vaak getrippel dus daarom kan ik gelukkig een slang uitsluiten :D
Alle reacties Link kopieren
Ratten laten zich volgens mij veel meer ze, zoeken eten



Wat ik dan weer niet snap is dat je al die tijd geen actie hebt ondernomen?
Alle reacties Link kopieren
Een egel?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ontsnapte hamster? Die kunnen ook zo sissen.
In wat voor soort woning woon je? Heb je een oud huis met houten vloeren? Een kelder?
@Pearl, we konden het geluid niet thuisbrengen, omdat het geluid eerst meer vanuit dezelfde hoek kwam dachten we aan duifjes ( er woont een duivenliefhebber in de buurt) in de dakgoot en verder heb ik ook wel aan ongedierte gedacht maar zag nergens keutels of andere sporen. Nu met het gesis onder de trap vind ik het wat "griezeliger" worden.



@Himalaya, een egel is het denk ik niet, die houden zich vast niet schuil onder de trap en kunnen ook niet tegen een muur omhoog klimmen



@Netniet, geen oud huis met houten vloeren of kelder. Ook geen boerderij maar wel een woning van 40 jaar oud.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt toch het meest op een slang..... is er in de kelder aangevreten etenswaar, of kapotte dozen van rijst ofzo?
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle



Lijkt toch het meest op een slang..... is er in de kelder aangevreten etenswaar, of kapotte dozen van rijst ofzo?

01-11-2014, 10:47Want dan is het een vega-python?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
ratten zijn vooral 's nachts actief, vrijwel niet overdag
Met duiven trek je wel ongedierte aan die het op het duivenvoer hebben gemunt. Ik wil je niet ongerust maken maar ik denk echt dat je serieus rekening moet houden met de aanwezigheid van een rat. Ratten kunnen namelijk een sissend geluid produceren. Ik zou als ik jou was aan de buren vragen of hun wel eens ratten of muizen hebben gehad en of hun ook last hebben van getrippel en gesis in hun huis. Ik zou vandaag toch echt even rattengif kopen en uitzetten.
Alle reacties Link kopieren
Een optie is om wat maizena te strooien op plekken waar je denkt dat het geluid vandaan komt. Dit kan helpen om te bepalen waar het (vermoedelijke) dier actief is én aan de hand van de pootafdruk te bepalen welk dier.



Soort van mini CSI ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 01 november 2014 @ 10:53:quote:pearle



Lijkt toch het meest op een slang..... is er in de kelder aangevreten etenswaar, of kapotte dozen van rijst ofzo?

01-11-2014, 10:47Want dan is het een vega-python? Hahahaa, ja mijn 2 zinnen staan eigenlijk los van elkaar...maar komt wat vreemd over:-$
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je hierbij toch aan een rat moet denken als er ergens in de buurt iemand duiven houdt daar komt ongedierte op af op duiven voer. Vaak is het dan ook geen een rat er zullen meerdere zitten , tijd voor actie.
Kan je je mobiel niet klaar leggen en zodra je het geluid hoort het opnemen? Je kan het dan vervolgens laten horen aan een ongedierte expert.
Omdat ik nu genoeg licht heb in mijn hal heb ik alles onder de trap weggetrokken (brrrr) en mijn enige vondst was een inie- mini keuteltje, lijkt mij niet van een rat. Rattenkeutels zijn ter grootte van een olijvenpit, aldus een Engelse ongedierte-expert op youtube. Of geldt dat alleen voor Engelse ratten



Poepen slangen ook?
Ik ga zo wel even aan de buren vragen of ze last van ratten hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee met het maizena advies. En vermoed ik dat bloem of poedersuiker ook werkt.
Maar ik heb daar net gestofzuigd
Alle reacties Link kopieren
Maakt toch niks uit? Nu iets strooien en morgen weer kijken.
Alle reacties Link kopieren
Bel anders de ratten bestrijdings dienst. Misschien kennen zij het geluid en kunnen zij vallen zetten. Als het om ratten gaat is dat vaak ook nog gratis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven