Nieuw huis, nieuw begin

17-04-2015 16:39 27 berichten
Hoi allemaal,



In mei 2009 ben ik beschermd gaan wonen na een opname van anderhalf jaar. Na wat interne verhuizingen vond ik eind 2010 mijn plekje wel en woon ik tot op heden in dat appartement.

Halverwege vorig jaar begon het te kriebelen. Ik wilde graag meer ruimte en meer rust. Hier woon ik in een wijk dicht bij het centrum van een middelgrote stad, behalve de appartementen zijn er ook koopwoningen in de wijk dus er wonen veel verschillende soorten mensen maar vooral in het stuk waar ik woon was elke keer wel wat aan de hand. Veel geluidsoverlast, veel last van rotzooi en hangjongeren. Kortom, ik was er een beetje klaar mee. Daarnaast was ik er ook aan toe om een volgende stap te zetten in mijn leven. Zelfstandig wonen, studie afmaken of een baan zoeken... ik had het idee dat zo lang ik in het wereldje van de psychiatrie zou blijven het niet echt bevorderend zou werken. Ook wordt de organisatie waar ik woon getroffen door bezuinigingsmaatregelingen en gingen er steeds meer vaste en vertrouwde gezichten weg.. ik zag het echt niet zitten om weer opnieuw te beginnen met allemaal nieuw personeel.



Oké, vol goede moed begon ik met reageren op woningen in mijn woonplaats. Al snel zakte de moed mij in de schoenen. Ondanks 6 inschrijfjaren kwam ik niet verder dan plek 15 of 20 of soms zelfs nog slechter. Urgentie kon ik niet krijgen. Mijn enige mogelijkheid was een woning via loting of een andere woonplaats. En wat gebeurde er... eind vorig jaar komt er een prachtig nieuwbouwproject op woningnet. In een dorp wat zo'n 8/9 km van mijn huidige huis ligt. Ik ken het best wel goed want kom er elke week met de hond (hondenschool) en ken er dus ook wat mensen. Ik overleg het met mijn moeder en toch ook maar met de begeleiding en besluit te reageren en eindig uiteindelijk als 4e. Spannende tijden breken aan maar in de 2e week van januari sta ik op 1 en word ik uitgenodigd voor een gesprek met de woningbouw. Ik ga erheen en 1 week later krijg ik een brief thuis dat de woning aan mij is toegewezen!



Afgelopen dinsdag ben ik voor het eerst binnen geweest. En wauw, het is zo mooi. Licht, ruim en licht prachtig landelijk met heel veel mooie wandelgebieden voor mij en de hond. En met een half uurtje fietsen zit je in de stad!



Eind juni krijg ik waarschijnlijk de sleutel. Omdat ik zo lang intensieve zorg heb gehad zal mijn persoonlijk begeleidster wel meegaan naar het nieuwe huis en 1x per week langskomen. Dat vind ik niet erg want het is toch een hele stap en het helemaal alleen doen is wel heel erg spannend. Mijn indicatie verloopt in juli 2017 en ik hoop dat ik dan zo stabiel ben en alles zo op orde heb dat ik het wel allemaal zelf red!



Op naar mijn nieuwe huis, naar een nieuw begin!
Wat een heerlijk vooruitzicht! Gefeliciteerd!
Prachtig verhaal! Ik wens je alle goeds toe en dat alles wat je droomt en wenst uit mag komen. Jij komt er wel!
Alle reacties Link kopieren
Mooi verhaal, heel veel plezier in je nieuwe huisje!
Wat fijn voor je, heel veel geluk straks in je nieuwe huis
Dank jullie wel . Ik ben ook zo blij! Eindelijk een stap in de goede richting!
Wat fijn! Gefeliciteerd!



En veel succes en geluk in je nieuwe huis en met je nieuwe begin!
Wat heerlijk voor je! En iets om trots op te zijn! Ik wens je veel geluk in je nieuwe huis
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk en spannend!

Geniet van de voorbereidingen!
Alle reacties Link kopieren
veel geluk in je nieuwe (t)huis!
not all who wander are lost
Wauw!! Wat fijn!!
Alle reacties Link kopieren
Dat is fijn nieuws! Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Wat geweldig! Ik wens je heel veel geluk in je nieuwe huis
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn! Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Heel erg fijn voor je! Het geluk valt van je verhaal af te lezen, zat op t einde met een grote glimlach op mijn gezicht. Veel geluk in je nieuwe huis!
Gefeliciteerd en veel geluk toegewenst!
Wauw! Wat fantastisch!! Goed gedaan Skyler!
Ik had nooit gedacht dat het me zou lukken. Tijdens mijn laatste opname in 2012 zei ik nog dat ik euthanasie wilde en dat dit leven mij toch niet gegeven was want ik vocht zo hard maar niks lukte... ik ben blij dat ze me niet opgegeven hebben en dat ik zelf ook weer lichtpuntjes ben gaan zien. Het was echt super zwaar maar vooral sinds ik mijn hondje heb (juli 2014) ben ik zo stabiel, heb maar 1x een kleine terugval gehad van een paar dagen. Nu heb ik een nieuw huis en langzaam durf ik weer met vertrouwen naar de toekomst te kijken.



Dank jullie wel voor alle lieve reacties!
Geweldig. Gefeliciteerd!!
Hoi allemaal,



Weer even een update in dit topic. Ik heb inmiddels een voorlichtingsavond gehad bij de woningstichting en krijg de sleutel eerder dan verwacht... 8 juni namelijk al! Spannend! Vorig weekend een vloer gekocht en mijn moeder en ik zijn meubels aan het opknappen zodat ze in mijn nieuwe interieur passen en ook een hippe uitstraling krijgen. 8 juni komt ook iemand de ramen opmeten en kan ik de raambekleding bestellen. Ik heb er zin in!!



Wat moeilijk wordt is afscheid nemen van mijn vaste groepje mensen waarmee ik de hond uitlaat. Op mijn verjaardag 2 weken geleden zijn we met zijn allen uit eten geweest en het is altijd gezellig. Ik hoop dat ik ook lieve en leuke mensen om me heen verzamel in mijn nieuwe woonplaats. Ik sta er in ieder geval voor open!
Alle reacties Link kopieren
Wauw! Wat een mooi succes verhaal zeg.



Heel veel plezier in je nieuwe huis. En een zo positief persoon heeft zo weer allemaal lieve vrienden om zich heen.
Alle reacties Link kopieren
Wow, wat leuk! Heel veel succes met verhuizen, denk aan je balans en geef jezelf tijd om te settelen Ook voor mensen die niets mankeren kan verhuizen behoorlijk impact hebben.



Jij gaat het wel redden!
Alle reacties Link kopieren
Leuk hoor! Misschien kun je alsnog een keer per week if per maand met het honden uitlaatgroepje afspreken? Je gaat toch maar tien km verder wonen? En je vindt vast ook snel vrienden in je nieuwe woonplaats. Veel plezier met je huisje inrichten
Ja natuurlijk @Elfje26. Ik wil nog 1x per week 's ochtends hierheen komen om te kletsen met mijn cluppie en mijn hondje te laten spelen met haar vriendjes. Maar het zal toch anders zijn. Nu lopen we spontaan naar elkaar toe of we komen elkaar tegen en zien elkaar sowieso bijna elke ochtend. Ach, straks hopelijk nieuwe mensen om me heen! Samen met de huidige mensen heb ik dan hopelijk een heel nieuw netwerk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven