Nieuw matras, ikea?

09-08-2014 12:43 46 berichten
Ik ben op zoek naar een nieuw matras en hoor goede dingen van de Ikea matrassen.

Wie heeft hier ervaring mee? Ik wil graag een pocketveringmatras en zat te kijken naar of de Hovag of de Hyllestad.

Die laatste heeft een laag memory foam, is dat fijn of zak je daardoor juist meer door? Mijn huidige matras is na 2 jaar al behoorlijk ingezakt en dat vind ik erg vervelend. Ik hou van een stevig matras.

Je kunt kiezen uit 2 hardheden: middelhard en stevig, klopt het dat stevig harder is?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de hovag met memory foam. Ik ben zwaar maar lig er heerlijk op.
Ik lees mee!
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op zaterdag 09 augustus 2014 12:45 Wij hebben de hovag met memory foam. Ik ben zwaar maar lig er heerlijk op."Wij hebben de hillestadt sorry . Was te snel



Wii hebben twee losse matrassen die beide even dik zijn. Ik heb met memory foam mijn man niet
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds kort allebei een Hesseng. Man de stevige versie, ik de middelharde. Het verschil is behoorlijk!

De eerste week vond ik de mijne nog wel aan de harde kant (ik hou van zachtere matrassen) maar nu ligt het heerlijk.



De Hesseng heeft geen memoryfoam, dus daar kan ik niks over zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 8 jaar een pocketvering (30 cm) van Ikea en slaap er nog steeds heerlijk op. Toen ook de stevigste genomen en hij is nog steeds goed!

Ik heb volgens mij de Hasselback, die bestaat volgens mij niet meer.
WTF?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een boxspring van Ikea als logeerbed en op ons eigen bed ook matrassen van Ikea. Zeer tevreden over beiden.

Anderen zeggen ook dat wij van die lekkere matrassen hebben trouwens



Wij hebben gekozen voor de minder harde matrassen, maar dat blijft een persoonlijke voorkeur.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Ikea geeft heel lange (ik geloof 25 jaar) garantie op matrassen.
Alle reacties Link kopieren
Wij slapen al 5 jaar heerlijk op een sultan fokenes (oid)
Been there, done that, got the T-shirt.
Net even gesproken met een mevrouw van de Ikea, maar zij hebben geen matrassen van 180 cm. Als je zo'n grote maat moet hebben krijg je altijd 2 matrassen van 90 cm.

Maar dat wil ik niet, dus ik ga toch maar even verder kijken.
Ik heb ook die maat maar er zit een vrij stevige hoes omheen, ik heb er ook nog een topper op gedaan en helemaal geen last van dat het er 2 zijn!
Wil je echt 180? Hoe draai je dat om dan?
Ik zou ook niet kiezen voor een 180 matras, niet te sjouwen. Lastig dus met luchten en omdraaien.

Ik snap dat je geen "gleuf" wilt maar daar zijn toch oplossingen voor?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook 2 x 90. Maar wel een hoes van 180, dus geen gleuf.

Bij 1 matras krijg je ook sneller en 'kuil' in het midden. 2 matrassen keer je makkelijker om.
Ik heb nu ook een matras van 180 cm, dat gaat wel goed hoor. Met omdraaien is het lastig, maar wel te doen.



Maar ik kan natuurlijk nog wel even kijken voor een topper, dat is misschien wel een goed idee.

En ik ga morgen even kijken bij de meubelboulevard hier in de buurt. Dan kan ik gelijk liggen om te zien of een matras bevalt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond hem afschuwelijk. Mijn vriend had er een. Was in de Ikea winkel aangemeten door een medewerker, na 3 maanden lag hij al flink door. Terug gegaan naar winkel, nieuw matras gekregen (opnieuw een matras aangemeten door een medewerker etc, moest een steviger matras hebben dan dat hij had). Ding was ook nog een stuk duurder en na een half jaar hadden we weer hetzelfde gedonder. Voor mij nooit geen Ikea matras weer! Voor 1 persoon misschien prima, maar niet voor 2 personen.



Ik zou overigens wel gaan voor 2 losse matrassen. Wij hebben ze nu gekocht bij Beter Bed. Waren wel behoorlijk aan de prijs, maar liggen heerlijk. Je ligt zo'n beetje je halve leven op een bed, ik vind het altijd wel belangrijk dat het echt een goed matras is.
Alle reacties Link kopieren
Oh moet er misschien wel even bij vermelden dat wij dol zijn op harde matrassen
Alle reacties Link kopieren
quote:Wollstonecraft schreef op 09 augustus 2014 @ 14:46:

Net even gesproken met een mevrouw van de Ikea, maar zij hebben geen matrassen van 180 cm. Als je zo'n grote maat moet hebben krijg je altijd 2 matrassen van 90 cm.

Maar dat wil ik niet, dus ik ga toch maar even verder kijken.Op de site zie ik gewoon 180 cm staan hoor! In elk geval de Hovag!
Ik ben vanmorgen even naar Ikea geweest om de matrassen te bekijken en uit te proberen.

En heb de Hesseng gekozen, die is lekker stevig. Heb er 2 van 90 cm gekocht, met een topper. Dat moet denk ik toch goed liggen.



Bedankt voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een sultan van Ikea. Al drie jaar en het is nog steeds goed
Alle reacties Link kopieren
Hier ook Ikea matrassen ik vond niks wederhelft wel



Ik heb nu koudschuim matras met daarboven een dunne polyether matras en dat ligt heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wollstonecraft schreef op 11 augustus 2014 @ 16:44:

Ik ben vanmorgen even naar Ikea geweest om de matrassen te bekijken en uit te proberen.

En heb de Hesseng gekozen, die is lekker stevig. Heb er 2 van 90 cm gekocht, met een topper. Dat moet denk ik toch goed liggen.



Bedankt voor de tips!

Laat je nog eens weten hoe ze liggen? Met de topper erop?

Zit namelijke in vergelijkbaree situatie, wil ook een nieuwe, stevige, en heb ook breedte 180m. En geen groot budget!



p.s. Zou in de toekomst (past nu niet in slaapkamer) ook wel een langer bed willen ipv 2m lijkt 2,20m fijner!
Even een update na een nacht slapen op mijn nieuwe matras.



Hij ligt heerlijk, met de topper erop merk je er inderdaad niets van dat het twee matrassen zijn. En ik vind het erg prettig dat de matrassen zo stevig zijn. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat prettig vind.
Krijg je ook een geluidsdemping met een topper?

Ik heb een oude binnenveringsmatras en die heeft een soort van echo. Of mijn gehoor werkt niet meer goed...

Of juist wel, maar alles wat op de matras gedaan wordt dat geluid maakt. Het is alsof het echoot.

Soms waaien de winden niet alleen door de bomen.

En borrelt het water niet alleen in een fontein.

Het klinkt allemaal door.



Wat voor een topper is er gebruikt?
Ik heb trouwens zelf al op de best geteste matras van Ikea gelegen in de winkel. Is een vreemde gewaarwording. Die is zacht als je er op zit en ligt toch stevig en ondersteunend. En ik heb de HÖVÅG geprobeerd.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50244524/



Moet alleen ook een nieuw bed aanschaffen als ik die neem en daar is mijn kamer net iets te kort voor. Dan kom ik in problemen met mijn deur. Die kan dan niet meer dicht. Maar ook dat kan worden opgelost met een gordijn. (* Even leesbaar denken. *)



Maar het holle van mijn huidige.... Ik begrijp trouwens niet waar die echo vandaan komt. Heeft iemand een idee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven