Nieuw servies, goed aan te vullen later

25-07-2015 19:53 108 berichten
Wij gaan op zoek naar een nieuw servies. Het probleem dat ik nu heb, is dat ik mijn servies niet meer kan krijgen en het dus niet kan aanvullen. Ik wil dus nu een servies dat ik later wel nog kan aanvullen, iets wat dus standaard in het assortiment zit.

Ik zat zelf bv te denken aan wedgwood windsor of iets van villeroy & boch ofzo. Weet iemand hier een mooi, beetje klassiek servies dat al lang in het assortiment zit en wat dus later nog goed aan te vullen is als het nodig is.
Blau Saks
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een kleine 30 jaar blauw-wit servies.

Model en zo maakt niet uit, als de kleuren maar blauw en wit zijn.
Owja, vergeten te zeggen, niks met kleur ik denk dat ik daar snel op uitgekeken raak en ik vind het niet lekker eten van een bord met motief op het middenvlak. Op de rand zou nog kunnen, maar ik wil geen motief onder mijn eten
quote:dubbeltje4 schreef op 25 juli 2015 @ 19:57:

Ik heb al een kleine 30 jaar blauw-wit servies.

Model en zo maakt niet uit, als de kleuren maar blauw en wit zijn.Dit wil ik dus niet, ik wil echt iets wat hetzelfde is.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik gaan voor Wedgwood (Edme, bijvoorbeeld) of een ander gerenommeerd merk waarvan je weet dat de serie al lang loopt en nog lang zal blijven lopen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Heb je een voorkeur voor de vorm? Rond 9f juist vierkant? Maakt het misschien makkelijker om mee te denken.
Alle reacties Link kopieren
Boerenbont natuurlijk!
quote:my-little-appletree schreef op 25 juli 2015 @ 20:14:

Heb je een voorkeur voor de vorm? Rond 9f juist vierkant? Maakt het misschien makkelijker om mee te denken.Rond vierkant vind ik een beetje zo'n modeding. Denk dat je daar ook op uitgekeken raakt en ik vind het niet handig. Ik draai mijn bord nogal vaak.
Alle reacties Link kopieren
Iitala Teema ? Bestaat al heel kang, soms komen er wat nieuwe modellen vij, bijv ander maat kopjes. Ze hebben er starterspakketten van, dat maakt de prijs iets dragelijker 😄
Ik zat met hetzelfde euvel en wij zijn goed geslaagd bij dille en kamille. Mooi porselein, diverse wit en crème, en blijvend assortiment. Vaatwasser-proof, en last but not least, best goedkoop!!!
Oh ja kijk anders ff op de site van dille en kamille staat het ook allemaal op en je kan het thuis laten bezorgen
Alle reacties Link kopieren
Halen bij Ikea?
quote:mabelle schreef op 25 juli 2015 @ 20:22:

Halen bij Ikea?Vind ik er altijd zo cheap uitzien
Gewoon een mooi wit basisservies, en al jaren hetzelfde dus goed aan te vullen

Ikea 365+ servies







Tric van Aryberg, is er in heel veel kleuren te krijgen. ook met streepje op de rand ipv uni.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rudolftherednosereindeer schreef op 25 juli 2015 @ 20:18:

Iitala Teema ? Bestaat al heel kang, soms komen er wat nieuwe modellen vij, bijv ander maat kopjes. Ze hebben er starterspakketten van, dat maakt de prijs iets dragelijker 😄Helemaal mee eens. En voor bijzondere gelegenheden/ voor de afwisseling prima te combineren met andere ontwerpen van IIttala.
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Oja, als je Wedgwood neemt, let dan op. Sommige serviezen worden niet meer in GB gemaakt, maar elders. Gevolg: de randen onder de borden e.d. zijn niet meer geglazuurd en bij afwassen of vaatwasser trekt er vocht in en krijg je donkere plekken. Droogt uiteindelijk weer op, maar verkort de levensduur van je servies aanzienlijk daar er uiteindelijk barstjes in het overige glazuur komen. (Ervaring van een goede vriendin).
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Mdh, even heel erg offtopic maar wow je hebt Howl en Sophie als avatar ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
dubbel
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
quote:mdh schreef op 25 juli 2015 @ 20:45:

[...]





Ja, lief hè?

Ben een Ghibli-fan, sinds ik voor mijn kinderen Ponyo had geleend uit de bieb.dus jouw avatar herken ik ook!
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
quote:mdh schreef op 25 juli 2015 @ 20:45:

[...]





Ja, lief hè?

Ben een Ghibli-fan, sinds ik voor mijn kinderen Ponyo had geleend uit de bieb.

Dan herken je mijn avatar ook wel denk ik haha.

Ik ben ook een giga Ghibli fan.

Sorry, nogmaals voor het offtopic.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt sparen voor het dibbern servies. zeer mooi en allerlei toevoegingen te maken. Zo vind ik zelf het black forest servies prachtig, maar je houdt niet van motiefje. Dit kun je dus met basic/ andere kleuren en vormen combineren. Echt super!

Nadeel: wel enorm prijzig
Wedgwood Solar. Sprankelend wit met eenvoudig motief/randje en blijft mooi. Heb de basisstukken nu al 20 jaar, nog steeds niet op uit gekeken en goed verkrijgbaar.
Litala teema vind ik niet mooi. Te strak en te diepe rand.

Ikea gaat het niet worden. Wil echt porselein en goede kwaliteit. Vind het er idd ook goedkoop uit zien.

Tric vind ik ook te modern. Dat hoekige vind ik niet mooi. Keuken wordt straks ook landelijk en daar moet het bij passen.



Bedankt voor de tip over wedgwood! Die donkere plekken herken ik, dat heeft het servies van mijn moeder ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven