Nieuw servies, goed aan te vullen later

25-07-2015 19:53 108 berichten
Wij gaan op zoek naar een nieuw servies. Het probleem dat ik nu heb, is dat ik mijn servies niet meer kan krijgen en het dus niet kan aanvullen. Ik wil dus nu een servies dat ik later wel nog kan aanvullen, iets wat dus standaard in het assortiment zit.

Ik zat zelf bv te denken aan wedgwood windsor of iets van villeroy & boch ofzo. Weet iemand hier een mooi, beetje klassiek servies dat al lang in het assortiment zit en wat dus later nog goed aan te vullen is als het nodig is.
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 25 juli 2015 @ 20:28:

Gewoon een mooi wit basisservies, en al jaren hetzelfde dus goed aan te vullen

Ikea 365+ servies



[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/23 ... c5877b.jpg[/img]



Het 365+-servies is net veranderd door Ikea. Zelfde principe, maar wel anders dan eerst. Ik vind het er op zich mooi uitzien, maar als je van dichtbij kijkt zitten er allemaal putjes in de borden. Vond ik er niet mooi uitzien. Oh en de diepe borden hebben geen rand meer maar zijn een soort van schaal geworden. Onmogelijk om in de vaatwasser rechtomhoog te zetten.



Niet echt een aanrader dus.
Mijn favoriet is Arzberg (want naar mening erg mooi vormgegeven en goede kwaliteit): http://www.arzberg-porzellan.com/en/

Is wel wat prijziger dan Ikea en Dille & Kamille, maar als je toch al over een Wedgwood servies na zat te denken, valt het wel binnen je budget.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop iedere 5 jaar een nieuw servies, bij de Ikea.

Omdat ik het leuk vind.

20 jaar van dezelfde borden eten is voor mij hetzelfde al 20 jaar dezelfde meubels hebben.
Alle reacties Link kopieren
Of ik laat het overvliegen uit Turkije, gewoon wat ik op dat moment leuk vind.
Jammer dat je niks met kleur wil, anders zou ik ook Saksisch Blauw zeggen. Ga ik er hier trouwens ook nooit doorheen krijgen maar is nostalgie voor mij, mijn ouders hebben het (al jaaaaren).
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hebben al tientallen jaren het Engelse Hamilton. Dat wordt niet meer gemaakt, maar ze kijken af en toe op vlooienmarkten, want daar vind je voor een paar euro vaak nog onderdelen van serviezen die niet meer gemaakt worden. Villeroy & Boch heeft inderdaad mooie series.
respecteer de overtuigingen van een ander
Alle reacties Link kopieren
Vtwonen servies? Is wit, rond en basic en hebben ze al jaren. En niet al te duur!
Hier de edme van Wedgwood. Op mijn 18 mee begonnen en spaar nog steeds
Alle reacties Link kopieren
Mijn servies is Ost India van Rörstrand. Maar dat zal jou niet bevallen, want er staat een motiefje op. Maar voor mij is het al 25 jaar mijn favoriet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang moet het aan te vullen blijven?
quote:jadaiswa schreef op 25 juli 2015 @ 21:46:

Hoe lang moet het aan te vullen blijven?Zo'n jaar of 50 dan ben ik 81 en eet ik vast wel van het bejaardenhuisservies
Ik zou dan in elk geval zéker voor porselein kiezen ipv aardewerk.
quote:NYC schreef op 25 juli 2015 @ 21:36:

Jammer dat je niks met kleur wil, anders zou ik ook Saksisch Blauw zeggen. Ga ik er hier trouwens ook nooit doorheen krijgen maar is nostalgie voor mij, mijn ouders hebben het (al jaaaaren).Dan vind je vieux Luxemburg van villeroy en boch mss ook wel wat en mss krijg je die er wel door?
quote:annavanandelle schreef op 25 juli 2015 @ 21:58:

[...]



Dan vind je vieux Luxemburg van villeroy en boch mss ook wel wat en mss krijg je die er wel door?Heb ik even moeten opzoeken maar zeker weten van niet. Mijn vrouw is echt van design, strak, effen wit en waarschijnlijk ook vierkant. Hoewel die laatste trend eigenlijk ook alweer voorbij is. En hoewel ik misschien graag eens voor een porseleinen (blijvende) klassieker zou willen gaan denk ik bovenal ook: ach, het is maar een bord.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 25 juli 2015 @ 21:50:

[...]



Zo'n jaar of 50 dan ben ik 81 en eet ik vast wel van het bejaardenhuisservies



O jeetje, dan mag het best een duur servies zijn en hoop ik dat je weinig kapot laat vallen!

Mijn servies (ben 28) is nu 11 jaar oud, was duur en niet meer verkrijgbaar wegens faillissement.

Nu kies is voor niet te duur (wel bijna dezelfde eisen als jij hebt) en ga ik er gewoon vanuit dat ik er 10 jaar mee doe. Zou dat niet makkelijker zijn?
DH, dit misschien wat?



Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 25 juli 2015 @ 20:55:

Litala teema vind ik niet mooi. Te strak en te diepe rand.

Ikea gaat het niet worden. Wil echt porselein en goede kwaliteit. Vind het er idd ook goedkoop uit zien.

Tric vind ik ook te modern. Dat hoekige vind ik niet mooi. Keuken wordt straks ook landelijk en daar moet het bij passen.



Bedankt voor de tip over wedgwood! Die donkere plekken herken ik, dat heeft het servies van mijn moeder ook.



Tric modern? Kocht mijn vriend toen hij 20 jaar geleden trouwde met zijn ex.



Wist niet hoe snel het het huis uit moest. Niet omdat het van ex was geweest, maar vind het niet mooi. Kinderlijk.

Weg gedaan voor een prikkie. Ik schrik er nu van wat het kost!



Wij hebben gewoon lekker Ikea. Ik hecht 0,0 waarde aan servies.

Maar herken me wel heel erg in die afkeer van printjes, vooral ónder je eten:)
Of deze, DH?



Alle reacties Link kopieren
Ik kwam Wedgwood Nature’s Canvas Limestone tegen, ook een leuk servies



"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Wedgwood Solar:

quote:jadaiswa schreef op 25 juli 2015 @ 22:04:

[...]





O jeetje, dan mag het best een duur servies zijn en hoop ik dat je weinig kapot laat vallen!

Mijn servies (ben 28) is nu 11 jaar oud, was duur en niet meer verkrijgbaar wegens faillissement.

Nu kies is voor niet te duur (wel bijna dezelfde eisen als jij hebt) en ga ik er gewoon vanuit dat ik er 10 jaar mee doe. Zou dat niet makkelijker zijn?Ik laat bijna nooit wat vallen. Maar het aardewerken servies dat we nu hebben, krijgt scheuren en breekt gewoon echt af ik wil nu dus voor eens en altijd een goed servies kopen waar ik heel lang mee door kan. Mag best wat kosten idd. Maar heb geen zin om elke 10 jaar wat nieuws te kopen.
En deze, DH? Zit wel een kleurtje doorheen maar vind hem toch vrij subtiel:







Is Wedgwood Renaissance Gold.



Moet zeggen dat ik hem erg mooi vind! Sowieso véél op die website van Wedgwood vind ik mooi.
Alle reacties Link kopieren
Dat snap ik ook wel weer!

Ik heb me maanden rot getwijfeld...

Servies shoppen is stom.
quote:vitamined schreef op 25 juli 2015 @ 22:10:

[...]





Tric modern? Kocht mijn vriend toen hij 20 jaar geleden trouwde met zijn ex.



Wist niet hoe snel het het huis uit moest. Niet omdat het van ex was geweest, maar vind het niet mooi. Kinderlijk.

Weg gedaan voor een prikkie. Ik schrik er nu van wat het kost!



Wij hebben gewoon lekker Ikea. Ik hecht 0,0 waarde aan servies.

Maar herken me wel heel erg in die afkeer van printjes, vooral ónder je eten:)Modern qua vorm, dat hoekige. Wedgwood Windsor is bv heel klassiek, tric vind ik zowat het tegenovergestelde en idd, print onder je eten, brrr!! Ik heb een aantal items van kerstservies van villeroy & boch, maar geen dinerborden ofzo. Ik eet er ook niet van. Hooguit wat chocolaatjes op tafel erin
Alle reacties Link kopieren
Hoe ziet het servies dat vervangen moet worden eruit?en hoeveel moet het hier op lijken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven