Nieuw servies... Waar?

20-10-2016 14:42 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de kinderen beide op de basisschool zitten en er aanzienlijk minder vaak iets sneuvelt zou ik wel een 'grote-mensen-servies' willen.

Tot nu toe hebben we ons prima gered met het DINERA-servies van IKEA, maar onze kleur is niet meer verkrijgbaar, en er zijn nog maar een paar borden en kommetjes van over, die we mengen met oud, gekregen serviesgoed en wat plastic prut.

Tijd om te oriënteren op een nieuw servies, maar waar...? Ik kom niet veel verder dan HEMA of Blokker of wijlen de V&D om serviezen te bekijken.

Jullie nog ideeën?
Alle reacties Link kopieren
bijenkorf? Zelf heb ik servies van Arabia. In veel steden zit ook wel een echte servieswinkel.

Ik heb geen aandelen, maar op servies.nl vind je ook veel.
het is wat het is
Italla

Riverdale





Of elke woonwinkel die het niveau xenos, blokker ontstijgt
Alle reacties Link kopieren
Dille & Kamille

gewoon een iets grotere stad in, er bestaan echt speciale servies (&linnengoed) etc winkels
Ik zou ook naar de Bijenkorf, of gewoon naar een servieswinkel, de meeste steden hebben er wel eentje. Of via internet bestellen, er zijn genoeg online servieswinkels. En heel mooi servies ook, ik vind Wedgwood en Iittalla mooi.
Marktplaats, een 'gewone' mooie servieswinkel (ik weet niet waar je woont, maar in mijn stad zijn echt superleuke servieswinkeltjes), in cadeauwinkels, Iittalla inderdaad. Sommige toko's hebben ook veel mooi serviesspul. En vaak nog heel betaalbaar ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het gedurfd Vriend en ik slopen nog steeds zo nu en dan ons (gelukkig IKEA) servies; te lomp in- of uit het keukenkastje of vaatwasser, te hard tegen elkaar laten kletsen bij het opstapelen en ga zo maar door



Dille & Kamille heeft inderdaad erg leuke dingen!
Ik heb wedgwood en ik sloop ook af en toe wat. Maar dan vul ik het weer aan als er ergens een webwinkel failliet gaat
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijd geleden de Royal - serie van Villroy & Boch gekocht. Heel blij mee. Vooral het saladebordje/kommetje
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 20 oktober 2016 @ 14:50:

Ik zou ook naar de Bijenkorf, of gewoon naar een servieswinkel, de meeste steden hebben er wel eentje. Of via internet bestellen, er zijn genoeg online servieswinkels. En heel mooi servies ook, ik vind Wedgwood en Iittalla mooi.

Dan kom je wel uit in een andere prijscategorie dan de hema en de blokker uit de OP. Maar voor een grote mensen servies is het wel de aangewezen plaats.





Limango heeft op dit moment servies van Villeroy & Boch in de aanbieding, als je snel de knoop wilt doorhakken en kiezen van een plaatje geen bezwaar vindt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben gewone, simpele, witte borden van de ikea. Aangevuld met allerlei mokken en kommetjes in wit, al dan niet met een motiefje. Mokken en theezakdumpertjes van intratuin (duuuuuuuuuur maar zo ontzettend mooi en staan ook op een dienblad op het aanrecht).



Maar ik wil geen dure borden. Er sneuvelt wel eens wat, de afwasmarie is niet heel erg zuinig op de spullen en mijn eten wordt niet lekkerder op een duur bord.



Afijn. Blokker, xenos, action, cook&more (?). Wehkamp, fonq, bol.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Webshop van VTwonen, ze hebben daar serviezen van meerdere merken.
In de 9 straatjes zit een hele leuke winkel waar ze mooi servies verkopen: www.jcherman.org
Bij sommige tuincentra (ja, vraag me niet waarom) verkopen ze ook servies. Moet je smaak net tussen zitten, maar dat geldt natuurlijk overal voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon een dineraset erbij doen.in een kleur die je nu leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal verliefd op dit servies. Ik heb een duur, kwetsbaar Wedgwood, huwelijkscadeau uit de vorige eeuw, dat alleen met kerst tevoorschijn komt eigenlijk. Wordt ook niet meer gemaakt, dus aanvullen is lastiger. Daarnaast had ik ook altijd goedkope meuk van de Ikea, totdat ik het zat was om, als ik me weer eens uitgesloofd had op de maaltijd tegen die ongezellige borden aan te kijken. Sindsdien ben ik dit servies bij elkaar aan het sparen, het is vaatwasser- en magnetronbestendig en in mijn ogen niet extreem duur, 6 borden kosten 50 euro. Ik heb nu borden, bekers en kommen, binnenkort koop ik kleinere kommen en ontbijtborden. Door de verschillende dessins is het ook heel goed te combineren met andere dingen, zoals blauw glaswerk bijvoorbeeld.
Sissyboy homeland!!
Alle reacties Link kopieren
Mijn borden en schalen/schaaltjes zijn van Ikea (Skyn heet het, het is porselein en nog steeds het mooiste servies dat ik ooit heb gezien ). Ik heb het aangevuld met kopjes etc. van andere merken die ik mooi vind (van mij hoeft het allemaal niet hetzelfde te zijn). Dat servies van Genoeggedronken is ook supermooi!!
Winter is coming...
quote:Genoeggedronken schreef op 20 oktober 2016 @ 15:34:

Ik ben helemaal verliefd op dit servies. Ik heb een duur, kwetsbaar Wedgwood, huwelijkscadeau uit de vorige eeuw, dat alleen met kerst tevoorschijn komt eigenlijk. Wordt ook niet meer gemaakt, dus aanvullen is lastiger. Daarnaast had ik ook altijd goedkope meuk van de Ikea, totdat ik het zat was om, als ik me weer eens uitgesloofd had op de maaltijd tegen die ongezellige borden aan te kijken. Sindsdien ben ik dit servies bij elkaar aan het sparen, het is vaatwasser- en magnetronbestendig en in mijn ogen niet extreem duur, 6 borden kosten 50 euro. Ik heb nu borden, bekers en kommen, binnenkort koop ik kleinere kommen en ontbijtborden. Door de verschillende dessins is het ook heel goed te combineren met andere dingen, zoals blauw glaswerk bijvoorbeeld.Mooi! Ik gebruik zelf gewoon mijn antieke servies, aangevuld met van alles - antiek en nieuw - wat ik er maar mooi bij vind staan. Heb lang geleden besloten dat mooi servies gewoon gebruikt moet worden (kinderen zijn nu 9 en 12) en eigenlijk gaat dat bijna altijd goed. Soms niet. Dat is dan heel jammer. Maar ik gebruik het liever dan dat ik het alleen met kerst tevoorschijn haal. En ik geniet er elke avond weer van!
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 20 oktober 2016 @ 15:50:

[...]





Mooi! Ik gebruik zelf gewoon mijn antieke servies, aangevuld met van alles - antiek en nieuw - wat ik er maar mooi bij vind staan. Heb lang geleden besloten dat mooi servies gewoon gebruikt moet worden (kinderen zijn nu 9 en 12) en eigenlijk gaat dat bijna altijd goed. Soms niet. Dat is dan heel jammer. Maar ik gebruik het liever dan dat ik het alleen met kerst tevoorschijn haal. En ik geniet er elke avond weer van!Dat ben ik met je eens hoor, maar de borden van mijn Wedgwood passen net niet in de vaatwasser..... Puur uit luiigheid gebruik ik ze dus zelden (en eerlijk gezegd ook omdat ik het een beetje stijfjes vind ondertussen, toen ik trouwde wilde ik graag een 'mevrouwen'servies.
quote:Genoeggedronken schreef op 20 oktober 2016 @ 15:53:

[...]





Dat ben ik met je eens hoor, maar de borden van mijn Wedgwood passen net niet in de vaatwasser..... Puur uit luiigheid gebruik ik ze dus zelden (en eerlijk gezegd ook omdat ik het een beetje stijfjes vind ondertussen, toen ik trouwde wilde ik graag een 'mevrouwen'servies.



Da's ook een reden! Wij hebben goudkleurig bestek van Loods 5 en pas na de aankoop las ik dat het niet in de afwasmachine kan. Toch gebruik ik het dagelijks. Staat gewoon te leuk! Maar dat is weer anders dan schalen en stapels borden.



Weer on-topic: TO, je kunt dus overal en nergens servies kopen
quote:Genoeggedronken schreef op 20 oktober 2016 @ 15:53:

[...]





Dat ben ik met je eens hoor, maar de borden van mijn Wedgwood passen net niet in de vaatwasser..... Puur uit luiigheid gebruik ik ze dus zelden (en eerlijk gezegd ook omdat ik het een beetje stijfjes vind ondertussen, toen ik trouwde wilde ik graag een 'mevrouwen'servies.(O, en de toko hier heeft servies dat erg op het jouwe lijkt. Kun je jouw spul mee aanvullen. Niet duur en afwasmachinebestendig! )
Alle reacties Link kopieren
Oh en de HEMA heeft een serie genaamd 'Boston' in verschillende effen kleuren. Daar heb ik heel veel theemokken van. Staat heel mooi op tafel als je met z'n allen uit die mokken drinkt.
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het witte servies van VT wonen. In hun webshop verkrijgbaar maar ook bij de Bijenkorf en Nijhof. Na ruim 7 jaar ben ik er nog steeds niet op uitgekeken.
Beter spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan
Alle reacties Link kopieren
Ik heb servies van Blond Amsterdam, maar dat moet maar net je smaak zijn natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven