nieuwbouwhuis

12-12-2014 23:12 2859 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn misschien van plan om een nieuwbouw huis te kopen.

Ik ben mij aan het verdiepen in kosten, dingen waar je rekening mee moet houden enz.

Nu vraag ik mij af zijn er meer mensen die een nieuwbouw woning (redelijk recent) hebben gekocht? Zo ja op wat voor kosten kun je rekenen na het tekenen van de koopakte? Ik lees termen als bouwrente en depotrente.

Wat ik mij verder nog afvroeg was, Stel je ondertekend de koopakte in Maart. Je huis wordt opgeleverd in januari het jaar daarop. Moet je dan al betalen voor je hypotheek? Hoe gaat dit in zijn werk?

Hopelijk zijn er mensen hier op het viva forum die wat ervaringen willen delen.
Alle reacties Link kopieren
Wij dachten ook jammer bouwvak. Maar bij ons gaan ze gewoon door!
vergeven en vergeten
Alle reacties Link kopieren
Oh ja.....haha slimmerd
Alle reacties Link kopieren
Kastjendm, zijn ze al wat opgeschoten met jullie huis.



All

Zijn ze al begonnen bij jullie?



Ik heb afgelopen week een medische keuring gehad voor de overlijdensrisicoverz. Ivm overgewicht. Ik hoop dat ze snel beslissen wat ze daarmee willen doen, want daar wacht de hypotheekverstrekker ook op. Vertraagt de boel veel te veel als je het mij vraagt....
Alle reacties Link kopieren
Helaas we hebben een afwijzing gekregen... nu moeten we snel een tweede afwijzing regelen anders hebben we een flinke boete! Ik baal heel erg maar focus me nu alleen nog op de tweede afwijzing. Vervelend fonteyn dat dat allemaal zo lang moet durenbij ons was die zo geregeld!
vergeven en vergeten
Alle reacties Link kopieren
Fontyen, ik hoop dat ze snel een beslissing maken! Zijn jullie verplicht een ORV af te sluiten bij je hypotheek?



Kastje, is jullie hele hypotheekaanvraag afgewezen? Dat is k*t zeg. Hebben jullie helemaal geen kans meer dat een aanvraag bij een andere geldverstrekker wel nog wordt goedgekeurd?



Hier zijn ze, als het goed is, gister weer begonnen. Ik was zaterdag nog even bij de bouwplaats, toen kreeg ik wel zo'n 'zo dichtbij maar zo ver weg' gevoel. Overigens was er nog best wat gedaan tijdens de bouwvak, viel me alles mee. Ik ben inmiddels weer driftig met de badkamerleverancier aan het mailen, we zouden er nu bijna uit moeten zijn. Met de aannemer is (voor nu) ook alles rond, vorige week hebben we nog een optielijst opgestuurd met wat kleine dingetjes, zoals het open/dicht laten van de trappen.
Alle reacties Link kopieren
Ladies, ik heb ook weer nieuws: volgende week eindelijk, eindelijk, eindelijk tekenen bij de notaris! Het maakt me allemaal best onzeker, want het is dus echt een mini-project met tien huizen waarvan er zeven nu definitief verkocht zijn. Zoals ik al eens schreef: stad in de Randstad, maar alles heeft lang geduurd dus er zijn zelfs wat mensen afgehaakt. Hoop gewoon dat de rest van het proces wel lekker gaat.
Alle reacties Link kopieren
Luis, wat leuk, gefeliciteerd! Wat maakt je precies onzeker?
Alle reacties Link kopieren
Kastjendm,

Jeetje meis dat is zwaar kl*te! Is er verteld waarom jullie afgewezen zijn?

Misschien dat het ergens anders wel gaat lukken..... Anders inderdaad zo snel mogelijk de 2de afwijzing.

Bah wat naar!

Dit is dus precies waar ik ook bang voor ben!



Amby,

Zou mooi zijn als alles nou eens rond is, hè?! Ik kan me voorstellen dat je dat gevoel hebt als je bij je huis gaat kijken. Fijn dat er tijdens de bouwvak best wat gedaan is!

Wij moeten een ORV ja. Omdat ik met mijn huidige salaris de hypotheeklasten niet kan betalen. Daarnaast vind ik het ook een fijn idee dat ik(of mijn man) me niet druk hoef te maken op het moment dat er wat gebeurt met 1 van ons. Wij hebben beide ORV van 175000 voor in totaal ¤13 p.mnd. Zal wel iets meer worden na mijn keuring, denk ik.



Luis wat leuk! Ik denk dat ik begrijp waar je onzeker over bent, maar wil je geen woorden in de mond leggen, dus waar ben je precies onzeker over?
Alle reacties Link kopieren
Amby en Fonteyn, even kijken of ik het onder woorden kan brengen. Ik ben bang dat, omdat het zo'n klein project is, het huis toch niet goed wordt / het heel lang gaat duren / vertraging oploopt / zulke angsten, zeg maar. Het is nogal irreëel natuurlijk, maar bij zo'n groot project waarvan er bijv. al 3 of 4 fases zijn en waar ik ook weleens heb gekeken, gaat alles echt veel meer gestroomlijnd. Ik verbaasde me er bijvoorbeeld ook over dat er uberhaupt nog huizen in dit projectje waren, omdat het echt een goede prijs is voor een nieuwbouwhuis in de Randstad.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het enige risico dat de start van de bouw wordt uitgesteld, vooral als nog niet alle woningen verkocht zijn. Maar als ze eenmaal begonnen zijn met bouwen dan maakt zo'n aannemer/projectontwikkelaar het echt zo snel mogelijk af hoor. Elke dag dat ze er langer over doen kost hen geld; niet alleen de boetes die ze aan de kopers moeten betalen als ze de afgesproken bouwtermijn overschrijden, maar ook het materiaal dat nog niets oplevert als het maar op een bouwplaats blijft liggen.
Alle reacties Link kopieren
Luis: jeej, eindelijk tekenen!! Die angst snap ik wel, maar wat prik zegt: ze zullen zsm het af willen hebben en zullen ook echt wel goed bouwen, vertrouwen hebben.



Bij ons hebben ze heel actief bouwvak gehouden (lees: er werd niks gedaan), dus de fases waar ze al mee bezig waren zijn niks opgeschoten.. Aan ons huis is nog niks gedaan, maar als het goed is beginnen ze volgende week met bouwen!! We hebben de grond wel al in ons bezit, dus zou leuk zijn als we binnenkort ook het begin van ons huis zien ontstaan verder zijn we bezig geweest met de badkamer, leek allemaal prima maar zat een foutje in de tekening van de badkamerleverancier, beetje jammer. daar maar weer even achteraan.
Alle reacties Link kopieren
Luis, ergens begrijp ik je gedachtegang wel. Wij hadden een clausule dat ze binnen 9 maanden moesten beginnen met bouwen, anders konden we de koop ontbinden. Dat heeft er wel voor gezorgd dat ze een type huis zijn gaan bouwen waar er eigenlijk niet genoeg van verkocht waren. Ze wilden de bestaande kopers niet kwijtraken.



Een klein project heeft ook wel voordelen denk ik. Qua bouwsnelheid zou ik me niet druk maken, het grote voordeel is ook dat je geen vertraging kan oplopen bij dingen die eerder in de bouwrouting fout gaan. Je kan wellicht wat makkelijker/vaker gaan kijken, tussendoor vinger aan de pols houden. De kwaliteit zal ongetwijfeld ook prima zijn, er zijn gewoon bouwvoorschriften, en ons huis wordt ook deels door onderaannemers gebouwd. Denk dat er ook wat minder ketens zijn bij een kleiner project, wat misschien ook wat scheelt in de kosten.
Alle reacties Link kopieren
Fonteyn&amby: Mijn baas had mij 30 uur op contract beloofd helaas is hij dit niet nagekomen en heb ik nog steeds een nul uren contract! Ik verlangde zo naar mijn nieuwe keuken en badkamer helaas nu alleen nog op een blaadje. Maaar onze tijd komt vanzelf we hebben nu een super huurhuis! Ik blijf jullie volgen
vergeven en vergeten
Alle reacties Link kopieren
Oh wat vreselijk balen kastje. Vind het echt heel vervelend voor je! Hoop dat dit ook de relatie met je baas niet te veel op scherp zet. Ik vind het ook niet meer van deze tijd dat banken nog zo hangen op (uitzichten naar) vaste contracten. Maar jullie tijd zal zeker komen, one way or the other.
Alle reacties Link kopieren
Kastje, je weet dat je na een bepaalde tijd recht hebt op een contract met vaste uren? Vraag het eens na anders bij het Juridisch Loket oid.
Noem mij maar Nil!
Alle reacties Link kopieren
quote:Luisindepels schreef op 19 augustus 2015 @ 14:05:

Amby en Fonteyn, even kijken of ik het onder woorden kan brengen. Ik ben bang dat, omdat het zo'n klein project is, het huis toch niet goed wordt / het heel lang gaat duren / vertraging oploopt / zulke angsten, zeg maar. Het is nogal irreëel natuurlijk, maar bij zo'n groot project waarvan er bijv. al 3 of 4 fases zijn en waar ik ook weleens heb gekeken, gaat alles echt veel meer gestroomlijnd. Ik verbaasde me er bijvoorbeeld ook over dat er uberhaupt nog huizen in dit projectje waren, omdat het echt een goede prijs is voor een nieuwbouwhuis in de Randstad.



Ons project waren ook tien huizen. Heerlijk juist, als ik kwam wisten ze wie ik was want zoveel mensen kwamen er niet.

Ik heb het echt niet als nadeel ervaren, wij waren ook de eerste fase. Hopelijk geeft je dit iets meer vertrouwen!
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Kastje wat vervelend zeg, zeker als je baas iets anders had toegezegd.



Ik was op vakantie en had een hoop bij te lezen.



Tijdje terug vroegen jullie mij nog wat voor laminaat ik heb. Jeetje, dat weet ik niet meer exact. Mijn zwager zit in het hout en ik heb ergens via via een leuke deal gesloten, ik was echt heel weinig geld kwijt. Vloeren liggen er lekker in en in de winter was het ook fijn met vloerverwarming. Qua stookkosten zit ik nog onder wat ik verwacht had, dus dat is ook goed. Ik ben erg tevreden.



Verder leuk Jullie verhalen om te lezen. Onze tuin is nu helemaal klaar. Hij is echt zo mooi geworden! We hadden pas een buurtfeest en onze buren vielen massaal voor onze tuin. Zoveel complimenten, dat was echt heel leuk.
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
quote:Djoels schreef op 19 augustus 2015 @ 22:39:

[...]





Ons project waren ook tien huizen. Heerlijk juist, als ik kwam wisten ze wie ik was want zoveel mensen kwamen er niet.

Ik heb het echt niet als nadeel ervaren, wij waren ook de eerste fase. Hopelijk geeft je dit iets meer vertrouwen!

Haha, het is bij ons de enige fase Maar heel heel fijn om dit te horen en ook van de andere dames. Was echt een geruststelling om jullie woorden te lezen.



Kastje, wat jammer en wat balen zeg :( Hoop je snel weer terug te zien met goed nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me hier ook! Heb paar dagen geleden mijn gegevens opgestuurd naar de makelaar en mijn gegevens liggen bij de hypotheekadviseur klaar om opgestuurd te worden:). Woon nog bij mijn ouders en wordt mijn eerste huis. Financier een hoop zelf dus heb in verhouding voor het huis wat ik wil een lage hypotheek straks(max wat ik kan krijgen dat wel).



Ben ook al druk door de boekjes aan het bladeren met alle opties.. 2 dakkapellen, uitbouw van 2,4m weet al dat ik straks toch andere deuren en klinken wil want ben kieskeurig haha. Heb zo'n 50.000 euro extra gerekend om het huis "af" te krijgen excl interieur. Zijn nu 4/8 huizen definitief verkocht dus ze moeten er nog 2 voor ze beginnen met bouwen gaat dus de goede kant op! Planning is eind 2016 klaar dus kan lekker jaartje plannen shoppen en sparen haha!



Opties zijn trouwens lekker prijzige de carport van 11.500 laat ik wel later zelf aanbouwen voor de helft....
Alle reacties Link kopieren
quote:Djoels schreef op 19 augustus 2015 @ 22:39:

[...]





Ons project waren ook tien huizen. Heerlijk juist, als ik kwam wisten ze wie ik was want zoveel mensen kwamen er niet.





Dat lijkt me echt hartstikke leuk. Ik denk dat ze me laten verwijderen door beveiliging/politie als ik de bouwplaats op ga.



@Shiroi, welkom en van harte met je aanstaande huis! Goed bezig hoor, erg fijn als je zelf een deel kan financieren. Wij hadden zonder eigen geld misschien nét ons huis kunnen kopen, maar dan hadden we geen geld gehad voor meerwerk/afwerking. Hoop dat het een beetje wil vlotten met de verkoop van de andere huizen en dat ze snel starten! :-)
Alle reacties Link kopieren
Dankje! Na de bouwvak snel tekenen . Standaard zit een vurenhouten (krakende) trap in het huis, nemen jullie daar een optie voor of zouden jullie dat doen? 3000 euro om een andere trap te krijgen ...
Alle reacties Link kopieren
quote:Shiroi schreef op 20 augustus 2015 @ 16:52:

Dankje! Na de bouwvak snel tekenen . Standaard zit een vurenhouten (krakende) trap in het huis, nemen jullie daar een optie voor of zouden jullie dat doen? 3000 euro om een andere trap te krijgen ...



Hier twee vurenhouten trappen. Het kraakt wel een beetje, maar vind het echt prima trappen



Leuk dat je ook bezig bent met een nieuw huis. Het is zo heerlijk om alles naar je zin te doen!
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Bij ons zijn andere trappen geen optie, we krijgen gewoon vurenhout. Overigens wordt de trap niet afgedekt tijdens de bouw, dus de bouwvakkers stommelen daar vrolijk overheen, en dan wordt het voor oplevering dicht geplamuurd en in de grondverf gezet.



Op zich is 3000 euro wel een hoop geld, maar ik heb ook wel bedragen van 5000 euro gehoord voor hardhouten trappen. Als die trap in perfecte staat wordt afgeleverd, dan scheelt het je wel weer kosten in het bekleden.



Ik zou het in ons huis hoe dan ook niet doen, onder meer omdat we 3 trappen hebben, en die allemaal aan 3 kanten ingebouwd zitten tussen muren. Voor een beetje kraak meer of minder heb ik niet zoveel geld over. Een mooie hardhouten, semi-vrijstaande, open trap in de woonkamer vind ik echter wel zo mooi, dat ik het dan wel zou overwegen.
Alle reacties Link kopieren
Geen andere trap dus haha scheelt 6000 euro(2x3000). Wel lekker uitbouw van 2,4m daar komt een grote eettafel te staan!!! Heb al zin on straks keukens te gaan kijken:)
Alle reacties Link kopieren
Haha, je moet het natuurlijk helemaal zelf weten hoor, het is jouw (droom)huis! Maar het is misschien wel fijn om hier een klankbord te hebben, gezien je het huis zelf hebt gekocht. Wat hoor wel z'n voordeel heeft hoor. M'n vriend en ik liggen wel op één lijn, maar we zijn wel constant aan het overleggen, en moeten overal samen naartoe.



Wij nemen overigens ook geen aanbouw, alhoewel het wel een populaire optie is. Maar wij wilden heel graag een tweede badkamer, en een andere keuken, toen was het geld op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven