nieuwbouwhuis

12-12-2014 23:12 2859 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn misschien van plan om een nieuwbouw huis te kopen.

Ik ben mij aan het verdiepen in kosten, dingen waar je rekening mee moet houden enz.

Nu vraag ik mij af zijn er meer mensen die een nieuwbouw woning (redelijk recent) hebben gekocht? Zo ja op wat voor kosten kun je rekenen na het tekenen van de koopakte? Ik lees termen als bouwrente en depotrente.

Wat ik mij verder nog afvroeg was, Stel je ondertekend de koopakte in Maart. Je huis wordt opgeleverd in januari het jaar daarop. Moet je dan al betalen voor je hypotheek? Hoe gaat dit in zijn werk?

Hopelijk zijn er mensen hier op het viva forum die wat ervaringen willen delen.
Alle reacties Link kopieren
Iusco, dat is ook een flinke bak geld . Het is natuurlijk maar net hoeveel je ervoor gebudgetteerd hebt en ik denk dat een houten vloer wel een van de duurdere opties is.



@Amby: we gaan inderdaad ook nog even kijken of we tegels via de zetter kunnen kopen. Ben wel blij dat we eindelijk weten wat we willen (alles is voorbij gekomen: gietvloer, betonnen vloer, PVC...). Nu op zoek naar de beste deal!
Alle reacties Link kopieren
@ amby we hebben een heel goed adresje in Weert ik weet niet of het in de buurt is en een tegelzetter uit Budel maar die werkt overal daar zijn we heel tevreden over die heeft bij ons echt over maanlandschap gelegd en het was zo mooi, ik heb ook een adres tegelverkoper en zetter in Sliedrecht waar je absoluut niet moet zijn



Wij hebben toen voor ariostea tegels plus voegsel plus leggen en afkitten van 70 m2 5500 euro betaald

( wel geen plinten)
Alle reacties Link kopieren
Suuz ik zou niet zomaar de eerste de beste tegelzetter nemen we hadden een vloer 70m2 plus vloerverwarming die gelegd werd door dezelfde tegelman als die het verkocht resultaat was om te janken heel erg
Alle reacties Link kopieren
Ilara, dat is balen zeg! Ik vind het inderdaad lastig om te beslissen met wie je in zee gaat. Op Werkspot staan echter veel reviews. Bij de tegelzetter die we nu op het oog hebben staan meer dan 100 positieve ervaringen van zijn klanten. Dat geeft me dan toch wel vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
@llara, wij zitten in de buurt van Utrecht, dus Weert is niet echt om de hoek. Maar je hebt wel een hele nette prijs betaald! Ik zal eens kijken naar die ariostea tegels in een showroom, als we het wat vinden dan PB ik je nog wel voor je adresjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:83angel schreef op 12 januari 2016 @ 10:49:

Wij hebben het wel laten stucken. Maar wel gewoon glad zodat het nog makkelijk bij te werken is.

Resultaat is mooi geworden.

Nu druk aan het schilderen. Dan nog op de 1e verdieping laminaat leggen en dan volgend weekend verhuizen.Wat fijn dat je bijna kan verhuizen!
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
Frederique, dank voor het doorgeven, ik denk dat we er nog maar eens goed over gaan nadenken haha.



Ik dacht dat tegels goedkoper waren dan een houten vloer maar dat blijkt niet zo te zijn als ik het hierboven lees..



Hoe doen jullie het met de tuin? Huren jullie een tuinman in of gaan jullie alles zelf doen?

Ik zit er aan te denken om een tuinman te vragen voor de delen die bestraat worden zoals een terrasje en een pad naar achterin de tuin, de schuttingen en wat klimop er tegenaan. En dan de rest later zelf doen..
Alle reacties Link kopieren
@fienne, wij hebben nog niet echt nagedacht over de tuin. Ik denk dat we daar de eerste 8-9 maandag ook weinig aan gaan doen. We krijgen de sleutel heel waarschijnlijk in de zomer en hebben dan genoeg werk aan de binnenkant. Dus dan wordt het denk ik voorjaar 2017.



Ik denk dat je zowel een tegelvloer als een gouten vloer zo duur kunt maken als je zelf wil. Het loont zeker wel om heel goed rond te shoppen en eventueel iemand te regelen die het goedkoper kan leggen.
Alle reacties Link kopieren
Wij krijgen in de voortuin beukenhaagjes, langs de zijtuin komt een stenen muur en achter is hekwerk met hedera dit is in het project inbegrepen, Wat we er tussen gaan zetten is waarschijnlijk in overleg met de buren en verder ben ik bang dat we te berooid zijn 😝😝



Gisteren bij de Hypotheker geweest en is de offerte aangevraagd hypotheekverstrekker had op het moment voor eerste accoord 2 dagen nodig en voor tweede accoord ook dus super spannend op het moment
Alle reacties Link kopieren
Ilara, hebben jullie de hypotheek gisteren aangevraagd en verwacht je al binnen enkele dagen akkoord? Of lees ik het verkeerd? Dat zou wel echt fantastisch snel zijn! Bij ons - maar laten we het erop houden dat het een uitzonderng was - heeft dat traject ruim 4 maanden geduurd...
Alle reacties Link kopieren
Gisteren is de getekende offerte doorgenomen en doorgenomen of we echt echt alle stukken hadden, se hypotheekadviseur heeft de verwerkingstijd op dit moment opgezocht en zei dat toevallig onze verstrekker het snelste was twee keer twee dagen en Nationale Nederlanden het langzaamste..

Dus ik weet het niet, offerte kwam wel snel twee dagen ik weet niet of dat wat zegt 😀
Alle reacties Link kopieren
Jeetje dat is echt snel ja!



Wij zaten wel in een hele drukke periode (vorig jaar mei, net voordat de NHG-grens werd verlaagd in juni). Toen klopten er keer op keer kleine dingetjes niet in onze documenten en kwam de overlijdensrisicoverzekering van mijn vriend niet door, i.v.m. zijn 'gevaarlijke sport'. Maar elke keer dat er iets werd afgekeurd, duurde het weer 12 werkdagen voordat de hypotheekverstrekker opnieuw naar ons dossier keek. Was echt een lachertje. Maar het is gelukt.



Ik duim voor je dat het snel rond komt!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben gekeken in ons huis en het was zo gaaaaaf Er waren natuurlijk wel puntjes die niet kloppen, maar de grote lijnen kloppen wel. Wat nu nog niet goed is zijn bijvoorbeeld stopcontacten en een aantal aansluitingen die missen. Hebben heel veel foto's gemaakt en gaan nu alles bij langs om een lijst te maken voor de aannemer. De opleverdatum is helaas al wel weer uitgesteld, nu hopelijk in maart oplevering.



We moeten nog wel wat dingen gaan besluiten, vooral de vloer zijn we nog niet over uit. Ik vond het een hele som geld voor de vloer (PVC beneden en op de eerste verdieping). Maar als ik lees wat jullie uitgeven voor de vloer dan valt dat van ons nog mee

Dat Easy-stuk gaan wij ons ook eens in verdiepen, bedankt voor de tip daarvoor!



@ FFiene: wij gaan de tuin zelf doen. Hebben al een beetje een schets gemaakt. Mijn vader en schoonvader weten veel van tuinen en hebben ook een mooie tuin, dus zij gaan ons helpen. Bestraten van de oprit en een terras laten we denk ik wel doen, maar de rest gaan we denk ik zelf doen. Moeten waarschijnlijk ook drainage gaan aanleggen, want het is echt één grote modderbende.

@ Illara: dat is echt super snel. Bij ons duurde het langer doordat vriend nog medische stukken moest aanleveren. Hebben toen ook uitstel moeten aanvragen bij de aannemer. Maar dat was toen verder geen probleem.



Zo, en nu ga ik dromen van ons nieuwe huis
Alle reacties Link kopieren
Leuk om ieders verhalen te lezen: het schiet al aardig op bij een deel!!



Ik ben vooral een trouwe lezer, maar schrijf nu ook weer mee. In de zomer van 2015 officieel overdracht van de grond gehad, inmiddels zijn ze al een tijdje aan het bouwen. De huizen van ons blok zijn naar verwachting rond de zomer klaar.



Het loopt hier wel aardig, contact met aannemer is niet super, maar ook niet slecht. Grote keuzes zijn gemaakt.



Wij laten onze muren ook afwerken met easy stuc. Ze zijn snel in hun reactie en niet onredelijk in hun prijzen. Voor ons de beste optie.



Wij willen een pvc vloer laten verlijmen, dat vlot nog niet echt. Een paar aanbieders benaderd, langs geweest en offerte laten opmaken, maar krijg tergend langzaam de offertes binnen. Dan denk ik bij mezelf: je krijgt klanten, snelsnel die offertes opvragen.



Verder nog wel een vraagje over de keuken: wij hebben gekozen voor een composiet aanrechtblad, maar nu ben ik aan het twijfelen of we niet liever keramisch willen. Dat is steviger/kras en hitte bestendiger. Wat me alleen opviel is dat de bladen vaak niet helemaal glad zijn, maar vaak een soort ribbel/zandstructuur hebben, wat ik dan weer niet mooi vind. Wat hebben jullie voor aanrechtblad gekozen?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben voor keramisch parket gekozen. 120 x 30. tegels waren 30 euro p m2. In totaal hebben we 5000 betaald voor het aanleggen van vloerverwarming, cementdekvloer, tegels en de tegels leggen.



Wij hebben in de keuke ngewoon een goedkoop aanrechtblad. We vonden steen ook erg mooi maar helaas boven budget. Misschien dat we hem over een paar jaar alsnog vervangen maar voor nu is deze prima. Het blijft af en toe keuzes maken. Boven hebben wij laminaat liggen. Gewoon goedkope van de gamma. Wij willen boven toch niet met schoenen gaan lopen dus dan lijd het ook niet veel en anders is het een keer vervangen. Gisteren begonnen met laminaat leggen ik heb er nu alleen spierpijn van.



Wij wilden op de slaapkamer ook shutters maar als ik dan via cando keek waren onze maten niet leverbaar. Al denk ik dat deze ook erg duur werden. Dus misschien maar goed ook. Wij gaan vanmiddag kijken voor iets voor het raam in de keuken en de gordijnen in de slaapkamer. Al ben ik wel bang door de levertijd dat we een aantal weken zonder zitten. We hadden eigenlijk eerder meoten kijken beetje privacy vind ik toch wel fijn. Maar ja te druk met andere dingen. Maar we overleven het ook wel zonder.
Alle reacties Link kopieren
Angel, voor hoeveel m2 is die prijs voor de vloer? Klinkt als een zeer scherpe prijs! Heb je de vloer laten leggen door de partij waar je ook de tegels hebt gekocht?
Alle reacties Link kopieren
quote:sterrenmunt1 schreef op 13 januari 2016 @ 22:08:

Verder nog wel een vraagje over de keuken: wij hebben gekozen voor een composiet aanrechtblad, maar nu ben ik aan het twijfelen of we niet liever keramisch willen. Dat is steviger/kras en hitte bestendiger. Wat me alleen opviel is dat de bladen vaak niet helemaal glad zijn, maar vaak een soort ribbel/zandstructuur hebben, wat ik dan weer niet mooi vind. Wat hebben jullie voor aanrechtblad gekozen?Wij hebben een keramisch aanrechtblad. Het heeft inderdaad een beetje een ruwe structuur, maar dat stoort me niet. Ik ben er zooooo blij mee! Het is echt elke extra euro meer dan waard. We doen er echt alles op: ovenschotels gaan uit de oven hup, zo op het werkblad, we kunnen gereedschap of schroeven makkelijk even daar neerleggen omdat het toch niet krast en ook morsen met zure of agressieve stoffen doet niets met het blad. Het kan echt overal tegen. Het enige waar het niet tegen kan is als je er hard iets zwaars op laat vallen. Maar ja, dat wil je op een werkblad van een ander materiaal ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Over 3 maanden gaan ze hopelijk beginnen met de bouw van ons huis.

Mochten jullie regelmatig in het huis kijken?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook gekozen voor een composiet aanrechtblad in het verkochte huis hadden we dit ook ging super een keer per week met cif en schuurspons boenen en als nieuw...
Alle reacties Link kopieren
Het was voor ongeveer 50m2 de tegels. Was zeker een scherpe prijs. We hebben de vloerverwarming en tegels laten leggen door dezelfde winkel. Dat was wel een eis voor ons omdat we anders met teveel mensen af moesten spreken.



De tuin laten we hoogstwaarschijnlijk door een tuinman doen. In onze straat is een tuinman komen wonen die heeft ook de schuttingen voor de hele buurt geregeld. Het ontwerp voor de tuin hebben we al binnen en is beter dan dat ik zelf had kunnen doen. Nu alleen even wachten op de prijs
Alle reacties Link kopieren
Wauw dat is super 83angel tuin word ben ik bang bij ons het eerste jaar een beetje ondergeschoven kindje
Alle reacties Link kopieren
Ilara nou de tuin bij ons wordt het eerste jaar ook een ondergeschoven kindje hoor. Eerst in huis alles maar netjes maken en dan verder met de tuin:) Trouwens toevallig wordt bij ons huis aan de voorkant ook bukses haagjes geplaatst en aan de achterkant gaas met Hedra. . Tussen de buren in moeten wij een schutting o.i.d. plaatsen.



Bij ons gaat de bouw echt nog een tijdje duren. De planning is nog steeds najaar 2016. Woningen van dezelfde fase/zelfde stukje wordt gestart met de bouw in mei 2016 dat hebben de toekomstige bewoners gisteren te horen gekregen.

Helaas bij ons nog niks bekend. Kregen wij als mededeling. Naja wel fijn dat ze het even mede delen.



@Zebra bij ons wordt je volgens mij wel regelmatig uitgenodigd om te gaan kijken. Er wordt nu gebouwd aan een vergelijkbaar huis die wij ook gekocht hebben. Wij mogen daar zelfs mee om te gaan kijken.
Alle reacties Link kopieren
Misschien in de buurt ? Nijmegen ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Zebra123 schreef op 14 januari 2016 @ 09:05:

Over 3 maanden gaan ze hopelijk beginnen met de bouw van ons huis.

Mochten jullie regelmatig in het huis kijken?Wij mogen maar 1 keer kijken van de aannemer vind ik echt jammer en onhandig, omdat je zoveel dingen wilt nakijken. De tweede keer is dan 2 weken voor oplevering, de voorschouw.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een maand na de start van de bouw mogen kijken en nu volgende maand weer. Dan zijn ze denk ik ongeveer halverwege.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven