nieuwbouwhuis

12-12-2014 23:12 2859 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn misschien van plan om een nieuwbouw huis te kopen.

Ik ben mij aan het verdiepen in kosten, dingen waar je rekening mee moet houden enz.

Nu vraag ik mij af zijn er meer mensen die een nieuwbouw woning (redelijk recent) hebben gekocht? Zo ja op wat voor kosten kun je rekenen na het tekenen van de koopakte? Ik lees termen als bouwrente en depotrente.

Wat ik mij verder nog afvroeg was, Stel je ondertekend de koopakte in Maart. Je huis wordt opgeleverd in januari het jaar daarop. Moet je dan al betalen voor je hypotheek? Hoe gaat dit in zijn werk?

Hopelijk zijn er mensen hier op het viva forum die wat ervaringen willen delen.
Alle reacties Link kopieren
@bedankt voor de reacties en goede tips. Wel jammer Suuz dat we waarschijnlijk de tekening niet mee krijgen.

Hopelijk kunnen wij ook stiekem een foto maken:).



Wij gaan nu naar een winkel waar we tijdens het kijken niet meteen benaderd werden over kortingen e.d. Er werd alleen gevraagd kan ik jullie ergens mee helpen? Ik antwoordde wij kijken alleen even rond om inspiratie op te doen. Toen werden we netjes met rust gelaten en bij vragen konden we zelf bij de verkopers komen. Bij een andere winkel hadden ze een speciale verassing voor ons en wel korting tot 30%. Daar hou ik gewoon niet zo van. Laat mij maar even rustig kijken:)
Alle reacties Link kopieren
Waar ga je naartoe Kaartje?
Alle reacties Link kopieren
Grando keukens.
Alle reacties Link kopieren
quote:kaartje1 schreef op 04 februari 2016 @ 15:29:

Grando keukens. Verder gaan wij ook nog in Duitsland bij een keukenwinkel een offerte aanvragen.
Alle reacties Link kopieren
We zijn met het project gebonden aan voortman keukens, waar we zijn geweest en waar we heel eeg tevreden over waren we konden rustig rondkijken en werden daarna goed geholpen we hebben daar dus wel een goed gevoel over, Hypotheek was bij ons reuze snel rond het kan dus wel 😊



Verder ging ik gisteren op Funda kijken en werd ik blij verrast van de 57 woningen waren er al 30 verkocht en 21 onder optie dus het loopt goed de woningen zijn sinds December op de markt dus duim duim hopelijk snel aan de 70 procent en bouwen maar.



We hebben een mail gekregen van de keuzekoper begeleider met een vooraanschouw paar meerwerkopties die je alvast aan moet vinken
Alle reacties Link kopieren
Keuken kopen vond ik lastig, niet goed in het afdingen. Uiteindelijk bij de project-leverancier gekocht zodat de keuken al geplaatst is voor oplevering. Waarschijnlijk niet de goedkoopste maar we sparen wel tijd en daardoor geld uit dat hij al geplaatst is. En binnen ons budget.

Vandaag een mooie offerte ontvangen voor de vloeren.

Pvc in het hele huis voor ¤44,90 gelijmd/geegaliseerd etc. En de vloer die wilden, wel 4 weken levertijd dus dat kan net. En 1500 onder ons budget dus weer ruimte voor andere zaken. Leuk nu alles duidelijk wordt!
Alle reacties Link kopieren
Vraag voor na de oplevering: eerst de vloer laten leggen en dan de keuken installeren, of eerst de keuken erin en daarna de vloer leggen? Het eerste lijkt me eigenlijk logischer, maar ik heb er geen verstand van!
Alle reacties Link kopieren
Kaatje volgens mij moet je eerst de keuken doen en dan de vloer. De reden weet ik niet precies. De vloer laat je gewoon aansluiten bij je keuken.
Alle reacties Link kopieren
Wij doen het juist andersom Kaartje ik vind het mooier als mijn keuken op de vloer staat. Het kost je een aantal m2 meer vloer, maar daarentegen veel makkelijker leggen, zonder de hoekjes etc. Volgens mij is het qua vocht ook iets beter om je keuken op je vloer te zetten. Maar weet hier eerlijk gezegd niet het fijn van.

Als je keuken wordt opgeleverd in de bouw, heb je natuurlijk geen keuze
Alle reacties Link kopieren
Ah, ik lees nu wel nog iets over verschillende soort vloer. Bij laminaat moet je de keuken niet op de vloer zetten, want dan het het laminaat niet meer 'werken'.
Alle reacties Link kopieren
@suuz bedankt voor de melding. Het is dus eigenlijk wat jezelf wilt? en mooi vind?

Ik dacht dat het altijd standaard was eerst keuken dan vloer. Maar dat hoeft dus niet zo te zijn
Alle reacties Link kopieren
Wij kregen als tip eerst de keuken en dan de vloer. Stel je krijgt een lekkage bij je kraan, dan trekt het minder snel in de houten vloer. Bij een ander type vloer maakt dat natuurlijk weer niet uit. Let dan wel goed op dat de keuken iets verhoogd wordt of anders is je werkblad waarschijnlijk net iets te laag.

Bij laminaat zou ik ook eerst de keuken doen en dan de vloer. Of anders staat de zware keuken op die vloer en heb je kans naar verloop van tijd dat door het gewicht misschien de planken een soort ombuigen. (niet letterlijk maar een soort van een beetje omhoog wippen)
Alle reacties Link kopieren
Wij waren gister op de bouwplaats. Ons huis is nu wind- en waterdicht, zodra de muren, tuin en badkamers zijn gedaan is het eigenlijk wel klaar. Het zag er nu ook al 100x beter uit dan de eerste keer dat we er waren, het is zo fijn gewoon rond te kunnen lopen.



Ook waren we op een tegelinformatie avond. De tegelzetter zegt dat we niet hoeven op te stoken voor hij de vloer gaat leggen, tegen de tijd dat het kouder wordt gaan we gewoon heel langzaam opstoken. We laten ook wel doorleggen onder de keuken, dat is met tegels alleen maar handig.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem geen laminaat maar plavuizen (lijken wel op laminaat maar is dus steen). Dus qua vocht zou het niets uitmaken
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ook voor keramische tegels en leggen die door onder de keuken.
Alle reacties Link kopieren
Amby,

Dat schiet aardig op! Leuk hoor.



Galleta,

Wat is de toplaag van die pvc vloer? Wij hebben een leverancier gevonden(zijn er nog niet geweest) die voor ¤39,95 de vloer egaliseren en verlijmen incl. Pvc. De slijtlaag is alleen maar 0,3mm. We hebben hem liever wat dikker.



Wij laten het keramisch parket ook eerst leggen.
Alle reacties Link kopieren
Fonteyn, ik weet de toplaag niet precies maar we hebben een Quickstep vloer gekocht. De Balance Glue versie. Vandaag alles vastgelegd, ze komen eerst egaliseren en dan anderhalf week later leggen. tussendoor kunnen we dan alles verven en vloerverwarming opstoken. Ook fijn gevoel bij deze winkel, ook wel wat waard
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een dikkere toplaag voor de pvc vloer die wij op het oog hebben. Maar wij hebben ook embossed, zodat je structuur ziet.

Wij plaatsen de keuken ook op de vloer, omdat we een semi-eiland hebben. Dat is mooier dan dat je het er omheen moet leggen/snijden.



@ Galetta: kunnen ze eerst egaliseren en dat je daarna je opstookprotocol gaat hanteren? Zou qua planning bij ons wel handig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ja volgens deze man wel. Hij komt al twee dagen na oplevering egaliseren. Moet ook juist niet te warm zijn in huis anders droogt het te snel tijdens egaliseren. En aangezien je aardig moet opstoken geloof ik. Vocht zou er dan nog wel uit kunnen trekken. En scheuren was hij niet zo bang voor, die kwamen er toch wel. Wel moesten wel bij druppen verf, dit direct even uitvegen met voeten oid. Was dan makkelijker weg te schuren.
Alle reacties Link kopieren
Galleta,

Dat is zeker wat waard! Klinkt ook goed!

Als de toplaag iets dikker is dan zou ik graag het adres weten .



Sneeuwwitje, komt de pvc bij jullie ook in de woonkamer? Dan is zeker belangrijk dat de toplaag dikker is.

Bij ons komt het op de eerste verdieping en zolder. Beneden keramisch parket.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben in oktober 2014 gekocht, het huis werd opgeleverd in mei 2015. We hebben 5000 euro in totaal betaald aan de hypotheekadviseur, het afsluiten van de hypotheek, notariskosten, samenlevingscontract etc.



Wij moesten de hypotheek al betalen vanaf het moment dat we kochten (1 november in ons geval), maar kregen daarvoor wel rentevergoeding (in het begin bijna volledige vergoeding, naarmate de bouw vorderde steeds minder: in het begin betaal je dus bijna niks, aan het eind bij de oplevering betaal je het volledige hypotheekbedrag).



Het fijne is dat je bij nieuwbouw geen 'kosten koper' betaalt, scheelt weer. Bovenop de prijs van het huis, hebben wij 5000 extra hypotheek genomen plus nog een bedrag voor de verbouwing (je kunt dit natuurlijk ook betalen uit spaargeld).
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nog even terugkoppelen over het renovlies van Janstotaal. Ik heb het inmiddels gezien in een nieuwbouwwoning, en het zag er echt keurig uit. Als het twee keer gesausd is dan is er geen naadje meer te zien. Ze hebben gunstige kosteloze extra's, en mooie collectieve kortingen, dus zeker wel de moeite om je in te verdiepen als je renovlies overweegt.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed Amby! Ik heb een offerte opgevraagd bij Easy Stuc. ¤3300 voor de hele woning. Ook een begroting gemaakt voor als we het zelf schilderen: voorstrijk, tex, schuurmachine huren en ander materiaal voor ongeveer 500-600 euro. Natuurlijk veel meer werk, maar ik vind het prijsverschil te groot. Dus wij gaan het zelf doen
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de terugkoppeling Amby! Klinkt goed dus, gaan jullie het door hun laten doen? Wat bedoel je met gunstige kosteloze extra's?



Suus, hoeveel m2 wand heeft jullie woning? Dan heb ik er een beter beeld bij. Ik vind zelf 3300 heel erg meevallen maar misschien is jullie huis iets kleiner dan dat van ons. Als ik voor 5000 het hele huis kan laten doen dan teken ik ervoor :P
Alle reacties Link kopieren
Fffiene, volgens mij rond de 200-220?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven