nieuwbouwhuis

12-12-2014 23:12 2859 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn misschien van plan om een nieuwbouw huis te kopen.

Ik ben mij aan het verdiepen in kosten, dingen waar je rekening mee moet houden enz.

Nu vraag ik mij af zijn er meer mensen die een nieuwbouw woning (redelijk recent) hebben gekocht? Zo ja op wat voor kosten kun je rekenen na het tekenen van de koopakte? Ik lees termen als bouwrente en depotrente.

Wat ik mij verder nog afvroeg was, Stel je ondertekend de koopakte in Maart. Je huis wordt opgeleverd in januari het jaar daarop. Moet je dan al betalen voor je hypotheek? Hoe gaat dit in zijn werk?

Hopelijk zijn er mensen hier op het viva forum die wat ervaringen willen delen.
Alle reacties Link kopieren
@sneeuwwitje, hou vol, binnen drie maanden moeten ze het toch gefixt hebben, ze willen vast hun laatste 5% hebben. Dat klinkt zeker niet erg bemoedigend? Hopelijk gaan ze snel aan de slag, en gelukkig gaan jullie verder lekker.



@Fontyen, gefeliciteerd zeg, wat leuk. Maar ook leuk dat bij jullie de begane grond staat, dan begint het toch een beetje op een huis te lijken. Pak lekker je rust verder, klinkt alsof jullie met uitzoekwerk op schema zitten. Wij gingen pas ons keramisch parket uitkiezen toen het huis al wind-en waterdicht was. Nou wordt ons huis ook wel twee maanden eerder opgeleverd dan verwacht, dus toen liepen we al vrij snel achter. Hoop voor jullie dat de prognose gunstig is!



Wij mogen (en gaan waarschijnlijk) onze keuken annuleren! Gezien we waarschijnlijk over 6 weken de sleutel hebben moet er nu een plan B komen, want we kunnen niet meer inmeten tot oplevering en ik wil niet 12 weken lang zonder keuken zitten. Denk dat we bij nu bij Ikea gaan kijken, die hebben geloof ik wat betere levertijden. En anders zetten we tijdelijk wel een klein keukenblokje gaan we wel weer verder zoeken.



Of heeft iemand anders nog een briljant idee?



Verder is bij ons nu wel het shoppen begonnen. We hadden een wollen vloerkleed op het oog van €1200 (ja, echt te krankzinnig ), dat hebben we voor €750 kunnen kopen vorige week. De lampen die we willen boven de eettafel zijn nu ook 30% afgeprijsd dus die gaan we ook maar alvast scoren. Ook het fonteinmeubel en de keukenkraan die we wilden hebben we afgelopen weekend gekocht met 30% korting. Het is echt folders/websites in de gaten houden de laatste tijd, maar heel fijn niet overal de volle mep voor te hoeven betalen.
Alle reacties Link kopieren
@Fontyen gefeliciteerd met je zwangerschap!! Super leuk.



@amby balen van je keuken hoor. Ik zag bij de keukenwinkel superkeukens dat er een levertijd bestaat van 5 weken. Ik weet niet of jij hier nog iets aan hebt? Wij hebben daar een offerte laten maken. Ze gaven ons van de Nederlandse keuken winkels het beste gevoel. Wij hebben nu alleen een Duitse keuken.

Leuk hoor al die spulletjes kopen.
Alle reacties Link kopieren
Daar hebben we zeker wat aan Kaartje, dankje! We hebben de keuken toch pas 3-4 weken na oplevering nodig, dus dan is 5 weken best goed te doen.
Alle reacties Link kopieren
@Santracruz Leuk dat je meeschrijft! Wij gaan ook aan de slag met keuken shoppen



@Fonteijn wat leuk, gefeliciteerd!! Lijkt mij ook wel pittig hoor, straks hoogzwanger verhuizen maar dan wel met de baby lekker in je nieuwe huis!



@ kaatje wat is dat nu voor een half gare badkamer? Ze weten dan echt al dat iedereen iets anders wilt lijkt mij. Beetje flauw. Hier nog niet gaan kijken maar in de kopersmap al wel gezien dat we zowel beneden als boven hangend toilet hebben



@amy wat balen van de keuken nu, heb je alles uitgezocht en zit nu dus zonder. Hopelijk lukt het ergens anders nog op tijd.



@ sneeuwwitje daar kijk ik nu ook niet naar uit , dat er wellicht nog zo veel punten gebeuren moeten als je de sleutel al hebt. Hopelijk lossen ze t snel op!



@ suuz ik heb zon vermoeden dat wij wellicht wel in de zelfde buurt gaan wonen?! haha



Hier zaterdag naar de keukenzaak van het project, ben erg benieuwd maar ga er van uit dat het daar veel te duur gaat zijn. Binnenkort ook naar andere zaken, oa in duitsland. Kost allemaal wel zo veel tijd, ml wil liever niet vrij nemen door de week omdat we die dagen nog hard nodig gaan hebben en in het weekend moeten we wel oppas regelen voor de kinderen. Niet zo handig om due steeds mee te nemen haha



Ondertussen wel nog steeds ons huis te koop, baal er zo van dat er nog niks gebeurt! Aan de ene kant natuurlijk ook pas een goede maand te koop maar we hebben officieel maar tot 1 juni gekregen. Vermoed dat er wel wat speling is aangezien ze de data van de opties ook wat hebben verlaat maar toch.

Hypotheek zijn we wel mee bezig en volgens de adviseur gaat dat geen probleem zijn.

Hebben we straks alles geregeld en uitgezocht en dan gaat het niet door als t huis niet verkocht is???



Aan de andere kant hebben we nu nog bijna een jaar tot het nieuwe huis waarschijnlijk klaar is en zou het juist fijn zijn ons huidige huis wat later te verkopen zodat we wellicht niet 2 keer hoeven te verhuizen.

Maar ja, wel een enorm risico dat ons huis dan na een jaar nog te koop staat? Volgens de makelaar moet ons huis, als huis in deze prijsklasse wat goed onderhouden is zeker binnen een jaar verkocht zijn.

Ik heb alleen helaas geen glazen bol om te kijken of dat echt zo is.



Het MOET gewoon lukken, we gaan er zo verschrikkelijk op vooruit als we verhuizen!!
Alle reacties Link kopieren
@ Jua: Beter dat je huis snel verkocht is en je tijdelijk moet huren, dan je opvreten van de stress of je huis wel op tijd verkocht is, toch?



Verder zag ik ook al je keuken-topic voorbij komen. Zeker als je dicht bij Duitsland woont, zou ik kijken wat een keuken daar kost. Maar.. zonder dat ik nu vervelend wil overkomen.. voor mijn gevoel wordt er wel erg gefocust op de prijs. Een mooie nieuwe keuken mag toch op zich ook wel wat kosten? Tuurlijk, ik hou ook liever geld in mijn zak over en een nieuwbouwwoning is al duur zat, maar ik zou me bij de aankoop van een keuken nooit (primair) laten leiden door de prijs, maar vooral door mijn eigen wensen. En de reputatie van de keukenzaak, ook al maakt die misschien dat je niet super goedkoop zit.
Alle reacties Link kopieren
@jua, nu ben ik natuurlijk ook razend benieuwd. Ik heb je een PB gestuurd
Alle reacties Link kopieren
@jua ik vind jou omschrijving van een half gare badkamer in ons huis wel goed verzonnen



De offerte van de badkamer/ meer minder werk van de badkamer nog steeds niet ontvangen. Terwijl afgelopen vrijdag was gezegd dat die er uiterlijk dinsdag zou zijn i.v.m. de tijdsplanning....

Nou ik laat mijn niet opjagen. Dan hebben ze maar even geduld wanneer ze hem wel sturen.

Gelukkig wel al leuke ideeen opgedaan voor de badkamer. We laten de badkamer gewoon mooi betegelen en de rest doen we zelf.



@sneeuwwitje hoe gaat het met jullie huis?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,



Ik lees ook al een tijd mee. Wij hebben ook een nieuwbouwhuis gekocht. Oplevering ongeveer september. Alle keuzes voor de bouw al gemaakt, keuken en badkamer uitgezocht.

Nu alleen nog de vloeren en muren enzo.



@fonteyn waar hebben jullie je keramisch parket vloer uitgezocht? Zijn wij al tijdje naar aan het kijken. Alles wat wij mooi vinden is erg prijzig.



De badkamer en keuken zat er bij ons standaard in, maar laten wij casco opleveren. Herken de verhalen van kaartje. De standaard badkamer was zo basic. Nog net wel hangende toiletpotten. Maar tegels van 15x15 of 15x30. Zo'n ouderwetse ronde wastafel zonder meubel. Met een plastic ronde spiegel er boven en onder de spiegel zo'n plastic plankje. Echt verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Welkom nurse88 leuk dat je mee komt schrijven!



Wij hebben gelukkig wel een redelijke badkamer bij het huis gekregen, maar ik hoor andere kopers om ons heen wel heel erg over het tegelwerk klagen, dus ik hou m'n hart vast. Als we meer geld hadden gekregen voor de casco badkamers, dan had ik het wel gedaan, want die leveranciers zijn hoe dan ook doffe ellende. Je zou me niet genoeg kunnen betalen om ooit nog met die toko's in zee te gaan, wat een ergernis heb ik gehad.



Wij vonden het trouwens ook moeilijk om een betaalbare keramische parketvloer te vinden, maar uiteindelijk hebben we gekozen voor deze tegels, die kosten zo'n 30 euro per m2 en zijn wel gewoon 23x120cm:







Morgen hebben we trouwens afspraken ingepland met twee keukenboeren met levertijden van 4-5 weken, en gelijk even kijken bij de Ikea of ze samples van stenen bladen hebben liggen. Duim voor me!
Alle reacties Link kopieren
@amby, mooie vloer hebben jullie gekozen! En succes met de keukenboeren, hopelijk slaag je alsnog. Bij de Ikea in Zwolle heb ik stalen gezien van de stenen bladen en die voelden voor mij als kunststof aan. Maar ik heb niet doorgevraagd, dus ik weet niet precies hoe en wat.



@fonteijn, gefeliciteerd met je zwangerschap, dat wordt een drukke tijd met verhuizen, bevallen etc.



@kaartje, dat idd inderdaad een behoorlijk basic badkamer. Goed idee om het nagenoeg casco te doen, er zijn prima alternatieven voor hetzelfde geld.



@jua, wat een vervelend dilemma met verkoop/koop etc. Als je eenmaal gaat voor een nieuw huis, wil je niet meer aan andere scenario's denken hè. Hopelijk verkopen jullie snel je huis, dan ben je van de stress af.



@nurse88, welkom hier. Jullie zijn ook al een aardig eind op weg dus. Leuk al dat shoppen!
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg helemaal de kriebels van jullie verhalen, ik wil ook keukens enzo uitzoeken!!!



Deze week is het voorlopig koopcontract van ons huidige huis getekend, dus de verkoop is officieel. Het moet wel heel gek lopen wil hey nu niet doorgaan. Overdracht is dan 15 juni, dat is al snel



Verder zijn we vandaag bij de bouwkundig tekenaar geweest om onze ideeën op papier te zetten. Als het goed is hebben we binnen twee weken een eerste ontwerp voor ons huis in de mailbox, kan niet wachten

We zijn zo benieuwd hoe onze ideeën uitpakken in een ontwerp. Als het wordt wat we in ons hoofd hebben, dan wordt het zo gaaf!!!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Noetje, het gaat opeens snel zo! Super leuk dat de eerste stappen naar een ontwerp nu ook gezet zijn, kan me je ongeduld voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Even een berichtje tussen het klussen door. Alles ligt op schema, de muren zijn gedaan en we zijn nu een paar muren in een leuk kleurtje aan het verven. Verder kleine klusjes, zoals lampen ophangen en nog wat kozijnen bijwerken.

Komende week wordt het druk, dan komt de vloer, de keuken, de kachel en aan het eind van de week de nieuwe meubels. En dan zaterdag verhuizen!!!
Alle reacties Link kopieren
@ amy mooie vloer!



@noetje, spannend zeg, leuk proces lijkt mij ook



En ja, we willen het liefste natuurlijk gewoon nu verkopen dat scheelt een hoop stress. Maar het zou ook zo zonde zijn als het net niet op tijd lukt. Dan is de conclusie waarschijnlijk dat we moeten blijven zitten waar we zitten. Geen andere nieuwbouw optie op korte termijn en bestaande bouw is qua kosten heel ongunstig voor ons in die buurt.



@Sneeuwitje, dat gaat snel nu zeg!! Wordt helemaal naar je zin?! Tevreden ?



Wij gisteren naar de project showroom voor de keuken geweest. Had verwacht dat we eerst de standaard keuken zouden zien en vandaar uit aanpassingen maar gelijk begonnen met wij willen en daar rolde een offerte uit van ruim 12k.

Veel te duur vonden wij maar ja dan moeten we andere apparatuur nemen ( geen siemens) en goedkoper blad.....

Over de kranen, spoelbak en welk blad nu precies amper gehad

Dat onderhandelen vind ik nog lastig hoor.

Maar goed sowieso niet t gevoel dat we daar onze droomkeuken vinden dus eerst maar eens verder kijken.

Die man zat ook al "bang" te maken dat als we niet bij hem de keuken deden, het leidingwerk dan niet op tijd doorgegeven zou kunnen en een andere zaak alleen moet verleggen , wat heel onhandig is en heel duur. Minimaal 2000,-

Nu hebben wij helemaal geen gekke opstelling, zal alleen een stopcontact extra moeten aan de muur, rest van de opstelling ( water ed) komt gewoon aan de muur waarop het door de aannemer is ingetekend.

Lijkt mij dus onzin?
Alle reacties Link kopieren
@jua poeh lastig van die keuken. Als het leidingwerk hetzelfde blijft op een stopcontact na lijkt het mij dat dat geen € 2000,00 gaat kosten. Waarschijnlijk als jij de hele opstelling wel wilt veranderen gaan ze hiervoor kosten bereken. Wij hebben de opstelling behoorlijk veranderd en betaalden hiervoor € 750,00. Ook omdat ze kosten gingen rekenen voor een mannetje die die allemaal moest uitwerken...



@sneeuwitje klinkt goed. Over een week al verhuizen? Dat gaat snel. Veel klus plezier nog.



@Noetje spannend hoor. Ten eerste gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis. en succes met wachten op de tekening van jullie toekomstige huis.



@amby mooie vloer hoor. Ik vind de prijs ook leuk klinken!



@Nurse leuk dat je mee schrijft. September is al snel zeg. Hoe ver is de bouw nu?
Alle reacties Link kopieren
Jua, wij hadden toen ook een deadline voor het leidingwerk, waardoor we onder druk stonden een keuken te kopen. Bij ons moest alles verlegt worden, en dat kostte zo'n €1000, ik weet niet wat het bij de keukenboer had gekost. Bij nader inzien hadden we trouwens beter iemand kunnen betalen om een leidingschema voor ons te maken. Onder druk een keuken kopen is gewoon geen goed plan.



Maar een extra stopcontact staat op je 'standaard' meerwerklijst, wij konden dat gewoon doorgeven bij de aannemer, alleen even checken dat het op de juiste hoogte terechtkomt. Als de rest van de leidingen niet verlegd hoeft te worden, laat die man dan maar lullen. Één leiding verleggen gaat je ook echt geen €2000 kosten, wat een onzin.



Wij zijn gister ook bij twee keukenboeren geweest trouwens, bij de ene hadden we een goed gesprek, bij de ander werden we na 20 min. nog steeds niet geholpen (ondanks dat we een afspraak hadden), dus daar zijn we maar weer weggegaan. We hebben wel wat andere opties gevonden voor aanrechtbladen, ondermeer bij de Ikea. Een Ikea keuken zou ook wel een hele gunstige prijs hebben, maar ik lees er weinig goeds over. Nog een hoop om over na te denken dus...
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, kan best zijn dat de kraan 30 cm verder naar links komt, dus op die manier wat leidingen verleggen. Maar lijkt mij wel wat anders dan als je de kraan helemaal aan een andere muur wilt hebben.



Maar goed, ik ben ook geen loodgieter of keukenleverancier.

Over 2 weken ook gesprek met de kopersbegeleiding en zal ik ook wel vragen hoe het zit met het leidingwerk. Kan er nml niks over vinden in de kopersmap

Bij ikea hebben we al gekeken maar vonden we eigenlijk niks mooi en je zit echt ook aan bepaalde afmetingen
Alle reacties Link kopieren
@ Noetje: spannend en leuk dat het bij jullie nu allemaal zo snel gaat!

@ Jua: laat je niet opjagen, dat is ook een tactiek. Bij ons zou alles in maart aangeleverd moeten worden, was een grote DEADLINE. Maar uiteindelijk werd deze harde deadline tig keer uitgesteld tot in juni Je kunt ook, wat Amby zegt, in ieder geval een installatie tekening laten maken. Dat is het belangrijkste voor de aannemer (waar alle aansluitingen moeten komen). Je moet dan wel weten hoe je de opstelling wilt hebben. Maar de echte keuken kun je dan later kopen.

@ Amby: prachtige vloer, wij hebben keramisch parket overgeslagen vanwege de prijs. Maar jullie hebben echt een goed prijs geregeld! Wat slordig trouwens van die keukenshowroom, wij hadden dat bij een stucbedrijf. Ook afspraak vergeten, die is het dus niet geworden... Wij hebben in ons huidige huis al bijna 9 jaar een Ikea keuken, zijn we heel tevreden over. Alles doet het nog en ik vind dat de keuken er nog prima uit ziet. Vind het bijna jammer om deze keuken achter te laten



Het klusweekend zit er weer op. Hebben veel gedaan en ik merk aan m'n lichaam dat ik dit niet gewend ben Ben wel heel blij met het resultaat tot nu toe. En komende week worden heel veel dingen geleverd / geplaatst. Dan is het bijna af!!
Alle reacties Link kopieren
@sneeuwwitje, lekker aan het klussen dus. En het vordert dus al vlot. Leuk om het helemaal in te richten, zo wordt het echt je eigen hè. Hebben jullie al een datum gepland wanneer je er gaat wonen?



@jua, volgens mij maakt het niet zo veel uit hoeveel een leiding verlegd wordt, je betaalt voornamelijk voor het aanpassen van de tekening van het leiding. Tenzij je echt meters verlegt, dan wordt het natuurlijk anders. Maar €2000,- is natuurlijk ook absurd, die keukenboer praat mooi in z'n eigen straatje.
Alle reacties Link kopieren
Amby,

Groot gelijk dat jullie de keuken gaan annuleren! Wat een gedoe zeg, met dat blad!

Wij hebben een IKEA keuken samegesteld(erg leuk om te doen). Hij is tot in puntjes hoe wij het willen. Naast de oven en magnetron nemen wij geen apperatuur van de IKEA.

Maar van Siemens of Bosch. Bij beide krijg je vanaf 4 producten van het zelfde merk 5 jaar garantie ipv 2 jaar. Op IKEA apparatuur krijg je standaard 5jaar garantie.

Wij hebben gekozen voor het zwarte stenen blad met glinsterde erin. Het ziet en voelt precies het zelde als een stenen blad van een keukenboer. Onze keuken kost incl. Stenen blad(met stoot rand op de muur en achterwand bij de kookplaat) en Siemens of Bosch apparatuur zo'n €8000.

Over de kwaliteit hoor en lees ik juist veel positiefs. Meerdere mensen om me heen met een IKEA keuken die er al jaren hartstikke blij mee zijn.

Mooie vloer! Wij hebben er 1 uitgekozen die voor de 20x120cm €37m2 en voor 22,5x180cm €51,5m2 kost. We twijfelen nog tussen beide afmetingen. Die lange planken zijn erg mooi, maar ook prijzig! Daarnaast vergt het wat meer werk met het leggen.

Wij hebben bij verschillende leveranciers gekeken, namelijk:

Tegelhuis Montfoort

Degroot-handel.com

Onlinehoutlooktegelskopen

Tegels33

Ze zijn qua prijs vrij gelijkwaardig en hebben een mooi assortiment keramische tegels. Fijn personeel ook!



Jua,

Lijkt me heel lastig die onzekerheid over je huidige huis!

Wij hebben een gelijke ervaring met de projectleverancier voor de keuken, bah wat gingen wij er met een naar gevoel weg. Een keuken daar kopen was direct geen optie meer!

Ik heb even opgezocht wat wij aan meerwerkkosten moeten betalen voor alle veranderingen in de keuken....€975. Vrijwel alle stopcontacten, leidingen en afvoer moeten verplaatst worden(hoe ver maakt bij onze aannemer niet uit) Omdat we de keuken bij derde afnemen is er €200 in rekening gebracht als opdracht kosten. Dus eigenlijk zou het €775 zijn.



Kaartje,

De offerte inmiddels al binnen?



Noetje,

Kan me je kriebels goed voorstellen!

Straks gaat ineen zo hard allemaal.



Nurse,

Welkom!

Gefeliciteerd met de aankoop van jullie huis!

Bij mijn reactie aan Amby staan wat leveranciers.



Sneeuwwitje,

Wat fijn dat alles volgens schema verloopt!

Jullie zijn dus druk aan de klus!

Hopelijk blijft jullie geklus zo voorspoedig verlopen en gaat ee aannemer zijn werk ook serieus nemen binnen zeer korte tijd!



Als ik iemand vergeten ben, sorry!!!!



Bedankt voor de felicitaties!!

We zijn hartstikke blij! Het wordt een dubbele spannende tijd.

Ik heb vernomen dat het 2de deel van onze fase(wij zijn het eerste deel), waarschijnlijk volledig opgeleverd wordt in week 35/36 dus eind augustus. De prognose voor dit deel van de fase was oktober.

Wij zijn dus heel benieuwd wat het voor ons gaat worden! Ik wacht met smart op de reactie op mijn mail.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel blij om jullie positieve Ikea ervaringen te horen, maar het brengt me wel weer aan het twijfelen. Voor mijn gevoel was Ikea ook eigenlijk prima, het is dat ze op Qasa zulke slechte reviews krijgen. Onderdelen arriveren beschadigd, en/of gaan vrij snel kapot (deurtjes bladderen af), de montage service is niet altijd even goed, en de garantie is heel beperkt als je de keuken laat plaatsen door iemand anders. En wij willen geen Ikea apparatuur, dus dan komt er automatisch iemand anders voor (deel van) de montage. Het zou ons makkelijk €2500 schelen door voor Ikea te kiezen, maar als het dan tegen blijkt te vallen...
Alle reacties Link kopieren
@amby wat lastig zeg met de keuken! Ik heb helaas geen tips meer. Ook geen ervaringen met Ikea keukens.



en hier nog steeds geen offerte/meer minder werk lijst van de badkamer.
Alle reacties Link kopieren
@amby, wat ik van Ikea echt minder mooi vind, is dat je in de kastjes altijd die rijen gaatjes ziet. Je weet wel, waar je die dopjes in drukt om een plank op te leggen. Je hebt er tegenwoordig wel afwerk dopjes voor, maar je ziet het nog steeds. Dat zou mij storen.

Maar verder geen ervaring over kwaliteit enzo.
Alle reacties Link kopieren
Hier geen persoonlijk ervaring met Ikea, maar hoor er wel goede verhalen over. Ik kan me wel voorstellen dat je 'vast' zit aan standaardwerk, daar is Ikea nou eenmaal goed in.



@sneeuwitje, gaat het klussen nog steeds goed?



Wij hebben inmiddels meer zicht op de opleverdatum: week 26 vooroplevering en een paar weken later de eindoplevering. Nu kunnen we dus concreter gaan plannen!



We gaan officieel voor EasyStuc. Vind het wel een beetje spannend, omdat ik niemand ken die het al een poos heeft. Maar dat komt vast goed.



We hebben vorige week ook onze houtkachel gekocht, helemaal verliefd op! We hadden hem gezien in een winkel in de buurt, ver boven ons budget maar zo leuk. Toen even internet afgespeurd en uiteindelijk met 500€ korting een puntgaaf showroommodel gekocht



Wel meteen weer een tegenvaller mbt de kachel: we hadden er helemaal niet aan gedacht dat we op de bovenverdieping ook vloerverwarming hebben liggen en dat je dus niet 'zomaar' een gat kunt boren. Na wat uitzoekwerk blijkt het mee te vallen: installateur raadt aan eerst de vvw af te tappen, dan te boren en eventuele beschadigingen aan de leidingen te repareren. Dat schijnt allemaal makkelijk te kunnen. Ik geloof de experts maar



Maandag gaan we verder knopen doorhakken over de vloer boven (vriend wil graag vloerbedekking, ik ben er niet zo'n fan van. Even kijken wie er wint )
Alle reacties Link kopieren
Wat ben je kwijt voor dat easystuc, als ik vragen mag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven