nieuwbouwhuis

12-12-2014 23:12 2859 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn misschien van plan om een nieuwbouw huis te kopen.

Ik ben mij aan het verdiepen in kosten, dingen waar je rekening mee moet houden enz.

Nu vraag ik mij af zijn er meer mensen die een nieuwbouw woning (redelijk recent) hebben gekocht? Zo ja op wat voor kosten kun je rekenen na het tekenen van de koopakte? Ik lees termen als bouwrente en depotrente.

Wat ik mij verder nog afvroeg was, Stel je ondertekend de koopakte in Maart. Je huis wordt opgeleverd in januari het jaar daarop. Moet je dan al betalen voor je hypotheek? Hoe gaat dit in zijn werk?

Hopelijk zijn er mensen hier op het viva forum die wat ervaringen willen delen.
@leoni spannend zeg! Ik denk dat het qua opties en meerwerk vaak wel goed zit, omdat een standaardhuis zo minimaal is ontworpen dat een koper wel snel voor extra opties gaat.
Amby dat kan niet kwam de huizen zijn erg populair waardoor ze eerder duurder dan goedkoper worden. Alleen door een speculatie beding in het contract verplicht door de gemeente moet het verkocht worden voor de kosten die er gemaakt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Amby,

Mooi blad hoor.

Wie weet bevalt deze heel goed en wil je niet anders meer....



Neerlandicus,

Geen idee wat de kosten zijn voor het bouwen van een huis op een vrijekavel.

Vaak zijn de kavels al vrij prijzig....tenminste hier in het midden van het land wel.

Er zullen vast onderwerpen op het forum zijn die je beter kunnen voorzien van informatie. Zo niet dan open je er 1.

Succes!



Welkom Geraldine!

Wat gaat dat rap bij jullie.

Wat andere ook al aangeven....laat je niet pushen om snel te beslissen.

De meerwerkopties zijn best prijzig zeg.....

Maar ja dat is bij elk project verschillend.



Leoni,

Wat een wending.....spannend!

Ik heb bij ons in de overeenkomsten niets gelezen over het verkopen tijdens de bouw.

Nou wil ik dat ook absoluut niet...



All,

Ik ben afgelopen woensdag nog een keer in ons huis geweest. Wat zijn ze flink opgeschoten zeg! Dekvloer ligt er, elektra en leidingen zijn klaar. Spullen voor de stukadoor stonden in huis, dus daar zijn ze nu mee bezig.

Gaaf hoor, begint steeds meer af te worden.

Metselwerk en dakpannen zijn klaar, dus de steigers worden weg gehaald.



Ook hebben we woensdag de oplevering datum gekregen. Het wordt toch oktober. Voor ons 20 of 21 oktober. Jammer, maar wel duidelijkheid! Hopelijk kunnen we in de eerste 2weken de grootste dingen klaar hebben. Badkamer, wc, vloeren, keuken en muren. Dan is het na mijn uitgerekend datum 04-11 voornamelijk dingen afmaken, gordijnen ophangen, verhuizen en inrichten.

Dat is niet zo belastend voor mijn man.....zoveel zullen we niet slapen met een baby.
Alle reacties Link kopieren
@fonteyn zo bij jullie huis schiet het op. Leuk dat jullie 1x per week mogen komen kijken.

Wel spannend met je uitgerekende data. Wil je voor of na de bevalling verhuizen?



@hier zijn de steigers opgebouwd. Als het goed is gaan ze maandag starten met het casco plaatsen.

Woensdag is er een kijkmidag. Ik hoop dat er dan een half huis staat.



Stopt de bouw bij jullie ook tijdens de bouwvak? Hier werken ze nog één week en dan houden ze 3 weken bouwvakvakantie.

Ik vind het echt heel spannend of ons huis dan helemaal staat. Ze deden laatst bij een blok van 4 woningen er 4 dagen over voordat er een heel huis stond incl. ramen en kozijnen. Deze week hebben ze bij een blok alleen de begane grond muren + verdiepingsvloer erin gelegd. Valt dus geen pijl op te trekken.
Alle reacties Link kopieren
ooh @leoni wat spannend zeg. Ik hoop voor jullie dat het gaat lukken. Wat bijzonder huis verkopen tijdens de bouw.
Alle reacties Link kopieren
Kaartje,

Spannend.

Mijn ervaring is dat het eerste blok vaak heel snel gaat en de volgende steeds wat langzamer.

Bij ons gaan ze aankomende week ook nog door en dan pas 23augustus weer beginnen.



Voor de bevalling verhuizen gaat hem waarschijnlijk niet worden.

We gaan er nu dus vanuit dat ik in dit huis beval en dan na de bevalling rustig over gaan naar het andere huis. Zoals ik in mijn vorige bericht ook aangaf.....hoop ik dag we voor mijn uitgerekende datum de grote dingen zoals, badkamer, wc, vloeren, muren en keuken zo goed als af hebben.

Mocht de kleine net als zijn/haar grote zus 9 dagen langer blijven zitten, dan kunnen we waarschijnlijk al heel wat naar het nieuwe huis verhuizen. En echt alleen het hoog nodige in de huis laten.
Alle reacties Link kopieren
Even mijn enthousiasme ventileren: morgen om deze tijd heb ik de sleutels in handen van ons nieuwe huis!! Can't wait!!
Alle reacties Link kopieren
@suuz wauw super leuk! Je kunt vast niet wachten???



Bij ons vanmiddag de kijkmiddag. Kregen we gisteren een mailtje dat uitgerekend wij niet in ons huis mogen omdat ze er mee bezig zijn. Jammer maar het is niet anders.

Ik heb nog gemaild over een planning qua oplevering. Er is gezegd in november. Maar of dat nog gaat lukken geen idee.

Helaas kreeg ik als antwoord vanaf a.s. vrijdag hebben wij bouwvak? uh ja maar dat vroeg ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Suuz393 hoe was je sleutelontvangst :-) vertel vertel.



Voor de rest, sorry dat ik niet afzonderlijk reageer moet dan flink teruglezen haha.



Zo bizar, 4 weken terug zijn ze begonnen met heien en nu staan er al 4 vrijstaande woningen met verdieping erop en 6 2kappers woningen beganevloer :-) gaat erg hard



Helaas zitten wij als laatste met alles en zijn ze of nu of morgen onze blok aan het heien. Wel leuk om te zien hoe hard het allemaal dan ineens gaat
Alle reacties Link kopieren
@pat78: oplevering is morgen . Maar ik kom hier zeker even vertellen hoe het was!
Alle reacties Link kopieren
quote:suuz393 schreef op 27 juli 2016 @ 13:41:

@pat78: oplevering is morgen . Maar ik kom hier zeker even vertellen hoe het was!Spannend! Veel plezier en succes, hopelijk wordt de boel zonder al te veel punten opgeleverd!
Alle reacties Link kopieren
Suuz,

Wat gaaf! Hopelijk niet al te veel puntjes die aangepast moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:pat78 schreef op 27 juli 2016 @ 13:29:

Suuz393 hoe was je sleutelontvangst :-) vertel vertel.



Voor de rest, sorry dat ik niet afzonderlijk reageer moet dan flink teruglezen haha.



Zo bizar, 4 weken terug zijn ze begonnen met heien en nu staan er al 4 vrijstaande woningen met verdieping erop en 6 2kappers woningen beganevloer :-) gaat erg hard



Helaas zitten wij als laatste met alles en zijn ze of nu of morgen onze blok aan het heien. Wel leuk om te zien hoe hard het allemaal dan ineens gaatZe kunnen ook te hard gaan he...
Succes suuz



Hier vandaag het huis gekocht wat al in aanbouw is. De bouwer is al met bouwvak dus we krijgen nog geen antwoord welke meer werk opties nog mogelijk zijn. We hebben nu een lijstje gemaakt en de makelaar gaat er achteraan.



Hier zou de oplevering eind 1ste kwartaal begin 2de kwartaal zijn al verwacht dat het later wordt.



Ze zijn nu net klaar met de begande grond met de muren neerzetten. Ik hoop dat een uitbouw van 1,2 op de 1ste verdieping hierdoor nog mogelijk is al verwacht van niet.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Leoni! Hopelijk krijgen jullie snel uitsluitsel over het meerwerk van de makelaar. Op ons project hebben ze bij één van de huizen die later verkocht ook nog een aanbouw gemaakt terwijl er al muren stonden. Mogelijkheden genoeg natuurlijk, alleen de vraag of ze er nog aan willen beginnen...
Alle reacties Link kopieren
@leoni gefeliciteerd met jullie huis!

HOpelijk lukt het met het meerwerk.



Hier nog naar de kijkdag geweest. Uiteindelijk mochten we toch nog in de woning. Super leuk!

Op dit moment staat alleen de begane grond er. Maar echt heel leuk om te kijken.

Wij hebben gekozen voor een uitbouw van 2,40meter en we zijn nu heel blij dat wij dit gedaan hebben.

Wordt mooi groot zo.
Alle reacties Link kopieren
Autofan hoe bedoel je te snel? Ons project heeft al vertraging van ruim 4 tot 6 mnd. Het zou oorspronkelijk 3e kwartaal 2016 opgelevert worden en nu 1e kwartaal 2017 dus ik denk dat ze er de vaart in gooien . Onze woningen zijn trouwens prefab dus staan zo overeind



Oooo Suus excuses, kan maar niet wennen aan forum, ik zie datum 23/7 staan boven jouw naam;-) maar veel plezier morgen :-)



Leonie van harte gefeliciteerd met je huis :-) nu lekker dingen uitzoeken en regelen en hopen dat het allemaal nog mogelijk is.



Kaartje wat super dat je alsnog je woning inkon :-) kan je alvast een beetje dagdromen over hoe het allemaal gaat worden .
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen, het wonder is geschied, we hebben internet Al na zeven weken dankzij :heart:KPN *lees mijn sarcasme*



Maar goed, ik hoop dus weer wat meer mee te doen hier. Zo leuk dat het topic blijft leven! Voor degenen aan het eind van het proces; ontzettend veel plezier en succes met de oplevering, het klussen en verhuizen! Voor degene midden in het proces; sterkte met jullie bereidwillige aannemers

Kan nu niet op iedereen reageren, met al veel terug lezen...

Voor de nieuwkomers; van harte welkom hier en veel plezier en succes met jullie projecten!



Wij zijn nog steeds in afwachting van de vergunning. Hij ligt nu zeven weken bij de gemeente, dus binnen nu en een week moeten we iets horen. Op de omliggende kavels zijn de eersten gestart met bouwen. Enerzijds heel leuk om te zien, de wijk begint te ontstaan zo. Anderszins ook jaloers makend, wij willen ook starten!!!



Iemand vroeg naar vrije bouw? Dat doen wij dus. Niet perse goedkoper, maar wel meer waar voor je geld. Althans in ons geval. Als je voor een catalogus woning kiest zit je alsnog met meer werken, als je de standaard woning wil aanpassen. Prijzen verschillen heel erg, natuurlijk ook of je vrijstaand of twee onder één bouwt. Voor dat laatste heb je dan natuurlijk ook een medebouwer nodig. Wij hebben catalogi opgevraagd bij verschillende bouwbedrijven, maar uiteindelijk toch zelf getekend.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je weer mee kunt schrijven Noetje!



Nou, de sleutelbos is in de pocket!! Oplevering ging heel voorspoedig. Had niet anders verwacht, want de vooroplevering was ook al goed.



Wij hadden een man van Vereniging Eigen Huis mee. Dat is je geld wel waard hoor! Hij heeft nog 20 kleine puntjes gevonden die de aannemer nog moet doen (gaatje in een muur bijwerken, verkeerde dorpel bij de wc, kozijn bijwerken, etc). Maar hij heeft ons vooral ook heel veel nuttige tips gegeven, m.b.t. onderhoud enzo. Echt top.



En nu zit ik dus in mn eigen woonkamer op een campingstoeltje . Vandaag wat aanrommelen, alles in huis halen, lampen ophangen en een start maken met schilderen van de muren. So far so good!!
Alle reacties Link kopieren
@suuz gefeliciteerd met jullie huis!! Lijkt me zo super leuk.

Fijn dat de man van vereniging eigenhuis zoveel tips heeft gegeven. Lijkt mij een goed gevoel geven.
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen hoe gaat het ermee?

Bij ons zit de 1e verdieping nu op het huis. Super leuk! Vanaf nu 3 weekjes bouwvak. Wordt er bij jullie ook gestopt met bouwen tijdens de bouwvak?



Verder nog een vraag. Wij hebben voor onze vloer in de woonkamer/keuken gekozen voor een pvc vloer. Erg blij mee.

Wij hebben zelf beneden vloerverwarming als hoofdverwarming. Bij meerdere vloeren winkels werd aangegeven dat bij ons nieuwbouwproject wij er rekening mee moeten houden dat het nog redelijk lang kan duren voordat de vloer droog is. (na oplevering huis). Pas wanneer de vloer droog genoeg is kan de vloer gelegd worden. Vloerverwarming kan er voor zorgen dat de vloer is eerder droog is dan zonder vloerverwarming.

Hebben mensen waarvan hun huis al is opgeleverd hier ook last van gehad?
Alle reacties Link kopieren
@suuz, lekker dat jullie nu de sleutels hebben en de oplevering goed ging. Hopelijk worden de laatste punten snel opgepakt. Wil het een beetje lukken met de afwerking zo met de vakanties? Wij willen nu wel eens de tuin aan gaan pakken, maar kan moeilijk een hovenier vinden, en zeker geen die voor september wil beginnen.



@noetje, welkom terug online! Internet krijgen duurde bij ons ook weken, omdat provider en de glasvezelaanlegger niet met elkaar communiceerden. Gelukkig genoeg te doen als je huis net is opgeleverd. Verwachten jullie nog problemen met de vergunning? Op welke termijn starten jullie met bouwen als het rond is?



@kaartje, leuk hoor, begint echt een huis te worden als ze eenmaal de hoogte in gaan! Wij hebben geen PVC, maar ik heb het er bij ettelijke buren er zo'n beetje direct na oplevering in zien gaan. Je vloerverwarming aanzetten om je dekvloer te laten drogen ben ik ook niet bekend mee. Afhankelijk van je vloer en het seizoen moet je opstookprotocollen gaan volgen, maar dat doe je pas als de vloer ligt.
Kaartje bij ons zijn ze dus al 2 weken met verlof. Ik hoop dat ze er over een week weer zijn. We hebben nog wat vragen en hopelijk kunnen we nog de uitbouw op 1,2 meter op de 1ste verdieping krijgen. Wij gaan die week erna op vakantie en hopen dat het daarvoor geregeld is. Nu kunnen we wat regelen vanuit Oostenrijk maar makkelijker is vanuit hier.

Na de bouwvak gaan ze met de 1ste verdieping beginnen, dus als het nog kan moeten we het nu regelen.



Hier is dat nog niet gezegd van die vloerverwarming. Daarbij heb ik ook vaak gehoord dat de bouwer de verwarming vaak al aanzet.
Alle reacties Link kopieren
@kaartje: je vloer moet inderdaad goed droog zijn als je de vloer gaat leggen. Volgens mij is dat in de meeste gevallen wel zo, een beetje afhankelijk van het seizoen en hoe lang je vloer er al ligt. Je kunt het vochtpercentage in je vloer laten meten na oplevering als je het zeker wil weten.



@Amby, het opstookprotocol moet je toch juist doen voordat je vloer erin gaat? Anders heeft het niet meer zoveel zin



Hier gaat het klussen erg goed! Heerlijk om lekker aan te rommelen in je eigen huis. Afgelopen weekend al veel aan kunnen pakken. Komende week komen ze de muren afwerken en dan de week daarna de vloer. Superleuk!
Alle reacties Link kopieren
@kaartje, heb nog geen idee hoe dat zit met die vloeren, kan je dus niet helpen.



@Amby, Dank u Ik zie er nu al tegenop dat het bij het nieuwe huis nog een keer geregeld moet worden

We verwachten geen problemen met de vergunning, maar vind het wel irritant dat de gemeente zo maximaal z'n tijd neemt. We hopen half/eind september te beginnen. Nu eerst bouwvak, bouwbedrijven reageren dus nog niet op onze offerte aanvragen. En wij zijn na deze week ook twee weken op vakantie. Dus komende weken jammer genoeg weinig vooruitgang.



@suuz, wat heerlijk om zelf aan de slag te kunnen. Als de muren en vloeren gedaan zijn, lijkt het al heel anders, echt meer een woonhuis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven