nieuwbouwhuis

12-12-2014 23:12 2859 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn misschien van plan om een nieuwbouw huis te kopen.

Ik ben mij aan het verdiepen in kosten, dingen waar je rekening mee moet houden enz.

Nu vraag ik mij af zijn er meer mensen die een nieuwbouw woning (redelijk recent) hebben gekocht? Zo ja op wat voor kosten kun je rekenen na het tekenen van de koopakte? Ik lees termen als bouwrente en depotrente.

Wat ik mij verder nog afvroeg was, Stel je ondertekend de koopakte in Maart. Je huis wordt opgeleverd in januari het jaar daarop. Moet je dan al betalen voor je hypotheek? Hoe gaat dit in zijn werk?

Hopelijk zijn er mensen hier op het viva forum die wat ervaringen willen delen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Een heel lange tijd geleden heb ik me al eens aangesloten hier! Helaas ben ik net voor de zomer even afgehaakt omdat bij ons de bouw echt niet opschiet. Dat wil zeggen, ons bouwnummer.

De laatste keer dat ik heb gekeken (in juni) stond ons huisje er nog hetzelfde bij als nu. Wij hebben een vrij grote wijk waarin wij als laatste opgeleverd gaan worden dus het bouwbedrijf is nu vooral bezig met het afwerken van de eerste woningen, die worden in december opgeleverd. Ik had uitgerekend dat wij ongeveer in februari aan de beurt zijn, maar ze hebben bij ons problemen gehad met de nutsbedrijven (zegt het bouwbedrijf) en daardoor is alles uitgesteld. Naar alle waarschijnlijkheid hebben wij half april pas onze oplevering. Ik kon wel huilen toen ik dat hoorde, want we hebben in juli 2015 al getekend en je leeft er nu al zo lang naartoe.



Ik vind het daardoor ook zo lastig inschatten wanneer wij de vloer/muren moeten bestellen, wanneer de keuken ingemeten wordt, etc.



Meer meiden die deze tegenvallers hebben gehad?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Roola, dat is wel een flinke tegenvaller zeg! Misschien even met de aannemer contact opnemen of zij iets zinnigs kunnen zeggen over wanneer inmeten en bestellen?



Hopelijk wordt het dan ook echt half april dat jullie het krijgen
Alle reacties Link kopieren
Chocoladeaardbei Oh dat is inderdaad een goed idee, daar had ik nog niet aan gedacht!



Ja een ontzettende tegenvaller, maar je staat verder ook niet in je recht. Ik was er echt een hele tijd zo chagrijnig van maarja we kunnen in ieder geval iets langer sparen en aflossen voor we er in zitten haha.

Ik ga in ieder geval nu even lezen wat er bij jullie allemaal is gebeurt de afgelopen maanden hahaha
Alle reacties Link kopieren
@Roola, wat balen zeg! Wanneer zijn ze gestart met de bouw? En hoeveel werkbare dagen staan er in je koop-aanneemovereenkomst? Als ze richting dat aantal dagen dreigen te gaan, zou ik daar eens mee aankloppen bij je aannemer. Wellicht spoort ze dat wat aan
Alle reacties Link kopieren
Heel veel gelezen, maar weet het allemaal niet meer....

Ga toch een poging wagen.



Shadowfaxx,

Yeah de oplevering! Het is zo leuk nu....het bezig zijn met en in je huis.

Wat naar dat er klussers gezondheidsproblemen hebben. Hopelijk niets ergs met je vader?!

Fijn dat jullie in een goedkoop huisje zitten waar jullie nog even kunnen blijven. Komt goed!



Roola, wat teleurstellend zeg. Kan me voorstellen dat je daar flink chagrijnig van bent.

Zoals Suuz al aangeeft...goed je contract bekijken en dan met namen de werkbare dagen. Het lijkt mij dat ze daar heel dichtbij gaan komen....



Hier nog geen baby. Met het huis gaat het niet volgens plan, maar er is vooruitgang.

De tegelzetter is deze week begonnen. De wc is klaar. Hij is nu met de beganegrond bezig en wat wordt het mooi....ben zo blij met de vloerkeuze. Hierna nog de badkamer tegelen, installeren, de plinten beneden en dan kunnen we verhuizen.

Hopelijk komt het nieuwe stenen werkblad eind van deze maand, zodat we de keuken ook echt af kunnen maken( werkblad plaatsen, vront vaatwasser plaatsen, plinten plaatsen, kookplaat plaatsen en kitten, wasbak kitten en de plint en achterwand kookplaat plaatsen).
Alle reacties Link kopieren
Het is wel gezellig druk hier op het topic.



@pat78: we hebben nog geen idee wanneer ons huis wordt opgeleverd. Ze gaan over een paar weken beginnen als het goed is en we hopen dan van de zomer (bij een eerdere fase hebben ze er ook zo lang over gedaan. Maar t kan volgens het contract ook zomer 2018 worden geloof ik.



@shadowfaxx: lijkt me echt heerlijk als de oplevering nabij is. Nog even en jullie wonen er.



@Roola: wat balen zeg, dat het zo lang stil ligt! Ons huidige huis hebben we ook uit nieuwbouw gekocht en het heeft ook ruim 1,5 jaar geduurd voordat we de sleutel kregen na het tekenen van het koopcontract. Het heeft toen ook echt een keer weken stil gelegen omdat ze ergens anders bezig waren. Maar 5 maanden stil is wel erg lang.
Alle reacties Link kopieren
Het is wel gezellig druk hier op het topic.



@pat78: we hebben nog geen idee wanneer ons huis wordt opgeleverd. Ze gaan over een paar weken beginnen als het goed is en we hopen dan van de zomer (bij een eerdere fase hebben ze er ook zo lang over gedaan. Maar t kan volgens het contract ook zomer 2018 worden geloof ik.



@shadowfaxx: lijkt me echt heerlijk als de oplevering nabij is. Nog even en jullie wonen er.



@Roola: wat balen zeg, dat het zo lang stil ligt! Ons huidige huis hebben we ook uit nieuwbouw gekocht en het heeft ook ruim 1,5 jaar geduurd voordat we de sleutel kregen na het tekenen van het koopcontract. Het heeft toen ook echt een keer weken stil gelegen omdat ze ergens anders bezig waren. Maar 5 maanden stil is wel erg lang.
Alle reacties Link kopieren
Wow het zit jullie niet mee Roola. Kan ke voorstellen dat je even verdritig wordt als je bedenkt hoe lang je moet wachten. Hopelijk gaat het vanaf nu allemaal wat voorspoediger.



Fijn dat de tegels mooi worden Fonteyn! Hopelijk gaat het vanaf nu allemaal volgens plan.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vandaag de Hoera brief ontvangen! Start bouw is jammer genoeg pas in de loop van volgende maand. Kunnen ze na twee weken gelijk weer stoppen voor de feestdagen
Alle reacties Link kopieren
Oeps dubbel hoera
Het begin is er daar gaat het om. captain kitten.
Alle reacties Link kopieren
Captainkitten, bij ons begonnen ze 2 weken voor de bouwvak met bouwen.. kan gebeuren, als ze maar beginnen he! :D
Alle reacties Link kopieren
@kaptainkitten gefeliciteerd! Fijn idee!!
Bij ons zijn ze begonnen!

Zo leuk.

Kennisgemaakt met de nieuwe buren, waren ook erg leuke mensen zo te zien.

Volgende week naar de notaris!
Ook jij gefeliciteerd het groepje.



Hier van de week toestemming gegeven voor een erfafscheiding met de huurhuizen die haaks op onze huizen staan. We hebben dadelijk nu aan de voor een achterkant erfafscheiding alleen nog niet tussen de buren, maar dat zal wel goed komen.



Verder zijn we aan het kijken naar de vloeren nu de badkamer en keuken geregeld zijn. Wij weten het echt niet. Keramische tegels vind ik niet erg prettig lopen en met mijn jonge kinderen(waaghalzen). pvc weet ik ook niet helemaal loopt goed en ziet er mooi uit, maar die weekmakers zit me niet lekker. Nu hebben we ook kurk gezien, dus daar gaan we nu naar kijken. Kan goed met vloerverwarming en is met een goede laag erg duurzaam.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben van het weekend de keuken en sanitair en tegels voor de badkamers en toiletten besteld. Nu hoeven we alleen de muren, vloeren, trappen en gordijnen nog. Qua inrichting dan. Maar daar wachten we nog even mee.



Hopelijk gaan ze snel beginnen en kunnen we naar de notaris. Begin van volgend jaar gaan we ons huidige huis in de verkoop doen. Dat vind ik nog het spannendste van allemaal. In de tussentijd nog wat klusjes die zijn blijven liggen. Zodat het straks helemaal verkoopklaar is. We hopen dat we het zo kunnen plannen dat we maar een keer hoeven te verhuizen. Al met al zijn we er heel druk mee.



Zijn er hier trouwens ook mensen bij die naar een andere woonplaats verhuizen? Wij gaan naar een klein dorp vlakbij de geboorteplaats van mijn man. We kennen daar nog niet veel mensen. Onze kinderen gaan dus ook naar een andere school (die we ook nog moeten kiezen. Maar er zijn er maar twee dus heel moeilijk gaat dat niet zijn). We hebben wel al twee stellen buren ontmoet en die komen ook van buiten het dorp. We zullen dus niet de enige 'import' zijn.
Dit keer niet, maar wel met ons huidige huis. Wij destijds van de stad naar een dorp er 15 minuten vandaan verhuist. Wij waren in ons complex een van de weinige 'buitenstaanders'. moest ik het begin wel wennen aan ons kent ons. Inmiddels kennen we best wel wat mensen en dat zal dadelijk nog wel verder groeien als de kinderen naar de basisschool gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn 10 jaar geleden ook vanuit de stad naar een dorp er net buiten gaan wonen. We hadden voor dat dorp gekozen omdat er een grote nieuwbouwwijk werd gebouwd waar een aantal vrienden en kennissen ook gingen wonen. We hadden verder geen binding ermee. Nu dus wat dichter bij de roots van mijn man. Ik kom van de ander kant van het land.



We wonen nu inmiddels 10 jaar in dit dorp en kennen nu wel n hoop mensen. In t begin alleen maar de mensen die we dus al kenden. Het contact in de buurt liet ook wel even op zich wachten. Maar dat kwam ook wel een groot deel door ons zelf. Door drukke banen en sociaal leven, waren we veel van huis. Nu we kinderen hebben, is dat een stuk beter. Straks moeten we dus 'opnieuw' beginnen. Maar we verwachten dat dat mede door de kinderen wel wat sneller zal gaan.
Alle reacties Link kopieren
@shadwofox nog gefeliciteerd met jullie huis trouwens!! Hoe gaat het na de eerste paar dagen klussen?



Hier vooral druk met het regelen van de laatste dingen. Gisteren alvast verf gekocht, badkamermeubel besteld en douche wanden.

Vanmorgen met broer, die hovenier is even wat ideeen op gedaan over onze tuin. Wel leuk hoor en handig dat broer zoveel leuke ideeën heeft.



ik verhuis trouwens niet naar een andere woonplaats. Ik woon 3,5 jaar hier. Vriend al zijn hele leven. Ik ben verhuisd van een heel klein dorp. (woonboerderij) naar een middelgrote stad. Wel wonen we echt aan de rand van de stad.
Alle reacties Link kopieren
@gefeliciteerd captainkitten!



@leoni wat vind je precies niet prettig aan keramisch parket qau lopen? Wij hebben ondertussen al verschillendw monsters tegels thuis en de verschillen zijn best groot.

Pvc neigden wij ook naar voor we keramisch parket hadden ondekt maar plastic sprak mij ook niet aan. Kennisje heeft boven kurk. Erg mooi !



Dat maakt de keuze ook moeilijk. Hoopte er ondertussen uit te zijn. Eerst hadden we van een grote outlet maar die tegels vind ik erg dof en vlak. Patroon en kleur wel mooi maar voelt dus niet lekker aan de voeten ook.

Ook tegels die een soort bolling hebben, alsof t geschuurt hout is zeg maar. Je voelt echt een gloeiing erin. Toch niet glad ( ons laminaat kunnen de kinderen op glijden met sokken op t keramisch parket dus niet)



Maar de ene die we nu hebben na 3 weken op monster wachten vinden we toch wel erg tegel achtig ( zijn t ook natuurlijk maar we willen echt hout gevoel) met lichtval erop.



Dan blijft er nog 1 over die echt super mooi is qau patronen en echt hout lijkt. Lijkt van afstandje net echt een ruwe plank hout maar voelt heerlijk zacht onder je voeten. Keuze welke kleur blijft zo moeilijk....

Alleen de tegelzaak waar we deze haalde vraagt veel te veel voor leggen. De tegelzaak met goede legprijs en waar we heel goed gevoel bij hebben heeft dit merk weer niet.



Los bestellen en door externe laten leggen dan maar?!



Ow wel lang verhaal over de tegels haha...houd mij flink bezig momenteel.



Wij verhuizen ook naar andere plaats. We verhuizen dan ook voor school, eerst jaar op en neer gereden en nu dus al in tijdelijke huurhuis bij school van de kinderen. Ons nieuwe huis is zon 1 1/2 km verder op maar nog steeds zon ruim 5 min fietsen dus ideaal. Mijn man gaat sinds we verhuist zijn ook met de fiets, scheelt ons alles bij elkaar veel reiskosten en tijd.

Hoop dat we ook veel nieuwe mensen leren kennen dan. Vanuit school natuurlijk nu al wel

Er is al een fb groep met alle toekomstige buren dus dat is al leuk.



@ kaartje zeker handig zon broer zeg! Leuk zo met de eerste dingen bezig
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook zo. De start komt in ieder geval in zicht.



Leuk Groepje! Fijn dat de buren ook leuk waren. Gefeliciteerd.



Moeilijk het kiezen van de vloeren Leoni en jua. Iedere keuze heeft natuurlijk ook zo zijn voor en nadelen. Wij hebben nog geen keuze gemaakt, dus heb ook geen tips.



Dat klinkt alsof jullie er inderdaad druk mee zijn dawncutler. Het is ook ontzettend veel geregel. Zeker wanneer je al in een koophuis woont.



Wij gaan ook naar een andere plaats verhuizen. We hebben daar wat familie wonen, maar kennen verder niet veel mensen. Maar ook in ons project gaat aardig wat 'import' wonen. En er is ook een faceboek groep waar al aardig wat gepost wordt. Dat is ook een goede manier om vooraf al wat mensen te leren kennen.
Jua een beetje wat jij zegt ik vind het vaak niet lekker lopen. Ik loop als het even kan op mijn blote voeten en anders met sokken aan. Waar ik vaak last van heb is dat het aan je voeten 'plakt' en daarnaast voelt het hard aan. ben benieuwd bij welk merk jij dat niet had. Waarbij we nu een jotoba houte vloeren die we erg mooi vinden en zo soort kleur (rood/oranje) willen we weer. Deze kleur vind je dus bijna niet terug en met keramische tegels nog helemaal niet gevonden.



Bij pvc, hout of kurk wordt onze vloer door familie ingekocht tegen inkoop prijs en gelegd dus ook nog eens erg goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om te lezen, alle berichten hier over nieuwbouw. Gefeliciteerd allemaal met jullie nieuwe woning!



Bij ons in het dorp gaat ook een nieuwbouwwijk komen, waar wij erg in zijn geïnteresseerd. De verwachting is nu dat de huizen begin volgend jaar in de verkoop gaan (dit is al twee keer uitgesteld, dus hopelijk gaat het nu echt gebeuren). Nu lijkt het erop dat er heel veel animo is voor deze woningen. Er is nog weinig bekend, niet hoeveel huizen er worden gebouwd in de eerste fase, geen prijzen of plattegronden. Dus hoeveel mensen er uiteindelijk écht interesse hebben is maar de vraag. Maar stel dat er meerdere geïnteresseerden zijn dan dat er huizen verkocht worden. Hoe gaat dat dan in zijn werk? Hebben jullie dit ook meegemaakt?
quote:Nika81 schreef op 13 november 2016 @ 20:14:

Wat leuk om te lezen, alle berichten hier over nieuwbouw. Gefeliciteerd allemaal met jullie nieuwe woning!



Bij ons in het dorp gaat ook een nieuwbouwwijk komen, waar wij erg in zijn geïnteresseerd. De verwachting is nu dat de huizen begin volgend jaar in de verkoop gaan (dit is al twee keer uitgesteld, dus hopelijk gaat het nu echt gebeuren). Nu lijkt het erop dat er heel veel animo is voor deze woningen. Er is nog weinig bekend, niet hoeveel huizen er worden gebouwd in de eerste fase, geen prijzen of plattegronden. Dus hoeveel mensen er uiteindelijk écht interesse hebben is maar de vraag. Maar stel dat er meerdere geïnteresseerden zijn dan dat er huizen verkocht worden. Hoe gaat dat dan in zijn werk? Hebben jullie dit ook meegemaakt?Waarschijnlijk loting of de regel "wie het eerst komt..."
Hier wordt alles geloot. Waar wij wonen is alles zo populair dat er zelfs voor huizen van 5 ton meerdere mensen zijn.

Loting gaat hier soms met een notaris(vrije kavels of duurdere huizen). De rest wordt 'geloot' door de project ontwikkelaar of makelaar. Dit hoeft niet altijd eerlijk te gaan hou daar rekening mee. Hier zijn er genoeg voorbeelden van dat de loting niet klopte, maar vaak kun je het niet hard maken. Soms helpt het om wat vaker bij de makelaar of project ontwikkelaar te polsen hoe dingen gaan. Hier in de buurt is ook een website waar alles op komt te staan. Zo komen er eerst de documenten op en dat het je 2 weken om in te schrijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven