nieuwbouwhuis

12-12-2014 23:12 2859 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn misschien van plan om een nieuwbouw huis te kopen.

Ik ben mij aan het verdiepen in kosten, dingen waar je rekening mee moet houden enz.

Nu vraag ik mij af zijn er meer mensen die een nieuwbouw woning (redelijk recent) hebben gekocht? Zo ja op wat voor kosten kun je rekenen na het tekenen van de koopakte? Ik lees termen als bouwrente en depotrente.

Wat ik mij verder nog afvroeg was, Stel je ondertekend de koopakte in Maart. Je huis wordt opgeleverd in januari het jaar daarop. Moet je dan al betalen voor je hypotheek? Hoe gaat dit in zijn werk?

Hopelijk zijn er mensen hier op het viva forum die wat ervaringen willen delen.
Das snel kaartje!
Alle reacties Link kopieren
@hetgroepje. Tijd gaat sneller dan je denkt. We gaan precies 5 weken na de sleuteloverdracht verhuizen. Voor ons gevoel best snel.

Maar de meeste mensen bij ons in de buurt verhuizen nog sneller. Na ongeveer 3 weken.
Gaan jullie hard zeg kaatje.

Wij hebben 2e week november sleutel gehad. Vloeren (pvc) is maandag gelegd, ben erg blij mee. Morgen gaat m'n vriend de plinten plaatsen, zijn al wel in verstek gezaagd. De 30e komen ze het aanrecht plaatsen, wordt al met al erg mooi!!

Moet wel zeggen dat
Gaan jullie hard zeg kaatje.

Wij hebben 2e week november sleutel gehad. Vloeren (pvc) is maandag gelegd, ben erg blij mee. Morgen gaat m'n vriend de plinten plaatsen, zijn al wel in verstek gezaagd. De 30e komen ze het aanrecht plaatsen, wordt al met al erg mooi!!

Moet wel zeggen dat
Oops berichtje was nog niet af, dacht typ later wel verder maar blijkbaar toch gepost...

maar wilde dus zeggen dat hij wel alles zelf heeft gedaan (keuken etc)



Bij ons project woonde iedereen er ook al na 3-4 weken. Wij zijn de laatste
Wij zullen waarschijnlijk ook de laatste zijn. Wij doen niet alles zelf, maar wij gaan de helft van de garage bij de woonkamer trekken. Dit laatste kost ook gewoon tijd. Daarnaast moet er ook geheid worden voor de serre. De tuinkamer plaatsen kan ook als wij erin zitten aangezien deze in eerst instantie niet volledig geïsoleerd is en we dus geen muren gaan weg halen.
Kaartje en shadowfaxx succes met verhuizen. Beide lekker voor het einde van het jaar in jullie nieuwe huis.



De rest geniet van de laatste feestdagen in jullie oude huis. Voor is het een raar idee en soms ook een beetje verdrietig. Hoe leuk is het nieuwe huis ook vind. Dat verdrietig is ook omdat mijn kinderen in dit huis geboren zijn. Mijn vriendinnen die pas geleden verhuist hadden hetzelfde maar zijn hef gevoel na verhuizing helemaal kwijt.
Hier totaal geen verdriet. Ik heb echt een klote tijd in het oude huis gehad, echt de hel (erg ziek geweest). Oke, daar kan dat huis niks aan doen, maar ik zie het nieuwe huis wel als nieuwe start.
Alle reacties Link kopieren
@shadowfox jullie beginnen ook op te schieten. Wij doen idd ook niet alles zelf. Vloer boven en badkamer afmaken heeft vriend en schoonvader wel zelf gedaan. Maar vloer beneden en keuken hebben wij laten plaatsen. Verven van de muren door het hele huis hebben vriend en ik samen gedaan. Soms met hulp van vrienden of familie:) Weekje vrij vorige week heeft wel geholpen om zo snel te gaan.



@leonie Ik vind het ook wel jammer om uit ons huisje te gaan. Het was ons eerste huisje samen. Leuke tijd gehad. Behalve het gedoe met de verbouwing. Wij ontspringen net de dans, gelukkig. Alle appartementen om ons heen worden nu verbouwd. Dus gezellig is het hier niet meer. Veel herrie. Dus in die zin ook wel zin om te verhuizen.



@mieshka nieuw huis nieuwe start!
Alle reacties Link kopieren
Lang weggeweest vanwege drukte op t werk, maar ons nieuwbouwhuis zit er nu dan ook bijna aan te komen, oplevering wordt verwacht eind januari.



Ik had even een korte urgente vraag: wij zijn op zoek naar een stucer, echter ben ik al verschillende termen tegengekomen van hoe verschillende stucers het zouden kunnen stucen, ik heb een offerte ontvangen die noemde het 'glad pleisterwerk' en ik had er gister een aan de telefoon en die had t over een latexlaagje spuiten. Zijn die 2 nu hetzelfde? Naar mijn idee is dat eerste beter toch ?
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Wij hebben glad pleisterwerk, heb je strakke egale muren.

Bij latexlaagje lijkt het me dat je de oneffenheden blijft zien?
Alle reacties Link kopieren
wij hebben ook glad pleisterwerk. Daarna zelf geverfd.
Alle reacties Link kopieren
@iedereen wij zijn gisteren verhuisd Het was het lange wachten meer dan waard!!

Nu nog druk met van alles en nog wat.
Alle reacties Link kopieren
Geniet ervan kaartje....nog dit jaar dus. In 2017 helemaal genieten in jullie huis!
Alle reacties Link kopieren
quote:kaartje1 schreef op 30 december 2016 @ 13:42:

@iedereen wij zijn gisteren verhuisd Het was het lange wachten meer dan waard!!

Nu nog druk met van alles en nog wat.Leuk kaartje! Succes met klussen. Wij hebben vandaag onze laatste grote klus afgerond; wastafelmeubel en spiegel met ingebouwde verlichting geplaatst. Na twee jaar nieuwbouw perikelen ga ik me in 2017 weer eens op andere dingen focussen.
Kaartje een fijn oud en nieuw in jullie huis. Heerlijk begin in jullie nieuwe huis.



Amy kan me dat gevoel ook nog wel herinneren. Veel plezier daarmee al moest jullie tuin nog wel gedaan worden toch?
Alle reacties Link kopieren
Dankje leoni! We gaan er nu inderdaad lekker van genieten. Het is toch schrikbarend veel werk nog na de oplevering. Onze tuin is functioneel klaar; tegels en kunstgras liggen erin. :-) Komend voorjaar gaan we plantjes erin zetten. Zo zijn er ook nog wel wat andere dingen die ik nog wil doen, paar muurtjes schilderen en dingen ophangen enz. Maar voor nu nemen we even een welverdiende klus-break.
Alle reacties Link kopieren
@amby fijn een klus-break. Als ik hier zo rond kijk denk ik ook echt van pff wat moet er nog veel gebeuren.



@jua ja dit jaar is nog gelukt!!



@leoni dank je zeker een goed begin in ons nieuwe huis.



Iedereen een goed 2017 gewenst.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.



Voor ieder hier de beste wensen voor 2017 :-)



Kaartj, Amby en alle anderen wat fijn dat je nu verhuist ben :-) hoe was je 1e oudejaarsavond in je nieuwe woning :-)



Coele jeeeeee stuk grond officieel van jullie :-) heb je inmiddels al bericht gekregen wanneer ze echt gaan starten??



Dakkapel hebben wij niet, misschien in de toekomst.



Het groepje bizarre bedragen staan er op de facturen he. Hier leveren we ze in bij tussenpersoon. Die regelt alles voor ons.



Amby lekker een klusbreak. Heeft geen haast toch.



@hier 13 jan inmeetdag :-) was eerst 27januari maar dat vinden wij echt te laat aangezien onze keuken 3mnd levertijd heeft en de bouwer gezegd heeft dat de planning is om in maart op te leveren. Dan is 27jan -> 27apr plaatsen. Nu dus lekker 13 jan.



Verder gaan de stijgers per 3e week jan weg en kunnen de nuts voorzieningen aangebracht worden. Hopelijk werkt het weer mee.



Hier besloten om overal voor glasvezelbehang te gaan. In mijn dochters kamer wordt 1 muur 1 posterwand.



Hebben jullie van te voren al aanbiedingen bij bouwmarkten gekocht of als je sleutels krijgt?? Ik heb het idee dat het hele jaar door wel aanbiedingen zijn.



Zijn bij de verhuizers dingen later opgevallen van o dat had ik liever eerder willen weten waar wij nu niet aan denken? Altijd handig die tips
Alle reacties Link kopieren
Vraagje tussendoor, wij gaan glasvezelbehang doen maar hoe zit het met bouwvocht? Hebben jullie drogers gehuurd? Of meteen de muren behangen?
Alle reacties Link kopieren
Betreft de verhuizers; als je spullen allemaal onbeschadigd over moeten komen, neem dan geen Student Verhuizers.



Wij hebben renovlies, maar dat hebben we wel gelijk op de muur laten zetten. Geloof niet dat iemand in onze buurt bouwdrogers heeft gebruikt ivm met de muren, wél vanwege houten vloeren.



Aanbiedingen bij de bouwmarkt heb ik echt maanden voorafgaand aan de oplevering in de gaten gehouden. Maar je hebt wel gelijk, vanalles is eigenlijk best vaak in de aanbieding. Ik heb vanalles veel te vroeg ingekocht, en sommige dingen nog steeds niet in gebruik, zoals een buitenlamp. Fontijnmeubel voor de badkamer hadden we in juni al in huis, twee weken terug pas opgehangen. Dus mijn tip is om je in te houden, tenminste tot je het redelijkerwijs nodig hebt.



Fijn dat jullie inmeetmoment naar voren geschoven is, bij ons was het ook te kort dag voor de keuken die we oorspronkelijk besteld hadden. Ik vind drie maanden wel een hele lange levertijd voor een keuken trouwens! Onze keuken was er uiteindelijk met 7 weken.



Succes met de voorbereidingen voor de oplevering. Tijd om te ontwaken uit de bouwsluimer!
Alle reacties Link kopieren
Spannend he, Pat. Onze oplevering is ook ergens in maart en de inmeetdag ook volgende week.



Onze planning:

Week 1: muren

Week 2: pvc vloeren

Week 3: keuken

Week 4: meubelen (bedden, bank, etcetera)
Pat hier ook in de laatste nieuwsbrief te horen gekregen dat de oplevering halverwege maart is.



Ik ben wel aan het kijken voor een badkamermeubel maar voor de rest niet echt. Nu worden de vloeren geregeld en geleverd door zwager. De muren worden met renovlies gedaan en gelijk in de juist kleur geverfd. Gordijnen nemen we mee.



Onze planning is voor nu

De doorbraak van een deel van de garage en woonkamer en de speelkamer creeeren. Tegelijkertijd wordt op de bovenst verdiepingen de vloerverwarming ingefreest.(2weken)

Daarna renovlies een week

De vloer en keuken komen de week erna. Wij hebben pvc beneden en kurk boven.

In de tussentijd wordt er ook nog een tuinkamer geplaatst, maar dat hoeft niet ergens op te wachten aangezien er geen doorbraak is naar de woonkamer
Alle reacties Link kopieren
Ow veel maart opleveringen



Wij dus ook al hebben we nog geen datum. Nu zijn ze er 2 weken niet. Aankomende week krijgen de eerste blokken hopelijk bericht van oplevering. Planning was laatste week van jan. Als dat allemaal volgens planning gaat zullen wij eerste week mrt aan de beurt zijn.



Ik ben ook al druk aan de planning aan het denken maar zolang ik geen data heb kan er weinig. Of hebben jullie al dingen vast gelegd?

Hoop dat het uitkomt. Dat de vloer straks ook in de week kan dat wij willen...



1ste week renovlies

2de week keramisch parket beneden



( moet wel geschuurd...zullen de pas geschilderde muren dan vies worden??)



1ste week hopelijk ook op zolder beginnen ( vliering maken/ muurtjes)



3de week

-Plaatsen keuken

-dakkapel

-Laminaat 1ste + zolder zelf leggen.

-Badkamer ( wastafelmeubel/ douche cabine etc)



4de week

- verven zolder ( iemand nog tips wat voor verf op die bruine platen?)

- leidingen trekken

- eerste lampen ophangen

- nieuwe meubels leveren



5de week

Laatste dingen en daarna verhuizen.



Tuin ook ergens in die weken maar dat kan ook als ze binnen bezig zijn.



Zit vooral nu in mijn maag met inplannen. Kan nu nog geen datum afspreken met tegelzetter bv maar wat nu als hij pas eerste week april kan? Dan kan de keuken ook pas later/ verhuizen etc



Houd mijn trouwens ook in met de bouwmarkten....vast nog wel aanbiedingen tegen die tijd.

Inmeten mocht pas weer 2 feb maar dat is voir dakkapel veel te laat dus maandag maar even bellen.
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die net is verhuisd een fijn 2017 in het nieuwe huis, ik ben stiekem een béétje jaloers op jullie. Voor iedereen die ook nog moet wachten wens ik in 2017 veel geduld en heel veel klusplezier



Hier nog geen nieuws sinds het bezoek aan de notaris 19 december jl., we hopen dat er zsm gestart gaat worden en dat er geen echte winter met sneeuw en vorst enzo meer komt.

Tot nog toe is er nog steeds de mogelijkheid dat het huis midden 2017 klaar is, maar we rekenen er niet meer op. Hebben we nog wat meer tijd om te sparen, want, man o man wat komen er veel kosten bij kijken zeg, waar we niet direct rekening mee hebben gehouden.

Tuinhuis moest zowiezo wachten maar waarschijnlijk de aanleg van de tuin ook maar naar 2018 doorschuiven.



Verder is het wel zeker dat we 7 maart uit dit koophuis welke wij huren moeten, maar de makelaar heeft nog geen ander passend huis voor ons en die afspraak is wel gemaakt. Dan maar blijven zitten of naar het huis van vrienden die ooit wel willen gaan samenwonen, maar nu eigenlijk nog niet en dat dan voor ons toch nu maar willen doen, maar lijkt me niet echt een goed plan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven