Nieuwbouwstress; waar spullen kopen?

21-10-2016 04:04 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben besloten ons huis casco op te laten leveren. De keuken hebben we al uitgezocht. Nu de rest nog..



- badkamer

- toiletten

- tuin-, badkamer- en woonkamertegels.



Waar kunnen we het beste kijken voor leuke prijzen en vooral goede kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
Er kopen hordes mensen spullen bij de bouwmarkten, waar je bijna altijd ook flinke kortingen kunt scoren met kortingsbonnen.



Het lijkt me heel sterk dat die allemaal bagger kopen.



Als je bijzondere tegels wilt ga je naar de tegelboer. Zoveel kan er niet fout gaan met tegels.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben gekozen voor lokale leveranciers. Er zit hier een zaak die zowel tegels als badkamers levert. Die hebben veel gedaan in ons huis.
Wij hebben onze tegels bij een grote tegeloutlet gehaald. Die hebben partijen van tegels die niet meer gemaakt worden en er dus nog maar in beperkte hoeveelheden zijn.

Daar hebben we prachtige tegels gekocht die ons zo'n 20-30%hebben gekost van wat een tegelpad elke vraagt (voor dezelfde of een vergelijkbare tegel).

De rest kan ik je niet echt mee helpen, badkamer meubels, sanitair etc kwam van de bouwmarkt (met korting) en we hebben alles zelf geplaatst.
Gewoon de plaatselijke tegelboer en sanitairverkoper.
Zijn er mensen in jouw netwerk die onlangs een verbouwing gedaan hebben? Ik zou naar hun ervaringen vragen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben toen in overleg met de aannemer die ons huis bouwde voor winkels gekozen waar hij vaak mee samenwerkte. Wij kozen de spullen (btw vrij op zijn nummer) en hij maakte met de winkels afspraak over tijdstip van levering en installeerde het mee icm de afbouw van ons huis.



Voor ons een ideale combi, wel vrijheid over de keuze van materialen en indeling etc maar toch een huis dat bij oplevering woonklaar was.
Of een app of mailgroep opzetten met anderen in dit project.

Kun je tips vragen.



Als je alles zelf wil doen:

- tegels: Ook wij hebben ooit voor een fractie van de prijs tegels gekocht bij een outlet

-- sanitair hadden we uit Duitsland en dan besteld van hun site, gewoon googlen op sanitair outlet de. Zal nu vast wel weer iets goedkopers zijn.





Succes, wij doen het nooit meer zo. Wat een werk al scheelt het wel echt heel veel geld. We hebben nu veel gewoon via de leverancier besteld, doet wel pijn (dingen zijn minimaal de helft duurder) maar vrije dagen zijn ook wat waard.



- vloer: Eerst kijken in grote showrooms en daarna googlen wat je wil. Zo'n bedrijf kan ook een proeftegel oid sturen. Het gekke is dar een goedkopere vloer als je wil.laten leggen alles bij elkaar duurder kan uitkomen als iets dat duur lijkt.

(arbeidskosten, ondervloeren etc).

Dus kijk naar wat je mooi vind in eerste instantie ipv betaalbaar.

Als dat na googlen nog steeds boven je budget is zijn er qua vloer zat mooie en goedkopere alternatieven of andere keuzes.

Het is toch nieuw dus al snel mooi vind ik.



Als je vloerverwarming hebt let er dan op dat niet alles daarvoor geschikt is.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben online besteld bij Saniweb. Het scheelde nog steeds met de gangbare winkels, en het wordt gewoon thuisbezorgd.
Bouwmarkt, Marktplaats, online winkels, outlets. We hebben onze spullen overal vandaan. Ik heb eerst op Pinterest vanalles verzameld wat ik mooi vond en daar spullen bij gezocht. Moet je wel even de tijd hebben natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven