Nieuwe buren die aso parkeren

28-02-2015 15:28 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een oprit naast het huis. Alles officieel geregeld bij de gemeente inclusief stoepverlaging en vergunning. We hebben hier dus ook aardig wat leges voor moeten betalen naast alle andere onkosten van het bestraten en zo. Maar goed, het gemak dat we er van hebben is het dubbel en dwars waard.



Nu hebben we nieuwe buren die het allemaal niet zo nauw nemen met de regeltjes. Tijdens hun verhuizing parkeerden ze al doodleuk half voor de oprit zodat wij met veel moeite en passen en meten de oprit op konden. Maar goed, ze waren bezig met verhuizen, dus kan gebeuren... Nu zijn we een paar weken verder en ze blijven af en toe een auto voor de oprit zetten. Nu regelmatig helemaal zodat we er niet meer op of af kunnen. We hebben er al een paar keer wat van gezegd en dan wordt de auto ook braaf weggezet maar de laatste keer zei de buurman dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen en dat hij er toch niet voor bekeurd wordt dus ja... Ik ben het nou echt beu en wil het liefst iedere keer de politie bellen. Maar: heeft dit wel zin en dit zal niet echt de sfeer tussen ons en de buren ten goede komen.. Ze wonen er net en op zich wil ik gewoon een normale burenrelatie met ze maar dit werkt niet echt bevorderlijk ! De oprit is trouwens echt wel te herkennen als oprit; bordjes met uitrit vrijlaten en een rood witte ketting kun je eigenlijk niet over het hoofd zien. En er is overigens genoeg parkeerplek in de straat maar dan moet je misschien wel 30 meter lopen... Wat moet ik doen, nogmaals het gesprek aangaan of maar gelijk gaan bellen met de politie ?
Alle reacties Link kopieren
Hele lastige situatie inderdaad. Je kunt de politie bellen om te vragen wat er mogelijk is en er dan nog eens over nadenken. Misschien hebben ze ook wel tips of iets dergelijks?



Maar het is inderdaad heel vervelend en asociaal wat ze doen
Hoe vaak heb je hier al het gesprek over gevoerd? Ik zou er op een gegeven moment wel klaar mee zijn en de politie vragen een sleepwagen te sturen, omdat jij je oprit niet af kan.
Alle reacties Link kopieren
Vragen of de gemeente belijning aan wil brengen?
Uitnodigen op de koffie en gewoon op een normale gesprekstoon vertellen hoe jullie aan jullie oprit zijn gekomen. Wat jullie ervoor hebben moeten doen om het zo mooi te krijgen. Vervolgens vertel je dat jullie graag zouden zien dat zij als nieuwe buren rekening willen houden met het parkeren van hun auto voor de oprit. Dat jullie gewoon graag zonder onvrede samen naast elkaar willen wonen.



Dus zonder verwijten of wat dan ook, gewoon zoals het is. Probeer dat eerst voor je de politie gaat bellen. Zodra je er een officiele instantie bij betrekt, worden de loopgraven gegraven en is er niets meer aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
Als je echt al een paar keer er wat van gezegd hebt misschien een iets pittiger gesprek aangaan? Met de buren mee naar buiten, duidelijk op de bordjes wijzen etc. En er bij vertellen dat die er niet zomaar staan dat je er moeite én geld in gestoken hebt en daar ook gebruik van wil maken. En dat je het nu een paar keer vriendelijk hebt aangegeven hoe het zit en dat je het niet doet om de buur van een bekeuring te behoeden maar omdat JIJ er last van hebt. En daarna pas aangeven als er geen verbetering is dat je dacht duidelijk geweest te zijn en dat je nu echt gaat bellen om 'm weg te laten slepen oid.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de wijkagent inschakelen. Hij hoeft toch niet te zeggen dat jij hem gestuurd hebt? Misschien kan hij eens 'toevallig' langslopen als die auto weer half op jullie oprit staat en de buurman dan 'waarschuwen' dat dat de volgende keer een bekeuring oplevert?
Alle reacties Link kopieren
Als de wijkagent de buren aanspreekt weten de buren ook wel dat TO erachter zit. Want hoe weet de wijkagent nou of die auto niet van TO of van haar bezoek oid is?
quote:Doreia schreef op 28 februari 2015 @ 15:34:

Uitnodigen op de koffie en gewoon op een normale gesprekstoon vertellen hoe jullie aan jullie oprit zijn gekomen. Wat jullie ervoor hebben moeten doen om het zo mooi te krijgen. Vervolgens vertel je dat jullie graag zouden zien dat zij als nieuwe buren rekening willen houden met het parkeren van hun auto voor de oprit. Dat jullie gewoon graag zonder onvrede samen naast elkaar willen wonen.



Dus zonder verwijten of wat dan ook, gewoon zoals het is. Probeer dat eerst voor je de politie gaat bellen. Zodra je er een officiele instantie bij betrekt, worden de loopgraven gegraven en is er niets meer aan te doen.Dit zou ik inderdaad doen. Je hebt er niets aan om je buren tegen je in het harnas te jagen. Klaarblijkelijk hebben ze helemaal niet in de gaten hoe het zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de politie bellen de volgende keer.



We hebben hier in de flat iemand die steeds fietsen voor de algemene deuren zet. Ik gooi gewoon de deur open en laat de fiets op de grond liggen, nu 5-6X gebeurd en de fiets wordt niet meer voor de deur gezet. Auto is wat anders, je kunt er moeilijk door heen rijden al doet even langs lopen met sleutel soms ook wnderen. Sommige mensen moeten het voelen voordat zij het snappen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
En als je niet van je oprit af kunt of er niet op, ook niet gaan proberen. Hier had dat schade aan eigen auto tot gevolg. Tegenwoordig bellen we meteen aan! Ik moet dan altijd, toevallig, net weg.
quote:Doreia schreef op 28 februari 2015 @ 15:34:

Uitnodigen op de koffie en gewoon op een normale gesprekstoon vertellen hoe jullie aan jullie oprit zijn gekomen. Wat jullie ervoor hebben moeten doen om het zo mooi te krijgen. Vervolgens vertel je dat jullie graag zouden zien dat zij als nieuwe buren rekening willen houden met het parkeren van hun auto voor de oprit. Dat jullie gewoon graag zonder onvrede samen naast elkaar willen wonen.



Dus zonder verwijten of wat dan ook, gewoon zoals het is. Probeer dat eerst voor je de politie gaat bellen. Zodra je er een officiele instantie bij betrekt, worden de loopgraven gegraven en is er niets meer aan te doen.



Jij denkt dat als ze weten hoeveel werk TO aan de oprit heeft gehad ze er dan ineens wel rekening mee houden? En als de oprit er al lag, dan mogen ze wel fijn half voor de oprit parkeren? Ik vraag me af of dit helpt, maar proberen kan natuurlijk nooit kwaad.



Het vervelende is dat je officieel niets kunt doen, omdat de buren gewoon op de openbare weg staan. Wij hebben een parkeerplaats naast het huis. Als er grote evenementen zijn in de stad, staat er heel vaak een onbekende auto op onze parkeerplaats (wonen dichtbij het centrum). Het is al zo vaak voorgekomen dat we dus zelf niet kunnen parkeren op onze parkeerplaats, en dan betaald moeten gaan parkeren in de wijk (áls je met veel geluk een plek vindt). Erg vervelend maar de politie kan hier niks mee, dit werd ons althans verteld.
Alle reacties Link kopieren
@ayraa je mag niet voor een afrit parkeren
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Viva-amber, bedankt voor de info.



Dan zou ik het op de manier van Doreia doen (al denk ik dat het vrij weinig zal uitmaken aangezien TO al meerdere keren langs is geweest) en dan inderdaad helaas maar de politie bellen..
Het gesprek nogmaals aangaan, al dan niet ondersteund door/met iemand van (een soort van) buurtbemiddeling?
quote:ayraa schreef op 28 februari 2015 @ 16:01:

[...]





Jij denkt dat als ze weten hoeveel werk TO aan de oprit heeft gehad ze er dan ineens wel rekening mee houden? En als de oprit er al lag, dan mogen ze wel fijn half voor de oprit parkeren? Ik vraag me af of dit helpt, maar proberen kan natuurlijk nooit kwaad.



Het vervelende is dat je officieel niets kunt doen, omdat de buren gewoon op de openbare weg staan. Wij hebben een parkeerplaats naast het huis. Als er grote evenementen zijn in de stad, staat er heel vaak euen onbekende auto op onze parkeerplaats (wonen dichtbij het centrum). Het is al zo vaak voorgekomen dat we dus zelf niet kunnen parkeren op onze parkeerplaats, en dan betaald moeten gaan parkeren in de wijk (áls je met veel geluk een plek vindt). Erg vervelend maar de politie kan hier niks mee, dit werd ons althans verteld.





Als het een officiële uitrit is wel. Voor een uitrit mag je niet parkeren en daar doet de politie wel iets aan. Wij hebben hier ook een officiële uitrit in onze tuin, voor de keuken is een parkeerplaats. Keuken was eerst garage maar de uitrit was officieel en is zo gebleven. Politie speurde gelijk de eigenaar op toen er iemand voor stond. Was achteraf de nieuwe auto van de buren, maar ik wist nog niet dat zij een nieuwe hadden.



Zelf stond ik ooit, per abuis, voor een niet officiële uitrit, deze mensen reden hun auto over de stoep hun eigen zijtuin in, gebruik makend van een betonnen opvulling, illegaal gestort tussen goot en stoep. Zij konden dus twee dagen hun tuin niet uit, want de politie gaf geen medewerking. Toen ik bij de auto kwam, schold die man me de huid vol, dus ik heb daar nooit meer geparkeerd. Maar in onze straat bleef dat een probleem.
quote:Lea32 schreef op 28 februari 2015 @ 16:09:

Het gesprek nogmaals aangaan, al dan niet ondersteund door/met iemand van (een soort van) buurtbemiddeling?Dat idee had ik ook. Ik zou het denk ik nog 1 x zelf proberen en aangeven dat je niet op je eigen oprit kan komen en dat het niet is toegestaan om daar te parkeren. Blijft het toch fout gaan, niet de politie bellen maar buurtbemiddeling. In een gemiddelde stad is dat aanwezig, anders de wijkagent benaderen.
Zelf je auto ook aso parkeren als praten niet lukt. Pal voor hun deur, schuin op hun stoep....
Bel de gemeente als hij er staat en vraag ze een BOA langs te sturen.
Kun je zelf niet ietsje richting de stoep parkere n? Dat ze niet op het stukje stoep kunnen staan. Als je snapt wat ik bedoel. Misschien is het dan duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Onze oprit is gelukkig hardstikke officieel en staat ook zo geregistreerd bij de gemeente. Dus wat dat betreft staan we sterk. Maar we wachtten her nog even af, wagen er nog max 1 gesprek aan en anders bellen we de Politie. Onze gemeente heeft ook een wegsleepregeling in de APV. Maar t is alleen zo jammer als t zover zou komen !
Probeer eerst die BOA. Wekt misschien wat minder frustratie bij je buur dan de politie.
Wel een bijzondere manier om kennis te maken in je nieuwe buurt. Je hebt er vreemde kostgangers tussen.



Wij hadden last van hangjongeren toen wij er net woonden. Beklag bij ouders maakte niets uit. Het antwoord was, tja het is syn plak altyd wat weest....Hier goede hulp wijkagent.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend aso om daar toch te blijven parkeren...



En ik snap dat je huiverig bent met het inschakelen van de politie.



Misschien nog een keer iets steviger, maar nog niet aanvallend het gesprek in gaan? En dan zeggen dat je het echt heel heel heel vervelend vindt, dat je erg graag als buren onderling uit wilt komen, zonder een derde partij erbij te betrekken? Dan zou ik geen politie of wat noemen, maar wat vaagjes blijven.

Nogmaals duidelijk maken dat jullie het recht hebben om er gebruik van te maken, het ook zelf bekostigd hebben en het vervelend vinden dat het steeds geblokkeerd wordt.



Maar zij kennen toch ook gewoon de verkeersregels?
Oh en benader, ook voor jezelf, het probleem anders. 'Nieuwe buren die onhandig parkeren.' Haalt de scherpe kantjes van je probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven