Nieuwe buren.... STAMP NIET ZO!!

24-01-2016 11:44 31 berichten
Help!!

Ik ben twee jaar geleden bij mijn vriend ingetrokken, prima flatje, alleen wat gehorig.

Het appartement boven ons heeft sinds mei leeg gestaan, gedoe met onderhuur etc..



Nu zijn er sinds vorige week nieuwe mensen in het appartement getrokken, blijkbaar is dit een gezin met 1 of meerdere kinderen. We horen namelijk de hele dag een kind heen en weer rennen, dit klinkt alsof er een olifant boven ons hoofd heen en weer dendert. Daarbij vind dit jongetje het ook leuk om heel hard te gillen



Ik ben in dubio; even naar boven lopen, me voorstellen en aangeven dat de flat helaas erg gehorig is. Of moet ik me niet zo aanstellen en hoort dit nou eenmaal bij het wonen in een flat...?
Geen idee hoe erg het is. Ik zou zeggen, het eerste.. Even voorstellen en zeggen
Alle reacties Link kopieren
Je voorstellen lijkt me sowieso een goed idee. Even kennismaken kan geen kwaad. Als je elkaar wat beter kent, kun je vaak wat meer van elkaar hebben, dan heb je wat meer begrip voor elkaar. De volgende keer als je dan veel lawaai maken, kun je makkelijker even langsgaan.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
Misschien hebben ze nog geen tijd gehad om een goede vloer te leggen? Anders zou ik wel vragen of ze een dempende ondervloer hebben. Zo ja, dan is er denk ik niets meer aan te doen. Kinderen lopen nu eenmaal....
Zonder oorzaak geen gevolg
Sterkte.. Ik denk dat je gewoon pech hebt.

Lijkt me vreselijk, weg rust voor altijd.
Alle reacties Link kopieren
eerst even kennismaken. Dan nog even aanzien (lawaai van aardige mensen met een leuk kind is écht minder erg dan lawaai van onbekenden). Als het na een tijdje niet went en je houdt echt last, eens bespreken of en hoe het anders kan. Maar verwacht er niet te veel van, kinderen hou je niet stil en de flat krijg je niet minder gehorig. Ik zou mijn energie vooral steken in manieren om er zelf zo min mogelijk last van te hebben....
Alle reacties Link kopieren
Tactvol vragen of ze het zich bewust zijn dat.. etc., eventueel onder het genot van een kop koffie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me eerst gaan voorstellen en nog niets zeggen over het stampen en gillen.
Alle reacties Link kopieren
Tot een bepaalde leeftijd stampen kinderen omdat ze hun voeten anders neerzetten en niet afwikkelen. Als ouder heb je daar geen invloed op, kind kan er niets aan doen maar dat neemt niet weg dat het héél vervelend is, zeker in combinatie met gegil. Als het huis nog niet zo lang bewoond is en dus nog niet helemaal aangekleed klinkt alles harder. Boeken en gordijnen absorberen veel geluid en natuurlijk een goede (onder)vloer. Misschien zijn ze nog niet zo ver.
verba volant, scripta manent.
@lilla, klopt hoor wat je schrijft. Onder ons woont een gezin met een kleuter van 4 met enorme driftbuien, maar verder is het een schattig meisje. Haar gedoog ik ondertussen ;) Maar deze olifant irriteert me mateloos.



Misschien komt het ook door het feit dat de flat van het flatbestuur niet meer verhuurt mag worden en er nu blijkbaar toch weer mensen inwonen die niet de eigenaren zijn van de flat.



Komende week ben ik gelukkig niet thuis, dus de week erna maar eens kennismaken met de buren als hun olifantje nog zoveel stampt
quote:MarianneDavids schreef op 24 januari 2016 @ 11:54:

Tot een bepaalde leeftijd stampen kinderen omdat ze hun voeten anders neerzetten en niet afwikkelen. Als ouder heb je daar geen invloed op, kind kan er niets aan doen maar dat neemt niet weg dat het héél vervelend is, zeker in combinatie met gegil. Als het huis nog niet zo lang bewoond is en dus nog niet helemaal aangekleed klinkt alles harder. Boeken en gordijnen absorberen veel geluid en natuurlijk een goede (onder)vloer. Misschien zijn ze nog niet zo ver.



Klopt inderdaad, maar als hij gewoon zou lopen zou dat al schelen denk ik. Hij rent...

Afgelopen weken is er non stop geboord, geklust en getimmerd in het appartement, dus ik vrees dat er geen andere vloer meer gaat komen... We zullen na komende week maar eens een praatje met ze maken..
Eerst gewoon eens voorstellen. Misschien komt het gesprek er vervolgens vanzelf op, zo niet zou ik het nog even laten gaan.



Wordt het met een paar weken niet beter (dan zouden ze helemaal gesetteld moeten zijn qua vloer, stoffering etc) dan inderdaad eens aanbellen en aangeven dat de flat erg gehorig is.



Jonge kinderen (peuters) stampen omdat ze niet anders kunnen. Vanaf kleuterleeftijd kunnen ze best leren zachtjes lopen. Maar enthousiast spelen zal altijd met geluid gepaard gaan, zowel gejoel als gestamp, en geluid van speelgoed (auto's heen en weer over de vloer enzo). Maar dat zou niet de hele dag door moeten gaan. Incidenteel gillen van plezier of woede is normaal, gillen om het gillen is niet normaal en hoef je niet te accepteren. Een lekker dik vloerkleed om op te spelen kan overigens een hoop geluid dempen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden dit keer 3... gezin met 3 koters op 60m2, en een kabaaaaaaal! Kinders (2-5 jr) gingen om pas tegen 23 uur slapen.

Man des huizes bleek niet voor rede vatbaar. Schold ons al de huid vol toen we aanbelden omdat we ons alleen maar wilden komen voorstellen. Vrouw durfde niet voor ons open te doen.



We zijn maar verhuisd.



Toch denk ik: probeer eerst even 'vriendelijk' kennis te maken en begin er dan niet meteen over.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 24 januari 2016 @ 11:50:

Ik zou me eerst gaan voorstellen en nog niets zeggen over het stampen en gillen.



Goed plan !

(al zal je gevoel iets anders zeggen)
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ook ik ben pas ingetrokken bij mijn vriend en was heel benieuwd naar geluid en dingetjes..

Je voorstellen aan de buren kan zeker geen kwaad,

als jij ze niet laat weten dat jullie ze horen, hoe moeten ze er dan achter komen? ;) Ik snap de spanning, maar denk wel dat je daar het beste aan doet.



succes! x
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een stamper en heb dat zelf nooit zo door. Mijn onderbuurvrouw heeft dat ooit heel charmant aangekaart door met Sinterklaas een paar slofjes voor me te kopen met een briefje van 'de sint' erbij.

Dat maakte meer indruk dan wanneer ze gewoon geklaagd had. Ik schaamde me echt diep. Misschien een idee om een paar kinderslofjes in te pakken en met een gedichtje voor de deur te leggen?

Maar ik vrees ook dat het lastig wordt om een klein kind te beteugelen. Het lijkt me echt vreselijk om dat boven je te hebben wonen. Ik woon zelf naast een speeltuintje en het gekrijs van sommige kinderen kan me tot waanzin drijven. Dan zou ik het liefst als een boze heks naar buiten rennen en ze hard door elkaar schudden. En hun ouders erbij.
.
quote:Droeznie schreef op 24 januari 2016 @ 12:22:

als jij ze niet laat weten dat jullie ze horen, hoe moeten ze er dan achter komen? ;) Ik snap de spanning, maar denk wel dat je daar het beste aan doet.



Hier sluit ik me bij aan. Toen het restaurant onder mijn huis van uitbater wisselde had ik ook opeens overlast, maar ik vond het ook nogal wat om meteen te klagen, dus ik heb eerst alleen kennisgemaakt. Toen het een paar weken later nog steeds herrie was toch nog maar eens gaan praten, maar ik merkte een zekere weerstand bij de eigenaar, die zelfs nog wantrouwig vroeg waarom ik pas na een maand met dit soort klachten kwam (hij concludeerde daaruit dat het wel meeviel met de overlast). Uiteindelijk weer een maand overlast verder voordat ik, in pyjama, naar beneden gestampt ben, de eigenaar mijn appartement in getrokken heb en hem toen zelf maar eens liet horen wat voor overlast zijn restaurant veroorzaakte.

Toen schaamde hij zich flink en sindsdien heb ik veel minder overlast gehad. We zijn daarna ook samen met de huisbaas gaan praten over een nieuw, beter isolerend, plafond.



Lang verhaal kort: het had ons beide veel irritatie en overlast gescheeld als ik gewoon meteen met de deur in huis was komen vallen.
quote:impala schreef op 24 januari 2016 @ 12:27:

Ik ben ook een stamper en heb dat zelf nooit zo door. Mijn onderbuurvrouw heeft dat ooit heel charmant aangekaart door met Sinterklaas een paar slofjes voor me te kopen met een briefje van 'de sint' erbij.

Dat maakte meer indruk dan wanneer ze gewoon geklaagd had. Ik schaamde me echt diep. Misschien een idee om een paar kinderslofjes in te pakken en met een gedichtje voor de deur te leggen?

.



Hahaha! geniaal. Ik ga opzoek naar een paar olifantenslofjes en een rolletje tape ;)

Zal binnenkort eens aan onze onderburen vragen of ze ons ook horen lopen...
Alle reacties Link kopieren
Jezelf op de koffie uitnodigen (gaan voorstellen dus) en dan met eigen ogen zien waar het lawaai vandaan komt. Daarna kun je er eventueel op inhaken.



In mijn omgeving iemand met een zwaar gehandicapt kind, de buren worden er stapelknettergek van. Maar ja, de ouders zelf ook. En elke aanvraag om het enigzins dragelijk te kunnen maken wordt door de gemeente afgedaan met ´ach, zo erg kan het niet zijn´. Nou, vraag de buren anders eens. Maar dat doen ze dus niet.



Afijn, als je weet waar het vandaan komt, laten we zeggen hamertje tik, ik noem maar even wat, dan kun je wel zeggen ´ohhhhh, dát horen wij dus de hele dag´. En dan vriendelijk vragen of een vloermat een idee is.



En als het kind bijna vier is, gaat ie straks naar school, dat scheelt ook al .



De bovenbuurman van mijn moeder had een paar jaar geleden last van mams plafondventilator. Hij kwam vriendelijk vragen of de wasmachine soms wandelde. Ze hebben een andere ventilator gekocht, probleem opgelost. Helemaal niks zeggen lost het probleem niet op en te lang wachten zorgt ervoor dat je ergernis zo groot wordt dat je misschien niet vriendelijk kunt blijven.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:meikkie schreef op 24 januari 2016 @ 11:56:



Misschien komt het ook door het feit dat de flat van het flatbestuur niet meer verhuurt mag worden en er nu blijkbaar toch weer mensen inwonen die niet de eigenaren zijn van de flat En het flatbestuur gedoogt nu wel weer de verhuur?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb ook een stel olifanten boven, moeder met 2 kinderen op 35m2. Ze ontkent dat de kids in huis rennen (je vraagt je uberhaupt af hoe het kan op zo'n klein oppervlak), maar ik hoor echt wel het verschil tussen gewoon lopen en heel snel. 100m verderop zit een speeltuin, maar de werkloze moeder heeft geen tijd om de kids in het weekend even uit te laten. Eigenlijk dus ontzettend zielig.



Ik heb er wel wat van gezegd, maar "het zijn kinderen". Ik zet de muziek dus maar wat harder.
quote:himalaya schreef op 24 januari 2016 @ 13:23:

[...]



En het flatbestuur gedoogt nu wel weer de verhuur?Nee, dus ben benieuwd of er weer een rechtszaak plaats gaat vinden...
quote:onipaa schreef op 24 januari 2016 @ 13:59:

Ik heb ook een stel olifanten boven, moeder met 2 kinderen op 35m2. Ze ontkent dat de kids in huis rennen (je vraagt je uberhaupt af hoe het kan op zo'n klein oppervlak), maar ik hoor echt wel het verschil tussen gewoon lopen en heel snel. 100m verderop zit een speeltuin, maar de werkloze moeder heeft geen tijd om de kids in het weekend even uit te laten. Eigenlijk dus ontzettend zielig.



Ik heb er wel wat van gezegd, maar "het zijn kinderen". Ik zet de muziek dus maar wat harder.



Bizar hè... Hier in de flat woont ook een gezin met 5 kinderen (drie kamer appartement) echt hoe ze het doen geen idee. De onderburen van deze mensen worden er ook helemaal gek van!

Zullen er ook flats bestaan waarin kinderen niet toegestaan zijn?!
quote:meikkie schreef op 24 januari 2016 @ 12:43:

[...]





Hahaha! geniaal. Ik ga opzoek naar een paar olifantenslofjes en een rolletje tape ;)

Zal binnenkort eens aan onze onderburen vragen of ze ons ook horen lopen...Eerst jezelf voorstellen en deze mensen leren kennen voor je zo'n actie doet. Voor hetzelfde geld ontsteek je hiermee een burenruzie, zeker als dan ook nog onzeker is of deze mensen wel in deze woning mogen blijven wonen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even naar boven lopen, even voorstellen en dit bespreekbaar te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven