Nieuwe deuren voor in huis: wat/waar?

20-11-2014 14:47 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen al weer 6 jaar in ons heerlijke appartement en hebben eindelijk besloten om onze deuren te vervangen. Aangezien het een wat ouder huis is (voor 1930), hebben wij helaas geen standaard maten dus de bouwmarkt valt af. Een op maat getimmerde deur klinkt zo duur en tweede hands is ook zo wat.. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Waar moet ik opletten? En wat moet ik zeker niet doen?



Alvast bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Poeh..



Ja toch naar een bedrijf gaan waar ze deuren kunnen maken. Je hebt nog geen offerte opgevraagd als ik het goed begrijp.. Dus dat zou ik eerst doen voordat je de conclusie trekt dat het duur is.. Bij zo'n zaak kunnen ze ook deuren maken die mooi passen in het complete plaatje van het huis.



Misschien valt het alles mee! Zelf maken zou ik voorlopig even mee wachten, is allemaal niet zomaar iets.
Google eens op oude bouwmaterialen. Er worden oude deuren, tegels etc verhandeld.



Edit: waarom vind je tweedehands ook zo wat? Dat kun je opknappen en dan heb je iets moois.
Alle reacties Link kopieren
Verkijk je niet op de prijs van binnendeuren.



De goedkoopste binnendeur (dus een standaardmaat) is 50 a 60 euries maar er zijn ook standaard maat deuren van 300 tot 400 euries.



Ik neem aan dat op maat gemaakte deuren nog iets duurder zijn en aangezien je het over deuren in meervoud hebt zou dit een forse investering kunnen zijn.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de bouwmarkt niet bij voorbaat afschrijven, er zijn vaak best deuren die je op maat kunt bestellen.
Als het niet te ver weg is: ga langs bij Nijhof in Baarn. Die hebben heel veel spullen die de bouwmarkt ook heeft, maar dan net wat mooier, beter en in meer variëteiten. Soms duurder, maar niet altijd.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn dan ongeveer de maten?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Juist voor een jaren 30 huis is het mooier als je echt paneeldeuren uit die periode hebt vind ik. Wij hebben voor ons huidige huis en vorige huis gezocht op marktplaats en op oudedeur.nl, prachtige deuren gevonden, allemaal hetzelfde en laten schuren en schilderen. Echt n heel mooi resultaat!
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal voor de reacties! Ik ben bij de bouwmarkt geweest en ook bij bijvoorbeeld bruynzeel geinformeerd, maar omdat het huis vrij oud is hebben wij een 'scheve' deur nodig. Dan loopt het meteen al in de kosten (tot ~600 per deur tov 400 euro voor een 'haakse'). Oudedeur.nl heeft wel goedkope(re) deuren, maar dan moet onze maat er natuurlijk maar net tussen zitten. Ik zal marktplaats ook maar af struinen! Beetje schuren en verven is natuurlijk ook leuk en maakt het wel speciaal ;)
Ze hebben heel veel verschillende maten daar, ik zou anders even bellen. Wij hadden deuren gekocht die in de breedte maar een halve centimeter afweken, dat kun je bijstellen dmv de scharnieren. Qua hoogte moest er wel wat af maar als je dat netjes doet zowel aan de bovenkant als de onderkant (vanwege de panelen) valt het niet op.
Oude deuren zijn het mooist natuurlijk. Maar als je voor nieuw gaat, kijk ook eens bij concurrenten van Brynzeel:



Wij hebben bijvoorbeeld;

http://kuperdeuren.nl/fil ... opprijzen_kuperdeuren.pdf



Nog een tip: Een vakman heeft vaak vaste kortingen, dus vraag ook eens via hun een offerte aan. Het kan zijn dat het goedkoper uitvalt incl. op maat maken en afhangen dan inkopen bij de bouwmarkt. (Wij kopen bijvoorbeeld nooit meer een radiator zelf, ondanks dat we die zelf kunnen plaatsen).
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-12-2014 11:23
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven