Nieuwe gezinsauto, welke?

31-05-2016 10:15 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet goed welke pijler, heb maar voor thuis gekozen.



Man en ik willen graag een andere (tweedehandse) auto aanschaffen. Dit ivm dat wij gezinsuitbreiding hebben gekregen en onze huidige auto te klein is geworden. :-)



Zelf al wel rond gekeken, maar wil toch een beetje advies van anderen ik heb namelijk wel wat eisen.

Zo zou ik graag willen dat de auto niet al te duur is qua belasting, zuinig in verbruik. Dus niet 1 op 10. Het moet wel een bezine auto zijn. Genoeg ruimte voor kinderwagen ect.

En het moet er wel een beetje leuk uit zien haha!



Mijn vraag; wat hebben jullie voor een auto en wat zijn jullie kwijt aan onkosten zoals wegenbelasting en verbruik brandstof. Ook onbelangrijk de auto moet betrouwbaar zijn



We leveren een redelijk nieuwe auto in. Daarbij zouden we ongeveer 5000 aan willen bij betalen.
Alle reacties Link kopieren
hier een Mazda CX 9 fijne auto en erg betrouwbaar en veilig door de 4x4
Alle reacties Link kopieren
Uitbreiding van nul naar 1 kind? Of van 3 naar 4?

Maakt nogal verschil in welke categorie je moet gaan zoeken....



Tot en met 3 kinderen: alle middenklassers passen makkelijk.

3 kids: ga voor een grote station (Volvo V70 bijvoorbeeld)



Meer dan 3 kids: Renault Espace oid....
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
of dacia lodgy goedkoop, ruim, en nieuw !niet mijn smaak , maar dat doet er ook niet toe
Alle reacties Link kopieren
Op deze site kun je verbruik van diverse auto's bekijken:



https://www.google.nl/url ... g2=_v6-ozNcn-Jln1LjnAViWg



Ook de gebruiksmonitor van Autoweek is een optie om gemiddeld verbruik te bekijken.



Ook zijn er site waar je eenvoudig de wegenbelasting kunt berekenen.



Welke auto is afhankelijk van je situatie, zoals eerder gesteld. Is het echt nodig om je auto in te ruilen, of lijkt je dat praktischer?
Alle reacties Link kopieren
Die Espace is niet zuinig, hoor

Hier kun je het verbruik van auto's terugvinden.

http://www.autoweek.nl/ve ... =Renault&model=espace
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op de site van de ANWB, daar kun je jouw eisen selecteren en dan komen er een aantal auto's uit. Met twee kinderen maakt het, mijns inziens, niet zoveel uit welke auto je hebt, wat betreft plek. Met drie kinderen is het een ander verhaal. Ik heb vaak gehoord dat er in bepaalde auto's niet genoeg plek is voor drie kinderen (+ autostoelen) op de achterbank.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Wij redden het prima in een Ford K met z'n drieën. Wel hebben we erop gelet dat de kinderwagen een beetje compact is en we het dus niet steeds hoeven te demonteren als we weg gaan. Het ligt er denk ik ook wel aan wat je ermee wil doen, wij zouden er bijvoorbeerd niet mee op vakantie gaan (en dan bedoel ik niet een andere provincie maar type hele dag rijden) maar dat is niet omdat het niet kan maar meer omdat het dan toch wel wat krap wordt en we de mazzel hebben dan met familie van auto te kunnen ruilen in zo'n geval.
Alle reacties Link kopieren
Gezien je budget is je eisenpakket behoorlijk. Maar wat versta jij onder niet te duur qua belasting en hoeveel ruimte wil je ongeveer?



Aangezien wij een auto hebben waarbij 1:10 een meevaller is, zal ik je daar verder niet mee lastigvallen.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben net een nieuwe gekocht, een Honda Jazz (automaat). En dan om de immense kofferruimte voor een kleine auto, laag verbruik (wij rijden nu rond de 5l/100km), en zeer goede veiligheidsscore. Ik vind hem niet mooi, maar ook niet afgrijselijk.
Alle reacties Link kopieren
We hadden toen we 3 kinderen hadden een opel zafira.....Kon de kinderwagen en alle zooi heel makkelijk in...... NU heb ik 5 pubers, en rijden we een Seat Alhambra. Daar kan iedereen in, en omdat ze niet allemaal meewillen op vakantie past er ook nog een hond in....

Maar man en ik willen wel als er niemand meer mee gaat terug naar een zafira
Alle reacties Link kopieren
Welke auto je inruilt maakt ook veel uit. Praten we over inruilwaarde van 5,10,15, of 20 duizend? Of meer?
Alle reacties Link kopieren
Wat is je budget.

Want je levert een vrij nieuwe auto in, dat kan dus 30.000 opleveren maar ook soms maar 5000.

Dus budget.

Wat voor kosten wil je maandelijks maken?

En wil het oog ook wat en wil je ook comfortabel lange stukken rijden dagelijks?
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om een kindje. Inruil waarde oude auto zo'n 5000 schat ik..



In deze auto passen we wel met zijn drieën maar het is verre van ideaal zeg maar!
Alle reacties Link kopieren
En je kan ook gewoon lpg-G3 gaan rijden. Dan verbruik je ook heel weinig, vooral geld.
Alle reacties Link kopieren
Dus 10.000 is budget. Dat is echt vrij krap voor een leuke jonge zuinige gezinsauto.
Alle reacties Link kopieren
Ben eens benieuwd in welke auto je niet genoeg plek hebt met twee volwassenen en één kind. Ik denk aan een oude Fiat 500 of een andere mini auto.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Of je komt in de categorie Dacia, dat moet je ook maar willen.
Alle reacties Link kopieren
Ik tank momenteel met lpg-G3 voor 23.- voor een volle tank.

Rijd ik 700km mee. ( en ik rijd alles behalve zuinig qua rijgedrag)



Verder betaal ik 48.- wegenbelasting.

Met benzine zou dat 38.- zijn.



Tel uit je winst.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een citroen xsara Picasso.



Mooi? Nee.

Wel heel praktisch. Hele fijne grote achterbak. Ruime zitplekken achter. De stoelen kunnen er ook uit (handig!).
Alle reacties Link kopieren
quote:Zusenzoo schreef op 31 mei 2016 @ 10:45:

Ik tank momenteel met lpg-G3 voor 23.- voor een volle tank.

Rijd ik 700km mee. ( en ik rijd alles behalve zuinig qua rijgedrag)



Verder betaal ik 48.- wegenbelasting.

Met benzine zou dat 38.- zijn.



Tel uit je winst.En wat voor auto rij jij?
Alle reacties Link kopieren
klets, er zijn veel prima gezinsauto's die zuinig zijn onder de 10.000 euro.

Maar je moet dan wel kijken naar merken zoals Kia, Scoda etc

Onze mega auto is groot, onderhoudsvriendelijk, oke rijdt 1 op een emmer maar was 'maar' € 6000
Alle reacties Link kopieren
quote:Belle73 schreef op 31 mei 2016 @ 10:43:

Ben eens benieuwd in welke auto je niet genoeg plek hebt met twee volwassenen en één kind. Ik denk aan een oude Fiat 500 of een andere mini auto.Wij rijden een vw up 3 deurs
Alle reacties Link kopieren
quote:Zusenzoo schreef op 31 mei 2016 @ 10:43:

Dus 10.000 is budget. Dat is echt vrij krap voor een leuke jonge zuinige gezinsauto.Waarom krap qua budget? Heb niet gezegd dat het een jonge auto moet zijn..
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Peugeot 5008 met twee extra opklapbare stoelen. Qua kosten geen idee maar wel redelijk zuinig in gebruik dacht ik. Zeer geschikt voor meerdere kinderstoelen en een kinderwagen. Passen er met drie grote kinderen (23,12,10) met gemak in en bagage voor vakantie past ook prima. Bij 6e persoon gaat vakantie bagage in dakkoffer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven