Nieuwe keuken. Gewoon naar Ikea gaan?

18-03-2017 14:00 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
ikea is ook vooral zelf veel plannen en uitzoeken
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze keuken bij Grando gekocht. Voor in de bijkeuken hebben wij wel ikea-keukenkasten. Voor in de bijkeuken (dus minder intensiefgebruik) vind ik het prima. Maar ik ben erg blij dat onze keuken niet van Ikea is. Ik vind dat je kwaliteitsverschil merkt, kan ook bijna niet anders gezien het prijsverschil.

Onze keuze voor grando; diverse keukenboeren afgeweest, dit kwam overeen met de kwaliteit die we zochten en de prijs. En de verkoper was prettig. Nou zijn we pas terug gegaan omdat we extra lades wilde ipv de planken die nu in een kast zitten. En toen hadden we echt een vreselijke verkoper. Als we die hadden gehad toen we een keuken gingen uitzoeken, dan hadden we daar zeker niet de keuken gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de kwaliteit van de scharnieren van lades en kasten een stuk minder dan die van een keukenboer. Daarom uiteindelijk niet voor de Ikea gekozen. Het voelt goedkoper aan en dat vonden we zonde voor iets waar we toch minimaal 15 jaar plezier van willen hebben.
Ervaringen opzoeken en lezen over Ikea. Ik las wel eens in het verleden dat mensen best tevreden zijn, echter wat doet een keuken.......van welke keukenboer dan ook.......na verloop van jaren? Dat is interessante info. Hoe staat het dan met service, garantie en houdbaarheidsstaat?
Prima keukens hoor van de Ikea. In mijn vorige huis ruim 10 jaar mee gedaan, toen ging ik verhuizen maar die keuken staat er nog.



Mijn huidige keuken gekocht hij Mandemakers. Ook goed. De deuren voelen iets meer solide, maar dat is dan ook wel het enige verschil.



Met een beperkt budget zou ik zeker voor Ikea kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Een Ikea keuken kan prima zijn, maar als je budget groter is zou ik naar de plaatselijke keukenboer gaan. Kwaliteit is vaak beter en een keuken koop je ook niet voor 5 jaar. Daarnaast is de service bij de plaatselijke ondernemer vaak beter dan bij Ikea.
quote:Troeteltje schreef op 18 maart 2017 @ 14:07:

Ervaringen opzoeken en ,even over Ikea. Ik leas wel eens in het verleden dat mensen best tevreden zijn, echter wat doet een keuken.......van welke keukenboer dan ook.......na verloop van jaren? Dat is interessante info. Hoe staat het dan met service, garantie en houdbaarheidsstaat?Mwoah, ik vind het best leuk om na 10-15 jr weer wat nieuws uit te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Hier laatst ook een nieuwe keuken aangeschaft, die vooral goedkoop moest zijn. Reden om niet voor Ikea te gaan is dat ikea alleen maar kant en klaar keukens levert en je eigenlijk alles zelf moet doen. Ze hebben wel een montagebedrijf, maar de oude keuken moet je zelf weghalen. Oude tegels zelf van de muren bikken en vervolgens zelf de muren gladstucen. Als de muren of vloer niet helemaal recht zijn moet je zelf maar zorgen dat het blad en de kastjes om maat gemaakt worden etc. Ik heb een wat ouder huis waarvan de muren alles behalve recht zijn, dus zou ik zelf nog een bedrijf moeten zoeken om alles op maat te laten zagen. Dat vond ik gewoon veel te veel gedoe. Daarbij heb je bij een keukenboer over het algemeen een stuk meer opties dan je bij ikea hebt, en dat vond ik toch een stuk prettiger. Nu wel een stuk duurder uit dan wanneer ik de keuken bij ikea had gekocht, maar de keuken is tenminste wel precies zoals ik het hebben wil.
Alle reacties Link kopieren
Heb 15 jaar geleden een keuken van ikea genomen. Prima keuken verder en goede garantie. Nu ga ik echter voor een "keukenboer" Ikea heeft een ander systeem en heeft alleen nog bepaalde maten waar mee ik niet uitkom.

Ik vind het prima keukens en hadden de maten wat minder uit elkaar gelegen had ik ook nu in mijn nieuwe huis weer een ikea genomen Op dit nieuwe systeem zit 20 jaar garantie.

Het enige minpuntje vind ik de beperkte keuze in bladen.

Ze zijn tegenwoordig trouwens een stuk duurder dan 15 jaar geleden, bijna het dubbele en als je een beetje kunt onderhandelen ben je niet duurder uit bij een keukenboer.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een IKEA keuken. Bevalt prima als je hem zelf fatsoenlijk kan plaatsen.



De kasten zijn los geleverd en daardoor tweemaal zo dik. De scharnieren zijn gewoon van Blum maar met IKEA naampje. Niet alle keukens van keukenboeren leveren beter materiaal. Ook niet in de hoge prijsklasse. Onze deurtjes zijn van massief berken gefabriceerd.



Maatwerk hebben we ook nooit kunnen krijgen bij de dealers. Dat gaat in vaste maten.



Keukenboeren kraken IKEA graag af wat kwaliteit betreft want het is hun grootste concurrent. En terecht.
MIjn Ikeakeuken is prima. Hiervoor hadden we een merkkeuken maar eerlijk gezegd merk ik weinig verschil in kwaliteit. Het is toch allemaal spaanplaat met fineer uiteindelijk. Onze keuken heeft zo'n 3000 euro gekost daar maar dan moet je het wel zelf installeren allemaal.

Onze merkkeuken was iets van 7000 euro excl installatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 18 maart 2017 @ 14:09:

Een Ikea keuken kan prima zijn, maar als je budget groter is zou ik naar de plaatselijke keukenboer gaan. Kwaliteit is vaak beter en een keuken koop je ook niet voor 5 jaar. Daarnaast is de service bij de plaatselijke ondernemer vaak beter dan bij Ikea. Ben ik niet met je eens. 20 jaar garantie krijg je echt nergens.
Alle reacties Link kopieren
De Ikea is goed genoeg.



Man is handig, ik ben niet ingewikkeld in wat ik wil, we hadden geen zin in dat prijsspelletje, dus Ikea.



Prima keus voor ons.
quote:nina1966 schreef op 18 maart 2017 @ 14:12:

Heb 15 jaar geleden een keuken van ikea genomen. Prima keuken verder en goede garantie. Nu ga ik echter voor een "keukenboer" Ikea heeft een ander systeem en heeft alleen nog bepaalde maten waar mee ik niet uitkom.

Ik vind het prima keukens en hadden de maten wat minder uit elkaar gelegen had ik ook nu in mijn nieuwe huis weer een ikea genomen Op dit nieuwe systeem zit 20 jaar garantie.

Het enige minpuntje vind ik de beperkte keuze in bladen.

Ze zijn tegenwoordig trouwens een stuk duurder dan 15 jaar geleden, bijna het dubbele en als je een beetje kunt onderhandelen ben je niet duurder uit bij een keukenboer.je kunt natuurlijk altijd een aanrechtblad elders kopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 18 maart 2017 @ 14:14:

[...]



Ben ik niet met je eens. 20 jaar garantie krijg je echt nergens.Dat, en de service is zeer goed omdat ze het nooit af kunnen wentelen op installateurs
Alle reacties Link kopieren
In mijn omgeving heel veel mensen met een ikea keuken, en ze lijken allemaal heel tevreden. Velen hebben wel een blad ergens anders gekocht, omdat ze daar niet hun goesting bij Ikea voor vonden.



Ander persoon heeft zelfs de open kasten van ikea, maar de deurtjes van de kasten van een lokale keukenboer.
Alle reacties Link kopieren
Met een goed montagebedrijf kan een Ikea keuken echt wel heel top worden, verwacht alleen niet dat je er veel langer dan 10 jaar mee kan doen.
quote:mimarr schreef op 18 maart 2017 @ 14:11:

Hier laatst ook een nieuwe keuken aangeschaft, die vooral goedkoop moest zijn. Reden om niet voor Ikea te gaan is dat ikea alleen maar kant en klaar keukens levert en je eigenlijk alles zelf moet doen. Ze hebben wel een montagebedrijf, maar de oude keuken moet je zelf weghalen. Oude tegels zelf van de muren bikken en vervolgens zelf de muren gladstucen. Als de muren of vloer niet helemaal recht zijn moet je zelf maar zorgen dat het blad en de kastjes om maat gemaakt worden etc. Ik heb een wat ouder huis waarvan de muren alles behalve recht zijn, dus zou ik zelf nog een bedrijf moeten zoeken om alles op maat te laten zagen. Dat vond ik gewoon veel te veel gedoe. Daarbij heb je bij een keukenboer over het algemeen een stuk meer opties dan je bij ikea hebt, en dat vond ik toch een stuk prettiger. Nu wel een stuk duurder uit dan wanneer ik de keuken bij ikea had gekocht, maar de keuken is tenminste wel precies zoals ik het hebben wil.een keukenboer die je muur komt stucen? Daar is de stucadoor toch voor, niet de keukenboer?
Alle reacties Link kopieren
Levensduur maakt echt geen verschil, je niet hem wel zo nu en dan weer rechtstellen. Dat doet een normaal Keukenbedrijf zelf en laten de mensen met een IKEA keuken nogal eens achterwege.



Als je een IKEA keuken vergelijkt moet je ook niet de goedkoopste pakken natuurlijk en die tegen hacker o.i.d. afzetten.
Alle reacties Link kopieren
Kvik hier.....net zo helder en duidelijk qau prijzen als ikea maar wel net wat mooiere kwaliteit en ook gewoon persoonlijke service.



Ikea was net niet wat wij wilde en standaard maten moet ook maar net passen
Onze Ikea-keuken is prachtig, mooi en bijna zelfde kwaliteit als de nieuwe siematic van Mn ouders.

Wel hebben wij een compostiet blad ergens anders + apparatuur van Siemens ook bij ander bedrijf. Zeker het blad bepaald de uitstraling van de keuken heel erg!



Ik ben meer dan tevreden met onze keuken
Ik zou wat meer geld uit geven en naar een echte keukenboer gaan. Goedkoop is vaak duurkoop.
Alle reacties Link kopieren
quote:Portishead schreef op 18 maart 2017 @ 14:20:

Met een goed montagebedrijf kan een Ikea keuken echt wel heel top worden, verwacht alleen niet dat je er veel langer dan 10 jaar mee kan doen.Wij hebben onze Ikeakeuken zelf geplaatst, ruim 10 jaar geleden. Is nog steeds prima! In ons vorige huis hadden we ook een Ikeakeuken.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Hier functioneert het redelijk. In de bijkeuken wel en ben blij dat de keuken een 'echte' is. Ikea ziet er heel standaard en cheap uit, deuren gaan scheef, plinten zijn gesneuveld en het blad was binnen een paar maanden erg lelijk.

En we gebruiken hem alleen om de was op te vouwen
Wij hebben een keuken gekocht bij een familiebedrijf om de hoek. En dat is echt maatwerk (bijv: kastje van 53 cm breed) want ze hebben hun eigen fabriek. Bij veel grote keukenzaken zit je alsnog aan standaard maten/opties vast, ook in het duurdere segment (veel wordt ingekocht bij grote fabrieken in Duitsland).

Let ook op de apparatuur, bij mijn weten is dat whirlpool met een Ikea naam (niet echt een topmerk dus).

Maar onze belangrijke reden om niet naar Ikea te gaan was dat ze geen kastjes/bladen hadden die wij mooi vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven