Nieuwe keuken. Gewoon naar Ikea gaan?

18-03-2017 14:00 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
ikea is ook vooral zelf veel plannen en uitzoeken
Volgens mij zijn scharnieren toch standaardmaten ? M.a.w. als die van Ikea van mindere kwaliteit zijn, kan je lijkt mij betere scharnieren ergens anders kopen ?
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 18 maart 2017 @ 14:14:

[...]



Ben ik niet met je eens. 20 jaar garantie krijg je echt nergens.Dat zeg ik ook niet, maar bij een goede eenmanszaak is de service vaak beter in de zin van als er iets mee is.
Alle reacties Link kopieren
quote:spinnekop schreef op 18 maart 2017 @ 15:03:

Hier functioneert het redelijk. In de bijkeuken wel en ben blij dat de keuken een 'echte' is. Ikea ziet er heel standaard en cheap uit, deuren gaan scheef, plinten zijn gesneuveld en het blad was binnen een paar maanden erg lelijk.

En we gebruiken hem alleen om de was op te vouwen Hier in de familie Ikea keukens en bijvoorbeeld mijn ouders hebben bij de plaatselijke keukenboer een vrij dure keuken op maat gekocht (omdat ze nogal een ongebruikelijke keuken hebben). Ik vind echt wel dat je kan zien en merken dat het totaal andere kwaliteit is.
Ik heb een Ikea-keuken en ben tevreden.

Garantie en service zijn erg goed, Ikea geeft erg makkelijk toe als er problemen zijn.

Nagenoeg alle keukens hebben standaardmaten dus dat is geen reden om niet voor Ikea te kiezen. Met passtukken wordt de keuken ingepast. Dat doet de keukenboer en dat doet Ikea. Er zijn genoeg mensen te vinden die aan de lopende band Ikea-keukens installeren.

Kvik paste hier niet, Ikea kwam precies goed uit. Apparaten kun je ook ergens anders kopen zodat ze van een duurder merk zijn.
Ikea-keuken hier. Zit er nu zo'n jaar of 6 in denk ik. Ziet er nog steeds heel goed uit.

Composieten keukenblad van Ikea - heel mooi.

Apparatuur gedeeltelijk elders gekocht, maar dat geldt voor een keukenboer ook, daar kan je dat ook doen.
Oja, inderdaad goede service.

De installateurs van Ikea raken volgens mij hun opdrachten kwijt (die ze dus van Ikea krijgen) als ze broddelwerk afleveren.
quote:nina1966 schreef op 18 maart 2017 @ 14:14:

[...]



Ben ik niet met je eens. 20 jaar garantie krijg je echt nergens.



Dit dus! Wij hebben een keuken van de keukenboer, niet eens een heel goedkope, en de bovenlaag van de kastjes laat los. Dat is een euvel dat heel veel keukens hebben en je krijgt er geen garantie op. Ikea geeft 20 jaar garantie op de keukens en je kunt altijd dingen los bijkopen of alleen de deurtjes vervangen, zodat je keuken gelijk een nieuwe look heeft. Standaard een garantie van 5 jaar op je apparatuur.



Het enige nadeel is dat het in elkaar zetten van de kastjes een tijdrovende klus is. Je kunt je keuken wel door Ikea-monteurs laten installeren.



Voordeel is ook dat er geen lange levertijd is en je keuken klopt altijd. Zelfs als je een onderdeel mist of verkeerd is dan kun je het gelijk bijhalen of ruilen. Bij een keukenboer kun je weken wachten als er een verkeerd deurtje is geleverd.
quote:minnimouse schreef op 18 maart 2017 @ 15:18:

[...]



Dat zeg ik ook niet, maar bij een goede eenmanszaak is de service vaak beter in de zin van als er iets mee is.Moeten ze nog wel bestaan als je aan komt kloppen. Daarnaast hoef je na een paar jaar sowieso niet aan te komen met klachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 18 maart 2017 @ 15:18:

[...]



Dat zeg ik ook niet, maar bij een goede eenmanszaak is de service vaak beter in de zin van als er iets mee is.



Daar heb ik toch echt een hele andere ervaring mee.

Toen na een jaar 1 deurtje schade had ( de fineerlaag liet los), kreeg ik kosteloos een nieuw deurtje opgestuurd.

Echter bleek er een kleurverschil te zijn met de andere deurtjes.

Geen probleem, ik kreeg toen kosteloos alle 18 deurtjes opgestuurd, en ik kon een afspraak maken bij hun montage service, die ook de deurtjes kosteloos kwamen vervangen.



Zonder enige discussie , no problemo.



Ik heb nu in een ander huis een keuken van superkeukens, omdat de maatvoering niet passend was te krijgen bij Ikea.

Anders was het gewoon weer Ikea geworden.



Ook het plannen van je keuken. Meedenken etc, enorme fijn geholpen altijd bij Ikea.

Juist voor de goede service en de lange garantietijd koop ik graag bij Ikea.
quote:spinnekop schreef op 18 maart 2017 @ 15:03:

Hier functioneert het redelijk. In de bijkeuken wel en ben blij dat de keuken een 'echte' is. Ikea ziet er heel standaard en cheap uit, deuren gaan scheef, plinten zijn gesneuveld en het blad was binnen een paar maanden erg lelijk.

En we gebruiken hem alleen om de was op te vouwen

Hoe kan dat dan? Hier ziet het blad er na jaren gebruik nog prima uit.

Er n hoe gaan je deuren scheef hangen als je ze niet gebruikt? Mijn deurtjes hangen gewoon recht.
Alle reacties Link kopieren
Ik haat onderhandelen en het gevoel hebben dat me een poot uitgedraaid wordt. Daarom heb ik niet eens getwijfeld en ben alleen bij Ikea geweest. Ik was heel erg tevreden en zou zo weer bij Ikea kopen. Nu hou ik van zelf klussen, plannen en rommelen, dat scheelt.
quote:spinnekop schreef op 18 maart 2017 @ 15:03:

Hier functioneert het redelijk. In de bijkeuken wel en ben blij dat de keuken een 'echte' is. Ikea ziet er heel standaard en cheap uit, deuren gaan scheef, plinten zijn gesneuveld en het blad was binnen een paar maanden erg lelijk.

En we gebruiken hem alleen om de was op te vouwen

Ik vraag me hetzelfde af als Starshine.

Was dit wel een echte 'keuken' of heb je gewoon zo'n bijkeuken-meubel bij Ikea gekocht?

Of zo'n alles-in-1 studentenhuis set voor kleine ruimtes ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Heb nu ruim 5 jaar m'n ikea keuken staan en hij is nog prachtig.

Hij is hoogglans grijs met een wit blad en alles ziet er nog goed uit.

M'n ouders hebben ook een Ikea keuken waarbij een aantal deurtjes waren gaan rimpelen door natte handdoeken (Wat ip. gewoon moet kunnen). Geen probleem, ze konden zo nieuwe deurtjes halen.



Ben super tevreden en het is makkelijk zelf te installeren.. En de prijs is ook een stuk leuker dan bij een bekende keukenboer..
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft een keuken van Intertoys, daar is ze enorm tevreden mee.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 18 maart 2017 @ 16:36:

Mijn dochter heeft een keuken van Intertoys, daar is ze enorm tevreden mee.Duurt alleen zo lang voordat het eten gaar is!
Wij hebben de keuken van de keukenboer, die haalde alles op uit Duitsland, nu bijna 16 jaar later, gaan we alleen een nieuw werkblad plaatsen, de rest de van de keuken is nog in prima staat.



Mijn kinderen hebben een Ikeakeuken, bevalt ook prima, hou er wel rekening mee dat je alles zelf in elkander moet draaien en schroeven, zoals de kasten en lades.

De kasten zijn vrij diep, want de afvoerbuizen, gasleiding lopen door de kastjes heen, er is geen achterwandje waar e het achter kan verstoppen.

De keuken plaats je direct tegen de muur aan.
quote:Perzina schreef op 18 maart 2017 @ 14:10:

[...]



Mwoah, ik vind het best leuk om na 10-15 jr weer wat nieuws uit te zoeken.

Aangezien het hier niet gaat om een nieuw vloerkleden of een ander formaat plantenbak heb ik liever een houdbaarheid van meer dan die 10-15 jaar.

Wat een pokkenwerk zijn dat soort klussen. Vandaar.
quote:jua schreef op 18 maart 2017 @ 14:35:

Kvik hier.....net zo helder en duidelijk qau prijzen als ikea maar wel net wat mooiere kwaliteit en ook gewoon persoonlijke service.



Ikea was net niet wat wij wilde en standaard maten moet ook maar net passenWaar ligt die?
quote:josske schreef op 18 maart 2017 @ 16:40:

De kasten zijn vrij diep, want de afvoerbuizen, gasleiding lopen door de kastjes heen, er is geen achterwandje waar e het achter kan verstoppen.

De keuken plaats je direct tegen de muur aan.

Volgens mij loopt het bij ons onder de kastjes door. Op dezelfde hoogte als de plint zeg maar.

Maar dat zou ik moeten navragen. Onder onze gaskookplaat zit de electrische oven. Daar loopt in elk geval geen gasleiding door.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is de hornbach nog een optie.. net wat beter dan ikea maar niet zo 'high end' als de speciaalzaak. En ze hebben best aardige prijzen
Kun je bij Ikea ook onderhandelen over prijs?
Wij waren er net nog en zagen keukens en onderdelen met 25 jaar garantie. Lijkt me dat dat dan toch echt wel kwaliteit zou moeten zijn, anders durft een detaillist dit soort termijnen niet te garanderen.
Duitsland kent ook leuke zaken met service, garantie én prijzen in diverse categorieën. Denk aan Pallen, Porta etc.
Ga eens kijken en proberen. Heb ik zelf onlangs gedaan, en uiteindelijk toch niet voor Ikea gekozen. Het voelde allemaal wat licht, en minder solide dan andere opties. Vooral bij open en dicht doen van die grote diepe lades. Met name die waar de prullenbak in past. En dat was nog een van de duurdere opties in het assortiment bij Ikea.

Mocht je toch voor Ikea kiezen, kies dan niet het goedkoopste mdf. Onze huidige keuken is Ikea en de deurtjes worden nu lelijk na een jaar of tien, en onder de wasbak zijn ze erg gevoelig voor waterschade. Boven het fornuis worden ze ook lelijk vanwege stoom van het koken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 18 maart 2017 @ 16:52:

Kun je bij Ikea ook onderhandelen over prijs?Nee daar krijg je zonder gedoe een eerlijke prijs in tegenstelling tot veel keuken boeren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven