Nieuwe keuken (voor weinig). Tips en adviezen.

16-11-2014 11:39 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi all,

Ik zit nog te dubben. Verhuizen (naar een goedkoper koophuis) of niet. Maar goed, dat is niet het probleem.

Als ik tot de conclusie kom dat ik in mijn huidige koophuis blijf, dan wil ik een nieuwe keuken. Wat ik nu heb dateert uit de jaren 80 en het is de keuken die destijds met het huis opgeleverd werd. Een wit standaard blok met een keramische kookplaat.

Veel budget heb ik niet. Vooralsnog zit ik aan 2.000 euro te denken.

Ik heb wel een handige vriend. (Woon niet samen)

Mijn wensen: Inductie met 6 'pitten' (gas niet mogelijk), inbouwoven.

En ja, ik hou van koken.

Ik ben op zoek naar tips en ervaringen.

Ikea?

Tweedehands van Marktplaats?

Showroomaanbieding?

Aanbiedingen volgen van Keukenkampioen en andere keukengiganten?

Ben benieuwd.
Folie van action om de kastjes een anders uiterlijk te geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van ikea. Mijn keuken was ook rond de 2000, met verbouwing werd dat 7000 trouwens;)
Apparatuur van marktplaats en dan een ikea keuken bouwen. Onze nieuwe keuken heeft zo ¤1400 gekost.

Op de website van ikea kan je je eigen 3D keuken tekenen en worden gelijk de kosten berekend.

Houd dan nog wel rekening met de kosten van het verplaatsen van stroompunten en leidingen
Alle reacties Link kopieren
@Frambloos, fijne tip.
Alle reacties Link kopieren
Kijk ook een op Troostwijk en BVA auctions. Veilinghuizen, gaat via bieden. Wel goed de BTW en de opcenten in de gaten houden. Wij hebben zo onze badkamermeubelen gescoord. Je moet een en ander meestal wel zelf demonteren en vervoeren.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op veilingsites maar neem vooraf heel goed de maten op. Als je man handig is kan hij hem zelf installeren. Maar voor 2000 euro kom je niet ver hoor.
I'm a long long way from home
Alle reacties Link kopieren
Houdt er rekening mee dat je waarschijnlijk een extra groep moet voor je 6 pits inductie.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je aanraden om juist de grote keukengiganten te vermijden (mandemakers, bruynzeel etc). Paar jaar geleden bij een lokale keukenboer gekocht, veel goedkoper (en prettiger qua service).



Heb nu een Ikea keuken met apparatuur elders op de kop getikt en ben hier ook heel blij mee
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren
quote:winkelfanaat schreef op 16 november 2014 @ 12:21:

Houdt er rekening mee dat je waarschijnlijk een extra groep moet voor je 6 pits inductie.



Eén extra groep ?

Voor een vierpits inductieplaat heb je al een dubbele groep nodig, ik kan mij zo voorstellen dat een zespits inductieplaat een driedubbele groep extra nodig hebt. Eén groep per 2 pitten.

Zoek tevoren in ieder geval heel goed uit hoe het zit met de elektrische aansluiting.



Een andere optie is een 3-fase aansluiting maar deze is in de meeste woningen niet aanwezig.



Grote kans dat dan ook de hoofdzekering verzwaard moet worden en je meer vastrecht gaat betalen voor elektra.



6-pits inductieplaten zijn ook zodanig dun gezaaid dat je ze waarschijnlijk niet op marktplaats zult vinden en ik ben bang dat je er nieuw bijna je gehele budget aan kwijt bent.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 16 november 2014 @ 13:07:

[...]





Eén extra groep ?

Voor een vierpits inductieplaat heb je al een dubbele groep nodig, ik kan mij zo voorstellen dat een zespits inductieplaat een driedubbele groep extra nodig hebt. Eén groep per 2 pitten.

Zoek tevoren in ieder geval heel goed uit hoe het zit met de elektrische aansluiting.



Een andere optie is een 3-fase aansluiting maar deze is in de meeste woningen niet aanwezig.



Grote kans dat dan ook de hoofdzekering verzwaard moet worden en je meer vastrecht gaat betalen voor elektra.



6-pits inductieplaten zijn ook zodanig dun gezaaid dat je ze waarschijnlijk niet op marktplaats zult vinden en ik ben bang dat je er nieuw bijna je gehele budget aan kwijt bent.Mja, ik ben geen electricien, vandaar ook mijn 'misschien'. Ze heeft nu wel al een keramische kookplaat, dus er is al wat extra's in de meterkast.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even gekeken op een bekende internetwitgoed site. De goedkoopste 5 pits inductie kost al 702 euro. Tenzij je geen koelkast, vaatwasser en oven/magnetron wilt zou het misschien in het budget passen.
http://link.marktplaats.nl/868516304

http://link.marktplaats.nl/870140457

De inductieplaat zelf is dus wel mogelijk binnen je budget!
Als je bij de Duitse grens in de buurt woont: het loont! Zowel de keukens als de inductieplaten zijn daar veel goedkoper. Ook de grotere. Ieniemienie minpunt: zij mogen geen stekkers insteken. Je moet er bijblijven tijdens de installatie van je apparatuur.
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyZiva schreef op 17 november 2014 @ 14:04:

Als je bij de Duitse grens in de buurt woont: het loont! Zowel de keukens als de inductieplaten zijn daar veel goedkoper. Ook de grotere. Ieniemienie minpunt: zij mogen geen stekkers insteken. Je moet er bijblijven tijdens de installatie van je apparatuur.En ze sluiten ook het water niet aan. (ervaring)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven