Nieuwe keuken

15-01-2016 21:09 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze huidige keuken is volledig op. Koelkast kapot, vaatwasser loopt op laatste loodjes. Elektrische kookplaat: 1 kapot en alle keukenkastjes hangen scheef.



Dus nu aan een tocht bezig langs keukenboeren.

Geef gerust jullie input : wat is bij jullie echt een gouden greep geweest?



Stoomoven ja/ nee ? Wie heeft er een en hoe vaak gebruik je hem? Waarom wel of niet?

Quooker ? Ja / nee , waarom?



Er komt een vaatwasser, kookplaat 4 pits) oven, magnetron (combi???)

Mogelijk een quooker en mogelijk stoom oven.

Laat gerust weten wat jouw gouden aankoop is geweest, wat achteraf gezien niet handig was etc.
Alle reacties Link kopieren
Eén van de fijnste dingen die ik heb laten doen, had niks te maken met apparatuur op zich. Maar ik heb het aanrechtblad in het gedeelte waar de kookplaat zit, 10 cm breder (dieper) laten maken, zodat de pannen die op de achterste pitten staan, nooit tegen de muur aan staan... Kan nu dus op elke gewenste pit een megagrote pan neerzetten zonder dat hij tegen de muur staat.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt superblij met de boiler, gewoon direct warm water. Ik heb een plintboiler, dat scheelt kastruimte in mijn kleine keuken. Quooker vind ik eng.



Lades ipv keukenkastjes, maar dat schijnt wel standaard te zijn in nieuwe keuken.
Alle reacties Link kopieren
Quooker! En een grote kookplaat waar 4 pannen tegelijk op kunnen staan is indd errug handig!
Alle reacties Link kopieren
Als je in de Randstad woont zou ik eens bij Budgetplan kijken. Ze verkopen Duitse Nolte keukens.

Wij hebben dit najaar een witte hooglans hoekkeuken 330x300 meter gekocht.

Met koelvrieskast, 5 pits met wokbrander, afzuigkap, combimagnetron, en vaatwasser voor 4400 euro.

Ze zijn echt niet duur, hebben ook hele luxe keukens, en belangrijkste is dat ze niet bij de keukenmaffia horen.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
Quooker, ideaal! Verder een inductiekookplaat en een keramisch werkblad (hittebestendig en krasvast).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dolblij met mijn Quooker (even informeren, er zijn ook goedkopere van andere merken, zoals Daalderop). Verder ook het aanrechtblad, dat is 70 cm diep ipv de standaard 60 cm.

Maar wat ik vooral zou doen is geen 4 maar 5 gaspitten. 4 vind ik echt te weinig als je een keer iets uitgebreider kookt. Ik gebruik ze regelmatig alle 5.
Alle reacties Link kopieren
Budgetplan is inderdaad een superzaak. Onze huidige keuken komt ergens anders vandaan (nieuwbouw) maar in mijn vorige twee huizen heb ik een keuken van Bplan geplaatst.
Alle reacties Link kopieren
Quooker: Doen!! Ben er erg blij mee en gebruik 'm dagelijks. Superhandig.

Wij hebben een oven die ook kan stomen, alleen die functie hebben wij nog nooit gebruikt (keuken zat al in dit huis toen wij het kochten). Dus daarin kan ik je niet echt adviseren.
Alle reacties Link kopieren
Ook een tip: de gouden keukendriehoek (zo noemde onze monteur het...) de spoelbak, vaatwasser en afvalbak in een driehoek of L ten opzichte van elkaar. De vaat spoelen en in de vaatwasser is dan waanzinnig snel voor elkaar.
quote:pamelacourson schreef op 15 januari 2016 @ 21:18:

Ik ben dolblij met mijn Quooker (even informeren, er zijn ook goedkopere van andere merken, zoals Daalderop). Verder ook het aanrechtblad, dat is 70 cm diep ipv de standaard 60 cm.

Maar wat ik vooral zou doen is geen 4 maar 5 gaspitten. 4 vind ik echt te weinig als je een keer iets uitgebreider kookt. Ik gebruik ze regelmatig alle 5.Als je 5 pitten neemt, doe dan niet zo als de eerdere bewoners van ons huis.... de kookplaat zo klein maken dat als je iets op de 5e pit zet je de rest eigenlijk niet kunt gebruiken....
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 15 januari 2016 @ 21:18:

Ik ben dolblij met mijn Quooker (even informeren, er zijn ook goedkopere van andere merken, zoals Daalderop). Verder ook het aanrechtblad, dat is 70 cm diep ipv de standaard 60 cm.

Maar wat ik vooral zou doen is geen 4 maar 5 gaspitten. 4 vind ik echt te weinig als je een keer iets uitgebreider kookt. Ik gebruik ze regelmatig alle 5.



Klopt. Heb er 7, beetje veel misschien, maar gebruik ze regelmatig. En samen met het 10 cm bredere aanrechtblad, zodat de pannen niet tegen te muur staan, ideaal.



Morgen begin ik weer aan een rijsttafel voor zondag, dus kan dan alle pitten hard gebruiken!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 15 januari 2016 @ 21:22:

[...]



Als je 5 pitten neemt, doe dan niet zo als de eerdere bewoners van ons huis.... de kookplaat zo klein maken dat als je iets op de 5e pit zet je de rest eigenlijk niet kunt gebruiken....



Inderdaad, dat hebben mijn ouders ook. 5 pitten, maar er kunnen nog niet eens 4 pannen op

Wij hebben een Smeg fornuis en daarop zitten ze ver genoeg uit elkaar. 6 pitten lijkt me nog fijner.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal tips waar ik wat mee kan. Dank je. Nog meer mensen?????
De inductiekookplaat, die zou ik never nooit willen missen. Vanwege het makkelijke schoonmaken, en het snel aan de kook komen. En de boiler, meteen heet water, ideaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:guirne schreef op 15 januari 2016 @ 21:21:

Ook een tip: de gouden keukendriehoek (zo noemde onze monteur het...) de spoelbak, vaatwasser en afvalbak in een driehoek of L ten opzichte van elkaar. De vaat spoelen en in de vaatwasser is dan waanzinnig snel voor elkaar.De vaat spoelen voordat het de vaatwasser in gaat? Doe ik werkelijk waar nooit! Heb dat apparaat tenslotte niet voor niets.
Alle reacties Link kopieren
De koelkast niet direct boven de grond plaatsen, maar verhoogd. Scheelt heel veel bukken.
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 15 januari 2016 @ 21:25:

[...]





Inderdaad, dat hebben mijn ouders ook. 5 pitten, maar er kunnen nog niet eens 4 pannen op

Wij hebben een Smeg fornuis en daarop zitten ze ver genoeg uit elkaar. 6 pitten lijkt me nog fijner.Een Smeg is heel gaaf, echt mooi! Is mijn volgende investering, denk ik...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil waarschijnlijk een 4 pits, omdat ik een stoomoven overweeg. En daarnaast een losse oven.

Ik kook nu vaak en uitgebreid, maar dan ook 2-3 lagen in de oven (en ook in de winter vaak vlees op de bbq)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel een paar dingen die ik zou vermijden:

- geen kastdeur met daarachter verschillende de lades. Je moest steeds de lades helemaal dicht doen voor je de deur kan sluiten.

- kookplaat te dicht op de achterwand, idd geen grote pannen op de achterste pitten

- geen glanzend zwarte achterwand, als je die afveegd kan dat alleen met een heel schoon doekje anders zie je de strepen

- geen vierkante 'marmeren' wasbak. Als je een vierkante wasbak neemt, zorgt dat die ronde hoeken heeft en geen hoeken van 90 graden. Dan stroomt het water slecht weg en blijft vuiligheid in randen plakken.

- verder oven en losse magnetron. En als je graag bakt misschien 1 goede grote oven en losse combi erbij. Stoomoven geen ervaring.

- koelkast en diepvries groot genoeg!

- kastjes tot bovenin

Ik ga nog even verder denken. Leuk topic, ik wil ook m'n keuken ook verbouwen met al mijn wensen erin!
Alle reacties Link kopieren
quote:guirne schreef op 15 januari 2016 @ 21:21:

Ook een tip: de gouden keukendriehoek (zo noemde onze monteur het...) de spoelbak, vaatwasser en afvalbak in een driehoek of L ten opzichte van elkaar. De vaat spoelen en in de vaatwasser is dan waanzinnig snel voor elkaar.Die keukendriehoek bestaat volgens mij uit koelkast, spoelbak en kookplaat.
bezuinig niet op je aanrechtblad en afzuigkap
Ik zou dan weer echt nooit inductie willen. Gas is echt het enige waar ik lekker op kan koken.
Alle reacties Link kopieren
Een quooker is handig maar ook vrij duur in gebruik, gemiddeld rond de 500kw per jaar
Alle reacties Link kopieren
De vaatwasser op hoogte, zodat je niet hoeft te bukken bij het in- en uitruimen. Ideaal!
[Hier had uw advertentie kunnen staan]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven