Nieuwe koelkast, waar op letten?

24-05-2015 18:29 15 berichten
Sommige koelkasten moeten per se in een ruimte van 15+ graden staan om goed te functioneren. Dat kan onhandig zijn.
Zorg er voor dat je vriezer en je koelkast afzonderlijk uit te zetten zijn. In de vakanties wil ik geen koelkast gebruiken, maar mijn voorraad moet wel ingevroren blijven. En als ik mijn vriezer ontdooi wil ik niet ook al mijn bederfelijke waren in de koelkast naar z'n grootje hebben. Dat is wat ik mis bij mijn combi
En ik ga in mijn volgende huis (binnenkort, hopelijk) over naar een koelkast en een losse vrieskist in de berging, want een staande vriezer is minder ruimte-efficiënt dan een vrieskist. Maar dat hangt ook af van de beschikbare ruimte.
mijn diepvries (kast, 8 lades) ontdooit zichzelf

dat zou ik bij een volgende weer als eis hebben
Geluid! Onze nieuwe is zo veel stiller. Staat in open keuken dus heel belangrijk voor ons.
Alle reacties Link kopieren
Ruime diepvries en glazen schappen. (die kunnen in de vaatwasser, heerlijk hygienisch).
Alle reacties Link kopieren
quote:pampas schreef op 24 mei 2015 @ 18:29:

Zorg er voor dat je vriezer en je koelkast afzonderlijk uit te zetten zijn. In de vakanties wil ik geen koelkast gebruiken, maar mijn voorraad moet wel ingevroren blijven. En als ik mijn vriezer ontdooi wil ik niet ook al mijn bederfelijke waren in de koelkast naar z'n grootje hebben. Dat is wat ik mis bij mijn combi Yep heeeeel belangrijk! Ooit (dacht ik) koelkast op 0 gedraaid voor we 5 weken op reis gingen.... Er zat vis in de vriezer. Geen leuke thuiskomst kan ik je vertellen en die stank was niet weg te krijgen uit de vriezer, dus de hele combi is naar het witte kerkhof verhuisd.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
In onze koelkast zitten van die rekken voor flessen. We drinken hier vrijwel geen fris.... dus ik had liever gewoon een glasplaat.
Zuinigheid vind ik belangrijk en dat ie geen vriesvak heeft, aangezien ik een aparte diepvries heb. En kijk naar de indeling. Ook al is de inhoud hetzelfde, in sommige kan je veel meer kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben in onze nieuwe koelkast zo'n rekje voor flessen, dat vind ik erg handig voor frisdrank en sauzen.
Ik heb een 0-gradenzone en 2 lades die je voor vlees en groente in kunt stellen. Door die speciale zones houdt je de inhoud langer vers (en voor het vlees zonder gedoe met vriezen en ontdooien). Toen ik hem kocht leek het me niet zo bijzonder, maar in de praktijk heb ik er veel meer profijt van dan ik had verwacht.



En indeling is idd heel belangrijk. Wij hadden hetzelfde model van hetzelfde merk, maar ik kan in de vernieuwde echt veel meer kwijt.



Voor de vriezer: zorg dat je niet meer vriesruimte hebt dan je ook echt gebruikt, een volle vriezer is beter voor het energiegebruik.



En let ook goed op afmetingen. Wij gingen enthousiast zoeken naar de mooiste, maar bleken alleen het eerste merk kwijt te kunnen voor wat betreft de afmetingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pampas schreef op 24 mei 2015 @ 18:29:

Zorg er voor dat je vriezer en je koelkast afzonderlijk uit te zetten zijn. In de vakanties wil ik geen koelkast gebruiken, maar mijn voorraad moet wel ingevroren blijven. En als ik mijn vriezer ontdooi wil ik niet ook al mijn bederfelijke waren in de koelkast naar z'n grootje hebben. Dat is wat ik mis bij mijn combi Hier ook op zoek naar een nieuwe koelkast en een aparte vriezer. Tot nu toe hadden we een koelkast met vriezer eronder, die beiden op 1 condensator lopen, en dat wil ik nooit meer. Onlangs heb ik vastgesteld dat je zo'n combi-apparaat met 2 condensatoren (dus onafhankelijk van elkaar in te stellen en ook aan/uit te zetten) vandaag de dag bijna niet meer vindt. Reden schijnt de hoge prijs te zijn. En als TO niet voor een A+++ wil gaan vanwege de hoge prijs, dan zal het vast ook niet een apparaat met 2 condensatoren worden, vermoed ik...
quote:sandt2.0 schreef op 24 mei 2015 @ 18:37:

Geluid! Onze nieuwe is zo veel stiller. Staat in open keuken dus heel belangrijk voor ons.Ja, eens! Verder gelet op de inhoud van de groentelade, ruimte in de deur, aantal glazen platen ( eventueel extra rekje voor flessen) en in hoeverre vingerafdrukken zichtbaar zijn op een zilverkleurige koelkast. Wij hebben toen gekozen voor een Samsung. En A++ is ook prima.
Alle reacties Link kopieren
De ene koeler gaat langer mee dan de andere. Maar erg is dat niet want een nieuwe op z'n tijd is ook best leuk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Misschien bedenken wat je een handige groentenla vindt. Als je vaker prei eet dan moet je een grote bak nemen en niet twee kleintjes.



Maar als je ook aardappelen wil bewaren dan zijn twee bakken handiger.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven