Nieuwe schutting

26-04-2017 21:23 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn schutting valt bijna uit elkaar, dus het is echt tojd voor een nieuwe... ik heb een hoekhuis, dus moet flink wat meters maken, denk zo'n 30-40m, dat wordt een leuk prijsje dus .



Ik heb een beetje een natuurlijke tuin en nou was ik de folder aan het bekijken en zag van die gevlochten schuttingen, vind ik er 1 een stuk leuker uitzien en 2 ook wat vriendelijker voor mijn portomonee...



Maar hoe lang gaat zo'n schutting mee tov een 'normale' schutting? Als het maar half zo lang meegaat, dan heb ik over een x aantal jaar weer zo'n investering, daar zit ik ook niet echt op te wachten...
Alle reacties Link kopieren
De palen zijn vooral de stevigheid/basis voor je schutting. De investering zou hem nu dus zitten in goede palen (insmeren met teer helpt ook (alleen het stuk dat de grond in gaat)). Zo'n paneel gaat in principe best wat jaren mee, mits ze niet in nattigheid blijven staan en er geen planten tegenaan klimmen die funest zijn, zoals klimop. Maar een paneel is ook redelijk eenvoudig te vervangen als de palen nog goed zijn, kwestie van er tussen hangen met beugels en schroefjes.



Zorg voor degelijke beugels ook! Scheelt veel ellende.
Als je degene bedoeld die ik in mijn hoofd heb dan zou ik het echt niet kopen, bij alle versies ervan bij de bouwmarkten vielen ze van ellende al uit elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst diverse offertes aangevraagd. 1 van de betere en goedkoopste kwam van een online aanbieder. Naam mag ik zeker niet plaatsen hier?
Alle reacties Link kopieren
quote:s-a-r-kast schreef op 26 april 2017 @ 21:43:

Ik heb laatst diverse offertes aangevraagd. 1 van de betere en goedkoopste kwam van een online aanbieder. Naam mag ik zeker niet plaatsen hier?Van mij wel
En een haag? Als je een natuurlijk tuin hebt, dan is dat wel zo mooi.



Wat ik voor mezelf zou willen zijn kastanjehouten palen met bamboe ertegenaan. De palen zet je op een dusdanige afstand dat er iemand doorkam en de bamboe zorgt voor een mooi groen beeld en privacy. Voordeel van bamboe is ook dat je het nauwelijks hoeft te snoeien. Uiteraard wel een niet woekerende(fargesia) nemen.



Maar goed, ik realiseer me dat dit geen antwoord is op je vraag. Succces met je zoektocht.
Alle reacties Link kopieren
Bedenk dat een volledig dicht gevlochten scherm veel vatbaarder is voor wind dan een scherm met gedeeltelijk overlappende planken waar de wind doorheen kan waaien.



Verder, zoals eerder geschreven, het belangrijkste zijn de palen.

Ten slotte, zet betonranden onder het scherm, op die manier is de kans geringer op wegrotten.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Doornroosje777 schreef op 26 april 2017 @ 22:17:

[...]





Van mij wel

Google maar even op tuinhout-centrum



Ze geven je een prijs inclusief plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
quote:s-a-r-kast schreef op 26 april 2017 @ 21:39:

De palen zijn vooral de stevigheid/basis voor je schutting. De investering zou hem nu dus zitten in goede palen (insmeren met teer helpt ook (alleen het stuk dat de grond in gaat)). Zo'n paneel gaat in principe best wat jaren mee, mits ze niet in nattigheid blijven staan en er geen planten tegenaan klimmen die funest zijn, zoals klimop. Maar een paneel is ook redelijk eenvoudig te vervangen als de palen nog goed zijn, kwestie van er tussen hangen met beugels en schroefjes.



Zorg voor degelijke beugels ook! Scheelt veel ellende.Voor de stevigheid zou ik die palen in snelbeton zetten. Heb je ook geen teer oid nodig.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 26 april 2017 @ 23:08:

[...]



Voor de stevigheid zou ik die palen in snelbeton zetten. Heb je ook geen teer oid nodig. klopt, máár...daar doe je je toekomstige-zelf geen plezier mee als je een paal moet vervangen. Ik praat uit ervaring.

Probeer dat maar eens uit te graven!
Alle reacties Link kopieren
De beste optie is om betonnen palen te gebruiken met daartussen gewoon houten schuttingdelen.



Bij mij thuis staat dit nu bijna 20 jaar en is wat mij betreft nog niet aan vervanging toe.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben struiken als afscheiding, misschien is dat iets als je van natuurlijk houdt? Moet je wel snoeien.
Alle reacties Link kopieren
Een haag is niet echt een optie, omdat ik de hond ook binnen de tuin wil kunnen houden, bij een haag zijn er toch al snel plekjes waar ze kunnen ontsnappen.
Wij hebben een gevlochten schutting aan de ene kant en een standaard schutting aan de andere kant. Zij gaan beide al even lang mee. Tegen een deel van de gevlochten hebben we wel klimop geplaatst en die is niet meer om te krijgen. Hij is wel vatbaarder qua beschadigingen voor springende/klimmende katten tov een normale schutting. Hij heeft ook genoeg kieren om wind door te laten als het hard waait.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven