Nieuwe stoel, welke kleur?

18-01-2017 13:30 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij staan op het punt om een nieuwe fauteuil aan te schaffen, maar kunnen het niet eens worden over de kleur. Wat zouden jullie kiezen?

De bank is van bruin gemeleerde stof

Op de vloer liggen beige plavuizen

Meubels zijn licht eiken

We hebben (nog) geen contrastkleur.



Zelf denk ik aan een aqua kleur, maar staat dat wel?

Mijn man wil een zwarte, maar dat vind ik zo saai worden.

Liever geen te lichte kleur, dat is te besmettelijk



Kortom, we worden het niet eens.....

Wie heeft er advies?
Kleur. In godsnaam. Kleur. Wat voor kleur dan ook. Desnoods aqua! Waarom zou dat niet staan?
Alle reacties Link kopieren
Stoel zou ik neutraal houden, kleur kun je met kussens en andere accessoires toevoegen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik zou voor een neutrale tint kiezen. Bijvoorbeeld het beige van de plavuizen maar dan iets donkerder, donkerzand of mokka.

Kleur kun je toevoegen met plaids, kussens e.d.

Ik zou in geen geval kiezen voor een zwarte fauteuil. Vind ik meer voor een wachtkamer van de tandarts
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan voor kleur maar niet te fel.

Maar ik hou niet van felle kleuren, ik vind het vaak een beetje tacky.



Ik zou gaan voor petrol, paars, groen, een beetje uit het pauwenpalet (de rechter 2 of 3 rijen).



Alle reacties Link kopieren
Kijk anders even in dit lopende topic, staan ook leuke inspiratieideeën:



interieurstijl
Aqua combineert heel mooi met bruin en beige.



Ik zou alleen oppassen met het kiezen van 1 contrastkleur. Het resultaat is veel mooier als je het aqua dan hier en daar terug laat komen, maar dat ook combineert met andere kleuren. Zie bijv het bovenste plaatje op deze pagina: https://www.vtwonen.nl/inspiratie/creatieve-woonideeen/
Kleur = tacky?



Alle reacties Link kopieren
Wij hebben met een beetje zelfde combinatie nu gekozen voor petrol stoelen. Dan wat kussens op de bank erbij in die in de groen-blauw kleurwaaier passen denk ik.
quote:-NummerZoveel- schreef op 18 januari 2017 @ 13:47:

Aqua combineert heel mooi met bruin en beige.



Ik zou alleen oppassen met het kiezen van 1 contrastkleur. Het resultaat is veel mooier als je het aqua dan hier en daar terug laat komen, maar dat ook combineert met andere kleuren. Zie bijv het bovenste plaatje op deze pagina: https://www.vtwonen.nl/inspiratie/creat ... ideeen/Dit is goed advies. Naast verschillende tinten aqua is het ook mooi als je op verschillende materialen let. Dat geeft veel meer diepte en rijkheid, alles exact dezelfde kleur wordt heel vlak.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 18 januari 2017 @ 13:48:

Kleur = tacky?







Ja echte felle kleuren zoals knalrood of aqua vind ik vaak heel tacky en goedkoop ogen.

Voorbeel bij de bovenste rij van mijn plaatje: een stoel in de 2e kleur vind ik tacky, in de 3e of 4e kleur al veel mooier.

Maar dat is persoonlijk denk ik.



Mijn huis heeft verder echt heel veel kleur, maar allemaal diepere kleuren.
quote:AnAppleADay schreef op 18 januari 2017 @ 14:09:

[...]





Ja echte felle kleuren zoals knalrood of aqua vind ik vaak heel tacky en goedkoop ogen.

Voorbeel bij de bovenste rij van mijn plaatje: een stoel in de 2e kleur vind ik tacky, in de 3e of 4e kleur al veel mooier.

Maar dat is persoonlijk denk ik.



Mijn huis heeft verder echt heel veel kleur, maar allemaal diepere kleuren.Oh, er zijn zat kleuren die ik niet zo mooi vind, maar tacky? Dat heeft veel meer te maken met wat het is, welke vorm, materiaal. Ik vind vetplantjes eerder tacky dan een gave rode eetkamerstoel, bijvoorbeeld. Maar wat je zegt (en wat ik altijd heb bij dit soort topics): het is zó persoonlijk, dat je nooit zomaar even advies kunt geven.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso geen zwart, want je hebt de rest in bruintinten. Daar lijkt een zwarte stoel echt niet bij.

En qua kleur zou ik inderdaad eerder wat gekleurde kussens op de bank leggen dan dat ik zo'n opvallende stoel zou kiezen. Ik zou er dan heel snel op uitgekeken raken. Ik zou de kleur kiezen in een bruine of beige tint.
quote:MaryCrawley schreef op 18 januari 2017 @ 13:52:

[...]



Dit is goed advies. Naast verschillende tinten aqua is het ook mooi als je op verschillende materialen let. Dat geeft veel meer diepte en rijkheid, alles exact dezelfde kleur wordt heel vlak.Ik zou niet alleen gaan voor verschillende tinten aqua, maar er ook wat andere kleuren tussendoor gooien. Bijv wat extra bruin & beige, en dan nog wat roze, koper, oker. Niet teveel, maar juist wat meer kleur om het aqua enerzijds te verzachten en er anderzijds ook juist weer wat meer uit te laten springen.
quote:AnAppleADay schreef op 18 januari 2017 @ 13:44:

Ik zou gaan voor kleur maar niet te fel.

Maar ik hou niet van felle kleuren, ik vind het vaak een beetje tacky.



Ik zou gaan voor petrol, paars, groen, een beetje uit het pauwenpalet (de rechter 2 of 3 rijen).



[afbeelding]Ik heb 1 muur aqua, met donkerbruine meubels. Ik vind alleen mijn goedkope laminaatvloer er niet bij passen, maar goed. Ik vind het niet tacky. Bij tacky denk ik aan woonwagens. Marmer, stenen/glazen tafels (liefst met een beeld als poot) en goud.
quote:wilma36 schreef op 18 januari 2017 @ 14:39:

Sowieso geen zwart, want je hebt de rest in bruintinten. Daar lijkt een zwarte stoel echt niet bij.

En qua kleur zou ik inderdaad eerder wat gekleurde kussens op de bank leggen dan dat ik zo'n opvallende stoel zou kiezen. Ik zou er dan heel snel op uitgekeken raken. Ik zou de kleur kiezen in een bruine of beige tint.Ik heb in huis alles neutraal, maar heb twee donkere stoelen in een aqua/petrol-achtige kleur. Ik heb ze al jaren en ben er nog steeds niet op uitgekeken. Juist omdat het een donkere kleur is, denk ik.
Tip van stylist: elk interieur zou wat roods moeten hebben, voor warmte. Ik zeg niet dat je een rode stoel moet kopen hoor, maar kijk eens of je met wat minder ingrijpende dingen wat meer diepte en warmte kunt aanbrengen. En idd. zwart bij bruin... wel erg man cave
TO, koop een paar fleeceplaids van 1,50 in de kleuren die je mooi vind en leg die over een stoel of op een deel van de bank voor een paar uur en kijk dan wat je het mooist vindt.

Het hoeft echt niet zo moeilijk te zijn.
quote:Hunniebunnie schreef op 18 januari 2017 @ 14:43:

Tip van stylist: elk interieur zou wat roods moeten hebben, voor warmte. Ik zeg niet dat je een rode stoel moet kopen hoor, maar kijk eens of je met wat minder ingrijpende dingen wat meer diepte en warmte kunt aanbrengen. En idd. zwart bij bruin... wel erg man cave



Ik heb wat rood in mijn boekenkast en in mijn schilderijen, en dat vind ik meer dan genoeg voor een woonkamer!



(Ik heb trouwens wel wat meer rood in mijn keuken. Maar die vind ik zeker niet "warmer" dan de woonkamer).
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt voor de reacties. Hiermee kan ik manlief wel overtuigen om niet voor een zwarte stoel te kiezen!

Ik ga nog eens op mijn gemak kijken naar de adviezen die gegeven worden, zoals de petrol kleur, daar had ik nog niet aan gedacht.



Meer advies blijft natuurlijk welkom
quote:Hunniebunnie schreef op 18 januari 2017 @ 14:43:

Tip van stylist: elk interieur zou wat roods moeten hebben, voor warmte. Ik zeg niet dat je een rode stoel moet kopen hoor, maar kijk eens of je met wat minder ingrijpende dingen wat meer diepte en warmte kunt aanbrengen. En idd. zwart bij bruin... wel erg man cave geen enkele kans dat er hier wat roods in huis komt hoor. Vreselijke kleur vind ik dat, net zoals geel en oranje.
quote:Hunniebunnie schreef op 18 januari 2017 @ 14:43:

Tip van stylist: elk interieur zou wat roods moeten hebben, voor warmte. Ik zeg niet dat je een rode stoel moet kopen hoor, maar kijk eens of je met wat minder ingrijpende dingen wat meer diepte en warmte kunt aanbrengen. En idd. zwart bij bruin... wel erg man cave



Bij ons geven de houten kasten en vloer veel warmte. Ik hoef echt geen rood in de kamer. Ik hou daar echt niet van. Rood irriteert me heel snel. Ik ga liever voor de groen/geel en eventueel blauwe tinten bij al het beige en bruin.

Maar .....persoonlijk hè .
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ook echt niet van rood in huis.

Maar ik heb hout, paars en okergeel voor warmte
quote:herfstappeltaart schreef op 18 januari 2017 @ 14:54:

[...]





Bij ons geven de houten kasten en vloer veel warmte. Ik hoef echt geen rood in de kamer. Ik hou daar echt niet van. Rood irriteert me heel snel. Ik ga liever voor de groen/geel en eventueel blauwe tinten bij al het beige en bruin.

Maar .....persoonlijk hè .Ja, is heel persoonlijk. Ik heb een dieprode bank en vind hem geweldig. Ben er nog elke dag blij mee.
quote:-NummerZoveel- schreef op 18 januari 2017 @ 14:41:

[...]





Ik zou niet alleen gaan voor verschillende tinten aqua, maar er ook wat andere kleuren tussendoor gooien. Bijv wat extra bruin & beige, en dan nog wat roze, koper, oker. Niet teveel, maar juist wat meer kleur om het aqua enerzijds te verzachten en er anderzijds ook juist weer wat meer uit te laten springen.Oh eens hoor . Variatie kan ook zonder scherpe contrasten. Ik wou vooral waarschuwen voor de valkuil om alle accessoires in dezelfde kleur te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven