Nieuwe stoel, welke kleur?

18-01-2017 13:30 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij staan op het punt om een nieuwe fauteuil aan te schaffen, maar kunnen het niet eens worden over de kleur. Wat zouden jullie kiezen?

De bank is van bruin gemeleerde stof

Op de vloer liggen beige plavuizen

Meubels zijn licht eiken

We hebben (nog) geen contrastkleur.



Zelf denk ik aan een aqua kleur, maar staat dat wel?

Mijn man wil een zwarte, maar dat vind ik zo saai worden.

Liever geen te lichte kleur, dat is te besmettelijk



Kortom, we worden het niet eens.....

Wie heeft er advies?
quote:Hunniebunnie schreef op 18 januari 2017 @ 14:43:

Tip van stylist: elk interieur zou wat roods moeten hebben, voor warmte. Ik zeg niet dat je een rode stoel moet kopen hoor, maar kijk eens of je met wat minder ingrijpende dingen wat meer diepte en warmte kunt aanbrengen. En idd. zwart bij bruin... wel erg man cave



Ik vind rood echt de meest gruwelijke kleur die er is. Dat komt er bij mij niet in, zo afschuwelijk.



Eens met dat 'tacky' verhaal. Neem diepere kleuren, in verschillende nuances. En als je een contrastkleur doet, laat het dan ook terugkomen in behang/muur. Niet alleen in een kussentje of een vaasje, ook dat vind ik passen bij het 'tacky' verhaal.



Overigens vind ik een antracietkleurige stoel dan wel weer kunnen bij bruintinten en beige. Ik heb zelf een eikenhoutenvloer, beige op de muren, zandkleurige banken, teaktafel en een zwarte piano en potkachel. Ook een bijzettafeltje van teakhout met een metalen zwart onderstel. Juist dat zwart doet sjiek aan. Ook de keuken heeft een dik zwart composiet glanzend blad.
Oh haha! Lees nu dat er meer mensen zijn die rood verafschuwen.
Pfoei, wat bejaardensaai.
quote:Cateautje schreef op 18 januari 2017 @ 16:25:

Pfoei, wat bejaardensaai.

Haha! Dat is het zeker niet (neem aan dat je op mijn post reageert).

Het is een heel warm knus oud huisje. Met natuurtinten dus.
quote:Tawny79 schreef op 18 januari 2017 @ 16:29:

[...]



Haha! Dat is het zeker niet (neem aan dat je op mijn post reageert).

Het is een heel warm knus oud huisje. Met natuurtinten dus.

Tja, ik moet er niet aan denken om in zo'n kleurloos huis te leven. Ik zou me door zo'n omgeving stierlijk gaan vervelen.

Maar goed, over smaak valt niet te twisten.
quote:Cateautje schreef op 18 januari 2017 @ 16:32:

[...]



Tja, ik moet er niet aan denken om in zo'n kleurloos huis te leven. Ik zou me door zo'n omgeving stierlijk gaan vervelen.

Maar goed, over smaak valt niet te twisten. Een neutrale basis hoeft niet te betekenen dat het saai of sfeerloos is. Dat ligt echt aan de aankleding. Een boekenkast, wat planten en een kleurig schilderij en het ziet er meteen heel heel anders uit.
quote:Tawny79 schreef op 18 januari 2017 @ 16:16:

Oh haha! Lees nu dat er meer mensen zijn die rood verafschuwen.Er is natuurlijk ook maar één tint rood
Alle reacties Link kopieren
Toen ik mijn stoelen opnieuw heb laten bekleden, heb ik van de stoffeerder een aantal stalen meegekregen. Ik heb die op verschillende plekken in het huis neergelegd, op de bank etc., totdat ik een kleur had gevonden die me aansprak.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:Cateautje schreef op 18 januari 2017 @ 16:32:

[...]



Tja, ik moet er niet aan denken om in zo'n kleurloos huis te leven. Ik zou me door zo'n omgeving stierlijk gaan vervelen.

Maar goed, over smaak valt niet te twisten.
quote:Cateautje schreef op 18 januari 2017 @ 16:32:

[...]



Tja, ik moet er niet aan denken om in zo'n kleurloos huis te leven. Ik zou me door zo'n omgeving stierlijk gaan vervelen.

Maar goed, over smaak valt niet te twisten.



Het is niet kleurloos. Het zijn natuurtinten. Het is rustig en erg warm. Lampen op de juiste plekken, een balkenplafond, mooie hele grote antieke kroonluchter boven de tafel.



Over smaak valt inderdaad niet te twisten, ik moet dan weer niet denken aan veel kleur. Zo snel schreeuwerig. Zeker de primaire kleuren, daar gruwel ik van.
quote:Hunniebunnie schreef op 18 januari 2017 @ 16:40:

[...]





Er is natuurlijk ook maar één tint rood

Alle tinten rood vind ik echt niet mooi.



Smaken verschillen inderdaad heel erg.
Overigens niet zo aardig om het 'bejaardensaai' te noemen, hoor.
quote:Tawny79 schreef op 18 januari 2017 @ 16:46:

[...]





Het is niet kleurloos. Het zijn natuurtinten. Het is rustig en erg warm. Lampen op de juiste plekken, een balkenplafond, mooie hele grote antieke kroonluchter boven de tafel.



Over smaak valt inderdaad niet te twisten, ik moet dan weer niet denken aan veel kleur. Zo snel schreeuwerig. Zeker de primaire kleuren, daar gruwel ik van.Mijn bank is wel rood, maar niet primair. Er bestaan duizenden tinten rood, dus wat bedoel je nou eigenlijk precies?
quote:Tawny79 schreef op 18 januari 2017 @ 16:48:

Overigens niet zo aardig om het 'bejaardensaai' te noemen, hoor.Niet zo aardig om rood gruwelijk te noemen wetende dat mijn bank die kleur heeft.
Zwart lijkt me echt niet mooi bij al dat bruin/grijs, en is zo jaren '80. Aqua lijkt me prachtig, of iets van fuchsia (ook jaren '80 maar dan leuk) of koraalrood.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig maar dat smaken verschillen.

Ik vind grijs, wit, beige en bruintinten echt vreselijk. Snap ook echt helemaal niets van de trend van bruin.

Ik hou van kleur, en ons huis oogt toch rustig en gezellig.
quote:Tawny79 schreef op 18 januari 2017 @ 16:15:

[...]





Ik vind rood echt de meest gruwelijke kleur die er is. Dat komt er bij mij niet in, zo afschuwelijk.



Eens met dat 'tacky' verhaal. Neem diepere kleuren, in verschillende nuances. En als je een contrastkleur doet, laat het dan ook terugkomen in behang/muur. Niet alleen in een kussentje of een vaasje, ook dat vind ik passen bij het 'tacky' verhaal.



Overigens vind ik een antracietkleurige stoel dan wel weer kunnen bij bruintinten en beige. Ik heb zelf een eikenhoutenvloer, beige op de muren, zandkleurige banken, teaktafel en een zwarte piano en potkachel. Ook een bijzettafeltje van teakhout met een metalen zwart onderstel. Juist dat zwart doet sjiek aan. Ook de keuken heeft een dik zwart composiet glanzend blad.



Dit interieur klinkt voor mij geweldig!

@cateautje: vervelend? Heerlijk tot rust komen!
quote:Cateautje schreef op 18 januari 2017 @ 16:50:

[...]



Niet zo aardig om rood gruwelijk te noemen wetende dat mijn bank die kleur heeft.



Ik noem rood gruwelijk. Niet jouw bank. Blijkbaar voel je je aangesproken en noem je vervolgens mijn beschrijving 'bejaardensaai'. Bijzonder. Ik zou zeggen: neem het niet zo persoonlijk op en word ook niet zo persoonlijk. Nergens voor nodig.



Ik reageerde op de post van de interieur styliste die vond dat in ieder huis rood zou horen.



Maar ik laat het hier verder bij. Dit gesprek bevalt me geenzins.
quote:herfstappeltaart schreef op 18 januari 2017 @ 16:57:

[...]





Dit interieur klinkt voor mij geweldig!

@cateautje: vervelend? Heerlijk tot rust komen! Tot rust komen? Dat doe ik wel als ik 80 ben.
Never mind.
Haha! 'Weet wie je aanspreekt.'



Koekoek
Oeh, een malse provocatie.
Alle reacties Link kopieren
Aqua ja.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Zo'n soort blikvangerkleur:







Dit is fauteuil Coco: https://nl.pinterest.com/ ... uwe-stoelen-921166743896/
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wat is dat voor stoel? Ik vind hem geweldig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven