Ochtendritueel

28-04-2017 08:54 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik douche altijd 's avonds want 's morgens zou me dat teveel tijd kosten, douchen, haar föhnen etc er ook nog bij zou me zo 20-30 minuten extra kosten en ik dus eerder uit bed moeten. Mijn ochtendritueel nu:

07:00 wekker, kinderen wakker maken, aankleden, haar doen, kinderen helpen met aankleden.

07:25 ontbijt maken, lunchtrommels voor mezelf en kinderen maken.

07:45 ontbijten en kinderen aansporen door te eten.

07:55 tandenpoetsen schoenen aan,

Kinderen aansporen hetzelfde te doen

08:10 op de fiets.



Als ik dan ook nog moet douchen... hoe ziet jullie ochtendritueel eruit?
Alle reacties Link kopieren
Ik douche altijd 's avonds dus:



7u: wekker, opfrissen, tanden poetsen, aankleden

7u15: boterhammen smeren

7u20: vertrekken
Ik sta om 5 uur op, dan ontbijt ik op mij gemak. Daarna schrijf ik een minuut of 20. Maak brood en rauwkost klaar op dagen dat ik moet werken. Dan tandenpoetsen, douchen. Alles op mijn gemak want ik vind het erg vervelend om 's morgens te haasten.

Alles bij elkaar ben ik rond 6.45 klaar.
Ik sta om 6.30u op, wek om 7u mijn dochter. Ik maak beneden haar 10uurtje en lunchtrommel klaar. Om 7.25 zit ze op de fiets om naar de gastouder te gaan. Tussen 7.00 en 7.25 kleedt mijn dochter zich om, doe ik haar haren en poetst ze haar tanden.



Als ik haar zelf naar school breng, verschuift alles een half uur. Ik sta om 7u op, ga douchen. Na het douchen maak ik mijn dochter wakker die zich vervolgens aankleedt. Ik maak beneden haar schoolspul in orde en ons ontbijt. Ergens tussen 7.30 en 7.45 beginnen we met ontbijt. Om 8u gaan we tanden poetsen, haren doen en klaarmaken voor school. 8.15u de deur uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik douche ook s'avonds.

Sta om 8.00 op en was me aan de wastafel, kleed me aan. Zet thee en smeer brood om mee te nemen en maak een smoothie. Soms zet ik de wasmachine nog aan. Dan tandenpoetsen

Ga rond 8.45 de deur uit.



Geen kinderen
Alle reacties Link kopieren
Als ik moet werken:

5.30 de wekker maar daarvan snooze ik een kwartier

5.45 opstaan, wassen aankleden.

6.00 eruit met hond

6.15 eten.

6.30 naar het werk vertrekken. 7.00 beginnen.

Brood smeren, douchen en spullen klaar zetten doe ik de avond van te voren.



Als ik niet hoef te werken sta ik tussen 8.00 en 9.00 op. Wassen aankleden en dan meestal een half uur wandelen met hond en daarna op m'n gemak een ontbijtje.
Tralalalala
Ik douche ook meestal savonds. De wekker gaat hier of km 05.30 of om 6.30. Dan moet ik nog even snoezen en dan langzaam aankleden en weg. Weg rond 6.20 of 7.20.



Lunch etc maak in al savonds. Waarom dag sochtends in alle drukte willen doen?
Alle reacties Link kopieren
Ben niet zo'n vroege vogel..:)

7.20 opstaan

7.25 yoga

7.40 ontbijt (avond ervoor al gemaakt)

7.50 douchen, aankleden, opmaken

8.20 huis beetje opruimen (vind ik fijn thuiskomen:)

8.30 vertrek
Als ik moet werken:

6.30 wekker, opfrissen, haar beetje föhnen, aankleden, opmaken, haar in model föhnen.

7.00 ontbijten, bord opruimen

7.15 terug naar boven, tandenpoetsen, kinderen gedag zeggen (controleren of ze wakker zijn)

8.30 naar beneden, lunch etc in tas stoppen en vertrekken om 8.35



Op dagen dat ik niet werk:

Zodra ik het eerste kind hoor, wassen, badjas aan, naar beneden thee maken. Samen ontbijten. Dan gaan kinderen tandenpoetsen en ruim ik alle ontbijtboel af. Zodra zij naar school zijn, ga ik aankleden.
Ik sta rond 9 uur op. Zet koffie en dan kruip ik achter de computer en lees de krant en kijk mailtjes. Daarna op mijn gemak douchen en me optutten. Ontbijten doe ik niet.
Hier gaat om 6:20 uur de wekker

Wassen aan de wastafel

Ontbijt en lunch maken

Tanden poetsen

Tussen 7:00 en 7:15 uur in de auto



Onderweg haal ik koffie, ontbijten doe ik op mijn werk.

's Avonds douch ik altijd.

Geen kinderen.



Mijn ochtendritueel gaat per juni veranderen, dan heb ik een andere baan en begin ik later. Maar dan dus ook later naar huis... Even kijken hoe ik dat het beste kan gaan doen
6 uur wekker, man eruit ik tussen 6:15 en 6:30 uur. Daarna douchen en aankleden. Man dekt de tafel.

De jongste wakker maken en vanaf 6:45 tot half 8 heeft elk kind een kwartier om te douchen/tanden poetsen en aan te kleden.

Half 8 iedereen beneden om te ontbijten, brood klaar te maken en de 10 uurtjes.

Een van ons is ondertussen om 7:10 vertrokken naar het werk.

Kind ruimt de ontbijttafel af en kijkt daarna tv.

8:10 vertrek naar school.
De wekker gaat om 5:45. Tussen 5:45 en 6.00 uur staan we op. Douchen en aankleden is in een kwartiertje gebeurd.

's Avonds zetten we al yoghurt met havermout klaar. 's Ochtends nog wat vers fruit er doorheen en dan kunnen we ontbijten. Lunch (brood) en tussendoortjes (rauwkost en fruit) verzamelen en in de tas doen. Rond half zeven vertrekken we (ik begin om zeven uur met werken).
Alle reacties Link kopieren
6.45 uur opstaan en douchen/ haren wassen

7.00 uur ontbijt/ lunch klaar maken

7.10 /7. 45 uur ontbijten krant lezen/ vlogs kijken.

7. 45 / 8.10 uur aankleden / make/up / haar

8.10 uur naar werk.



Kinderen zijn 17 en 21 hebben hun eigen ritme man is om 6.00 uur de deur uit.



Vind het fijn om de ochtend De tijd voor alles te nemen.



Als het in de zomer warm is, dan sta ik om 6.00 uur op. Ik start de de dag met hardlopen.
Alle reacties Link kopieren
6.00 opstaan

6.05 hond uitlaten

6.15 tanden poetsen, haren kammen, broodtrommel klaarmaken

6.30 rustig thee drinken

6.35 gaan
Tussen 06:00 en 07:00 word ik meestal uit mezelf wakker

Tot 07:00 krant lezen, internetten, kop thee drinken

07:00 Wassen, opmaken, aankleden

07:20 Havermoutsmoothie maken en ontbijten

07:40 Tas inpakken (lunch voor de hele week kook ik in het weekend, verse tussendoortjes snijd ik de avond van te voren), tanden poetsen

07:50 Naar werk/universiteit



In het weekend rek ik het krant lezen/thee drinken/internetten meestal tot een uur of 9/10, waarna ik uitgebreid ga ontbijten.
quote:Blondie456 schreef op 28 april 2017 @ 09:29:

Ik sta rond 9 uur op. Zet koffie en dan kruip ik achter de computer en lees de krant en kijk mailtjes. Daarna op mijn gemak douchen en me optutten. Ontbijten doe ik niet.Dit. Mijn werk begint pas om 12.00 uur.
Alle reacties Link kopieren
Eten jou kinderen in 10 min?!



Ik sta om 6.30 op

Douchen, aankleden,make-up en haren föhnen,tafel dekken, broodtrommels maken en als dat klaar is kinderen wakker maken ( of ze zijn zelf al wakker en beneden) dan ontbijten, kinderen aankleden daarna tandenpoetsen en dan richting school.



De kinderen hebben echt wel 30 min nodig en treuzelen dan niet



Ik vind het prettig om alles gedaan te hebben voordat hun wakker worden, lijkt of dan alles net een beetje sneller gaat.
Wat gaan er veel wekkers vroeg af



6.45 wekker

6.47 douchen en haren wassen

6.55 tafel dekken, brood uithalen

7.05 kinderen wakker maken, haar föhnen en opmaken

7.20 eten en lunch smeren kinderen

7.40 tafel afruimen

7.45 tandenpoetsen, kinderen manen tot opschieten en poetsen

7.55 allemaal de deur uit voor werk of school



Afhankelijk van diensten man schuift hij aan of niet.
Alle reacties Link kopieren
Op mijn werk 5 minuten nodig, uit bed, aankleden, haar borstelen en dan tijdens het werk rustig wakker worden.

Oh ja zeevarend dus mijn werkplek is 10 stappen van mijn bed.



Thuis 0715 opstaan, aankleden, ontbijten en door naar de sportschool en dan om 1100 ergens douchen.



Vrouw en zoon redden zichzelf wel, dit vanwege hele andere tijden en oh ja ochtenhumeur.
fietsen varen vrouwelijk doen
6.20u wekker en douchen.

6.30u man op en douchen.

6.40u kinderen op en aankleden.

Man maakt ontbijt, ik maak de luchtrommels. We ontbijten samen.

7.30u man en kinderen de deur uit.

Ik ga dan naar boven om haren te föhnen, make up etc zodat ik rond 7.50u de deur uit kan.
Horor!!



Ben zo blij dat die tijd met vroeg opstaan en kinderen klaar zien te krijgen er op zit!
Alle reacties Link kopieren
Vroeg? Ik zie alleen maar mensen die uitslapen



Mijn wekker gaat om 4:30 uur, 3 dagen in de week. Meteen douchen (als ik 's morgens niet douche dan word ik gewoon echt niet wakker), aankleden, opmaken haar doen. Dan brood/crackers en fruit klaarmaken, katten eten geven en spulletjes bij elkaar pakken, tandenpoetsen en om iets over half 6 zit ik in mijn auto en om kwart voor 7 achter mijn bureau. En het eerste kwartier is voor een kopje thee en een boterham.
Alle reacties Link kopieren
wat staan jullie allemaal vroeg op zeg...ik ben daar echt niet zo goed in eigenlijk...
Alle reacties Link kopieren
6 uur wakker door kinderen, opstaan, ontbijt maken. Alvast aan de pc werken, goede start van de dag.

7.30 douchen, make-up, aankleden, kinderen manen tot aankleden

7.45 tassen inpakken, jassen klaarleggen

8 uur: op de fiets naar school en werk.
Zonder oorzaak geen gevolg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven