Ochtendritueel

28-04-2017 08:54 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik douche altijd 's avonds want 's morgens zou me dat teveel tijd kosten, douchen, haar föhnen etc er ook nog bij zou me zo 20-30 minuten extra kosten en ik dus eerder uit bed moeten. Mijn ochtendritueel nu:

07:00 wekker, kinderen wakker maken, aankleden, haar doen, kinderen helpen met aankleden.

07:25 ontbijt maken, lunchtrommels voor mezelf en kinderen maken.

07:45 ontbijten en kinderen aansporen door te eten.

07:55 tandenpoetsen schoenen aan,

Kinderen aansporen hetzelfde te doen

08:10 op de fiets.



Als ik dan ook nog moet douchen... hoe ziet jullie ochtendritueel eruit?
Alle reacties Link kopieren
Mijn wekker gaat 4 dagen in de week om 5.15. G



5.00: 1e wekker, nog even snoozen

5.15: opstaan, aankleden, gezicht wassen, make-up: mascara, oogpotlood,

5.45: ontbijt, internetten, rekken/strekken, lunch in tas doen

6.15: op de fiets naar het station

6.25: lekker lezen in een lege trein... Daar sta ik echt eerder voor op.

6.38: trein vertrekt

7.18: laatste stukje met de fiets

7.45: de werkdag kan beginnen...
Alles kan als jij het laat gebeuren!
quote:Daantje1970 schreef op 28 april 2017 @ 10:56:

Vroeg? Ik zie alleen maar mensen die uitslapen



Mijn wekker gaat om 4:30 uur, 3 dagen in de week. Meteen douchen (als ik 's morgens niet douche dan word ik gewoon echt niet wakker), aankleden, opmaken haar doen. Dan brood/crackers en fruit klaarmaken, katten eten geven en spulletjes bij elkaar pakken, tandenpoetsen en om iets over half 6 zit ik in mijn auto en om kwart voor 7 achter mijn bureau. En het eerste kwartier is voor een kopje thee en een boterham.Maar hoe laat eindigt je werkdag als je om 6.45 achter je bureau zit ?
Alle reacties Link kopieren
6.30 wekker

6.45 opstaan douchen eten aankleden

Brood maken etc.

7.30 vertrek
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn veel van jullie vroeg 's ochtends! En mijn kinderen ontbijten tussen 07:35 en 07:55, minstens...

1 dag per week moet ik om 05:45 uit bed, dat zou ik echt niet elke dag kunnen!
Alle reacties Link kopieren
6.15 opstaan

uit bed sneaken om niemand wakker te maken.

Wassen, aankleden, en soms toch nog kind tevreden houden

6.30 ontbijten alleen of de laatste tijd met kind erbij,

(6.45 kind terug bij vader leggen)

6.50 naar de trein fietsen

7.09 in de trein werken
Alle reacties Link kopieren
quote:ekeim schreef op 28 april 2017 @ 12:55:

Wat zijn veel van jullie vroeg 's ochtends! En mijn kinderen ontbijten tussen 07:35 en 07:55, minstens...

1 dag per week moet ik om 05:45 uit bed, dat zou ik echt niet elke dag kunnen!Elke dag is makkelijker dan 1x per week, dan moet je elke week weer wennen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Daantje1970 schreef op 28 april 2017 @ 10:56:

Vroeg? Ik zie alleen maar mensen die uitslapen



Mijn wekker gaat om 4:30 uur, 3 dagen in de week. Meteen douchen (als ik 's morgens niet douche dan word ik gewoon echt niet wakker), aankleden, opmaken haar doen. Dan brood/crackers en fruit klaarmaken, katten eten geven en spulletjes bij elkaar pakken, tandenpoetsen en om iets over half 6 zit ik in mijn auto en om kwart voor 7 achter mijn bureau. En het eerste kwartier is voor een kopje thee en een boterham.Met zo'n ritme zou ik mijn partner echt nooit zien geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwvrouw schreef op 28 april 2017 @ 11:00:

wat staan jullie allemaal vroeg op zeg...ik ben daar echt niet zo goed in eigenlijk...ja, maar ja, wat moet dat moet.
quote:ekeim schreef op 28 april 2017 @ 12:55:

Wat zijn veel van jullie vroeg 's ochtends! En mijn kinderen ontbijten tussen 07:35 en 07:55, minstens... Juist door het vroege opstaan is er bij ons geen enkele vorm van stress, zijn de kinderen nog nooit te laat op school gekomen (afkloppen) en is er nog tijd voor iets wat adhoc moet. Ik heb geen zin in gedoe in de vroege ochtend en daar heb ik een vroege wekker voor over.
To, hoe oud zijn je kinderen? Als je 's avonds de kleren gaat klaar leggen en ze zelf laat aankleden scheelt jou tijd. Evenals misschien ze zelf hun brood laten smeren voor ontbijt en lunch?
Ik ben helemaal geen ochtendmens en heb een hekel aan vroeg op staan. Toen onze zoon nog op de basisschool zat stond ik om half 8 op en dat vond ik al vroeg.
Ik werk onregelmatig naar op dagen dat ik een vroege dienst heb (om 7 uur beginnen) gaat de wekker om 5.15 of 5.30 (afhankelijk van hoe laat ik in bed lig). Als ie afgaat ga ik er gelijk uit, douchen, aankleden etc. Om 6.40 eerst de katten eten geven en daarna ga ik rustig ontbijten met een koffie verkeerd. Om 6.10 stap ik in de auto. ik heb een hekel aan haasten 'sochtends.
quote:Coco87 schreef op 28 april 2017 @ 15:18:

Ik werk onregelmatig naar op dagen dat ik een vroege dienst heb (om 7 uur beginnen) gaat de wekker om 5.15 of 5.30 (afhankelijk van hoe laat ik in bed lig). Als ie afgaat ga ik er gelijk uit, douchen, aankleden etc. Om 6.40 eerst de katten eten geven en daarna ga ik rustig ontbijten met een koffie verkeerd. Om 6.10 stap ik in de auto. ik heb een hekel aan haasten 'sochtends.Er gaat iets niet helemaal goed in je ochtend Coco tenzij je katten op het werk wonen en je daar ontbijt
quote:rosings schreef op 28 april 2017 @ 15:20:

Er gaat iets niet helemaal goed in je ochtend Coco tenzij je katten op het werk wonen en je daar ontbijt
quote:rosings schreef op 28 april 2017 @ 15:20:

[...]





Er gaat iets niet helemaal goed in je ochtend Coco tenzij je katten op het werk wonen en je daar ontbijt hahahaa oeps! Ik heb de mogelijkheid om op het werk te ontbijten maar de katten wonen er niet dus ik bedoel 5.40
Allemaal vroege vogels hier, wat dat betreft ben ik een geluksvogel! Ik heb geen vaste dagplanning, maar ruwweg ziet het er zo uit:

8.30 opstaan (vriend is dan al weg)

8.40 ontbijten

9.30 kruip achter mijn computer, werkmail beantwoorden

11.00 douchepauze

11.20 nog wat werk

13.00 boodschappen doen, koffie met een vriendin, koken, warm eten.

16.30 nu sluit ik me op in mijn werkkamer om echt aan de bak te gaan. Ik ben meestal tot 21.00-21.30 bezig.



Overdag ben ik heel flexibel in wat ik doe, kan dus heel makkelijk afspreken met vriendinnen, of bv een paar uur naar ikea. maar mijn avonden zijn druk. Ik werk vanuit huis. Ik ben geen ochtendmens en dit is ideaal voor mij.
Ik word altijd tussen 6 en 7 wakker hangt er van af hoe laat ik ga slapen.

Maar als vb

6.45 wakker. Koffie.

7.00 douchen

7.15 - 7.45 / 8.00 haar, make up, aankleden, wat vaat etc weg ruimen

Zo rond 8u in de auto, half 9 op kantoor

Ontbijten doe ik op werk als ik m'n mail beantwoord.

Nu ik dit zo lees, ik heb echt makkelijke ochtenden haha, weinig te doen
Alle reacties Link kopieren
Ik douche ook altijd 's avonds.



6:50 Opstaan

7:00 Gezicht wassen, dagcreme op etc

7:10 Ontbijten en ondertussen facebook doorkijken etc

7:20 Opmaken

7:30 Tandenpoetsen, haren kammen etc

7:40 Richting werk rijden

7:55 Op het werk



Ik ben nu zwanger van de eerste, zodra hij is geboren en ik moet weer aan het werk zal alles veranderen. Vriend is altijd vroeg weg naar het werk dus het ochtendritueel zal mijn taak zijn. Aangezien ik om 8 uur op het werk wil beginnen zal alles dus vroeger worden, kleine eten geven en naar opvang brengen etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta om 6 uur op, kop koffie en dan ongeveer 3 kwartier hardlopen, even snel douchen en ontbijten.

Maandag, dinsdag en woensdag is mijn personal trainer er om 8 uur, gemiddeld anderhalf uur trainen.

Ik werk niet, dus verder kan ik doen wat ik wil de hele dag
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu bijna een jaar gereisd, sta meestal rond een uur of 9 op. Soms ook eerder als ik bijv een bus/trein/vliegtuig moest halen.

Op gemakje koffie drinken, ergens ontbijten, heerlijk haha.

Vanaf juni heb ik een baan gevonden, trein gaat om 7.30. Ga dan 6.45 opstaan, aankleden, tanden poetsen, haar en make-up. Koffie zetten en meenemen in thermosfles, boterhammen smeren. Tas inpakken.

7.15 vertrekken, 7.30 gaat de trein, is 40 min, kan ik mn ontbijt opeten en dan nog 10 min fietsen. Half 9 begin ik dan.
6.30 wekker

6.40 douchen,incl haar wassen

7.00-aankleden, haar föhnen, make-up

Ondertussen jongste wakker, die wast en kleedt zichzelf aan. Ik spoor hem aan om de tafel te dekken en thee te zetten. Soms doet ie dat ook .

7.30 ik ga naar beneden, lunchtrommels vullen

7.40 tafel dekken, thee zetten, vaatwasser uitruimen e.d.

7.45 oudste komt aangekleed naar beneden

7.50 ontbijt met kids

8.10 afruimen en kinderen tandenpoetsen, haren doen e.d.

8.20 tassen inpakken, alle spullen paraat

8.25 de deur uit, kids lopend naar school brengen

8.40 terug naar huis, auto in en als ik geluk heb ben ik rond 9 uur op mijn werk.



Op mijn vrije dag alles hetzelfde behalve dat ik dan terug van school met koffie op de bank plof om te genieten van de rust.
Als ik moet werken:

Ik sta dan rond 7.45 op, eet mijn ontbijt, kleed mij om, kam mijn haren, trek mijn schoenen en jas aan en ga rond 8.10 de deur uit richting werk, waarna ik dan rond 8.15/8.20 aankom.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Vintage schreef op 28 april 2017 @ 09:13:

Lunch etc maak in al savonds. Waarom dag sochtends in alle drukte willen doen?



Juist, die tijd spendeer ik dan weer liever onder de douche, ander wordt ik echt niet wakker.



5:30 wekker

5:35 - 5:50 douche + aankleden

5:50 - 6:10 ontbijt + tas inpakken

6:10 - 6:20 make-up, haar föhnen

6:20 - 6:25 thee maken, vriend gedag zeggen

6:30 auto richting werk

meestal ben ik dan rond 7:15 al op mijn werk hoewel mijn werkdag officieel pas om 8:00 begint, maar als ik 15 minuten later weg ga ben ik dus te laat. Ik vind het altijd wel lekker om zo vroeg te beginnen, lekker rustig.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat ik jullie jaloers ga maken... als ZZP'er vanuit huis hoef ik bijna nooit m'n wekker te zetten! Betekent niet dat ik niet vroeg wakker ben, want uitslapen lukt bijna nooit. Meestal 6.30-7.00 wakker, dan eerst nog lekker lezen/FB checken/kroelen en rond 7.30-8.00 eruit. Rustig ontbijt maken, nieuws kijken, douchen en aankleden of eerst sporten, en met een beetje geluk zit ik dan rond 9.30-10.00 achter m'n laptop aan de keukentafel. Daarentegen ook vaak 's avonds 'nog ff' aan het werk. Ik ga er nog even van genieten, nog zonder kinderen en baas ;)
I think I have a problem - I think I think too much.
Ik maak lunch de avond ervoor en zorg dan ook dat mijn tas al gepakt is en ik in feite zo kan weggaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven