Oh wat erger ik me hier aan.

13-10-2014 09:44 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wordt net benaderd door een kennis of ik er niet nog een kat bij wil. Ze is op zoek naar een goed tehuis voor de hare, want ze is zwanger en haar man is vaak weg, dus moet zij de kattenbak doen.



Ik kan me hier zo aan ergeren, had dan geen kat genomen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je haar dit gezegd?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Zo zitten alle asiels ook vol, kitten is zoooo leuk, na een paar maanden moet de volwassen kat weg.

Katten zijn terratoriaal, ze dulden over het algemeen geen tweede kat in huis.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 13 oktober 2014 @ 09:45:

Heb je haar dit gezegd?Was in de supermarkt en haar dochtertje was erbij, heb het dus maar netjes gehouden.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 13 oktober 2014 @ 09:47:

Zo zitten alle asiels ook vol, kitten is zoooo leuk, na een paar maanden moet de volwassen kat weg.

Katten zijn terratoriaal, ze dulden over het algemeen geen tweede kat in huis.De kat is hier ook, als ze op vakantie gaan, gaat heel goed met mijn katten, daarom dacht ze aan ons.
Alle reacties Link kopieren
Ze kan ook gewoon keukenhandschoenen aandoen tijdens het verschonen van de kattenbak.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Nooit gehoord van huishoudhandschoenen?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Wat een slap excuus bah bah
Alle reacties Link kopieren
quote:renate73 schreef op 13 oktober 2014 @ 09:50:

[...]



Was in de supermarkt en haar dochtertje was erbij, heb het dus maar netjes gehouden.Je kan ook heel netjes en vriendelijk zeggen dat je een kattenbak prima met handschoenen aan kan verschonen dus dat het onzin is dat de kat weg moet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze (zelfreinigende) kattenbak. Ideaal. Misschien een idee voor jouw kennis.

quote:sugarmiss schreef op 13 oktober 2014 @ 09:54:

[...]





Je kan ook heel netjes en vriendelijk zeggen dat je een kattenbak prima met handschoenen aan kan verschonen dus dat het onzin is dat de kat weg moet.Ja lijkt mij ook.
Alle reacties Link kopieren
Wat een slap excuus, ze wil gewoon van die kat af!

Waar heeft die man het zo druk mee, dat hij niet eens af en toe de kattenbak te verschonen?

Dan staat ze er zeker straks met die baby ook helemaal alleen voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wardijntje, 19 seconden geleden

Wat een slap excuus, ze wil gewoon van die kat af!

Waar heeft die man het zo druk mee, dat hij niet eens af en toe de kattenbak te verschonen?

Dan staat ze er zeker straks met die baby ook helemaal alleen voor.



Met zijn werk misschien? Die van mij moet ook vaak naar het buitenland.



Ze kan inderdaad gewoon huishoudhandschoenen aantrekken en zelf de bak verschonen of iemand vragen om de kattenbak voor haar te doen. Voor de kattenbak hoeft de kat niet weg in elk geval.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 13 oktober 2014 @ 09:47:

Zo zitten alle asiels ook vol, kitten is zoooo leuk, na een paar maanden moet de volwassen kat weg.



Dat dacht ik ook, tot dat ik een kat bij het asiel wilde gaan halen.

Die waren er niet.

Bleek allemaal wel mee te vallen met die enorme aantallen katten.

Ja, er waren er een paar die blind, incontinent of vals waren. Maar daar had ik ook geen zin in.

Na lang zoeken een katten opvang gevonden waar ze nog een kitten hadden die nog niet geplaatst was. En ik hoefde niet persé een kitten. Een volwassen kat was ook prima geweest.



Ja, er zullen best mensen zijn die zonder een goede reden hun kat weg doen. Maar de enorme aantallen waar het viva-forum ons mee wil bang maken. Neuh...
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 13 oktober 2014 @ 09:54:

[...]





Je kan ook heel netjes en vriendelijk zeggen dat je een kattenbak prima met handschoenen aan kan verschonen dus dat het onzin is dat de kat weg moet.Stond zo perplex, dat ik daar dus helemaal niet aan gedacht heb
quote:renate73 schreef op 13 oktober 2014 @ 10:12:

[...]



Stond zo perplex, dat ik daar dus helemaal niet aan gedacht hebDat je ook rustig kan reageren in een supermarkt?
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 13 oktober 2014 @ 10:04:

[...]





Met zijn werk misschien? Die van mij moet ook vaak naar het buitenland.



Ze kan inderdaad gewoon huishoudhandschoenen aantrekken en zelf de bak verschonen of iemand vragen om de kattenbak voor haar te doen. Voor de kattenbak hoeft de kat niet weg in elk geval.



Tja, dat zou kunnen natuurlijk, niet aan gedacht.

Maar dan nog: als ze samen vinden dat zijn baan geen belemmering is voor het verzorgen van een baby, dan snap ik niet dat een kat wel een probleem is.

Het kattenbakprobleem is toch ook maar tijdelijk, daar is toch wel een (huishoud)mouw aan te passen.
En weer wordt een wsch. lief kattenbeest de dupe van het egoïsme van de eigenaar!! Arm beestje !!
Alle reacties Link kopieren
Wat een slappe smoes om je kat weg te doen.

Kan iemand van de buren of familie die bak niet verschonen?
Alle reacties Link kopieren
quote:noreservations schreef op 13 oktober 2014 @ 10:07:

[...]



Dat dacht ik ook, tot dat ik een kat bij het asiel wilde gaan halen.

Die waren er niet.

Bleek allemaal wel mee te vallen met die enorme aantallen katten.

Ja, er waren er een paar die blind, incontinent of vals waren. Maar daar had ik ook geen zin in.

Na lang zoeken een katten opvang gevonden waar ze nog een kitten hadden die nog niet geplaatst was. En ik hoefde niet persé een kitten. Een volwassen kat was ook prima geweest.



Ja, er zullen best mensen zijn die zonder een goede reden hun kat weg doen. Maar de enorme aantallen waar het viva-forum ons mee wil bang maken. Neuh...Dat verschilt dan denk ik per asiel/omgeving. Ik heb een tijdje vrijwilligerswerk gedaan bij het asiel hier en die zat toch echt bomvol met katten, vooral in vakantieperiodes namen de aantallen fors toe.
Alle reacties Link kopieren
Ben kort geleden bevallen. Nou ik dacht er tijdens mijn zwangerschap echt niet aan de kat weg te doen!



Mijn vriend was op uitzending dus die kon de kattenbak ook noet doen. Gelukkig had ik een hele lieve stiefdochter die hem deed maar anders was ik naar een andere oplossing gaan kijken dat ik hem zelf kon doen.



Onze kat poept alleen op de kattenbak, hij plast op de wc.
Nouja, als mensen hun kat niet meer willen, heb ik liever dat ze dit gewoon aangeven en een goed vervangend te huis zoeken, dan dat ze op een slechte plek belanden of verwaarloosd worden. Mensen mogen toch van mening veranderen, of hun omstandigheden veranderen? Kan je het wel niet mee eens zijn en verontwaardigd gaan roepen 'Had je maar geen kat moeten nemen!", maar het kán natuurlijk gewoon. Ik ken echt geen mensen die roekeloos een huisdier nemen, volgens mij denkt 95% van de mensen er heel goed over na. Ik heb overigens zelf 2 oude katten, overgenomen van een gezin, want ze bleken toch niet goed met kinderen te kunnen. Volgens sommige mensen hier op het viva forum hadden die mensen dan maar geen kinderen moeten nemen Hallo, het is een kát hoor.



TO, ik zou gewoon aangeven dat je geen zin hebt ik nog een kat, prima toch. En uitleggen dat ze de bak gewoon zelf schoon kan maken. Maar ik denk dat deze mw. sowieso redelijk klaar is met de kat, ze kan zelf ook wel bedenken dat er manieren zijn om de zwanger-kattenbak situatie op te lossen.
quote:Supersoulfighter schreef op 13 oktober 2014 @ 10:38:

Nouja, als mensen hun kat niet meer willen, heb ik liever dat ze dit gewoon aangeven en een goed vervangend te huis zoeken, dan dat ze op een slechte plek belanden of verwaarloosd worden.

Eens!



Mensen mogen toch van mening veranderen,

Het is geen bankstel!



of hun omstandigheden veranderen? Kan je het wel niet mee eens zijn en verontwaardigd gaan roepen 'Had je maar geen kat moeten nemen!", maar het kán natuurlijk gewoon. Ik ken echt geen mensen die roekeloos een huisdier nemen,

Kijk eens op marktplaats



volgens mij denkt 95% van de mensen er heel goed over na. Ik heb overigens zelf 2 oude katten, overgenomen van een gezin, want ze bleken toch niet goed met kinderen te kunnen. Volgens sommige mensen hier op het viva forum hadden die mensen dan maar geen kinderen moeten nemen Hallo, het is een kát hoor.



TO, ik zou gewoon aangeven dat je geen zin hebt ik nog een kat, prima toch. En uitleggen dat ze de bak gewoon zelf schoon kan maken. Maar ik denk dat deze mw. sowieso redelijk klaar is met de kat, ze kan zelf ook wel bedenken dat er manieren zijn om de zwanger-kattenbak situatie op te lossen.
Alle reacties Link kopieren
De man is zeker niet één dag in de week thuis en heeft dan ook zeker geen vijf minuten over....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven