Oke .. Volgende stap mbt nieuwe badkamer

17-02-2015 16:39 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na heel wat weken snuffelen en googlen weten we wat we willen, tekeningen opgevraagd , zijn we in de volgende fase beland.. Offertes ..



Nu dachten we zelf om bij 3 zaken een offerte te laten maken met hierin dezelfde spullen zodat het ook echt vergelijkbaar is . Kan dat ?



Uiteindelijk zullen we 1 kiezen die qua prijs en idee ons het meest aanspreekt , maar hoe doe je dat dan met die andere 2 .hoe vrijblijvend is een offerte eigenlijk ?



Wie heeft er recentelijk een badkamer gekocht en hoe heb jij het aangepakt .
Alle reacties Link kopieren
Het kan, maar het vergt wat overredingskracht om te doen alsof deze winkel écht, ja, echt de winkel is waar de boel aangeschaft wordt. Een offerte met tekening is een hoop werk, en dat doen ze niet zomaar even, of het is heel globaal.



Wij hebben twee badkamers geïnstalleerd, en dat heel verschillend gedaan, bij de ene heeft man de houten meubels zelf gemaakt, en komen bad en waskommen bij een outlet vandaan. Bij de andere badkamer de meubels van een veilingbedrijf. In beide gevallen de tegels na lange zoektocht gevonden. Spiegels, spotjes ed via internet.

Toen alles zelf gedaan, met uitzondering van stucen en tegelen.

Het kant en klaar kopen van een badkamer vonden we veeel te duur!
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt toch je vaste klusser hiervoor?



Weet je dat het wellicht voordeliger is om dit aan een ZZPer uit te besteden?

'Mijn' ZZPer heeft prijsafspraken bij badkamerboeren en dat kan behoorlijk veel schelen.
Alle reacties Link kopieren
Wij kunnen zelf niets, dus alles moet gedaan worden

We hebben een vast budget , erboven kan niet .



Bij zaak 1 werd duidelijk gezegd dat her vrijblijvend was en komen ze opmeten . Niets getekend ,



Morgen willen we naar no 2 gaan en no 3 is een zzp man die alles plaatst wat wij aanschaffen ..( laatste optie verwachten wij als goedkoopst alleen qua garantie etc zitten we te dubben )
Alle reacties Link kopieren
Pimpelmees klopt, hij heeft al eerder kets gedaan voor ons , maar nog niet eerder zo'n grote klus .. En het is niet raar om te vergelijken toch ?
Die ervaring hadden wij juist niet, Ambra!

Toen mijn vriend en ik begin dit jaar op pad gingen voor een nieuwe badkamer, waren we juist aangenaam verrast hoe er in diverse zaken uitgebreid de tijd werd genomen voor ons.

Hoewel we duidelijk aangaven nog in de 'we kijken nog/ inspiratie' fase zaten, kwamen we uiteindelijk met een paar gedetailleerde tekeningen incl. (definitieve) prijsopgave van de hele badkamer thuis.



Het blijven toch verkopers...
Alle reacties Link kopieren
Slwishper dat hopen wij ook. Ik hoef niet voor dubbeltje oo eerste rang te zitten maar ik wil wel weten wat de badkamer mensen bedenken tegenover mijn zzp man. Zijn specialiteit is niet perse badkamers .. En aangezien wij echt een mini badkamer hebben waar wel alles in moet. Moet het ook wel goed gaan ..
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben toen vrijblijvend tekeningen kunnen laten maken, net zoals van de keukens. Beide bij meerdere verschillende bedrijven.

We hoefde niet te betalen en niks te tekenen.
NOOIT wat tekenen in ieder geval. En als je de offerte tekent "omdat dat moet" lees het dan eerst goed. In principe is een offerte vrijblijvend, en hoef je die dus niet te tekenen. Sta sterk in je schoenen als je gaat en laat je niet verleiden door mooie aanbiedingen die alleen die dag geldig zijn. Er zijn heel wat zaken die je heeeel graag overhalen.
Alle reacties Link kopieren
We slaan alles over wat maar iets te maken heeft met de mandemakers groep ;). We kiezen voor kleinere zaken ..
Alle reacties Link kopieren
Beste Poldervrouw, wij hebben in december een nieuwe badkamer laten installeren. Wij kunnen zelf ook niets, dus alles moest gedaan worden. Wij hebben bij 3 bedrijven een offerte laten maken. De eerste was Brugman, die meteen afviel. Wat een vreselijke ervaring. Niet met ons meedenken, geen digitale tekening, en veeeeel te duur. Daarna langdurig heen en weer gependeld tussen een landelijke zaak en een regionale. Beide hadden goede ideeën. Beide weigerden overigens een offerte met tot in detail aangegeven wat de douche, badkamermeubel etc kostten en wat voor merk en type het was. We kregen een digitale print mee en een totaalbedrag. Uiteindelijk hebben we voor het regionale bedrijf gekozen omdat ze veel kennis van zaken hadden, niets anders deden dan in de regio badkamers bouwen en dat al 30 jaar lang, en ze kwalitatief net iets betere spullen leverden dan de andere zaak. De prijs was slikken. We wisten dat we de hoofdprijs zouden betalen, maar dit was wel erg veel geld. Toch zijn we nu zo blij met het mooie resultaat! En de service is perfect. Ze zijn al drie keer langs geweest voor een kleinigheid. Het is de bedoeling dat het resultaat minsten twintig jaar meegaat, haha. En wij sparen nu weer om het gat aan te vullen.
Alle reacties Link kopieren
Sommige zaken zeggen niet duurder te zijn dan internet, qua spullen. Kan je zo maar dikke 1000 euro schelen, als je zelf eerst goed zoekt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt natuurlijk ook alles zelf bestellen via internet en een klusser inhuren. Is een stuk voordeliger dan alles bij 1 zaak. Je keus is dan ook veel ruimer.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
BGB we hebben qua kraan. Douchecabine , toilet en rainshower goed in beeld wat die kosten op internet .. Badmeubel en spiegelkast kiezen we van "huismerk " ( en weten we richtprijs ) enige wat we niet echt in beeld hebben zijn tegels en de wijze van verlichting
Alle reacties Link kopieren
Wij vonden het heel moeilijk om zelf te gaan zoeken omdat we niet wisten waar we op moesten letten. Hoe herken je goede kwaliteit? Bovendien kost het veel tijd om alle spullen los te kopen, en je moet ze ook op kunnen slaan. We hebben ervoor gekozen duurder uit te zijn in ruil voor gemak en tijdswinst. En nu na 2 maanden gebruik van de gloednieuwe badkamer heb ik er alle vertrouwen in dat de tegels, het sanitair en meubilair goede kwaliteit zijn. We houden alles ook heel mooi schoon, haha.
Alle reacties Link kopieren
Fruitschaal , qua merken weten we het wel. Hans grohe voor kranen en douche , douche cabine hsk of sealskin, toilet sfinx of villeroy en Boch, inbouw frame geberit.. Door veel te zoeken etc. Kom je wel oo die merken . Het is dat ikea geen half hoge kasten heeft, anders hadden we daar meubel gekocht
Alle reacties Link kopieren
Wat de tegels betreft hebben wij voor gladde witte wandtegels van 30 x 60 gekozen. Die bevallen goed. Qua verlichting hebben we een rail met 6 verstelbare, dimbare spotjes. Vooral dat dimbare is heerlijk. Hiervoor hadden we met onze felle plafondlamp soms het idee in een koelcel te douchen, ook omdat we geen goed werkende verwarming hadden.
Alle reacties Link kopieren
Fruitschaal wat voor een soort spots zijn dat ? Vandaag eerste offerte laten maken .. Viel mee.. Eens zien wat er nog af kan ;)



Ook wij tegels 30x60 mat wit op muur en 60x60 antraciet op vloer , die zelfde antraciet in smalle versie in smalle band bij douche (alsof de vloer daar door loopt )
Alle reacties Link kopieren
Ik kan geen plaatje plakken, maar als je googelt op badkamerlamp 88474 van Rietveldlampen, zie je wat ik bedoel.
Ik heb de (merk)spullen zelf aangeschaft bij de Hornbach en de lokale tegelboer. Het werk is naar tevredenheid uitgevoerd door een ZZPer die dergelijke klus ook al bij bekenden gedaan had.



Een klus uit laten voeren is een kwestie van vertrouwen, of je het nou door een "zaak" laat doen, of een ZZPer. Door een ZZPer kun je vaak een deel van het werk zwart laten doen, wat voor beide partijen financieel voordelig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven