omwisselen inbouwapparatuur

17-08-2016 00:40 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoii



as donderdag krijg ik de sleutel van mijn nieuwe appartement. nu zitten daar in de keuken goedkopere inbouwapparaten in dan ik nu in mijn huidig appartementje heb.

mag ik de apparaten uit mijn huidige appartement wisselen met die uit mijn nieuwe appartement?
Alle reacties Link kopieren
Gaat het om huur of koop?



Al zou het mogen, zou ik het persoonlijk een beetje vreemd vinden om inbouwmeuk te gaan verwisselen.
Waarom zou het niet mogen. Als je ooit weggaat doe je die originele weer terug
Alle reacties Link kopieren
quote:Corona67 schreef op 17 augustus 2016 @ 00:46:

Waarom zou het niet mogen. Als je ooit weggaat doe je die originele weer terugDat kan niet als ze de originele apparatuur in haar oude appartement gaat inbouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan wat er in je huurcontract staat, als het huur is. Als er bv staat dat je veranderingen moet overleggen, lijkt me dat je plan weinig kans van slagen heeft bij je oude verhuurbedrijf/baas.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat je huidige huurbaas / WBV daarmee akkoord gaat.
Bij koop zal het niet gaan aangezien de kopende partij er vanuit gaat te krijgen wat ze gezien hebben.



Bij huur lijkt mij dat dit alleen gaat als jij de inbouwapparatuur zelf betaalt heb.
Denk je dat dat allemaal gaat passen? En huurde je oude appartement bij dezelfde wonningstichting als je nieuwe appartement?
Alle reacties Link kopieren
Raar. En een wbv die inbouwappararuur levert bestaat volgens mij niet. Dit zou alleen kunnen als je je oude appartement nog niet hebt verkocht en dat zou dan weer aangepast moeten worden in je verkoopverhaal. En dan zal je vervolgens zien dat je apparatuur stuk gaat. Duurder betekent niet automatisch beter.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Fame: in ons huurhuis van de woningbouw zat 10 jaar geleden al inbouwapparatuur (koelkast met vriezer, oven, afzuigkap en gaskookplaat. Het kan dus wel.



Ik denk dat omwisselen niet kan/mag TO. Als je huidige woning huur is vind de huurbaas dat vast niet goed dat jij er goedkopere spullen inzet, als je huidige woning koop is is de koper er niet blij mee als die iets gekocht heeft en nu iets anders geleverd krijgt.

Het zou misschien kunnen als jij nu huurt en de apparatuur zelf betaald hebt. Maar wat een moeite, en stel dat er iets beschadigd bij het verwijderen/ plaatsen, dan moet je dat ook weer herstellen.
quote:chocolol schreef op 17 augustus 2016 @ 00:59:

[...]



Dat kan niet als ze de originele apparatuur in haar oude appartement gaat inbouwen.

Ik begreep het verkeerd.

Nee, dan kan het idd niet nee
Als het huur is, dan zijn de huurbazen het daar vast niet mee eens.

Als het koop is, dan zijn de nieuwe eigenaren van je oude huis het daar vast niet mee eens.



Dus nee, lijkt me niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toestemming vragen dan hoor je meteen of je het daar mag laten als die inbouwapparatuur in je volgende huis niet past. Die kans is overigens best groot.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Meestal plaatst de verhuurder geen apparatuur. Die is daar gekomen omdat een huurder die daar zelf heeft geplaatst en daar ook heeft gelaten toen hij ging verhuizen. Het werd toen eigendom van de verhuurder. Dat scheelde voor de oude huurder ook in sjouwen naar het grootvuil plus het werk wat hij er anders aan had om de opengevallen plekken een net aanzien geven met plankjes e.d.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Het gaat bij beide appartementen om koop.
quote:Ankie00 schreef op 18 augustus 2016 @ 09:19:

Bedankt voor jullie reacties. Het gaat bij beide appartementen om koop.Heb je de kopers gemeld dat je de apparatuur uit de keuken ging vervangen? Want als je dat niet gedaan hebt, kun je uiteraard niet die apparaten vervangen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ankie00 schreef op 18 augustus 2016 @ 09:19:

Bedankt voor jullie reacties. Het gaat bij beide appartementen om koop.Is je oude appartement al verkocht? Zo ja, dan krijg je problemen wat de kopers hebben het gekocht "as is" tenzij duidelijk vermeld was dat je de inbouwapparatuur mee ging nemen. Zo nee: dan kan je doen wat je wilt. Het zijn jouw spullen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven