On Topic - Ik ben een milieuzondaar

25-03-2015 16:01 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Iedere week vertelt een vrouw in Viva haar persoonlijke verhaal in de rubriek On Topic. Binnenkort is dat het verhaal van Noortje, die toegeeft een milieuzondaar te zijn. Ze rijdt een SUV, gooit vaak eten weg, heeft de verwarming altijd op 22 graden staan en gooit haar kauwgom gewoon op straat. Daarom vragen we jou:



Ben jij een milieuzondaar?

Zo ja, wat doe je wat milieutechnisch eigenlijk écht niet kan.



We zijn benieuwd naar jullie reacties. Een aantal ervan wordt geplaatst bij het artikel.



Dank jullie wel, alvast.
Kauwgom op straat gooien is gewoon aso. Verder is het ook erg zonde van het geld, maar dat moet iedereen lekker zelf weten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Honeymoonquiz schreef op 25 maart 2015 @ 16:04:

Kauwgom op straat gooien is gewoon aso. Verder is het ook erg zonde van het geld, maar dat moet iedereen lekker zelf weten.

Eensch. Vuilnis op straat gooien is voor Tokkies.

Wat je met je geld doet moet je lekker zelf weten, al koop je tien SUV's en staat de kachel op 25 en de ramen open, daar heeft een ander niks mee te maken.
Alle reacties Link kopieren
Boeiend...
Ik gooi niets op straat.

Ik gooi wel glas en plastic in één zak, omdat er geen bakken in de buurt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, milieutechnisch gezien zou je niet moeten vliegen.



Ik word wel nieuwsgierig van deze Noortje. Waarom doet ze smerige dingen als haar kauwgom op straat gooien? Waarom is haar huis warm als ze er niet is? Maar vooral: waarom vindt ze dat alles vertelwaardig? Als ze geen zin heeft om verder na te denken dan haar neus lang is mag dat, maar waarom zou je je daarop laten voorstaan?
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 25 maart 2015 @ 16:09:

Ik gooi niets op straat.

Ik gooi wel glas en plastic in één zak, omdat er geen bakken in de buurt zijn.Idem, ook oud papier. Ik ga geen tien minuten sjouwen met afval.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Nou maar hopen dat Noortje geen kinderen heeft...... is en geen voorbeeld, en als iedereen dat zou doen, in wat voor wereld leven we dan.....





Ik vind sowieso een SUV in de stad moeten ze laten betalen.....
Alle reacties Link kopieren
quote:dojobo schreef op 25 maart 2015 @ 16:14:

Nou maar hopen dat Noortje geen kinderen heeft...... is en geen voorbeeld, en als iedereen dat zou doen, in wat voor wereld leven we dan.....





Ik vind sowieso een SUV in de stad moeten ze laten betalen.....En ik vind dat ze mensen die onzin uitkramen moeten laten betalen, maar ja, hoe leg je dat vast in een wet.
Alle reacties Link kopieren
En weer klopt er niet zoveel aan het verhaal. Er zijn niet veel vrouwen die een SUV rijden, zijn toch meestal mannen. En als het al een vrouw is die er in rijd is dat er toch eentje met geld en status en die zie ik niet snel kauwgom op straat gooien.
Plastic wordt door onze gemeente gefilterd dus dat kan in een bak. Ik gooi de appelmoespot in de grijze afvalcontainer. Verder ben ik niet perfect dus er zal Wel meer anders moeten, maar weet het even niet.
Alle reacties Link kopieren
Ha ha ha Markovic..... wat ben je toch een grapjas.....blij dat ik je niet ken!
Alle reacties Link kopieren
quote:dojobo schreef op 25 maart 2015 @ 16:29:

Ha ha ha Markovic..... wat ben je toch een grapjas.....blij dat ik je niet ken!Insgelijks!
Alle reacties Link kopieren
quote:milena1 schreef op 25 maart 2015 @ 16:08:

Boeiend... Net als alle andere OnTopic topics.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Yeah right. Dus die Noortje laat zich interviewen over haar asociale en domme gedrag.



Zeg me alsjeblieft dat het een door Viva verzonnen personage is? Please?
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 25 maart 2015 @ 16:43:

Yeah right. Dus die Noortje laat zich interviewen over haar asociale en domme gedrag.



Zeg me alsjeblieft dat het een door Viva verzonnen personage is? Please?Tuurlijk is dat zo. Ze moeten toch iets doen om de rubriek vol te krijgen met *kuch* interessante artikelen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
In de stad waarin ik woon hebben we drie kliko's. Een voor GFT en rest, een voor plastic en een voor papier. Je daar niet aan houden (en er wordt wekelijks gecontroleerd) kost je 120 euro. Dus nee, ik ben geen milieu zondaar. Die mogelijkheid hebben we niet. En ik ben heel blij met dit systeem in onze gemeente.



In onze keuken heb ik dus ook drie bakken staan. Ik snap niet waar mensen zo moeilijk over doen. Je scheidt je afval gewoon. Heel simpel.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
quote:dojobo schreef op 25 maart 2015 @ 16:14:

Nou maar hopen dat Noortje geen kinderen heeft...... is en geen voorbeeld, en als iedereen dat zou doen, in wat voor wereld leven we dan.....





Ik vind sowieso een SUV in de stad moeten ze laten betalen.....Met kinderen ben je pas een milieuzondaar.
God is dit echt?



Help, ik ben een slecht mens, een milieu 'zondaar' nog wel, boete doen bij Groenlinks en voor straf met een kriebelende, door Mongolen op de steppe biologisch in elkaar gedraaide juten onderbroek slapen voor een maand voor loutering.
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 25 maart 2015 @ 17:22:

In de stad waarin ik woon hebben we drie kliko's. Een voor GFT en rest, een voor plastic en een voor papier. Je daar niet aan houden (en er wordt wekelijks gecontroleerd) kost je 120 euro. Dus nee, ik ben geen milieu zondaar. Die mogelijkheid hebben we niet. En ik ben heel blij met dit systeem in onze gemeente.



In onze keuken heb ik dus ook drie bakken staan. Ik snap niet waar mensen zo moeilijk over doen. Je scheidt je afval gewoon. Heel simpel.



In mijn stad is 1 ondergrondse container voor alles.

Drie kliko's is ook gewoon wel makkelijk. Ik moet dus naar 3 verschillende punten in de uiteinden van de stad om papier, plastic en de rest weg te mieteren. Voor gft is hier niet eens een optie. Die ene bak in mijn keuken staat eigenlijk al in de weg, dus ja, ik snap wel waar mensen moeilijk over doen.
quote:adorabull schreef op 25 maart 2015 @ 17:22:

In de stad waarin ik woon hebben we drie kliko's. Een voor GFT en rest, een voor plastic en een voor papier. Je daar niet aan houden (en er wordt wekelijks gecontroleerd) kost je 120 euro. Dus nee, ik ben geen milieu zondaar. Die mogelijkheid hebben we niet. En ik ben heel blij met dit systeem in onze gemeente.



In onze keuken heb ik dus ook drie bakken staan. Ik snap niet waar mensen zo moeilijk over doen. Je scheidt je afval gewoon. Heel simpel.



Huh?

Gvt en rest bij elkaar?

Wij hebben een groene en grijze bak; voor gtf en restafval, voor plastic speciale zakken die 1x per twee weken opgehaald worden, oud papier word 1x per maand opgehaald, en voor glas is de glasbak.



Als je gft en restafval mengt, dan kan het toch niet meer gecomposteerd worden?
quote:adorabull schreef op 25 maart 2015 @ 17:22:

In de stad waarin ik woon hebben we drie kliko's. Een voor GFT en rest, een voor plastic en een voor papier. Je daar niet aan houden (en er wordt wekelijks gecontroleerd) kost je 120 euro. Dus nee, ik ben geen milieu zondaar. Die mogelijkheid hebben we niet. En ik ben heel blij met dit systeem in onze gemeente.



In onze keuken heb ik dus ook drie bakken staan. Ik snap niet waar mensen zo moeilijk over doen. Je scheidt je afval gewoon. Heel simpel.

moet je er wel plek voor hebben. Die heb ik niet.



Maar er was geloof ik al eens een onderzoek geweest dat alles scheiden niet echt veel uit haalt en meer milieu kost dan het op levert (drie maal aan laten rijden, extra plastic bakken, etc).



Als men echt serieus om wil gaan met milieu, doet men het versmelten van plastic buiten de atmosfeer.
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 25 maart 2015 @ 16:08:

[...]



Eensch. Vuilnis op straat gooien is voor Tokkies.

Wat je met je geld doet moet je lekker zelf weten, al koop je tien SUV's en staat de kachel op 25 en de ramen open, daar heeft een ander niks mee te maken.Het gaat hier niet over hoe iemand zijn geld besteed, maar hoe je om gaat met het milieu
quote:strikjemetstippels schreef op 25 maart 2015 @ 17:35:

[...]



moet je er wel plek voor hebben. Die heb ik niet.



Maar er was geloof ik al eens een onderzoek geweest dat alles scheiden niet echt veel uit haalt en meer milieu kost dan het op levert (drie maal aan laten rijden, extra plastic bakken, etc).



Als men echt serieus om wil gaan met milieu, doet men het versmelten van plastic buiten de atmosfeer.Erger nog, je levert het gescheiden in en later gooien ze de boel toch weer bij elkaar....
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucky_Birdie schreef op 25 maart 2015 @ 17:35:

[...]





Huh?

Gvt en rest bij elkaar?

Wij hebben een groene en grijze bak; voor gtf en restafval, voor plastic speciale zakken die 1x per twee weken opgehaald worden, oud papier word 1x per maand opgehaald, en voor glas is de glasbak.



Als je gft en restafval mengt, dan kan het toch niet meer gecomposteerd worden?Zo is het in mijn woonplaats ook,alleen hier wordt alles 1x in de 3 weken opgehaald
If you don,t like whats,s being said,change the conversation

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven