Onderburen gestamp door slecht laminaat?

18-05-2016 18:47 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik heel gevoelig ben voor omgevingslawaai, daarbij uit mijn vorige huis verhuisd ben dankzij een schreeuwende idiote w.s alcoholische onderbuurman (tot 3 uur 'nachts ) wilde ik nu weleens rustig wonen. duh

Dus ik dacht ik ga ver weg in het uiterste puntje van een noordelijke buitenwijk van een kleine stad wonen, uit 1982.In een bovenwoning, geen bovenburen.

Maar nu hoor ik dus mijn onderburen op de begane grond lopen...en als ik ze alleen hoorde lopen was het zo'n ramp nog niet.Maar het is een gebonk en een gestamp alsof een stel olifanten onder mij huizen..

Komt dit grotendeels door verkeerd gelegd laminaat bij de onderburen of moet dit als normaal worden gezien?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor mijn buren ook en die van 2 huizen verder ook als ze met de meubels schuiven.



Neem een hutje op de hei als je niets wil horen.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
Vraag het iemand als die bij je over de vloer komt. Hoe kunnen wij vanaf hier nou zeggen of het normale leefgeluiden zijn?
Alle reacties Link kopieren
1982, is die flat wel goed geïsoleerd?
Alle reacties Link kopieren
quote:Moirai schreef op 18 mei 2016 @ 18:49:

Ik hoor mijn buren ook en die van 2 huizen verder ook als ze met de meubels schuiven.



Neem een hutje op de hei als je niets wil horen.nee, daar gaat het hier niet om.Als ik geweten had dat je toch altijd gestamp van (onder)buren hoort, was ik niet zo ver van het centrum gaan wonen.
Ik hoor de buren ook de trap op lopen, schuiven, enz, maar dat komt doordat het huis oud is en gebrekkig geïsoleerd is. Is jouw huis wel goed genoeg geïsoleerd? Je zou ook in gesprek kunnen gaan met de onderburen en vragen of ze een extra verend matje onder hun laminaat willen leggen, waardoor het gestamp minder zou moeten worden



Dit is een suggestie. Het hoeft niet maar als TO er zoveel last van heeft kan ze overwegen om het zelf te doen
Alle reacties Link kopieren
Als het laminaat bij de onderburen al verkeerd gelegd zou zijn kun je daar toch niets aan veranderen? De onderburen wonen op de bg neem ik aan? Verdiepingswoningen moeten een dragende vloer plaatsen ivm geluidsoverlast maar voor de bg zijn die regels er niet volgens mij? Er zit niets anders op dan het te accepteren denk ik...
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 18 mei 2016 @ 18:51:

[...]





nee, daar gaat het hier niet om.Als ik geweten had dat je toch altijd gestamp van (onder)buren hoort, was ik niet zo ver van het centrum gaan wonen.



Rare opmerking.

Je weet toch wel dat je altijd de kans hebt je buren te horen? Zeker met een woning uit 1982 loop je de kans.
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 18 mei 2016 @ 18:51:

[...]





nee, daar gaat het hier niet om.Als ik geweten had dat je toch altijd gestamp van (onder)buren hoort, was ik niet zo ver van het centrum gaan wonen.Natuurlijk hoor je altijd wel iets van je buren als je aangrenzende woningen hebt. Ben je nog nooit in iemand anders huis geweest?
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Ik hoor mijn onderburen ook. Ik kan me er echt niet aan storen hoor.

Beter woon je vrijstaand als je niet tegen geluiden kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sommar schreef op 18 mei 2016 @ 18:54:

Ik hoor de buren ook de trap op lopen, schuiven, enz, maar dat komt doordat het huis oud is en gebrekkig geïsoleerd is. Is jouw huis wel goed genoeg geïsoleerd? Je zou ook in gesprek kunnen gaan met de onderburen en vragen of ze een extra verend matje onder hun laminaat willen leggen, waardoor het gestamp minder zou moeten worden

Het moet niet gekker worden.

Eerst maar eens uitzoeken of het echt zo erg is als TO beweert. Daarnaast is de flat waarschijnlijk niet goed geisoleerd.
quote:minnimouse schreef op 18 mei 2016 @ 18:56:

[...]



Het moet niet gekker worden.

Eerst maar eens uitzoeken of het echt zo erg is als TO beweert. Daarnaast is de flat waarschijnlijk niet goed geisoleerd.Ik zeg niet dat het moet hoor, het was een suggestie aangezien to er duidelijk gek van wordt. Zelf vind ik het ook overdreven maar je kan altijd meedenken met iemand
Alle reacties Link kopieren
Doe op de wanden, de vloer en het plafond van dat eierschuimrubber. Verf het wit voor een leuk bijpassend effect.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sommar schreef op 18 mei 2016 @ 18:54:

Ik hoor de buren ook de trap op lopen, schuiven, enz, maar dat komt doordat het huis oud is en gebrekkig geïsoleerd is. Is jouw huis wel goed genoeg geïsoleerd? Je zou ook in gesprek kunnen gaan met de onderburen en vragen of ze een extra verend matje onder hun laminaat willen leggen, waardoor het gestamp minder zou moeten wordenEven de vloer er uit en er weer in?
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
Heb je nieuwe onderburen dan? Als je er zo gevoelig voor bent, dan zoek je toch even uit voor je ergens gaat wonen hoe het met omgevingsgeluiden zit?
Alle reacties Link kopieren
Vrijstaand gaan wonen, wij hebben nergens last van en niemand van ons.



Rijtjeshuis uit jaren 60 heb ik ook in gewoond. Leefgeluiden deal with it. Het is niet anders het is normaal dat mensen lopen en je kunt niet verwachten dat iedereen op zijn tenen gaat lopen voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Wat scheelt het om ver buiten het centrum te gaan wonen. Het heeft toch met het huis te maken en de mensen die er wonen.

Beetje nutteloos dus.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de opmerking dat je maar in een hutje op de hei moet gaan wonen of vrijstaand vrij flauw. Mensen die last van burengeluid hebben, zouden dat heus wel doen als ze dat konden betalen. Eigenlijk moeten de mensen die veel lawaai maken eerder in dat hutje gaan wonen, dan heeft tenminste niemand last van ze.

Maar hoe de benedenburen dat gebonk en stampen produceren, weten we niet TO. Als het laminaat verkeerd gelegd is, gaan ze dat toch niet opnieuw leggen. Is het wel 's nachts rustig?
Je kan ook oordoppen aanschaffen. Dit vermindert het geluid zeker weten
quote:miedo schreef op 18 mei 2016 @ 18:51:

[...]





nee, daar gaat het hier niet om.Als ik geweten had dat je toch altijd gestamp van (onder)buren hoort, was ik niet zo ver van het centrum gaan wonen.En wat maakt dan dat je denkt dat je buiten het centrum niets zult horen van je buren? Als je buren hebt hoor je nou eenmaal wel eens wat. Misschien horen jouw buren jou de wc wel doortrekken, weet jij veel.
Alle reacties Link kopieren
Oei..ja ook een trauma van mij..alleen woonde ik toen beneden. Mijn bovenbuurman had geen ondervloer onder zijn laminaat. . Weet je wat het ook is, je gaat erop letten en dan wordt het bijna iets psychologisch. Ik hoop je eraan zal wennen.
aan het typen...
quote:Moirai schreef op 18 mei 2016 @ 18:58:

[...]



Even de vloer er uit en er weer in?Moet er niet aan denken!?
Ik denk dat het antwoord ligt in je eigen gevoeligheid voor geluid. Waarom ga je weer in een appartement wonen als je weet dat je niet tegen geluid kunt?



Investeer in goede oordopjes.
quote:parbleumondieu schreef op 18 mei 2016 @ 19:00:

Ik vind de opmerking dat je maar in een hutje op de hei moet gaan wonen of vrijstaand vrij flauw. Mensen die last van burengeluid hebben, zouden dat heus wel doen als ze dat konden betalen. Eigenlijk moeten de mensen die veel lawaai maken eerder in dat hutje gaan wonen, dan heeft tenminste niemand last van ze.

Maar misschien maken die mensen wel helemaal geen lawaai he, misschien vindt TO het alleen maar lawaai.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sommar schreef op 18 mei 2016 @ 18:57:

[...]





Ik zeg niet dat het moet hoor, het was een suggestie aangezien to er duidelijk gek van wordt. Zelf vind ik het ook overdreven maar je kan altijd meedenken met iemand



Ja dat kan, maar ik heb het idee dat het probleem bij TO ligt.

Buiten het centrum wonen heeft weinig zin aangezien er in buitenwijken ook overlast kan zijn. Dat ligt niet aan de wijk, maar aan de mensen en het huis.



In mijn vorige huis had ik ook last van de onderbuurman en ja, ik werd er weleens gek van. Maar die man was hardhorend en de huizen waren zeer slecht geisoleerd. Dan kan ik wel aan de onderbuurman vragen of hij er wat aan wil doen, maar als het huis zo slecht geisoleerd is dan helpt niks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven