Onderburen gestamp door slecht laminaat?

18-05-2016 18:47 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik heel gevoelig ben voor omgevingslawaai, daarbij uit mijn vorige huis verhuisd ben dankzij een schreeuwende idiote w.s alcoholische onderbuurman (tot 3 uur 'nachts ) wilde ik nu weleens rustig wonen. duh

Dus ik dacht ik ga ver weg in het uiterste puntje van een noordelijke buitenwijk van een kleine stad wonen, uit 1982.In een bovenwoning, geen bovenburen.

Maar nu hoor ik dus mijn onderburen op de begane grond lopen...en als ik ze alleen hoorde lopen was het zo'n ramp nog niet.Maar het is een gebonk en een gestamp alsof een stel olifanten onder mij huizen..

Komt dit grotendeels door verkeerd gelegd laminaat bij de onderburen of moet dit als normaal worden gezien?
Huur of koop?



Toevoeging: ik vind het niet normaal. Zeker omdat het om de onderburen gaat. Daarnaast is overlast een persoonlijk iets. Als het gestamp jouw woongenot aantast mag je best proberen de overlast te verminderen. Wat je het beste kunt doen om de overlast te beperken hangt af van of je koopt of huurt.
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 18 mei 2016 @ 19:00:

Ik vind de opmerking dat je maar in een hutje op de hei moet gaan wonen of vrijstaand vrij flauw. Mensen die last van burengeluid hebben, zouden dat heus wel doen als ze dat konden betalen. Eigenlijk moeten de mensen die veel lawaai maken eerder in dat hutje gaan wonen, dan heeft tenminste niemand last van ze.

Maar hoe de benedenburen dat gebonk en stampen produceren, weten we niet TO. Als het laminaat verkeerd gelegd is, gaan ze dat toch niet opnieuw leggen. Is het wel 's nachts rustig?

Wat is veel lawaai?

Ik hoor mijn buurmannen pissen.

De honden blaffen.

Stoelen schuiven bij 2 huizen verderop.



Gewoon geleef, geen gestamp en gebonk.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:miedo schreef op 18 mei 2016 @ 18:51:

[...]





nee, daar gaat het hier niet om.Als ik geweten had dat je toch altijd gestamp van (onder)buren hoort, was ik niet zo ver van het centrum gaan wonen.Dat heeft toch niks met het centrum te maken? Geluid van buren. Je hoeft maar 1 enkele buur te hebben om ze te horen.. Of je nou midden in adam woont of op de steppe in siberie..
Oo kom op zeg alsof je moet accepteren dat je als je een op een flat woont dat er nou eenmaal lawaai is.





Vervelend To ik zou er gods kriegel van worden. Kun je niet met de buren overleggen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 18 mei 2016 @ 19:14:

Oo kom op zeg alsof je moet accepteren dat je als je een op een flat woont dat er nou eenmaal lawaai is.





Vervelend To ik zou er gods kriegel van worden. Kun je niet met de buren overleggen?Lezen is ook een kunst he?
Alle reacties Link kopieren
quote:Gooloib schreef op 18 mei 2016 @ 19:10:

[...]



Dat heeft toch niks met het centrum te maken? Geluid van buren. Je hoeft maar 1 enkele buur te hebben om ze te horen.. Of je nou midden in adam woont of op de steppe in siberie..het is in deze stad zo(meeste steden) dat de huizen verder weg van het centrum vaak van nieuwere bouwjaren zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst eens een vriend vragen of die wilt komen luisteren wat die ervan vindt. Is het teveel lawaai, of ben jij overgevoelig voor geluid.



Het kan zijn dat ze met schoenen aan in huis lopen en een vloer hebben liggen die erg doorklinkt. En sommige mensen zetten keihard hun hak neer met lopen en dat klinkt dan als stampen en dan maakt het niet uit of ze wel of geen schoenen aan hebben of welke vloer er ook ligt, maar ze lopen dan gewoon als olifanten :-)



Bepaalde geluiden horen er helaas bij, ik zou nu eerst checken of het normale leefgeluiden zijn. Mocht dit niet het geval zijn, dan op een normale manier een gesprek aangaan. Wellicht zijn ze er helemaal niet van bewust of horen ze jou ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:safrat schreef op 18 mei 2016 @ 19:04:

Huur of koop?



Toevoeging: ik vind het niet normaal. Zeker omdat het om de onderburen gaat. Daarnaast is overlast een persoonlijk iets. Als het gestamp jouw woongenot aantast mag je best proberen de overlast te verminderen. Wat je het beste kunt doen om de overlast te beperken hangt af van of je koopt of huurt.



huur



Als ik kon kopen, had ik wel iets beters gekocht hoor
Het is jammer dat ook deze woning niet is wat je er van verwacht had. Ik zou inderdaad een vriend(in) laten meeluisteren om te kijken of het redelijk is dat je met de onderburen in gesprek gaat.



Waar heb je precies last van? Gaat het alleen om geloop in huis of ook om andere dingen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Moirai schreef op 18 mei 2016 @ 19:05:

[...]



Wat is veel lawaai?

Ik hoor mijn buurmannen pissen.

De honden blaffen.

Stoelen schuiven bij 2 huizen verderop.



Gewoon geleef, geen gestamp en gebonk.Honden die blaffen zitten bij mij snel in de irritatiezone. En ketelenmuziek.
quote:Moirai schreef op 18 mei 2016 @ 18:55:

[...]



Natuurlijk hoor je altijd wel iets van je buren als je aangrenzende woningen hebt. Ben je nog nooit in iemand anders huis geweest?Ik hoor mijn buren zeer zelden. Alleen als de buurvrouw binnen loopt met hakschoenen. Dat was ook mijn eerste gedachte bij de OP: lopen ze binnen met schoenen aan?
Oh en toen mijn buurjongen nog thuis woonde, heb ik hem een keer 's avonds gehoord toen hij het erg gezellig had met zijn vriendinnetje
Joh, ik woon in een compleet verbouwde jaren 60' woning met een geïsoleerde muren en zolder, dubbelglas en sta gekoppeld aan mijn buren door middel van een overkapping en ieder een aparte hobbyruimte. En nóg hoor ik ze soms. Dus wat Rubberducky zegt, haal er even een vriendin bij om te horen of het gewoon leefgeluiden zijn die in jouw oren meer lijken, of dat je even in gesprek moet.



Maar wees dus bewust dat de meeste leefgeluiden normaal zijn en dat je ook met onderburen wat kunt horen. Anders het eerder genoemde hutje op de hei opzoeken.
quote:miedo schreef op 18 mei 2016 @ 19:24:

[...]





huur



Als ik kon kopen, had ik wel iets beters gekocht hoor



Ja, zo'n vermoeden had ik al.

Begin maar met dossieropbouw. Overleg via mail whatsapp of sms. Dien een klacht in bij de woningbouwvereniging, schakel de wijkagent in en vervolgens buurtbemiddeling. Geluidsonderzoek kan ook. En uiteindelijk een civiele procedure.



Gewoon in contact blijven met buren is natuurlijk het beste, maar zorg dan wel dat je die gesprekken zwart op wit hebt.



Verder kan je je afvragen of je zoveel moeite moet doen voor een huurhuis. En of je niet te geluidsgevoelig bent. Ik denk namelijk ook wel dat normale leefgeluiden erbij horen.



Maar in principe kan je er wel wat mee. Er zijn richtlijnen voor het aantal decibel per dagdeel, het is verplicht een geluidswerende ondervloer te hebben en in sommige appartementen mag sowieso geen harde vloer liggen.



Even uitzoeken dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:safrat schreef op 18 mei 2016 @ 19:40:

[...]





Ja, zo'n vermoeden had ik al.

Begin maar met dossieropbouw. Overleg via mail whatsapp of sms. Dien een klacht in bij de woningbouwvereniging, schakel de wijkagent in en vervolgens buurtbemiddeling. Geluidsonderzoek kan ook. En uiteindelijk een civiele procedure.



Gewoon in contact blijven met buren is natuurlijk het beste, maar zorg dan wel dat je die gesprekken zwart op wit hebt.



Verder kan je je afvragen of je zoveel moeite moet doen voor een huurhuis. En of je niet te geluidsgevoelig bent. Ik denk namelijk ook wel dat normale leefgeluiden erbij horen.



Maar in principe kan je er wel wat mee. Er zijn richtlijnen voor het aantal decibel per dagdeel, het is verplicht een geluidswerende ondervloer te hebben en in sommige appartementen mag sowieso geen harde vloer liggen.



Even uitzoeken dus.





Is dit serieus?
Nou ja, als je bovenburen (zoals de mijne) hun kleinkind met schoenen aan over het laminaat laten rennen en met speelgoed laten gooien, dan heeft die supergoede ondervloer ook geen zin.

Ben er vanavond maar weer aan de deur gegaan. Sommige mensen snappen ook niet dat je rekening met elkaar moet houden.
quote:minnimouse schreef op 18 mei 2016 @ 19:41:

[...]







Is dit serieus?Want?
Alle reacties Link kopieren
quote:safrat schreef op 18 mei 2016 @ 19:52:

[...]





Want?



Nou omdat je nogal overdrijft met je:



"Ja, zo'n vermoeden had ik al.

Begin maar met dossieropbouw. Overleg via mail whatsapp of sms. Dien een klacht in bij de woningbouwvereniging, schakel de wijkagent in en vervolgens buurtbemiddeling. Geluidsonderzoek kan ook. En uiteindelijk een civiele procedure."



Eerst eens normaal het gesprek aangaan of iemand laten luisteren is er niet meer bij? Nee gelijk dossieropbouw, de woningbouw inlichten en de wijkagent in huis halen. Alsjeblieft zeg.
quote:minnimouse schreef op 18 mei 2016 @ 19:55:

[...]





Nou omdat je nogal overdrijft met je:



"Ja, zo'n vermoeden had ik al.

Begin maar met dossieropbouw. Overleg via mail whatsapp of sms. Dien een klacht in bij de woningbouwvereniging, schakel de wijkagent in en vervolgens buurtbemiddeling. Geluidsonderzoek kan ook. En uiteindelijk een civiele procedure."



Eerst eens normaal het gesprek aangaan of iemand laten luisteren is er niet meer bij? Nee gelijk dossieropbouw, de woningbouw inlichten en de wijkagent in huis halen. Alsjeblieft zeg.



De rest van mijn post heb je niet gelezen? Of komt die halve quote jou toevallig goed uit?



Het zijn gewoon stappen die ze kan nemen he. Er staat niet voor niets vervolgens en uiteindelijk. Dossieropbouw staat een goed gesprek niet in de weg toch? Misschien zelf iets beter lezen?
quote:miedo schreef op 18 mei 2016 @ 19:24:

[...]





het is in deze stad zo(meeste steden) dat de huizen verder weg van het centrum vaak van nieuwere bouwjaren zijnMaar jij woont niet in een nieuwer bouwjaar huis, dus dat raakt kant noch wal
Alle reacties Link kopieren
wat hier gezegd werd, mensen laten luisteren naar de "loopgeluiden"en verder eens naar de buren toestappen vind ik goede tips voor nu.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gooloib schreef op 18 mei 2016 @ 20:23:

[...]



Maar jij woont niet in een nieuwer bouwjaar huis, dus dat raakt kant noch wale doch, meeste huizen in deze stad zijn van jaren 30 of hoogstens jaren 60!
Alle reacties Link kopieren
Safrat heeft gelijk met het gehele verhaal, echter denk ik dat in dit geval de sensitiviteit het probleem is. Eerlijk gezegd, maar dat is lastig te beoordelen op afstand, denk ik dat je erg gevoelig bent voor geluid. Zeker als je je er op focust hoor je echt alles.

Misschien kun je wat met de volgende tips:

- zet een zacht achtergrondmuziekje op, dan focus je je minder op geluid van de buren.

- betrap je je zelf erop dat je je stoort aan geluid van de buren, ga iets anders doen

- kijk of je je eigen woning beter kan isoleren. Kijk ook bv of de schacht goed geisoleerd is.

- ga in gesprek met je buren waarbij je uitlegt dat jij gevoelig bent voor geluid en of ze hier rekening mee willen houden door bv sloffen in huis en dergelijke.

- de ggd biedt vaak ondersteuning bij het omgaan met leefgeluiden.

- zijn oordopjes een mogelijkheid of een koptelefoon

- probeer de oorzaak te achterhalen voor je gevoeligheid voor geluid, dan kun je dit ook aanpakken.



Het is altijd heel naar als je hier als persoon last van hebt, en ook voor je buren. De meeste buren willen wel helpen / aanpassen maar weten vaak niet hoe.



Overigens woon ik in een appartementencomplex met dikke betonnen muren, en echt ik hoor mijn boven en onderburen ook meerdere malen per week. Dat is helaas de makke van een appartement. Je hoort altijd veel / alles. T grappige is dat juist hier overlastgezinnen worden geplaatst omdat het zo geluidsdicht is vanwege de superdikke tussenmuren. Maar dan nog Een andere buurman in dit gebouw heeft omdat hij zo geluidsgevoelig is overal extra voorzetwanden in gemaakt en geisoleerd. Helpt enorm (we hebben t uitgetest met muziekinstallaties
quote:miedo schreef op 18 mei 2016 @ 20:25:

[...]





e doch, meeste huizen in deze stad zijn van jaren 30 of hoogstens jaren 60!Ja en toch vind ik een huis van +35 jaar oud niet meer in "het nieuwere en goed geïsoleerde segment" vallen
Alle reacties Link kopieren
quote:safrat schreef op 18 mei 2016 @ 20:04:

[...]





De rest van mijn post heb je niet gelezen? Of komt die halve quote jou toevallig goed uit?



Het zijn gewoon stappen die ze kan nemen he. Er staat niet voor niets vervolgens en uiteindelijk. Dossieropbouw staat een goed gesprek niet in de weg toch? Misschien zelf iets beter lezen? Nou ik kan prima lezen en ik quote wat mij opvalt. Dat zegt niets over of ik de rest van je post wel of niet gelezen heb. Wellicht moet je duidelijker omschrijven wat je bedoelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven