onderzoeken of je in een andere stad kunt aarden

01-10-2014 21:58 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
dag dames, ik ben op zoek naar wat tips en misschien wel ervaringsverhalen over het volgende:



Mijn partner en ik zijn aan het overwegen om naar een andere stad te verhuizen. Aan de ene kant een avontuur en aan de andere kant ook wel spannend en best eng. Ik ben eerder naar een andere stad verhuisd maar toen weer teruggekeerd wegens heimwee. Dit was jaren terug toen ik nog een stuk jonger en minder in balans was.



Wat betreft de praktische zaken (werk, huis etc) weet ik wel wat er bij komt kijken/geregeld moet worden. Maar het 'emotionele' deel vind ik wat lastiger. Ga ik het daar wel leuk vinden? Kan ik daar aarden? Krijg ik niet weer heimwee? We zijn al regelmatig in de stad die we op het oog hebben geweest en het voelt er wel goed, maar dat is steeds maar kort, en het dagelijkse leven is toch altijd anders als je gewoon moet werken ed.



Ik snap dat jullie mijn vragen niet kunnen beantwoorden (helaas, haha), maar hoe kan ik uitzoeken of ik zou kunnen aarden in de nieuwe stad? Hoe zou jij dat aanpakken? Of misschien: hoe heb jij dat ooit aangepakt?



Alvast bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Is het niet een plan om twee weken proef te gaan wonen daar? In een B&B zit je vaak midden in het leven en kun je kijken hoe het bevalt. Kun je ondertussen gewoon 'doorleven' daar.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ik dat zou aanpakken? Gewoon doen.

Tenminste, zo heb ik het gedaan.

In het begin was het wel eens lastig, ik ben alleen en kende hier niemand, maar inmiddels heb ik mijn draai gevonden. Kwestie van niet meteen opgeven. En jezelf wel een beetje in het sociaal leven storten (hoewel dat nog wel eens wat meer zou mogen bij mij).
Ik zelf ben een aantal jaren geleden ook met man en kinderen naar een andere stad verhuist.

Vanaf dag 1 voelde het goed, de buurt, de sfeer, de stad zelf.

ik kwam er ook wel achter dat het mijn gezin was dat het " thuis" maakte.

doe het gewoon, terug kan " altijd".
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er maar aan waar je het precies over hebt.....



Ga je verhuizen voor een bestaande baan? Of moeten jullie allebei in je nieuwe woonplaats ook nog werk zoeken? Ga je van bijv. dordrecht naar Rotterdam of hebben we het over verhuizen van Vlissingen naar Groningen? Woon je nu in de plaats waar een van beiden (of zelfs beiden) opgegroeid is en familie heeft en ga ja naar een plek waar jullie "vreemd" zijn? Dat maakt allemaal veel verschil.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt! 2x 'gewoon doen', dat ga ik even laten bezinken mijn gevoel zegt 'ja waarom ook niet', misschien is dat ook wel een teken.



De tip om er twee weken te gaan proefwonen is ook een goede, alleen ons beider werk is te ver weg om dat te kunnen doen. Misschien moeten we daar dan maar een weekje vakantie van maken,
Alle reacties Link kopieren
Waarom willen jullie naar die andere stad? Jullie hebben daar dus allebei geen werk?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sassafras schreef op 01 oktober 2014 @ 22:48:

Het ligt er maar aan waar je het precies over hebt.....



Ga je verhuizen voor een bestaande baan? Of moeten jullie allebei in je nieuwe woonplaats ook nog werk zoeken? Ga je van bijv. dordrecht naar Rotterdam of hebben we het over verhuizen van Vlissingen naar Groningen? Woon je nu in de plaats waar een van beiden (of zelfs beiden) opgegroeid is en familie heeft en ga ja naar een plek waar jullie "vreemd" zijn? Dat maakt allemaal veel verschil.Dat maakt inderdaad verschil, maar heb ik bewust een beetje vaag gehouden ivm privacy. Het gaat om van een kleinere stad naar een grote stad, op flinke afstand. Niet een afstand die je aflegt voor een middagje op visite zeg maar. We moeten allebei een nieuwe baan zoeken. Een van ons is er opgegroeid, maar woont er al heel lang niet meer. Het zou dus wel echt een 'nieuw begin' zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:ClaudeFiolle schreef op 01 oktober 2014 @ 22:58:

Waarom willen jullie naar die andere stad? Jullie hebben daar dus allebei geen werk?nee klopt, maar we willen eigenlijk wel eens iets nieuws, een beetje avontuur.
Alle reacties Link kopieren
Als je avontuur wilt, dan ga je toch gewoon? Een topic als dit lijkt er niet op te wijzen dat jij je graag in het avontuur stort.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Geef jezelf de tijd om te aarden, je draai te vinden.
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Je hebt er allebei geen baan? Dat zou ik dan eerst maar gaan regelen.
Alle reacties Link kopieren
Mexico211, als we besluiten om te gaan dan is dat natuurlijk prioriteit 1 maar we zijn nog maar aan het overwegen ;)
Alle reacties Link kopieren
ClaudeFiolle, dat is dus mijn twijfel, aan de ene kant denk ik ja, leuk! En aan de andere argh, spannend! Vandaar dat ik op onderzoek uit ben
Zou er eerst een paar weken proefwonen, op iemands huis passen bijv.

Dan kunje het pas echt 'voelen'.
Alle reacties Link kopieren
Als je er regelmatig komt, weet je toch al of het goed voelt of niet? Ga desnoods nog eens op wat andere tijdstippen. Parkeer je auto midden in de nacht in de gewenste wijk en loop een ommetje, om te voelen of je je veilig genoeg voelt. En ga eens op zaterdagavond langs om het geluidsniveau en de hoeveelheid hangjongeren te checken.

Maar buiten dat toch gewoon doen op basis van gevoel hoe je denkt over de stad.
Alle reacties Link kopieren
Zou boor mij van de stad afhangen. Van Amsterdam naar Almere trek ik niet (al schijnt het daar ook mooi wonen zijn), maar naar Maastricht of Groningen zou eventueel kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ben zelf opgegroeid in een dorpje in brabant, gestudeerd in maastricht en voor werk beland in Rotterdam, een stad waar ik niets mee had en niemand kende. Al mijn vriendinnen gingen (en wonen nog steeds in) Amsterdam en Utrecht. Heeft lang geduurd maar na ruim 3 jaar vind ik dit steeds meer mijn stad en wil ik eigenlijk niet meer weg. Als je jezelf de tijd gunt en investeert in het ontdekken van de stad, heb ik er alle vertrouwen in dat je in een nieuwe stad kan aarden (mits je natuurlijk ook in een fijne wijk gaat wonen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven