Online bakfiets kopen

19-11-2014 10:47 33 berichten
Ik ga een bakfiets kopen, en wel eentje van bakfiets.nl. Nu zit er in mijn stad geen fietsenhandel die ze verkoopt, maar wel eentje die bereid is hem te onderhouden als ik er ergens eentje vandaan tover. Dus nu google ik me suf, maar mijn google-skills lijken tezamen met mijn hersencellen op een lange zonvakantie sinds de geboorte van zoon. Wie kan me helpen? Ik heb inmiddels vier sites gevonden waar ik er eentje kan bestellen: bakfiets.nl zelf (duur) en drie sites die ze goedkoper kunnen leveren (2x in A'dam, 1x in Wageningen). Echter: nr. 1 in A'dam heeft slechte recensies, nr. 2 in A'dam heeft geen recensies en vraagt een lidmaatschap en nr. 3 reageert niet op mijn mail. Dat mag natuurlijk, maar dat doet me vrezen voor ellende als er in het bestelproces iets misgaat.



Heeft iemand goede ervaringen met een bepaalde site? Of kan iemand beter googlen dan ik (vast wel )? Mijn dank is schier oneindig!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er gewoon een van marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
Zou je hem niet eerst willen proberen dan, of heb je dat al gedaan? Wij hebben hem eerst getest in een winkel (ver weg) en laten bezorgen.
Ik heb hem al uitgeprobeerd bij vrienden in het land, dus ik weet dat hij fijn fietst. Ik durf er niet eentje van MP af te halen. Alle aangeboden bakfietsen staan al twee maanden op minimaal een uur rijden, dat is logistiek onhandig hier. Een webwinkel moet het dus worden. Als er niet meer te vinden zijn dan de drie die ik gevonden heb, ga ik een gokje wagen, maar liever heb ik fijne ervaringen voor ik bestel Of meer keus.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik bij mijn vriend ook een bakfiets wilde heb ik de fabriek gebeld. Die gaf me de naam van een winkel die zou kunnen bestellen. Helaas wilde de winkel niet meewerken (geen idee waarom, lijkt me makkelijk verdient) via de fabriek kreeg ik een nummer van een mobiele fietsenmaker en die is 'm uiteindelijk voor me gaan bestellen en heeft 'm ook bezorgd.

Maar als je in a dam wil bestellen waarom dan niet gewoon halen? daar zijn toch winkels genoeg.

Btw jouw fietsenwinkel kan 'm dus gewoon bij azor bestellen hoor.
Helaas wil mijn winkel hem niet bestellen. Dat is op zich geen probleem, want dat kan ik ook wel zelf, maar ik zou het graag doen bij een betrouwbare site Ik wil hem liever niet in Amsterdam halen, dat is anderhalf uur rijden, maar is ook niet nodig aangezien de winkels in Amsterdam ze thuisbezorgen.



Misschien ben ik niet helemaal duidelijk (kan goed, vannacht vijf voedingen ): ik zoek een fijne, betrouwbare online winkel die bakfiets.nl bakfietsen levert. Ik heb inmiddels gevonden:



rijwielreus.nl (bijzonder matige recensies)

hetzwartefietsenplan.nl (geen recensies en lidmaatschap)

debakfietswinkel.nl (geen recensies en reageert niet)



Heeft iemand ervaringen met bovenstaande sites? Of weet iemand een betere?
Alle reacties Link kopieren
Iig NIET hetzwartefietsenplan doen, erg slecht. Volgens vriendin de fietsenmaakster dan, en ik geloof haar direct.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 19 november 2014 @ 11:52:

Helaas wil mijn winkel hem niet bestellen. Dat is op zich geen probleem, want dat kan ik ook wel zelf, maar ik zou het graag doen bij een betrouwbare site Ik wil hem liever niet in Amsterdam halen, dat is anderhalf uur rijden, maar is ook niet nodig aangezien de winkels in Amsterdam ze thuisbezorgen.



Misschien ben ik niet helemaal duidelijk (kan goed, vannacht vijf voedingen ): ik zoek een fijne, betrouwbare online winkel die bakfiets.nl bakfietsen levert. Ik heb inmiddels gevonden:



rijwielreus.nl (bijzonder matige recensies)

hetzwartefietsenplan.nl (geen recensies en lidmaatschap)

debakfietswinkel.nl (geen recensies en reageert niet)



Heeft iemand ervaringen met bovenstaande sites? Of weet iemand een betere?Maar als je azor eens belt dan weten die misschien wel een winkel bij jou in de buurt. Ook makkelijker met de eerste (gratis) service beurt. De fietsen van bakfiets.nl zijn namelijk azor fietsen. Zo ben ik ook aan de rijdende fietsmeneer gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Btw je schrijft dat je bakfiets.nl te duur vind. Maar zijn die andere sites wel echt goedkoper? Ga het goed na want er zijn een hoop dingen die er soms bovenop komen. Stuurpin/zadelpin (wel niet verend) verlichting (soms niet standaard meegerekend) etc.

Ik vind bakfiets niet zo duur eigenlijk
Het scheelt 300 euro, verlichting inclusief. Zadel- en stuurpin zal ik even nakijken.



De dichtstbijzijnde dealer zit op 20 autominuten. Dat kan wel als er geen alternatief is, maar liever laat ik hem thuisbezorgen, vandaar dit topic. Dank dat je zo meedenkt! Het zwartefietsenplan gaat in ieder geval van het lijstje
Mijn buurman is fietsenmaker en ik heb het idee dat hij vrij representatief is voor álle Nederlandse fietsenmakers. Daarom verbaast het me ook niks dat de jouwe niet reageert op e-mail. Die mensen hebben een werkplaats vol gereedschap, verkopen een product dat sinds 1850 niet noemenswaardig verandert is, en dan denk jij dat zo iemand elke week zijn e-mail checkt? Waarschijnlijk hangt zijn draaitelefoon nog aan de muur in de gang.

Ik zou hem bellen.

En als ik fietsenmakers beledigd heb, dan mijn excuses.
quote:Pantax schreef op 19 november 2014 @ 13:14:

Het scheelt 300 euro, verlichting inclusief. Zadel- en stuurpin zal ik even nakijken.



De dichtstbijzijnde dealer zit op 20 autominuten. Dat kan wel als er geen alternatief is, maar liever laat ik hem thuisbezorgen, vandaar dit topic. Dank dat je zo meedenkt! Het zwartefietsenplan gaat in ieder geval van het lijstje Maar fietsenmakers hebben toch allemaal zo'n busje waarin ze hun fietsen thuis bezorgen? Heb je die beste man al gebeld, of íe een busje heeft en hem bij jou kan bezorgen?
Het is een webwinkel. Het is volgens de site de bedoeling dat ik bestel via de webshop en betaal via creditcard of ideal. Dan is het toch niet gek dat ik verwacht dat ze reageren op digitaal contact?
Lieve Katherina, het is best een optie als er geen andere mogelijkheid is, maar de beste man is 300 euro duurder èn zo ver weg dat ik voor garantiezaken en servicebeurten ofwel steeds een busje moet huren of hem lief aan moet kijken of hij het ding komt halen. Dat is allemaal zóveel minder aantrekkelijk dat ik eerst de makkelijkere opties wil verkennen, hence dit topic.
quote:Pantax schreef op 19 november 2014 @ 13:35:

Lieve Katherina, het is best een optie als er geen andere mogelijkheid is, maar de beste man is 300 euro duurder èn zo ver weg dat ik voor garantiezaken en servicebeurten ofwel steeds een busje moet huren of hem lief aan moet kijken of hij het ding komt halen. Dat is allemaal zóveel minder aantrekkelijk dat ik eerst de makkelijkere opties wil verkennen, hence dit topic.



Ik ben niet lief hoor. Echt niet :-)

Ik begrijp je trilemma geloof ik. In de buurt zit een fietsenmaker die het ding niet kan leveren maar wel wil onderhouden. De dichtstbijzijnde fysieke winkel is 300 euro duurder en de webwinkels reageren niet.

Toch nog een vraag tussendoor: heb je met de fysieke winkel die kan leveren al over de prijs onderhandelt? Hij kan tenslotte 0 euro omzet van je hebben als je hem helemaal niet bij hem besteld, en 300 euro minder dan hij normaal op zo'n fiets heeft als je hem wel bij hem besteld.

(ik was zelfstandig denken volledig verleert tijdens mijn zwangerschap, dus wellicht dat je dit detail nog niet onderzocht hebt)
En als hij hem dan uiteindelijk aan je verkoopt voor 300 euro minder, kun je het onderhoud natuurlijk nog steeds door de fietsenmaker om de hoek laten doen.
Ik vind je doorgaans anders best lief hoor



Ik kan de fysieke winkel inderdaad wel even bellen of ze iets aan de prijs kunnen doen en of ze hem willen bezorgen. Wie weet doen ze het gewoon, zou weer wat gedoe schelen.



Die webwinkels blijven hier in ieder geval ook schimmig. Ik ga eens even bellen met Winkel Ver Weg. En anders neem ik de gok gewoon met Winkel Matige Recensies. Die reageerde wel vrij vlot, dus er is in ieder geval iemand aan het werk daar
Het onderhoud gaat inderdaad hoe dan ook naar Winkel Om De Hoek, dat zijn aardige mensen En ze zitten om de hoek
Nou, succes ermee! Gedoe soms ook, als je wat wil.
Dank! Ik laat nog wel even weten of het gelukt is
Alle reacties Link kopieren
https://www.babboe.de/babboe-city-lastenrad.html



Ik weet niet of dit een optie is. Ze lijken me iets goedkoper.



Ook vond ik deze, behoorlijk goedkoop maar weet niet wat voor model je zoekt:



http://kleinanzeigen.ebay ... -rad-troy-kollektion-2015!/260504648-217-1147?ref=search



En 1,5 uur vanaf Amsterdam, dan zit je misschien dicht bij Duitsland, maar misschien ook niet.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/bakfiets-lastenrad-lastenfahrrad-3-rad-troy-kollektion-2015!/260504648-217-1147



Ja. Nu doet hij het wel. Deze kop kopiëren en in je bovenbalk zetten. Sorry, krijg het niet anders voor elkaar.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 19 november 2014 @ 13:53:

Het onderhoud gaat inderdaad hoe dan ook naar Winkel Om De Hoek, dat zijn aardige mensen En ze zitten om de hoek Begrijp niet waarom ze die fiets niet even voor je bestellen. Is echt zo gebeurt, één telefoontje van een winkel en het ding is de volgende dag in huis.
Alle reacties Link kopieren
quote:harry13 schreef op 19 november 2014 @ 14:16:

https://www.babboe.de/babboe-city-lastenrad.html



Ik weet niet of dit een optie is. Ze lijken me iets goedkoper.



Ook vond ik deze, behoorlijk goedkoop maar weet niet wat voor model je zoekt:



http://kleinanzeigen.ebay ... -rad-troy-kollektion-2015!/260504648-217-1147?ref=search



En 1,5 uur vanaf Amsterdam, dan zit je misschien dicht bij Duitsland, maar misschien ook niet.

Dat die baboo goedkoper is is logisch. Draaggewicht is max 100 kilo, die van azor/bakfiets.nl is tot 150 kilo. Zijn van die kleine instinkers.



De baboo is trouwens veel minder stabiel dan "die andere" Met zonder boodschappen en één kleintje te overzien. Met boodschappen en een wiebelkind of twee al een probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 19 november 2014 @ 14:25:

[...]



Dat die baboo goedkoper is is logisch. Draaggewicht is max 100 kilo, die van azor/bakfiets.nl is tot 150 kilo. Zijn van die kleine instinkers.



De baboo is trouwens veel minder stabiel dan "die andere" Met zonder boodschappen en één kleintje te overzien. Met boodschappen en een wiebelkind of twee al een probleem.Ik geloof je direct, het zal wel in de technische informatie staan die jij hebt maar ik kan het zo gauw op hun site niet vinden.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven