Ons kitten is weg...

31-10-2013 16:28 73 berichten
Lieve allemaal....

Sinds gister is ons kitten poesje weg. Ze speelt weleens in de achtertuin maar rent daarna altijd snel terug naar binnen. Ze is inmiddels 6 weken bij ons, dus het naar buiten gaan konden we gaan proberen. Wij deden het wel onder toezicht.

Maar nu is ze gister dus ontsnapt. En dramaqueen als ze is, had ik haar allang terug verwacht of in elk geval dr hysterische miauw moeten horen.

Niks van dat alles. Ze staat inmiddels bij Amivedi, en heb ook briefjes door de bussen van de buren gedaan. En bij meerdere mensen aangebeld. Als dit nog langer duurt, komen er ook foto's op straat te hangen.



Maar ik word hier helemaal gek. Heb vandaag de hele dag buiten gezocht en als een debiel dr naam geroepen. De vreselijkste beelden schieten aan me voorbij. Ja, ik ben gewoon echt gek op haar.

Voor hetzelfde geld is ze gewoon lekker op jacht oid. Alle vorige uit-probeer-keren ging ze een stukje de poort in en kwam ze binnen 5minuten terug. Ze weet wel waar we wonen, dus.

Bij elk opwaaiend blaadje in de tuin schiet mijn hart omhoog.



Het wordt zo weer donker en kouder en ik kan het gewoon niet uitstaan dat t kleintje straks niet warm op schoot ligt. Al kan ik er weinig aan doen verder, vandaag.



Pff ik wilde gewoon even mijn angst met jullie delen. Tegen mijn kindjes hou ik me groot, maar moest het even kwijt.....
Ach wat sneu en eng, zo'n kleintje al voor de 2e koude nacht alleen in het donker. Ik kan me volledig voorstellen dat je je er erg rot om voelt. Misschien vanavond nogmaals gaan zoeken en morgen inderdaad briefjes op hangen in de buurt, misschien is ze gewoon verdwaald?



Sterkte in ieder geval en ik hoop dat ze snel terug komt!
quote:roosv1989 schreef op 31 oktober 2013 @ 16:28:

Niks van dat alles. Ze staat inmiddels bij Amivedi, en heb ook briefjes door de bussen van de buren gedaan. En bij meerdere mensen aangebeld. Als dit nog langer duurt, komen er ook foto's op straat te hangen.

Gewoon gelijk al doen. Waarom zou je daarmee wachten?

Ik las laatst een tip dat je erbij kunt zetten dat ze medicijnen nodig heeft. Dan zullen anderen minder geneigd zijn om haar te 'houden'.



Ik hoop dat ze snel terug komt.
Ja mijn man heeft gister ook stad en land afgezocht.. vanavond weer uiteraard.

Ik heb de hele buurt al afgeroepen. Mijn andere poezen zijn soms ook weleens zolang weg, maar nu vertrouw ik het niet
Van die medicijnen is een hele goeie tip, gaan we doen!

Ik mis dat kleine snoetje zo!
Ach gossie. Wat sneu voor jullie en poes. Toen wij een x deze situatie hadden in de winter toen het regende en vroor heeft mijn opa buiten een grote doos op z'n zij gelegd met een mandje er in + kruik en een bakje water en eten. Hij verwarmde de kruik voor het naar bed gaan en vanaf dan elke 3 a 4 uur. Op de 2e ochtend lag kat er in.



Als je je zorgen maakt om de kou zou je dat kunnen doen. Maar kan me ook voorstellen dat je jezelf dan gekker maakt.



Is ze gechipt?
Alle reacties Link kopieren
Schakel ook kinderen uit de buurt in, die horen en zien ook nog wel eens wat. En postbodes/krantenbezorgers die de buurt goed kennen. Onze kat is toen hij nog klein was een keer ontsnapt en na een paar dagen terugbezorgd door de postbode!
Nee nog niet! Dat willen we binnenkort gaan doen.

Ach gos wat lief om te lezen van je opa. Vindt dat fijn om te lezen, zoveel mensen denken ach t is maar een beest. Nou het is dat ik kids heb, anders waren mn katjes het belangrijkst in mn leven. Ze is zo aandoenlijk!

Ik heb gewoon mijn slaapkamerraam open. Ik weet zeker dat als ze hier is, ze keihard gaat staan schreeuwen en ons wakker krijgt. Daarbij heb ik afgelopen nacht geen oog dicht gedaan in de hoop haar te horen....
Buurtkinderen ook een top idee!
Ga als het donker is zoeken en neem een zaklamp mee om in de bosjes te schijnen. Kattenogen lichten dan op.



Ik heb mijn katten een comando geleerd ( poespoespoes ) en ze elke keer als ik het roep iets lekkers te geven. Als ik dat nu dus roep, komen ze altijd. Handig voor als ze kwijt zijn. Probeer haar zoiets te leren als ze terug is.



Ik ga voor je duimen
Ja vanavond zeker weer zoeken. en ze luistert heel erg goed naar haar naam. Dat poespoes werkt alleen nog bij mn andere 2. Zij reageert meteen als ik haar roep, is enorm aanhalig dus ik ben gewoon bang dat ze ofwel dood/ver weg/bij iemand thuis zit....



Halsbandjes proberen we om meerdere redenen niet meer, onze katten trekken hem gewoon eraf of blijven overal achter hangen. En omdat zenog niet was gechipt, kan niemand dus weten dat ze hier hport.....
quote:pruttel schreef op 31 oktober 2013 @ 16:52:

Ga als het donker is zoeken en neem een zaklamp mee om in de bosjes te schijnen. Kattenogen lichten dan op.



Ik heb mijn katten een comando geleerd ( poespoespoes ) en ze elke keer als ik het roep iets lekkers te geven. Als ik dat nu dus roep, komen ze altijd. Handig voor als ze kwijt zijn. Probeer haar zoiets te leren als ze terug is.



Ik ga voor je duimen gewoon binnen houden, heb je dit probleem ook niet
Alle reacties Link kopieren
Hebben wij ook eens gehad, had de een of andere muts onze kitten binnen gehaald. Hadden zelf ook een roodwitte kitten niet goed gekeken ofzo. Briefjes bij de buurtsuper e.d. Toen hadden we hem gelukkig snel weer terug!
Alle reacties Link kopieren
quote:pruttel schreef op 31 oktober 2013 @ 16:52:





Ik heb mijn katten een comando geleerd ( poespoespoes ) en ze elke keer als ik het roep iets lekkers te geven. Als ik dat nu dus roep, komen ze altijd. Handig voor als ze kwijt zijn. Probeer haar zoiets te leren als ze terug is. Ja right. Tot je zo'n eigenwijs treft als de mijne, die denkt daahaag met je snoepjes, ik heb het naar mijn zin en blijf lekker weg tot half 4 vannacht. En als je dan de deur niet open doet ga ik keihard janken.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Desperate_Housewive schreef op 31 oktober 2013 @ 16:59:

[...]

gewoon binnen houden, heb je dit probleem ook niet



Mijn katten komen niet buiten, maar ik heb een belachelijk groot huis, met veel opslagruimte en de katten komen in alle vertrekken en zijn soms verstopt. Dus voor binnenshuis heb ik dat commando al nodig.



Maar bedankt voor de tip
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je kitten nu dan? Kans is groot natuurlijk dat ze binnen zit bij iemand.
Stressed is just desserts spelled backwards
Waarom laat je een niet gechipt kitten los buiten? Sneu zeg, voor jullie maar voor het arme beestje doodeng natuurlijk. Ik kan alleen maar voor jullie duimen dat ze snel terugkomt, sterkte!
quote:Maleficent schreef op 31 oktober 2013 @ 17:02:

[...]





Ja right. Tot je zo'n eigenwijs treft als de mijne, die denkt daahaag met je snoepjes, ik heb het naar mijn zin en blijf lekker weg tot half 4 vannacht. En als je dan de deur niet open doet ga ik keihard janken.



Ja, het blijft natuurlijk wel een kat he



TO succes met zoeken, hoop dat je je kitten gauw terug hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 31 oktober 2013 @ 16:59:

[...]

gewoon binnen houden, heb je dit probleem ook niet +1
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
18 weken is ze. En we blijven erbij. Alleen, was ik de was doen en waren de kinderen zo lief om de oudere kat naar buiten te laten....
Alle reacties Link kopieren
quote:Splinter_ schreef op 31 oktober 2013 @ 16:34:

[...]



Gewoon gelijk al doen. Waarom zou je daarmee wachten?

Ik las laatst een tip dat je erbij kunt zetten dat ze medicijnen nodig heeft. Dan zullen anderen minder geneigd zijn om haar te 'houden'.



Ik hoop dat ze snel terug komt.



Inderdaad een goede tip, alleen iedereen doet dit al.



Heel veel succes met het zoeken, ik hoop dat je haar gauw terug vind.
Waarom nu nog naar buiten laten? Had het de hele winter binnen gehouden, dan had het beestje zich veel beter kunnen redden!! arm klein ding!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat jullie haar gauw vinden! Misschien is de kans dat iemand haar in huis heeft genomen groter dan dat ze nu nog op straat zwerft.. Dus inderdaad foto's zsm ophangen in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Echt ophangen hoor die briefjes! Ik zelf vang al 12 jaar een kitten op

Ik vond haar hard mauwend tussen de struiken in de regen en heb haar mee naar huis genomen, wekenlang, nee, zelfs maandenlang heb ik overal (bij de supermarkt e.d.) gekeken of ik een briefje zag maar nee. Daarom is ze nog steeds hier.

Gelukkig is ze goed terecht gekomen
Alle reacties Link kopieren
Waar woon je? Heb je al een facebook bericht met foto in de rondte gedaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven