Ons kitten is weg...

31-10-2013 16:28 73 berichten
Lieve allemaal....

Sinds gister is ons kitten poesje weg. Ze speelt weleens in de achtertuin maar rent daarna altijd snel terug naar binnen. Ze is inmiddels 6 weken bij ons, dus het naar buiten gaan konden we gaan proberen. Wij deden het wel onder toezicht.

Maar nu is ze gister dus ontsnapt. En dramaqueen als ze is, had ik haar allang terug verwacht of in elk geval dr hysterische miauw moeten horen.

Niks van dat alles. Ze staat inmiddels bij Amivedi, en heb ook briefjes door de bussen van de buren gedaan. En bij meerdere mensen aangebeld. Als dit nog langer duurt, komen er ook foto's op straat te hangen.



Maar ik word hier helemaal gek. Heb vandaag de hele dag buiten gezocht en als een debiel dr naam geroepen. De vreselijkste beelden schieten aan me voorbij. Ja, ik ben gewoon echt gek op haar.

Voor hetzelfde geld is ze gewoon lekker op jacht oid. Alle vorige uit-probeer-keren ging ze een stukje de poort in en kwam ze binnen 5minuten terug. Ze weet wel waar we wonen, dus.

Bij elk opwaaiend blaadje in de tuin schiet mijn hart omhoog.



Het wordt zo weer donker en kouder en ik kan het gewoon niet uitstaan dat t kleintje straks niet warm op schoot ligt. Al kan ik er weinig aan doen verder, vandaag.



Pff ik wilde gewoon even mijn angst met jullie delen. Tegen mijn kindjes hou ik me groot, maar moest het even kwijt.....
Goed idee!
Alle reacties Link kopieren
Strooi rondje huis gebruikte kattenbakkorrels neer, poezen vinden de weg voornamelijk terug door geuren. Ga als het donker wordt op pad, een bang poes kruipt overdag weg, ga roepen en rammel met een bakje brokjes.



Tja verder kan ik alleen maar zeggen dat een kitten op deze leeftijd echt echt niet buiten hoort, ze is veel te jong om zich te redden. Ze rennen achter alles aan wat beweegt, ze kan zwanger raken, bij vechtpartijen kan ze zich niet goed verdedigen met alle gevolgen van dien.



Ik heb zelf 2 maanden geleden een kat gevonden, beestje loopt hier rond, heb er alles aan gedaan om eigenaar te vinden maar ik vrees dat die niet meer op komt dagen. Ook deze poes is niet gechipt wat het heel lastig maakt om een kat terug te bezorgen. Ik heb al wat mensen gesproken die haar in huis willen nemen, dit gaat om een poes van een jaar of 4. Ik denk dat jouw kitten bij iemand binnen zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:tomatensaus schreef op 31 oktober 2013 @ 17:58:

Waar woon je? Heb je al een facebook bericht met foto in de rondte gedaan?Dit kan heel goed werken!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Waarom is ze nog niet gechipt? Dat maakt het echt moeilijker haar te vinden. Ik zou ook via fb haar foto verspreiden. En misschien een adv in het lokale sufferdje?
ZE IS ER WEEEEEEER!
Alle reacties Link kopieren
:fijn!



zorg je er nu voor dat ze gechipt wordt en voorlopig binnen blijft?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ok, chippen, zo snel mogelijk en tot ze geholpen is niet meer naar buiten laten!
jaaaaaa zeker weten! Zoooooo blij.....
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat fijn dat ze terug is! Voelde een stijgende onrust voor jullie opkomen.... Nu meteen een afspraak maken voor chippen, mocht ze per ongeluk weer naar buiten piepen.
Alle reacties Link kopieren
Wil je haar alsjeblieft niet meer naar buiten laten? Het is nu al koud, het wordt nog kouder en ze is TE JONG om naar buiten te laten (zélfs al is het maar in de tuin!). Ze moet eerst geholpen worden (en dat is pas met 7/8 maanden oud) en dan nog zou ik het in de winter op die leeftijd nog altijd niet doen.



Meid, echt, ik las dit net en ik vond het super super erg voor je, maar ik vond het ook heel bizar om te lezen dat je haar al zo jong naar buiten laat gaan.



Maar voor nu: KNUFFELEN!! Heel veel knuffelen en heel veel plezier met haar natuurlijk :D. Je zult je rotgeschrokken zijn, maar gelukkig is ze weer veilig bij haar 'mama' en 'papa'. Pas goed op je kleintje .
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat je moet doen? Je kat binnen houden! Dan raak je hem nooit meer kwijt!
Alle reacties Link kopieren
Was ze al gesteriliseerd? (Denk het niet, gezien haar leeftijd) Maar ze zou natuurlijk ook bezwangerd kunnen zijn. Laat dit even checken bij de da.
quote:roosv1989 schreef op 31 oktober 2013 @ 18:28:

ZE IS ER WEEEEEEER!Wat fijn!!!!
Alle reacties Link kopieren
En? ga je de poes nu gewoon lekker binnenhouden? Of gaat ze straks gechipt en wel gewoon weer naar buiten. Gif eten, onder auto's lopen, door honden gebeten worden... Maar een afgesloten ruimte voor poes als je haar zo graag buiten laat maar laat haar niet los lopen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je beestje er weer is!
Alle reacties Link kopieren
Fijn. Snel laten chippen en dus lekker binnen houden. Zeker deze koude donkere periode. En dan in het voorjaar je tuin afzetten zodat ze wel naar buiten kan, maar niet meer kan ontsnappen (en dus ook niet aan alle gevaren van de grote boze buitenwereld wordt blootgesteld) (geldt trouwens ook voor je andere katten).
TO, afrasteren is heel makkelijk te doen met kippengaas en een paar latjes . Wij hebben het hier gedaan op ons terras. T'is toch het beste als je dit niet meer wilt meemaken.



Was alles goed met het meiske?
Alle reacties Link kopieren
Wat een zeikerds hier over dat binnenhouden!

Heerlijk dat ze er weer is! Ik weet hoe je je voelt, mijn kat loopt ook weg sinds kitten al. Zijn record is 5 dgn niet thuis komen...
Heeeee wat goed!
Alle reacties Link kopieren
quote:janna1986 schreef op 31 oktober 2013 @ 19:57:

Wat een zeikerds hier over dat binnenhouden!

Heerlijk dat ze er weer is! Ik weet hoe je je voelt, mijn kat loopt ook weg sinds kitten al. Zijn record is 5 dgn niet thuis komen... kom je dan ook niet "zeiken" als hij een keer niet meer thuiskomt?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn :D Hoe heb je haar terug gevonden???
We wonen kennelijk in een buurt waar iedereen op elkaars katten let, toen ik n bepaald blok inging wisten ze meteen waar ze was. Namelijk bij iemand een aantal rijtjes achter ons. Ze is gelukkig niet in de kou geweest dus!



Over t niet naar buiten laten heb ik zo mijn mening. Maar de winter blijft ze binnen! Zeker! Wat heb ik me druk gemaakt zeg....



Nu ligt ze heerlijk op schoot te knorren. Wat kan een mens gelukkig zijn!!!
Alle reacties Link kopieren
Kittens mogen pas met een half jaar naar buiten. Ik heb er zelf ook eentje van 12 weken en houd haar binnen tot ze een half jaar oud is. Dit wordt geadviseerd op verschillende websites over jonge katjes.



Wat enorm fijn dat ze weer terug is!!! Lekker binnen houden en straks in het voorjaar naar buiten laten gaan. Eerst even aan een lijntje in de tuin en daarna gewoon los. Ze zal dan niet zo ver meer van huis gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:roosv1989 schreef op 31 oktober 2013 @ 20:04:

We wonen kennelijk in een buurt waar iedereen op elkaars katten let, toen ik n bepaald blok inging wisten ze meteen waar ze was. Namelijk bij iemand een aantal rijtjes achter ons. Ze is gelukkig niet in de kou geweest dus!



Over t niet naar buiten laten heb ik zo mijn mening. Maar de winter blijft ze binnen! Zeker! Wat heb ik me druk gemaakt zeg....



Nu ligt ze heerlijk op schoot te knorren. Wat kan een mens gelukkig zijn!!!Ja, als je een kat naar buiten laat gaan kan dat gevolgen hebben. Maar ik vind ook dat zo'n beestje niet gemaakt is om binnen te blijven en de ruimte moet krijgen om haar territorium te verkennen, ook buiten mijn tuin. Dus ja, als er wat gebeurt is dat de consequentie. Maar ik zou wel wachten tot ze groot genoeg is om dat ook te kunnen en sowieso pas als je haar hebt laten helpen.. Dat mag idd pas met een maand of 7. Er zat hier pas een klein poesje in de boom en durfde er niet meer uit. Als katten wat groter zijn kunnen ze dat beter en lopen ze ook niet meer in 7 sloten tegelijk.
Je hebt helemaal gelijk mariek! We gaan nu nog beter opletten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven