Oops! voel opeens kittens bij mijn poes?

16-04-2015 20:18 3049 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, even kijken waar ik ga beginnen...

Onze lieve poes van bijna 5 is toen ze 6 maanden was geholpen...

Ze speelt dan ook vrolijk buiten en niks aan de hand...

tot zo ver.....



De laatste tijd viel het ons al op dat ze toch echt wel heel veel dikker werd, echt zo'n drachtige buik.

Aangezien ze een aantal jaar geleden geholpen is dachten we dat dat echt uitgesloten was.

Maar toen ze vanavond op haar rug lag (doet ze normaal ook niet) kon ik toch echt niet om die buik heen.. Heb mijn hand erop gelegd en ik voel duidelijk beweging van binnen!! op meerdere plekken ook !!

Meteen mijn man erbij geroepen en jaaa hoor die voelt het ook, overduidelijk.



Oke even relaxt.... morgen de dierenarts bellen denk ik maar.

Maar goed om me zo snel mogelijk toch even in te lezen wat info opzoeken op internet. Daar lees ik dat je kittens kunt voelen vanaf 7 weken en dat een kat ongeveer 8 weken drachtig is..

Dus om alvast zoveel mogelijk info te verzamelen, voor het geval dat..... Wie voelde er duidelijk kittens bij de poes en hoelang daarna beviel ze?

Wat kan ik ala minuut nog regelen en wat moet ik echt in huis hebben of weten (mocht het opeens toch beginnen)



Ik hoop dat iemand me hier een beetje op weg kan helpen zodat ik iniedergeval met een gerust hart kan gaan slapen vannacht.



Dankzij een tip; hieronder de linkjes naar de filmpjes met dagelijkse updates van ons leven met 9 pups, 4 kittens en 3 kinderen



Geboorte kitten nummer 3

Geboorte kitten nummer 4

Mauw met haar kittens + nieuwtje!

Update 1# Met Bo lopen en de kittens zijn aan het spelen

Update 2# Nieuw plekje voor Mauw en Bo heeft er moeite mee

Update 3# Kittens wegen Bo is onrustig en over de bevalling van Mauw

Update 4# Fase 1 van Bo haar bevalling

Update 5# Fase 2 van de bevalling van Bo van 9 pups

Update 6# Kittens puppies Kittens Puppies Kittens Puppies

Update 7# Kwispelende staartjes en valse noten

Update 8# Puppies wegen naar de markt en nog meer

Update 9# Kittens goed bekijken en slapende puppys

Update 10# Moederdag met 9 puppies 4 kittens en 3 kinderen + wat ik van ze kreeg

Update 11# Nieuw huisje voor donderstraaltje en de keuzes uit de pups

Update 12# Knuffelen in pyjama's en wankelende puppy's

Update 13# Bambi's onder de puppy's

Update 14# Pups ontworming geven en meer

Update 15# Kittens aan de wandel + geboortegewicht vs gewicht nu

Update 16# Pups en kittens beter bekijken

Update 17# even kort voorstellen

Update 18# Een definitieve keuze

Update 19# Pups en kittens steeds actiever

Update 20# Change of plans en speelparadijs

Update 21# Een rustig dagje

Update 22# Puppy meets kitten

Update 23# Hier wordt ik blij van na slecht nieuws

Update 24# Playtime

Update 25# Pups en kittens ontwormen en stiekem naar de overkant

Update 26# Pups voor het eerst pap en kittens aan het spelen

Update 27# Weer terug

Update 28# Heerlijk genieten met al die spelende en slapende beestjes

Update 29# 3e keer ontwormen vast voedsel en kittens op onderzoek uit

Update 30# Naar de dierenarts uitslag puppytest en voor het eerst naar buiten
morgen maar even naar de dierenarts om het eerst te laten checken?
Alle reacties Link kopieren
http://www.kattenplaza.nl/infobevalling
Jeetje zeg! Wat een verhaal.. Denk je dat je je kat goed beschermd hebt en krijg je ineens dit voor de kiezen!



Wat je echt in huis moet hebben: Schone handdoeken voor tijdens de bevalling, schone doeken voor later (om op te liggen etc.), gekookt water en een reismand voor als je toch 's nachts naar de dierenarts moet. Een zuigertje is ook handig voor als een kitten slijm in het bekje/neusje heeft en het niet kan ademen. Dit kun je ook simpelweg zelf uitzuigen maar das toch minder .



Verder een mooie mand/doos waarin poes zich prettig voelt en ze kan werpen. Zorg ook dat de temperatuur in huis niet te veel zakt.





http://www.kattenplaza.nl/infobevalling

Ik zou gewoon nu even het noodnummer van de DA bellen om telefonisch wat vragen te stellen. Vinden ze vast prima.
Bel de dierenarts.
Alle reacties Link kopieren
quote:tantetilly schreef op 16 april 2015 @ 20:21:

morgen maar even naar de dierenarts om het eerst te laten checken?Gaan we zeker doen ! maar juist om vanavond alvast een gerust gevoel te krijgen lijkt het me fijn wat concrete info van mensen te krijgen die hier wat meer in thuis zijn..
Alle reacties Link kopieren
Oeps! Wat bizar!
Een poes die geholpen wordt daarbij wordt de baarmoeder eruit gehaald voor zover ik weet, dus dit lijkt me onmogelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 16 april 2015 @ 20:23:

Jeetje zeg! Wat een verhaal.. Denk je dat je je kat goed beschermd hebt en krijg je ineens dit voor de kiezen!



Wat je echt in huis moet hebben: Schone handdoeken voor tijdens de bevalling, schone doeken voor later (om op te liggen etc.), gekookt water en een reismand voor als je toch 's nachts naar de dierenarts moet. Een zuigertje is ook handig voor als een kitten slijm in het bekje/neusje heeft en het niet kan ademen. Dit kun je ook simpelweg zelf uitzuigen maar das toch minder . Verder is een schone schaar (onderdompelen in kokend water) handig om bij de hand te hebben voor het geval moeders te uitgeput is om bijv. een navelstreng door te bijten (Moeders wel eerst een tijd laten proberen hoor!)



Verder een mooie mand/doos waarin poes zich prettig voelt en ze kan werpen. Zorg ook dat de temperatuur in huis niet te veel zakt.





http://www.kattenplaza.nl/infobevallingOh wat een fijne tips, bedankt ! ben ook al even wat filmpjes aan het bekijken op YouTube. Maar ontzettend fijn om dit even te weten.. kan ik er in ieder geval voor zorgen dat dit klaar ligt mocht het eventueel toch zo ver zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 16 april 2015 @ 20:25:

Een poes die geholpen wordt daarbij wordt de baarmoeder eruit gehaald voor zover ik weet, dus dit lijkt me onmogelijk.Normaliter worden alleen de eierstokken weggehaald, niet de baarmoeder.
volgens mij is het onmogelijk
quote:annavanandelle schreef op 16 april 2015 @ 20:25:

Een poes die geholpen wordt daarbij wordt de baarmoeder eruit gehaald voor zover ik weet, dus dit lijkt me onmogelijk.Bullshit (weer....).
quote:annavanandelle schreef op 16 april 2015 @ 20:25:

Een poes die geholpen wordt daarbij wordt de baarmoeder eruit gehaald voor zover ik weet, dus dit lijkt me onmogelijk.



Nu je het zegt ja... Bij dieren is er eigenlijk altijd sprake van castratie: Verwijdering van de gonaden (niet de baarmoeder, tenzij afwijkend). Dat betekent dat poes geen eierstokken meer heeft en dus kán ze niet zwanger zijn.



Morgen alsnog maar even naar de DA TO.. Misschien heeft ze iets anders in haar buik en voel je simpelweg de peristaltiek van de darmen.
quote:Bromelia schreef op 16 april 2015 @ 20:27:

volgens mij is het onmogelijkWant? Er gaat nooit wat mis bij een dierenarts?
quote:Livingthelife schreef op 16 april 2015 @ 20:26:

[...]





Oh wat een fijne tips, bedankt ! ben ook al even wat filmpjes aan het bekijken op YouTube. Maar ontzettend fijn om dit even te weten.. kan ik er in ieder geval voor zorgen dat dit klaar ligt mocht het eventueel toch zo ver zijnIk heb het deel van de schaar weg gehaald. Als je niet ervaren bent is dat denk ik toch een stap te ver . Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 16 april 2015 @ 20:25:

Een poes die geholpen wordt daarbij wordt de baarmoeder eruit gehaald voor zover ik weet, dus dit lijkt me onmogelijk.





Om heel eerlijk te zijn, ik heb geen idee :o

We hebben haar er toen gewoon heen gebracht, later weer opgehaald en ik heb nooit inhoudelijk gekeken wat het inhield.

Als dit geen dracht is, vreet ik mn schoenen op
Doe eens een foto van d'r buik? Hoe zit het met haar tepels? Die zouden nu goed zichtbaar moeten zijn.
Nee de eierstokken worden weggehaald en af en toe ook de baarmoeder....



Belangrijk is idd dat ze een rustig warm plekje heeft. Geen last van kinderen of andere dieren.

Bij mijn kat (2x nestje) zetten ik de doos al een paar weken van te voren klaar zodat ze dr aan kon wennen. Zij beviel toen ik niet thuis was (zelfs in een andere stad) toen ik thuis kwam lag ze netjes met dr kittens in de doos te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Nu we dat net gevoeld hebben zijn we er meer alert op maar jeetje er is constant beweging, als je gewoon naar haar buikje blijft kijken zie je het ook gewoon.

ik hou haar vanaf nu maar binnen en morgen ochtend meteen de dierenarts bellen
Alle reacties Link kopieren
Gekke vraag misschien, maar heeft ze niet gewoon last van haar darmpjes? Eet en poept ze goed? Wellicht gaat daar iets mis, vandaar haar opgezette buik en bewegingen in haar buikje? Het lijkt me tamelijk onmogelijk voor haar om zonder eileiders drachtig te raken. Tenzij slechts haar eileiders zijn doorgeknipt. Die kunnen zich, net als bij mensen, herstellen.
http://www.goeievraag.nl/ ... steriliseerde-kat-zwanger
niets gegeten buiten?
quote:gojohnnygo schreef op 16 april 2015 @ 20:32:

Tenzij slechts haar eileiders zijn doorgeknipt. Die kunnen zich, net als bij mensen, herstellen.



Daarom halen ze die er bij katten gewoon uit. Het boeit voor die kat niet dat ze die hormonen mist. Wij mensen zouden daar veel meer consequenties van ondervinden.



Ik zou willen zeggen dat het een schijnzwangerschap zou kunnen zijn. Maar TO baseert zich voornamelijk op de groei van de buik én de beweging.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 16 april 2015 @ 20:30:

Doe eens een foto van d'r buik? Hoe zit het met haar tepels? Die zouden nu goed zichtbaar moeten zijn.Hoe kan ik hier een foto plaatsen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 16 april 2015 @ 20:33:

[...]





Daarom halen ze die er bij katten gewoon uit. Het boeit voor die kat niet dat ze die hormonen mist. Wij mensen zouden daar veel meer consequenties van ondervinden.Ah, daar had ik nooit zo over nagedacht. Logisch ook eigenlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven