Oops! voel opeens kittens bij mijn poes?

16-04-2015 20:18 3049 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, even kijken waar ik ga beginnen...

Onze lieve poes van bijna 5 is toen ze 6 maanden was geholpen...

Ze speelt dan ook vrolijk buiten en niks aan de hand...

tot zo ver.....



De laatste tijd viel het ons al op dat ze toch echt wel heel veel dikker werd, echt zo'n drachtige buik.

Aangezien ze een aantal jaar geleden geholpen is dachten we dat dat echt uitgesloten was.

Maar toen ze vanavond op haar rug lag (doet ze normaal ook niet) kon ik toch echt niet om die buik heen.. Heb mijn hand erop gelegd en ik voel duidelijk beweging van binnen!! op meerdere plekken ook !!

Meteen mijn man erbij geroepen en jaaa hoor die voelt het ook, overduidelijk.



Oke even relaxt.... morgen de dierenarts bellen denk ik maar.

Maar goed om me zo snel mogelijk toch even in te lezen wat info opzoeken op internet. Daar lees ik dat je kittens kunt voelen vanaf 7 weken en dat een kat ongeveer 8 weken drachtig is..

Dus om alvast zoveel mogelijk info te verzamelen, voor het geval dat..... Wie voelde er duidelijk kittens bij de poes en hoelang daarna beviel ze?

Wat kan ik ala minuut nog regelen en wat moet ik echt in huis hebben of weten (mocht het opeens toch beginnen)



Ik hoop dat iemand me hier een beetje op weg kan helpen zodat ik iniedergeval met een gerust hart kan gaan slapen vannacht.



Dankzij een tip; hieronder de linkjes naar de filmpjes met dagelijkse updates van ons leven met 9 pups, 4 kittens en 3 kinderen



Geboorte kitten nummer 3

Geboorte kitten nummer 4

Mauw met haar kittens + nieuwtje!

Update 1# Met Bo lopen en de kittens zijn aan het spelen

Update 2# Nieuw plekje voor Mauw en Bo heeft er moeite mee

Update 3# Kittens wegen Bo is onrustig en over de bevalling van Mauw

Update 4# Fase 1 van Bo haar bevalling

Update 5# Fase 2 van de bevalling van Bo van 9 pups

Update 6# Kittens puppies Kittens Puppies Kittens Puppies

Update 7# Kwispelende staartjes en valse noten

Update 8# Puppies wegen naar de markt en nog meer

Update 9# Kittens goed bekijken en slapende puppys

Update 10# Moederdag met 9 puppies 4 kittens en 3 kinderen + wat ik van ze kreeg

Update 11# Nieuw huisje voor donderstraaltje en de keuzes uit de pups

Update 12# Knuffelen in pyjama's en wankelende puppy's

Update 13# Bambi's onder de puppy's

Update 14# Pups ontworming geven en meer

Update 15# Kittens aan de wandel + geboortegewicht vs gewicht nu

Update 16# Pups en kittens beter bekijken

Update 17# even kort voorstellen

Update 18# Een definitieve keuze

Update 19# Pups en kittens steeds actiever

Update 20# Change of plans en speelparadijs

Update 21# Een rustig dagje

Update 22# Puppy meets kitten

Update 23# Hier wordt ik blij van na slecht nieuws

Update 24# Playtime

Update 25# Pups en kittens ontwormen en stiekem naar de overkant

Update 26# Pups voor het eerst pap en kittens aan het spelen

Update 27# Weer terug

Update 28# Heerlijk genieten met al die spelende en slapende beestjes

Update 29# 3e keer ontwormen vast voedsel en kittens op onderzoek uit

Update 30# Naar de dierenarts uitslag puppytest en voor het eerst naar buiten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dus niet of keeshonden zo 'gevoelig' zijn qua gewrichten als labradors, maar het kan geen kwaad om ervoor te zorgen dat ze niet uitglijden. Je zou een stuk vloerbedekking ofzo in de werpkist kunnen leggen. Bij Kwantum, Leenbakker etc verkopen ze goedkope vloerbedekking. Vrienden van me hebben die pas geleden gekocht toen ze een pup in huis kregen, ik heb toen mijn hond pup was een coupon vloerbedekking gekocht voor niet teveel geld en dat heb ik weggegooid toen mijn 'mevrouw de zwart' groot genoeg was.
Over het uitkiezen van de pups: een collega van mij is vandaag gaan kijken naar een nestje. Zij krijgt daar een pup uit. Maar de fokker bepaalt wie welke pup krijgt, en die kijkt dan naar het karakter van de pup en de leefstijl van de nieuwe eigenaar.

Zij kan dus niet zelf uitzoeken! Het gaat dan wel over een rashond met stamboom en veel poeha, maar toch.
Alle reacties Link kopieren
quote:Splinter_ schreef op 20 mei 2015 @ 22:15:

Over het uitkiezen van de pups: een collega van mij is vandaag gaan kijken naar een nestje. Zij krijgt daar een pup uit. Maar de fokker bepaalt wie welke pup krijgt, en die kijkt dan naar het karakter van de pup en de leefstijl van de nieuwe eigenaar.

Zij kan dus niet zelf uitzoeken! Het gaat dan wel over een rashond met stamboom en veel poeha, maar toch. Nou inderdaad, wij hadden achteraf gezien bepaalde dingen ook heel anders moeten doen maar dit is onze eerste (en hoogstwaarschijnlijk ook laatste) keer dus gaandeweg kom je er dan achter dat bepaalde dingen op een andere manier beter hadden gewerkt. Bijvoorbeeld met het uitkiezen/toewijzen van een pup inderdaad...
Nou ja, dat is ook wel fokken voor gevorderden hoor, denk ik.

Het lijkt me best lastig om een goede inschatting te maken. Volgens mij doe je het al heel goed als je kijkt of de nieuwe baasjes een beetje betrouwbaar zijn en dat je vertrouwen hebt dat ze goed met je pupjes omgaan.
Gearme die Bo, ik heb gewoon medelijden met die hond als de pups zo aanvallen
Alle reacties Link kopieren
Ahh die Bo! En ze laat het allemaal zo goed toe.



De kittens zijn ook echt zo schattig. Weet je zeker dat je er niet eentje houdt?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Wat een filmpje Living. De bar van Bo is wel in trek zeg arme Bo.

En gefeliciteerd met Buddy leuke naam en goede keuze.

Ook de kittens zien er geweldig uit en een prachtige mand(en)

Vandaag dus de eerste mensen voor de puppy's, zie je er tegen op? Of heb je ze stiekem de verkeerde routebeschrijving gegeven ik wens jullie veel succes vanavond met de eerste screening. Zal erg spannend zijn.



p.s. Ik ben ook verliefd op Ted
When I find a colour darker than black, I'll wear it. But until then, I'm wearing black!
Alle reacties Link kopieren
quote:Splinter_ schreef op 20 mei 2015 @ 22:15:

Over het uitkiezen van de pups: een collega van mij is vandaag gaan kijken naar een nestje. Zij krijgt daar een pup uit. Maar de fokker bepaalt wie welke pup krijgt, en die kijkt dan naar het karakter van de pup en de leefstijl van de nieuwe eigenaar.

Zij kan dus niet zelf uitzoeken! Het gaat dan wel over een rashond met stamboom en veel poeha, maar toch.



Ik kon toen ook niet uitkiezen, was een fokster met papieren, zelfs de naam in het paspoort was er al, dat ging per letter per nest, moest een contract tekenen. Heb haar wel een eigen naam erbij gedaan.

Living je doet zo je best al ben je geen erkend fokker. Succes, bij mij ging het zo, toen de pups 8 weken waren, ben ik 2 uur bij de fokster geweest en ze keek hoe de pups deden bij mij, 1 kwam steeds naar mij toe. en die is het geworden, de fokster zei, de hond kiest zelf ??
het is nooit te laat om te leven
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, we zijn allemaal verliefd op Ted!



LTL, gefeliciteerd met de keuze! En Buddy is een leuke naam.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
ahhw wat een mollige rolmopsjes zijn het echt nog, te cute!
Alle reacties Link kopieren
Pff zenuwen... de eerste mensen voor een pup komen zo (gelukkig wel bekende) waaarom ben ik zo zenuwachtig haha
quote:Livingthelife schreef op 21 mei 2015 @ 19:50:

Pff zenuwen... de eerste mensen voor een pup komen zo (gelukkig wel bekende) waaarom ben ik zo zenuwachtig hahaSucces, dat zenuwachtig worden is straks erger als ze naar het nieuwe huisje toe gaan!
Alle reacties Link kopieren
Komt goed Living, we leven met je mee. Succes.
When I find a colour darker than black, I'll wear it. But until then, I'm wearing black!
Alle reacties Link kopieren
Living je gaat het nog moeilijk krijgen als ze weggaan. Komt goed, als ze alle 15 door de kamer rennen groei je er wel naar toe. Succes

Ik heb ooit bij een fokker gezien, die had een oude kinderbox in de kamer staan waar de pups regelmatig in gingen, Zo ook s'nachts, zonder de moeder. Misschien een idee?
het is nooit te laat om te leven
Alle reacties Link kopieren
Updte 19# Pups en kittens steeds actiever



Het merendeel zal al wel lekker slapen.. Hierbij nog mijn filmpje van vandaag...

Slaap lekker allemaal ...
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, die kittens lopen allemaal als Meneer Wijdbeens



God joh, wat zijn die pups al beweeglijk. En klimmen! Pfff....

Straks moet je 't nog gaan verhogen, want die lopen binnen no time door je hele kamer heen
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net terug van mijn werk en nu lekker even bijkomen met een kopje thee en weer een geweldig filmpje. Ik heb wel heel erg moeten lachen om Chocoprins die aan het lopen (schaatsen... ) was en hoe Tijgertje uit het mandje duikelt.... Zo lekker onhandig nog, heel vertederend!
Hier een stille meelezer, vooral met mijn zoontje van net 3. Hij is helemaal weg van Bo en haar babyhondjes. Bo noemt hij altijd 'kleine beer'
Alle reacties Link kopieren
Haha wat heb ik gelachen om dit filmpje! En wat baal ik dat ik morgen op vakantie ga (nja, balen is niet het goede woord natuurlijk 😄)
Wat een superfilmpjes weer! Ik ben wel een beetje smoor op Tedje en het zwarte katertje, ik hoop dat al jullie kleintjes een goed huisje krijgen, je doet het super LTL
Alle reacties Link kopieren
Zo leuk dat we dit allemaal mogen volgen!! Het lijkt mij verschrikkelijk, weken lang zorgen voor van die kleine droppies en ze dan één voor één moeten afgeven... knap hoor! Gaat vast allemaal goed komen, je zorgt zo goed voor ze!
Ow, het einde van je nieuwste filmpje. Dat hoopje kittens...

Dat is toch echt te lief. Zo leuk. Geweldig. Ik zou er zo bij gaan liggen.
Alle reacties Link kopieren
Zo lief!

Wat leuk om te zien hoe ze steeds iets groter en ook actiever worden.



Ook zo lief dat je kindje het speentje aan de puppies wilde geven
Alle reacties Link kopieren
Wat een schattig en lief filmpje weer. Kan er geen genoeg van krijgen, geen woorden voor.

En wat wonen jullie in een mooie omgeving.
het is nooit te laat om te leven
Alle reacties Link kopieren
Wat een drolletjes zijn het toch. Mag ik Teddy niet op komen halen voor een knuffelsessie ? Ik denk dat menigeen zich beter zou voelen daarna! Ik vind het ook zo schattig hoe onhandig ze lopen, zo lief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven