Oops! voel opeens kittens bij mijn poes?

16-04-2015 20:18 3049 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, even kijken waar ik ga beginnen...

Onze lieve poes van bijna 5 is toen ze 6 maanden was geholpen...

Ze speelt dan ook vrolijk buiten en niks aan de hand...

tot zo ver.....



De laatste tijd viel het ons al op dat ze toch echt wel heel veel dikker werd, echt zo'n drachtige buik.

Aangezien ze een aantal jaar geleden geholpen is dachten we dat dat echt uitgesloten was.

Maar toen ze vanavond op haar rug lag (doet ze normaal ook niet) kon ik toch echt niet om die buik heen.. Heb mijn hand erop gelegd en ik voel duidelijk beweging van binnen!! op meerdere plekken ook !!

Meteen mijn man erbij geroepen en jaaa hoor die voelt het ook, overduidelijk.



Oke even relaxt.... morgen de dierenarts bellen denk ik maar.

Maar goed om me zo snel mogelijk toch even in te lezen wat info opzoeken op internet. Daar lees ik dat je kittens kunt voelen vanaf 7 weken en dat een kat ongeveer 8 weken drachtig is..

Dus om alvast zoveel mogelijk info te verzamelen, voor het geval dat..... Wie voelde er duidelijk kittens bij de poes en hoelang daarna beviel ze?

Wat kan ik ala minuut nog regelen en wat moet ik echt in huis hebben of weten (mocht het opeens toch beginnen)



Ik hoop dat iemand me hier een beetje op weg kan helpen zodat ik iniedergeval met een gerust hart kan gaan slapen vannacht.



Dankzij een tip; hieronder de linkjes naar de filmpjes met dagelijkse updates van ons leven met 9 pups, 4 kittens en 3 kinderen



Geboorte kitten nummer 3

Geboorte kitten nummer 4

Mauw met haar kittens + nieuwtje!

Update 1# Met Bo lopen en de kittens zijn aan het spelen

Update 2# Nieuw plekje voor Mauw en Bo heeft er moeite mee

Update 3# Kittens wegen Bo is onrustig en over de bevalling van Mauw

Update 4# Fase 1 van Bo haar bevalling

Update 5# Fase 2 van de bevalling van Bo van 9 pups

Update 6# Kittens puppies Kittens Puppies Kittens Puppies

Update 7# Kwispelende staartjes en valse noten

Update 8# Puppies wegen naar de markt en nog meer

Update 9# Kittens goed bekijken en slapende puppys

Update 10# Moederdag met 9 puppies 4 kittens en 3 kinderen + wat ik van ze kreeg

Update 11# Nieuw huisje voor donderstraaltje en de keuzes uit de pups

Update 12# Knuffelen in pyjama's en wankelende puppy's

Update 13# Bambi's onder de puppy's

Update 14# Pups ontworming geven en meer

Update 15# Kittens aan de wandel + geboortegewicht vs gewicht nu

Update 16# Pups en kittens beter bekijken

Update 17# even kort voorstellen

Update 18# Een definitieve keuze

Update 19# Pups en kittens steeds actiever

Update 20# Change of plans en speelparadijs

Update 21# Een rustig dagje

Update 22# Puppy meets kitten

Update 23# Hier wordt ik blij van na slecht nieuws

Update 24# Playtime

Update 25# Pups en kittens ontwormen en stiekem naar de overkant

Update 26# Pups voor het eerst pap en kittens aan het spelen

Update 27# Weer terug

Update 28# Heerlijk genieten met al die spelende en slapende beestjes

Update 29# 3e keer ontwormen vast voedsel en kittens op onderzoek uit

Update 30# Naar de dierenarts uitslag puppytest en voor het eerst naar buiten
Wow, 53 landen!
Alle reacties Link kopieren
Die Ted, dat heeft zo moeten zijn En blijft hij nu ook Ted heten of wordt het toch Buddy? Enig filmpje trouwens weer!
Alle reacties Link kopieren
Geweldig weer, oh wat worden/zijn ze toch leuk, kan er uren naar kijken. Living dank je wel, dat we zo mogen meegenieten. Je steekt er toch veel tijd in. Zou wel om een hoekje willen kijken, ik knuffelde ze plat. Tot morgen weer.
het is nooit te laat om te leven
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie..... Moet Ted Ted blijven?
Alle reacties Link kopieren
quote:winniewel schreef op 23 mei 2015 @ 22:03:

Geweldig weer, oh wat worden/zijn ze toch leuk, kan er uren naar kijken. Living dank je wel, dat we zo mogen meegenieten. Je steekt er toch veel tijd in. Zou wel om een hoekje willen kijken, ik knuffelde ze plat. Tot morgen weer.



Ja het is zooo heerlijk.. en het word met de dag leuker.. je ziet ze letterlijk elke dag vooruit gaan.. heerlijk.

Bedankt dat je altijd kijkt en de moeite neemt te reageren.. heel erg leuk !
Alle reacties Link kopieren
quote:black-shoes schreef op 23 mei 2015 @ 21:32:

Oh yes, ik heb het filmpje nog niet eens afgekeken maar jippie Ted blijft en de kittens lopen er ook bij als of ze een luier met poep om hebben geweldig dank je wel Living.



Jaaa haha wat een geluk dat hij nog niet gekozen was door iemand anders hihi..

En dat terwijl hier op het forum juist iedereen weg is van Ted haha
Alle reacties Link kopieren
JAAAA TEDJE!

Wat leuk!!!!

Alle reacties Link kopieren
Wat groeien ze toch snel!! Bizar dat die pups een paar weken geleden nog met hun negenen bij Bo in de buik zaten

Leuk ook dat je je dagelijks leven zo in de filmpjes verwerkt.

Verbaas me er wel over dat de pups haast beter lopen dan de kittens, ik heb altijd gedacht dat kittens al na een paar dagen konden lopen (beetje zoals netvlieders bij vogels en de pups dan nestblijvers, maar dat is dus helemaal niet zo ) Grappig om zo eens de hele ontwikkeling te volgen vanaf de geboorte!
Alle reacties Link kopieren
quote:Livingthelife schreef op 23 mei 2015 @ 22:08:

Wat vinden jullie..... Moet Ted Ted blijven?Ja!! Ted/Teddy is echt een leuke naam! Wat grappig kan het lopen he, dat je dan toch op een andere pup uitkomt. Nu voor Chocoprinsje nog een mooi huisje zoeken... of bestaat er een hééééél klein kansje dat 'ie gezellig bij jullie in huis blijft??



T was weer genieten van het filmpje vandaag hoor! Bedankt weer!
Ooo wat leuk, jullie gaan toch voor Tedje, nu de andere puppies en chocoprinsje nog maar dat komt vast wel goed. Ik heb al een kat en jonge hond maar anders......
quote:Livingthelife schreef op 23 mei 2015 @ 21:21:

[...]





Ooooh wat leuk zeg !! Dat moet raar zijn geweest om dat opeens te herkennen in een filmpje op youtube....

Zegt juf josé je toevallig iets ?

En woon je er inmiddels niet meer?



Ja juf jose is ook mijn kleuterjuf geweest! Zo'n 24 jaar geleden! Kom er nog regelmatig. Mijn oma woont daar in het verzorgingshuis en ik werk in het dorp waar je woont!

Nee woon in de 'grote' stad iets naar het noorden. Mijn moeder woont er nog wel steeds!





En ja, ted moet wel ted blijven hoor!
Alle reacties Link kopieren
Geweldig om te zien hoe de pups en de kittens groeien. Ik ben verliefd op allemaal
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:Livingthelife schreef op 23 mei 2015 @ 22:10:

[...]





Ja het is zooo heerlijk.. en het word met de dag leuker.. je ziet ze letterlijk elke dag vooruit gaan.. heerlijk.

Bedankt dat je altijd kijkt en de moeite neemt te reageren.. heel erg leuk !De moeite neemt ????? Het is het mooiste moment van mijn dag en stiekem hoop ik dat je 2 filmpjes plaatst (grapje) Zoveel landen ? Dit wordt een wereld hit.
het is nooit te laat om te leven
Alle reacties Link kopieren
Ook ik kijk elke dag trouw naar je filmpjes, samen met m'n dochters. We vinden het alledrie geweldig! We zwijmelen wat af.



De filmpjes zijn zó persoonlijk, gezellig en deel van de dag hier, dat ik pas in een gesprek spontaan wilde zeggen dat ik iemand ken die een nest pups én een nest kittens heeft 😄. Haha, ik ken jullie helemaal niet, maar zo voelt het wel een beetje!
Alle reacties Link kopieren
quote:Livingthelife schreef op 23 mei 2015 @ 21:13:

[...]





Hele fijne vakantie gewenst !!

Enneeh weet niet hoe lang je weggaat maar dan heb je wat te doen als je thuis komt hahaBedankt! Gelukkig heb ik wifi!! 🎉
Alle reacties Link kopieren
quote:niekjeelastiekje schreef op 24 mei 2015 @ 11:14:

[...]





Ja juf jose is ook mijn kleuterjuf geweest! Zo'n 24 jaar geleden! Kom er nog regelmatig. Mijn oma woont daar in het verzorgingshuis en ik werk in het dorp waar je woont!

Nee woon in de 'grote' stad iets naar het noorden. Mijn moeder woont er nog wel steeds!





En ja, ted moet wel ted blijven hoor!



Nou wat leuk zeg !! ontzettend toevallig haha.

Snap dat je niet veel kunt vertellen ivm anonimiteit maar als je in een winkel oid werkt hebben we elkaar misschien weleens gezien. Denk dat we ook ongeveer van dezelfde leeftijd zijn.. heel grappig
Alle reacties Link kopieren
quote:helena2 schreef op 24 mei 2015 @ 13:21:

Ook ik kijk elke dag trouw naar je filmpjes, samen met m'n dochters. We vinden het alledrie geweldig! We zwijmelen wat af.



De filmpjes zijn zó persoonlijk, gezellig en deel van de dag hier, dat ik pas in een gesprek spontaan wilde zeggen dat ik iemand ken die een nest pups én een nest kittens heeft 😄. Haha, ik ken jullie helemaal niet, maar zo voelt het wel een beetje!



Wat leuk om te horen zeg ! en wat leuk en gezellig dat je er samen met je dochters naar kijkt.

Hahaha wat grappis.. maar mag je best zeggen hoor haha
Alle reacties Link kopieren
quote:winniewel schreef op 24 mei 2015 @ 12:21:

[...]





De moeite neemt ????? Het is het mooiste moment van mijn dag en stiekem hoop ik dat je 2 filmpjes plaatst (grapje) Zoveel landen ? Dit wordt een wereld hit.Dankje. dat is voor mij een heel compliment....
Alle reacties Link kopieren
Had een gesprek met kleindochter over de filmpjes en ik wilde ze haar laten zien, zegt ze; Oma ik kijk elke dag, ik heb van jouw comp, een abonnement op die filmpjes genomen en ik krijg een bericht als er een nieuwe staat van You tube. Vraag me niet hoe dat werkt haha. Dus we praten samen na over de pups en de kittens, zo leuk. Ze is 12 jaar en een echte dierenvriend.
het is nooit te laat om te leven
Alle reacties Link kopieren
O, jullie houden Ted zelf.

Nou, dan heb ik vanaf nu ook geen dilemma meer
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:Livingthelife schreef op 23 mei 2015 @ 22:08:

Wat vinden jullie..... Moet Ted Ted blijven?



Natuurlijk!

Ted of Teddy. Gaat prima met Bo(wie).



Ik moet gelijk weer denken aan mijn Teddy vroeger. Fantastische hond!
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Miss.Innuendo schreef op 24 mei 2015 @ 19:00:

O, jullie houden Ted zelf.

Nou, dan heb ik vanaf nu ook geen dilemma meer Probleem opgelost!
Alle reacties Link kopieren
Update 21# Een rustig dagje



Een heerlijke rustige zondag !

Jullie ook een leuke dag gehad?

Fijne avond allemaal...
Heerlijk toch, zo'n dagje?



Wat ik me af en toe afvraag, vast heel suf, maar waar plassen en poepen de kittens eigenlijk? Of doen ze dat gewoon niet?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kun je inderdaad inmiddels al wel een kattenbakje bij de kittens neerzetten, toch?

Die gaan daar, grappig genoeg, vanzelf op.



Bijzonder toch, dat een nest kittens zo anders is dan een nest puppies. Aan de pups heb je je handenvol en die zijn echt superaanwezig. Die kittens 'zijn' gewoon, die rommelen wat aan, slapen een beetje, laten zich af en toe eens een beetje horen.

Dat contrast zie je nu mooi bij jullie met twee min of meer even oude nestjes.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven