Op huizenjacht, wie nog meer?

15-07-2015 11:22 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend willen al een tijdje een koophuis, maar door mijn ZZP-bestaan was een hypotheek de afgelopen twee jaren geen optie (te kort bezig). Onlangs hebben we een positief gesprek gehad bij de bank en dat betekent vooralsnog groen licht. We plannen wel nog een aantal gesprekken bij andere verstrekkers. Dus nu begint het serieuze Funda-struinen, ritjes maken door leuke wijken en bezichtigingen plannen.



Wie is er nog meer op huizenjacht? Lijkt me leuk om te lezen hoe jullie het ervaren, wat voor soort huis je zoekt, welke prijsklasse, welke drempels zijn er, hoe gaan de bezichtigingen. En voor de mensen die onlangs iets hebben gekocht: hoe ging de zoektocht en hoe verliep de koop van je nieuwe huis? Moeilijkheden tegengekomen?

Wij zoeken een huis in een middelgrote stad buiten de Randstad met een budget van 225 (ruimte voor verbouwen) tot 325 (helemaal af). Voorwaarden: tuin, minstens 100 vierkante meter (of mogelijkheid tot uitbouw) en op max 10 min fietsen van stadscentrum.



Voor ons is de eerste teleurstelling er al: vrijdag een bezichtiging gepland, blijkt het huis alweer te zijn verkocht.
Alle reacties Link kopieren
Niekjeelastiekje, wat spannend allemaal en mooi dat gelukt is om beide tegelijk te doen.



Wij hebben voor de zoveelste keer de vraagprijs of hoger geboden op een woning en zijn het niet geworden.. of er wordt nog verder overboden of een huurder van desbetreffende woningbouw krijgt voorrang. Het zit niet mee in ieder geval. We blijven doorzoeken, moet uiteindelijk toch een keer lukken zou je zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat echt klote hier, van alles verkoopt... behalve onze woning. Word er zo verdrietig van. En zelfs mensen die interesse hadden en wel verkopen, kiezen op het laatste moment telkens voor een ander huis... eeuwige tweede zo. Wanneer wordt het ons gegund?
Nothing takes the past away like the future
Alle reacties Link kopieren
Discover, ik kwam een keer een verzekeraar tegen die adverteert met dat ze IEDEREEN accepteren voor de orv.. Aegon dacht ik? Zou even Googlen!

(wij hadden vroeger trouwens ook Aegon.. moest wel medisch gekeurd worden maar dat ging snel en kreeg premie verhoging van 4 euro per jaar.. dus viel mee)
Alle reacties Link kopieren
quote:Haper schreef op 16 april 2017 @ 11:59:

Het gaat echt klote hier, van alles verkoopt... behalve onze woning. Word er zo verdrietig van. En zelfs mensen die interesse hadden en wel verkopen, kiezen op het laatste moment telkens voor een ander huis... eeuwige tweede zo. Wanneer wordt het ons gegund?Haper, heb je al verkoopstyling overwogen? Hoor daar heel goede verhalen over, ook bij huizen die er toch al goed uitzagen. Stiefvader van mijn beste vriendin verkocht daarna zijn appartement binnen 3 weken, terwijl het al 3 jaar te koop stond.
Alle reacties Link kopieren
quote:Haper schreef op 16 april 2017 @ 11:59:

Het gaat echt klote hier, van alles verkoopt... behalve onze woning. Word er zo verdrietig van. En zelfs mensen die interesse hadden en wel verkopen, kiezen op het laatste moment telkens voor een ander huis... eeuwige tweede zo. Wanneer wordt het ons gegund?



Wat zou denk je de reden zijn dat mensen afhaken? Is het iets dat je zelf nog kunt veranderen, wellicht met een kleine investering?



Zelf lekker met de hypotheekaanvraag aan het stressen - al dat papierwerk... Zijn ook echt één/twee van de waarschijnlijk weinige ZZP'ers die geen accountant hebben, dus dat maakt het nog meer gedoe dan het al is Gelukkig hulp van zwager (die accountant is) en zuslief die collega is van onze hypotheekadviseur - fijne korte lijntjes. Ondertussen als afleiding maar een zoektocht naar de perfecte kleur voor op de muur gestart - dat zijn tenminste de leuke dingen
I think I have a problem - I think I think too much.
*
anoniem_308981 wijzigde dit bericht op 27-09-2018 20:54
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Boekjeswum, een knuffel terug! Ik weet ook best dat het goed komt! Ook voor jullie! Maar het wachten slurpt zoveel energie.



Dromenvangert, we kunnen restylen, maar dat doen we pas half juni als we hier uit trekken en verhuizen. Zonde om het voor vier weken te doen en dan weer restylen, omdat het huis leeg staat!



Maar he, het huis is voor die tijd verkocht! Positive thinking! Goede vibes 'afdwingen'
Nothing takes the past away like the future
Grrrrrr....vandaag nieuwe offerte gekregen maar volgens mij klopt het nog steeds niet, word er niet goed van!



Stond net wel even verbaasd te kijken. De bel ging. Stond er een stel voor de deur die ons huis op Funda hadden zien staan. Of ze even binnen mochten kijken....eh dat mag wel maar het is al verkocht. Staat alleen nog niet op Funda want koper tekent vandaag pas ivm de paasdagen.

Vonden ze erg jammer......
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een woningstyliste op bezoek gehad. Veel op- en aanmerkingen op onze presentatie op Funda. Dingen waar ze echt gelijk in had.

Nu zitten we alleen in een spagaat. Eind juni gaan we naar ons nieuwe huis en staat ons huis leeg. We willen de lege woning laten stylen. Maar we kunnen er ook voor kiezen om eerder het huis uit te gaan, bij mijn schoonmoeder in te trekken voor anderhalve maand en het dan al eerder aanpakken... alleen zal het volgens de planner van onze verhuizer al 2 mei moeten gebeuren. Dat is al over twee weken.... da's heel snel. Dus de hersenen draaien overuren... wat moeten we doen? Nu doen of wachten tot na de verhuizing over twee maanden?
Nothing takes the past away like the future
Alle reacties Link kopieren
Oef.. lastig. Trekken jullle het, dubbele lasten? Zo ja dan zou ik wachten. Anders wel zsm en dan 2x verhuizen. Al moet ik daar echt niet aan denken persoonlijke!
Alle reacties Link kopieren
Dat is lastig ja. Ik zou het misschien ook proberen. Als je denkt dat dat helpt bij de verkoop van het huis is het het wel waard.

Kun je wel goed door een deur met je schoonmoeder?
Niks moet, Niksen mag
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn afgelopen weekend voor een tweede bezichtiging geweest in het fantastische huis met de minder geweldige ligging. En nu in dubio. Gaan we dit doen of niet?

Zijn wel al bezig met ons huis verkoopklaar te maken en hopen het begin mei in de verkoop te zetten. Is waarschijnlijk snel weg volgens onze contactpersoon. Hij had wel al geïnteresseerden.

Maar we willen eigenlijk ons huis niet verkopen voor dat we zelf wat anders hebben wat aan onze specifieke eisen voldoet.

Tja erg lastig......

Wat een moeilijke beslissing.

En dan nog maar afwachten of het uberhaupt gaat lukken. Qua koopprijs en verkoopprijs van onze eigen woning.

Tips iemand?
Niks moet, Niksen mag
Alle reacties Link kopieren
Ik durf geen tips te geven hahaha. Wij zijn echt verliefd geworden op ons nieuwe huis. Gekocht en hypotheek kunnen regelen. Huis moest nog in de verkoop, maar we wilden het huis niet laten lopen! Maar ja, het risico is dus dat we nog ons huidige huis ook hebben. Hoe kan je het regelen? Makelaars vertellen al snel dat het huis snel verkoopt. Maar in werkelijkheid valt het bij ons dus tegen. Kijk vooral wat je aankan, mocht je met dubbele lasten komen te zitten!
Nothing takes the past away like the future
Alle reacties Link kopieren
Vandaag knoop doorgehakt. We blijven toch tot eind juni zitten. Konden emotioneel niet zo ineens afscheid nemen van ons huis! En dat is ons veel waard.
Nothing takes the past away like the future
Alle reacties Link kopieren
Goed van jullie dat de knoop doorgehakt is, hopelijk verkopen jullie het huis evengoed voor eind juni!

Ons advies komt niet van een makelaar, maar van een bekende, eigenaar van assurantiekantoor. Die begeleid nogal veel mensen in eigen dorp die op zoek zijn naar wat anders, die bij hen verzekeringen en hypotheek hebben afgesloten. Veel huizen in bepaalde prijsklasse hier zijn onderling al verkocht voordat uberhaupt een makelaar inbeeld komt. Scheelt behoorlijk in de kosten ook. Dus fingers crossed.

Denk dat we toch een bod gaan doen......
Niks moet, Niksen mag
Alle reacties Link kopieren
Ik duim voor je Geertjepeertje... je droomhuis komt maar zelden langs!
Nothing takes the past away like the future
Alle reacties Link kopieren
Na heel lang meelezen wil ik nu toch ook meeschrijven.. ik houd funda nl al een jaar intensief in de gaten dus ben ook op jacht! !

Het kriebelt enorm bij ons. Huidige huis is veel te klein (2 slpk, geen zolder) en dan wil je met 2 kinderen de volgende stap zetten, wellicht eentje voor heel lange tijd wat het denkproces een stuk intensiever maakt dan toen ik starter was. Lastige is dat we niet weten of we deze stap in de regio willen zetten waar we nu wonen. We wonen nl vrij afgelegen en zouden graag wat meer naar het midden vh land verhuizen, dichterbij familie en vrienden, alles eigenlijk. Echter..... we hebben ons werk wel hier. Verhuizen impliceert dus ook >75 min reistijd ten opzichte van nu 15/20 mij.

Dat maakt dat we telkens zo'n beetje blijven hangen in het zetten van de stap..



En nu... hebben we een huis gezien in de gewenste regio waar we best een beetje verliefd op zijn, maar waar cosmetisch gesproken ALLES aan moet gebeuren behalve de badkamer. Ik voel me nu echt op het koord staan. Wat gaan we doen? ? En als ik ja zeg dan betekent dat ook heel veel werk/reistijd /verbouwen enz enz. Maar als ik nee zeg blijft alles bij het oude in ons kleine huis, ver weg. Maar wel werk dichtbij.. lastig hoor, we komen er even niet uit.. koudwatervrees vrees misschien
Maar zonder werk wordt het betalen van een huis en eventuele verbouwing erg moeilijk. En zoveel reistijd gaat na een tijdje een flinke impact hebben. Wij gaan juist dichterbij werk wonen omdat de reistijd en kosten te zwaar voelen.

Dus ook nadenken of je ergens anders een baan zou willen en kunnen krijgen (in de gewenste regio). Zo niet dan zou ik toch in de regio blijven waar jullie al zitten.
Alle reacties Link kopieren
Oei, lastig Ditje. Als ik het zo lees zou ik denken 'je reist iedere dag naar je werk en eens per week of zo naar familie en vrienden, ik zou er niet aan moeten denken om zo ver van je werk te wonen'. Besef dat je 2 uur per dag meer kwijt bent. Misschien fijn dat familie of zo dan de kinderen kan opvangen, maar dat moet dan wel 10,5 uur per dag ipv 8,5 uur. Je komt een uur later thuis, voordat je hebt gegeten etc en kunt gaan klussen is het nog veel later. Ik zou zeker geen verbouwing plannen als je in dat huis woont. Evt zoveel mogelijk (laten) doen voor je er woont, is dat haalbaar?

Als je nee zegt kies je niet definitief voor je oude huis he, dan kijk je gewoon langer rond naar een ander huis. Kijk je alleen op Funda in het midden van het land, of ook wel in de omgeving van je werk? Valt er evt werk te vinden in het midden van het land?
Alle reacties Link kopieren
Wat Marana zegt, exact dat. 75 minuten reistijd is veel hoor, vergis je daar niet in. Je hele logistiek met de kinderen wordt dan ook lastiger, lijkt me, en verbouwen is ook niet niks, of je moet genoeg budget hebben om het allemaal te laten doen (en dan nog in 1 keer). Als je nu het gevoel hebt dat je minstens 3 uur per dag over hebt qua tijd, zou je het kunnen overwegen, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk

Ik zou gaan zoeken in je eigen omgeving en/of een klein beetje meer richting de gewenste regio. Of jullie moeten allebei wel zin hebben in een nieuwe baan en die makkelijk kunnen vinden in de gewenste regio, maar dan zou ik persoonlijk toch eerst die baan gaan vinden en dan pas het huis. Echt, ik weet hoe het voelt, dat je denkt dat dit het énige huis is wat geschikt voor jullie is, maar dat is eigenlijk nooit zo, er zijn/komen heus andere huizen
Alle reacties Link kopieren
Man kan overplaatsing vragen (landelijke organisatie ) dus gaat alleen om mij voor drie dagen pwk. Mijn werk vind ik super maar dat werk zou je in het midden ook kunnen vinden. Moet dat wel geregeld worden haha.



Moelijke is dat de meeste mensen verhuizen voor het werk en wij ons in de omgekeerde situatie bevinden. Dus dan zou ik eerst ander werk moeten zoeken en dan pas verhuizen... hebben we die tijd, en dat huis . tussenin vind ik zelf geen aantrekkelijke optie, dan ben je voor beide veel tijd kwijt en we hebben verder niks met de tussenliggende regio...



Lastig
Alle reacties Link kopieren
Voor beide bedoel ik én werk én familie/sociaal..
Alle reacties Link kopieren
De verzekering lijkt rond! Wat een helse weken en hoeveel tijd is er verloren gegaan. Ik durf het eigenlijk pas echt te geloven als de polis binnen is.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Discover! Het is je gegund!
Alvast voorzichtig gefeliciteerd Discover!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven