op jezelf

15-05-2015 22:45 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,



Ik ben Pooja. Ik ben nu 17 en mijn beste vriendin en ik willen heel graag op ons zelf als we 18 zijn. Samenwonen dus.



Over geld en interieur maken wij ons geen zorgen. Dat is geregeld.



t liefst gaan wij op onze 18e ik word in februari 18 en zij in maart natuurlijk niet meteen maar wel op ons 18e.



Mijn vraag is: waar kunnen wij t best wonen (Den Haag)? Zij gaat volgend jaar studeren in Delft.

reageren op een site kan ook niet pas als je 18 bent. Maar dan duurt t eeuwen tot we eindelijk weg kunnen.



Zijn er nog handige tips? Dingen waar we op moeten letten.



Alvast bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Wat voor iets zoek je? Kan je dat betalen? Je hebt ook lesgeld, boekengeld, huur, boodschappen, kleding, zorgverzekering, telefoonkosten en geld voor stappen oid nodig.

Hoe willen jullie dat gaan betalen als je 18 bent?

In welke wijk wil je gaan wonen?



Wanneer je dit hebt uitgestippeld kan je verder met de volgende stap..

Kijk rond op kamernet, plaats een oproep op Facebook..
Een leven zonder zorgen, dat is pas leven.
Misschien kun je ergens anti kraak of in een sloopwoning gaan wonen? Neem aan dat jullie nog niet zoveel te besteden hebben tenzij jullie ouders bij springen?
Alle reacties Link kopieren
Ik stem voor antikraak!
Alle reacties Link kopieren
Gaan jullie beiden studeren en hoe wil je alles op langer termijn financieren?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Wat is jullie maandelijkse budget en wat gaat daarvan af na aftrek van studiekosten/boeken enz.? Dan houd je een bedrag over. Daarvan trek je af de vaste lasten (huur, energie, verzekeringen, zorg). Wat je dán nog over houdt, is voor boodschappen, kleding, extraatjes (stappen, cadeautjes, vervoer, enz.). Dus hoe ziet dat plaatje eruit bij jullie?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de optie voor een studentenhuis het meest 'safe' is. Vaak staan er meerdere kamers in een studentenhuis leeg hoorde ik. Kamer inrichten en klaar. Ik zit sinds eind februari op mezelf en merk dat het allemaal duurder is dan verwacht. Als je een student bent zonder fulltime baan, kun je misschien beter een kamertje huren, minder verantwoordelijkheden enz. Qua woonplaats heb ik geen idee, maar neem aan in de buurt van school!
Alle reacties Link kopieren
Waarom zoveel haast? Wat is een jaar op je leven? Een jaar eerder komt met extra rompslomp, dus ik zou er nog eens over nadenken.
I open at the close
Alle reacties Link kopieren
quote:-Prinses-op-de-erwt-110- schreef op 15 mei 2015 @ 22:53:

Wat voor iets zoek je? Kan je dat betalen? Je hebt ook lesgeld, boekengeld, huur, boodschappen, kleding, zorgverzekering, telefoonkosten en geld voor stappen oid nodig.

Hoe willen jullie dat gaan betalen als je 18 bent?

In welke wijk wil je gaan wonen?



Wanneer je dit hebt uitgestippeld kan je verder met de volgende stap..

Kijk rond op kamernet, plaats een oproep op Facebook..Ah dank u wel
Alle reacties Link kopieren
quote:violetskies schreef op 15 mei 2015 @ 23:26:

Gaan jullie beiden studeren en hoe wil je alles op langer termijn financieren?Ja we gaan beide studeren maar kosten zijn dus dus geen probleem dat is allemaal al uitgezocht
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 15 mei 2015 @ 23:27:

Wat is jullie maandelijkse budget en wat gaat daarvan af na aftrek van studiekosten/boeken enz.? Dan houd je een bedrag over. Daarvan trek je af de vaste lasten (huur, energie, verzekeringen, zorg). Wat je dán nog over houdt, is voor boodschappen, kleding, extraatjes (stappen, cadeautjes, vervoer, enz.). Dus hoe ziet dat plaatje eruit bij jullie?Dat weten we alle ma dus niet bij ieder huis zijn de kosten anders, geven beide weiig geld uit. Uhm school kosten zijn ook nog niet bekend
Alle reacties Link kopieren
quote:Lipsticklover schreef op 15 mei 2015 @ 23:41:

Ik denk dat de optie voor een studentenhuis het meest 'safe' is. Vaak staan er meerdere kamers in een studentenhuis leeg hoorde ik. Kamer inrichten en klaar. Ik zit sinds eind februari op mezelf en merk dat het allemaal duurder is dan verwacht. Als je een student bent zonder fulltime baan, kun je misschien beter een kamertje huren, minder verantwoordelijkheden enz. Qua woonplaats heb ik geen idee, maar neem aan in de buurt van school!Dank!
Alle reacties Link kopieren
quote:Gloepje schreef op 16 mei 2015 @ 00:17:

Waarom zoveel haast? Wat is een jaar op je leven? Een jaar eerder komt met extra rompslomp, dus ik zou er nog eens over nadenken.We hebben er al jaren over nagedacht. T is ook t beste voor mij ik mlet sowieso op m n zelf (prive zakeb) en als ik dat samen kan gaan doen waarom niet? Zij de kosten tenminste een beetje verdeeld.
quote:Pooja98 schreef op 21 mei 2015 @ 00:19:

[...]





Dat weten we alle ma dus niet bij ieder huis zijn de kosten anders, geven beide weiig geld uit. Uhm school kosten zijn ook nog niet bekend





Dit klinkt niet alsof je het financieel al goed geregeld hebt. Op kamers is duurder dan je denkt. Je moet belasting betalen, kosten voor gas, water en licht (en nee, daar komt meer bij kijken dan wat in de huurprijs is inbegrepen), tv, internet, etc.

En de prijzen van collegegeld etc zijn al lang bekend voor volgend jaar! Boeken en andere benodigdheden kan je vast wat gokken door te kijken wat ze dit jaar waren.
quote:Pooja98 schreef op 21 mei 2015 @ 00:21:

[...]



We hebben er al jaren over nagedacht. T is ook t beste voor mij ik mlet sowieso op m n zelf (prive zakeb) en als ik dat samen kan gaan doen waarom niet? Zij de kosten tenminste een beetje verdeeld.Als je op kamers gaat in een studentenhuis zijn de kosten trouwens ook gewoon verdeeld per kamer. Je betaalt dan ook gewoon je eigen deel (afhankelijk van het formaat van je kamer)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven