op mezelf wonen.. welke energiemaatschappij?

24-01-2015 18:47 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ohjee,,,

Ik ga op mezelf wonen in een nieuwbouwhuis en nu is toch echt de tijd aangekomen om een energie maatschappij te kiezen.

Waar letten jullie op

bij wie zitten jullie

Wat betalen jullie

en hebben jullie nog tips?

ze zijn van harte welkom
Alle reacties Link kopieren
Ik zit bij Essent, zeer tevreden mee. Ik betaal ruim maar krijg ieder jaar altijd terug.

Fijne aan essent vind ik dat je een verbruik meter hebt, dus je kan gewoon berekenen hoeveel je verbruikt en dan rekent hij uit hoeveel je maandelijks zou moeten betalen. Je zou het dus maandelijks kunnen bijstellen
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde graag groene energie, heb binnen dat segment de goedkoopste optie gezocht voor ons huis. Zijn bij greenchoice uitgekomen. We betalen nu 94 euro per maand maar wonen er nog maar kort dus is een schatting (geen vorige bewoners, geen eigen vorige gebruik). Kans dat het hoger gaat uitvallen

Als je groene energie niet het belangrijkst vindt zou ik gewoon voor de goedkoopste gaan, daar zijn zat sites voor om de verschillende maatschappijen te vergelijken.
Ik heb toentertijd voor Greenchoice gekozen. Voor zover ik het allemaal met elkaar kon vergelijken was Greenchoice niet duurder dan andere maatschappijen. En het werd heel goed beoordeeld op klantencontact. Ik had toen net een groot conflict met Tele2 achter de rug, dus wilde daar ook wel rekening mee houden. Daarnaast is of pretendeert Greenchoice groen te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt dat Qurrent tegenwoordig de groenste is. En ook helemaal niet duur ondanks dat.

Binnenkort stap ik daar naar toe over.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Alle reacties Link kopieren
Staar je niet blind op de kwh tarieven.

Als er een laag kwh tarief is , is er vaak een hoger vastrecht.

Het is dus kwestie om elk getalletje te vinden en mee te rekenen.



Groene blauwe gele groene stroom, het maakt weinig uit.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook Greenchoice. Kost 133 per maand voor een hoekhuis van een rijtje met drie inwoners. Afgelopen jaar was dat te hoog ingeschat dus kregen we terug. Maar de winter was natuurlijk niet bestaand, toen!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
gaslicht.com
Hoe groen groene energie is, weet ik ook niet. Er zijn veel critici die daar hun vraagtekens bij hebben en in hun commentaar zal vast een kern van waarheid zitten, maar ik vind het toch wel goed om voor groene energie te kiezen. Al is het alleen maar omdat je een signaal afgeeft. Hoe meer mensen groene energie willen, hoe meer 'men' (politiek/energiemaatschappijen) die vraag serieus moet nemen.
Alle reacties Link kopieren
Zitten al jaren bij electrabel. Bevalt erg goed.

Konden wel bij een ander het eerste jaar goedkoper krijgen maar dan werd het daarna veel duurder. Wij wilden liever niet elk jaar steeds overstappen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op 24 januari 2015 @ 19:04:

Hoe groen groene energie is, weet ik ook niet. Er zijn veel critici die daar hun vraagtekens bij hebben en in hun commentaar zal vast een kern van waarheid zitten, maar ik vind het toch wel goed om voor groene energie te kiezen. Al is het alleen maar omdat je een signaal afgeeft. Hoe meer mensen groene energie willen, hoe meer 'men' (politiek/energiemaatschappijen) die vraag serieus moet nemen.Mee eens. Wij zitten daarom ook bij Greenchoice. Ze zijn niet duurder dan andere maatschappijen (je kunt zelfs kiezen voor een tarief dat altijd een paar cent onder dat van de standaardleverancier in je woonplaats ligt), ze leveren ook groen gas en ik heb nkets te klagen over de service.
Nuon en betaal niet veel, heel weinig zelfs. Nooit problemen mee gehad tot nu toe!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren Nuon en ik ben heel tevreden. Toen ik een nieuw contract moest hebben, heb ik de prijzen vergeleken en Nuon gebeld, zij gingen op de prijs van de goedkoopste aanbieder zitten.
Alle reacties Link kopieren
Greenchoice, sponsort geen voetbalteams. Destijds geen grote directeurssalarissen. Is redelijk groen en is goedkoper als je weinig verbruikt.
Alle reacties Link kopieren
Het heeft overigens totaal geen zin om te vragen óf te vertellen hoeveel iemand betaalt.

De kosten zijn van teveel factoren afhankelijk:

- type huis

- aantal mensen

- je stookgedrag

- of je veel of weinig thuis bent

- etc.

En dan heb je nog mensen die bijv. stadsverwarming hebben en daardoor weer een ander kostenplaatje. Dat soort dingen worden er vaak niet bij gezegd en dan je appels met peren aan het vergelijken.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op 24 januari 2015 @ 19:04:

Hoe groen groene energie is, weet ik ook niet. Er zijn veel critici die daar hun vraagtekens bij hebben en in hun commentaar zal vast een kern van waarheid zitten, maar ik vind het toch wel goed om voor groene energie te kiezen. Al is het alleen maar omdat je een signaal afgeeft. Hoe meer mensen groene energie willen, hoe meer 'men' (politiek/energiemaatschappijen) die vraag serieus moet nemen.Dito hier. Dus het is nu Greenchoice. Misschien dat ik volgende keer ga pleiten voor Qurrent. Ik heb overigens in mijn vorige huis altijd Greenchoice gehad en daar was ik heel tevreden over.
Alle reacties Link kopieren
Kijk ook verder dan alleen maandbedragen. Waar je op uit komt is totaal afhankelijk van je eigen verbruik, gedrag, woonomstandigheden etc. Ik zit bij Essent en dat bevalt al jaren prima, maar dat betekent niet perse dat het voor jou ook de beste optie is.



Verder is inderdaad belangrijk om te weten of je altijd de goedkoopste wil hebben, of liever wat langere tijd ergens wil blijven zitten. Via gaslicht.com kun je goed vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven