Op naar de herfst!

28-08-2015 10:03 157 berichten
Hoezeer ik ook genoten heb van die heerlijke hittegolf in juni/juli en van een prachtig zonovergoten dag zoals die van vandaag, word ik stiekem heel gelukkig van de weersvoorspellingen: mijn favoriete seizoen is aantocht!







Het weer zegt het, de pepernoten die weer bij de Kruidvat zeggen het, de nieuwste mode in etalages zeggen het: de zomer is weer op zijn retour. Al hoop ik natuurlijk op een mooie nazomer met temperaturen rond de 18 graden met een volle zon, dat gun ik de zonaanbidders namelijk ook!



Maar goed, gisteren had ik voor het eerst een vest aan zonder dat de airco op de werkvloer de reden is, begon ik mijn dunne dekentje op de bank weer wat koud te vinden en heb ik met de auto door de stortregen gereden: heerlijk! Dus kreeg ik zin om me mentaal voor te bereiden op het nieuwe seizoen door te gaan winkelen, mijn grofgeweven deken te wassen, stoofpotten te maken (je bent welkom op het 'Vers koken en bakken' topic!) en de kaarsen weer eens tevoorschijn te toveren.



Dus, herfstliefhebbers, wie heeft er zin om mee te delen aan een leuk topic? Deel hier je nieuwe aanwinsten (voor in huis, voor je garderobe, voor in de tuin, you name it!) of laten we lekker keuvelen over dit prachtige seizoen.
Mag het nog even wachten? Ik heb net vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Van mij mag het nog even doorzomeren. De herfst sla ik graag over alhoewel het in de bossen dan waanzinnig mooi is.
verba volant, scripta manent.
De herfst
Ik herfst. Ook mijn favoriete seizoen!



Nog een weekendje warm weer en dan zal het daarna toch weleens afgelopen zijn? Ik snak naar vallende blaadjes, dikke vesten, regen, kaarsen en de open haard.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop op een Indian summer.

Maar de herfst zit wel in de lucht. Rook 'm gisteren al.
quote:MarianneDavids schreef op 28 augustus 2015 @ 10:05:

Van mij mag het nog even doorzomeren. De herfst sla ik graag over alhoewel het in de bossen dan waanzinnig mooi is.En het ruikt zo lekker! En dan er heerlijk doorheen lopen met laarzen en een dik vest... En warme chocolademelk na!
Man en ik gaan overigens dit weekend voor de laatste BBQ, dat verdient het tropische weer komende zondag ook. Er uit met een knal en dan door naar lange avonden op de bank...
Alle reacties Link kopieren
Ik hou vooral van nazomer. De rust die wederkeert als je 'ns in de stad loopt (kinderen zijn weer naar school) de stilte in de tuinen om je heen en de natuur die prachtig gaat verkleuren. Dit liefst alles vergezeld van 'n aangenaam zonnetje, koele ochtenden en middagen waarop je nog met 'n t-shirtje in de zon kunt lopen. Van mij mag de herfst naadloos overgaan in het voorjaar. Winter mogen ze van mij skippen.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Fleetfox ik wou dat ik zo over de herfst dacht maar helaas, stoofpotten e.d. zie ik nog wel zitten. Maar het kouder worden, regen, sombere weer nou nee
Ook mijn favoriete jaargetijde, zo mooi als de blaadjes verkleuren en als ze vallen ga ik in het begin nog fanatiek de bladeren harken ( aan het einde van de herfst vind ik harken minder leuk ) warme chocolademelk drinken en speculaas op vers wit brood.

Maar zo ver is het toch nog niet, het is nog zomer er zullen nog genoeg warme dagen komen
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk! Het licht is al anders, niet meer zo fel. Ik houd van de herfst! Lekker binnen zitten zonder te denken dat je van alles moet, filmpje, dekentje, thee, kaarsjes aan. En af en toe een zomerse dag ertussen mag best, maar het zal niet meer zo bloedverziekend heet worden.
't Is al met al een heel gedoe
Herfst,nee dankje maar goed de winter vind ik nóg erger..
quote:fleetfox schreef op 28 augustus 2015 @ 10:08:

[...]



En het ruikt zo lekker! En dan er heerlijk doorheen lopen met laarzen en een dik vest... En warme chocolademelk na!Ik woon in Noord Holland en ondanks de regen was het gewoon 24 graden bij ons. En heel erg benauwd.
Ik ben een 3 seizoenen dame, alleen de zomer kan me niet bekoren. Herfst vind ik ook het allerfijnst van die 3.
quote:redbuIIetje schreef op 28 augustus 2015 @ 10:13:

Ik hou vooral van nazomer. De rust die wederkeert als je 'ns in de stad loopt (kinderen zijn weer naar school) de stilte in de tuinen om je heen en de natuur die prachtig gaat verkleuren. Dit liefst alles vergezeld van 'n aangenaam zonnetje, koele ochtenden en middagen waarop je nog met 'n t-shirtje in de zon kunt lopen. Van mij mag de herfst naadloos overgaan in het voorjaar. Winter mogen ze van mij skippen.Helemaal mee eens. Ik vind de herfst prachtig, maar daarna komt altijd die @$*@%-winter. Als ik het geld had, zou ik lekker elders overwinteren. Of in een warm land of juist ergens met een echt winterklimaat, dat er ook echt elke dag sneeuw ligt en niet van die vieze zwarte blubs zoals hier. Maar doe eerst maar een warme herfst. Ik verheug me wel op ritjes naar de Ardennen en al die mooie kleuren zien!
Wat redbulletje zegt.



Ik hou ook van de herfst! Alles is weer in het gewone ritme zo na de vakantie, het is qua temperatuur nog aangenaam, maar 's avonds koel genoeg om onder een dekentje te kruipen en kaarsjes aan te doen. Die kaarsjes stonden bij mij al een paar avonden aan met die regen van de afgelopen tijd. En ik ben bijna klaar met het breien van mijn nieuwe (winter)deken!

Oh, en ik heb gisteren de eerste warme chocolademelk gemaakt!
Alle reacties Link kopieren
ik vind je heel lief, heus, maar ik ga over 2 weken met vakantie. En ik blijf in Nederland. Mag het dan nog heeeeeeel even doorzomeren? zo'n 25 graden, beetje bewolkt, zonnetje af en toe? ah, mag het? Daarna geef ik me over aan de herfst. beloofd. goed?



overigens ben ik een lente mens: het ontwaken van de natuur uit de winterslaap vind ik het mooiste seizoen.
quote:Goede-Fee schreef op 28 augustus 2015 @ 10:19:

[...]





Ik woon in Noord Holland en ondanks de regen was het gewoon 24 graden bij ons. En heel erg benauwd.Oh, hier in Utrecht hebben we gisteren de 18 niet eens gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Och neeeeee, ik wil nog eeeeeeven lekker buiten kunnen rondlopen zonder jas.. De warmte in de avond tot in de late uurtjes voelen.. Lekker lang licht...



Nee wacht nog maar even met de herfst ;)
I'm not going to shoot my own shadow ;P
Alle reacties Link kopieren
Zoals jij het beschrijft klinkt het prima Fleetfox, maar ik word altijd somber van de herfst. Ik associeer het met verval en dingen die voorbij gaan. Dan heb ik nog liever de winter, met de feestdagen enzo, en daarna de wetenschap dat de dagen weer langer worden en het voorjaar er weer aankomt.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Ik ga overigens ook nog 'n weekje de zomer opzoeken in het zuiden, maar blijft gewoon heerlijk zo na de schoolvakanties. Lekker rustig overal.
Shoot first, ask questions later!
Ik ben ook wel toe aan de herfst, maar van mij mag het sneller wisselen, het uitzicht op 3 maanden herfst en dan nog eens 3 maanden een kwakkelende winter word ik echt niet vrolijk van. Ik hoop op een herfst met regelmatig stormachtige dagen, maar ook droge, zonnige dagen. Temperatuur maakt me niet zo veel uit. En dan een winter met wat van die koude, heldere dagen met heerlijk frisse lucht. Tussendoor donkere dagen vind ik ook wel prima, maar het mag van mij allemaal wel na december afgelopen zijn en dan weer lente worden.
Alle reacties Link kopieren
Het is toch al twee weken herfst? Alleen afgelopen weekend was het hier droog.
Alle reacties Link kopieren
Ik hartje herfst!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven